Εκθειάζοντας για άλλη μια φορά τα καλά της απαισιοδοξίας (!) και επισημαίνοντας ότι η 7ημερη λειτουργία των καταστημάτων είναι ξεκάθαρα προς όφελος των καταναλωτών ο Απόστολος Βακάκης, διοικητικός ηγέτης και βασικός μέτοχος του ομίλου Jumbo, δεσμεύτηκε ότι θα μείνει πιστός στο μοντέλο των μόνιμα χαμηλών τιμών τουλάχιστον μέχρι τέλος Μαρτίου, καθώς, κατ’ εκτίμησή του, το ζήτημα της επιβάρυνσης των αλυσίδων εφοδιασμού λόγω των επιθέσεων των Χούθι στην Ερυθρά Θάλασσα είναι παροδικό.
Jumbo: Στόχος η αύξηση τζίρου και κερδών 8% έως 10% για το 2024
«Αν δεν ξεκαθαρίσει η κατάσταση δεν θα κάνουνε καμία ανατίμηση», υπογράμμισε ο επικεφαλής της Jumbo, στο περιθώριο της έκτακτης γενικής συνέλευσης των μετόχων της εισηγμένης, που ενέκρινε (με απαρτία 81,91%) την καταβολή έκτακτης χρηματικής διανομής για το 2024 μεικτού ποσού 0,60 ευρώ (καθαρό 0,57 ευρώ).
«Δεν αγοράζουμε προϊόντα που έχουν ανατιμηθεί και διακόπτουμε φορτώσεις που έχουν πολλαπλάσιο κόστος και θα μας οδηγήσουν σε ανατιμήσεις προϊόντων» ανέφερε, αποφεύγοντας ωστόσο να απαντήσει αν υπάρχουν επαρκή αποθέματα και αν θα λείψουν κωδικοί από τα ράφια.
«Θα επανακαθορίσουμε τη στρατηγική μας στο τέλος Μαρτίου αν δεν αλλάξουν οι συνθήκες και η κρίση αποκτήσει μόνιμα χαρακτηριστικά» είπε ο επικεφαλής του ομίλου.
Αλλά ακόμη κι αν δεν επέλθει μια ισορροπία στις αλυσίδες εφοδιασμού στο τέλος του πρώτου τριμήνου, όπως ελπίζει ο Απόστολος Βακάκης, ξεκαθάρισε ότι «θα είμαστε οι τελευταίοι που θα ανεβάσουμε τις τιμές». Πρόκειται για το «σύνδρομο του πιγκουΐνου», όπως είπε. «Οι πρώτοι από τους πιγκουΐνους που θα πέσουν στη θάλασσα θα φαγωθούν από τις φάλαινες και τις φώκιες, οι τελευταίοι μπορεί και να γλιτώσουν».
Το δικαίωμα του καταναλωτή και η 7ημερη λειτουργία των καταστημάτων
Με συνεχείς αναφορές στους καταναλωτές ο ισχυρός άνδρας των Jumbo τόνισε με έμφαση ότι η λειτουργία των καταστημάτων 363 μέρες το χρόνο, μοντέλο που όπως είπε ακολουθείται στην Κύπρο, αλλά και σε Βουλγαρία και Ρουμανία, θα είναι σε όφελος τους και για τον λόγο αυτό είναι οι μόνοι που θα πρέπει να ερωτηθούν.
«Εμείς πρέπει να το κάνουμε όπως η Κύπρος. Έλληνες είναι και αυτοί, κακομαθημένοι σαν εμάς, όμως αντιλαμβάνονται την ανάγκη να δουλεύουν επτά ημέρες την εβδομάδα, με λιγότερες αργίες, αλλά και να εκμεταλλεύονται τη γη και τον αέρα της χώρα τους», τόνισε.
Ωστόσο το «αυτονόητο» όπως χαρακτήρισε ο Απόστολος Βακάκης την 7ημερη λειτουργία των καταστημάτων, «θα πάρει καιρό να το δούμε στην Ελλάδα». Πρόσθεσε ότι οι πολιτικοί δεν αισθάνονται ασφαλείς να κάνουν τέτοιες επιλογές κόντρα σε συντεχνιακές θέσεις και αγκυλώσεις του παρελθόντος γιατί μετά δεν θα τους ψηφίσουν, λέγοντας όμως ότι πολλές φορές έχει διαψευστεί και έχει εκπλαγεί ευχάριστα.
Πάντως και ο ίδιος δεν θέλει να δουλεύει Σαββατοκύριακα, όπως είπε, ενώ για τους εργαζόμενους υπάρχει θεσμοθετημένο 40ωρο εργασίας και κάποιες υπερωρίες. «Είναι μύθος η ευζωία χωρίς εργασία», σημείωσε.
Τέσσερα νέα καταστήματα και είσοδος στο real estate
Σε επίπεδο δικτύου, για εφέτος σχεδιάζεται το άνοιγμα τριών ακόμη υπερ-καταστημάτων στη Ρουμανία και ενός υπερ-καταστήματος στην Κύπρο, με την ανάπτυξη στην Ελλάδα να έχει φτάσει στα όριά της ανέφερε ο κος Βακάκης, απαντώντας σε ερώτηση του ΟΤ.
«Στην Ελλάδα προγραμματίζουμε ένα νέο άνοιγμα κάθε δύο – τρία χρόνια», σημείωσε, επισημαίνοντας ότι η ανάπτυξη θα έρθει από τις like for like πωλήσεις, αλλά και από την εκμετάλλευση του ανταγωνισμού.
Για τα καταστήματα στη Θεσσαλία που έχουν υποστεί ζημιές από τις πλημμύρες του Σεπτεμβρίου σημείωσε ότι το Jumbo στην Καρδίτσα θα ανοίξει πριν το Πάσχα και της Λάρισας πριν το καλοκαίρι.
Πλέον η στρατηγική της διοίκησης σε ό,τι αφορά το δίκτυο των καταστημάτων επικεντρώνεται στις αγορές των ακινήτων ώστε να μειώνεται το λειτουργικό κόστος.
Σύμφωνα με τον κ. Βακάκη το 2023 υπήρξε ένα αυξημένο επενδυτικό πρόγραμμα – περίπου 50% πάνω από το 2022- για την αγορά καταστημάτων που ενοικιάζονται προκειμένου να κατέβει το κόστος.
Ιδανικός στόχος είναι όλα τα καταστήματα του ομίλου να είναι ιδιόκτητα «αλλά ακόμη κάποιοι αντιστέκονται», τόνισε χαρακτηριστικά ο Απόστολος Βακάκης.
Πάντως η εκτίμηση για την πορεία του έτους είναι ότι η ανάπτυξη στις πωλήσεις και στα κέρδη θα είναι 8-10% και αυτό δεν είναι πληθωριστικό.
Αύξηση πωλήσεων και κερδών
Οι πωλήσεις του 2024 θα συνεχίσουν την αυξητική πορεία των περασμένων ετών, όπως επισημάνθηκε, καταγράφοντας άνοδο κατά 8% έως 10% περίπου με αντίστοιχη αύξηση της κερδοφορίας. Μάλιστα τονίστηκε ότι η άνοδος του τζίρου δεν θα είναι πληθωριστική.
Υπενθυμίζεται ότι το 2023 οι πωλήσεις του ομίλου Jumbo αυξηθήκαν κατά +14% σπάζοντας το φράγμα του 1 δισ. ευρώ (εκτιμώνται σε 1,081 δισ. ευρώ) και συνεχίζουν να αυξάνονται, με ρυθμό 4% τον Ιανουάριο.
Σε ό,τι αφορά τη μερισματική πολιτική στόχος της διοίκησης είναι το ένα τρίτο της κερδοφορίας θα μοιράζεται υπό τη μορφή των μερισμάτων. Αυτό σημαίνει ότι ο τζίρος θα πρέπει να αναπτύσσεται σε διψήφιο επίπεδο και σταδιακά θα επανέλθουμε σε ισορροπία ομίλου βγάζοντας μερίσματα και για τις άλλες χώρες, όπως είπε ο κ. Βακάκης.
Latest News
Ανατροπή στα αποτελέσματα εννεαμήνου για την AS Company με αύξηση πωλήσεων
O δείκτης EBIDTA για την AS Company διαμορφώνεται στο 19,4% επί των πωλήσεων
Κωτσόβολος: Restart με νέα επωνυμία – Η αλλαγή που φέρνει η ΔΕΗ
Αλλαγή σελίδας μετά από 19 χρόνια για την αλυσίδα Κωτσόβολος – Οι προσθήκες και οι τροποποιήσεις στο καταστατικό της εταιρείας
«Ευρώπη Holdings» το νέο όνομα της Κλουκίνας- Λάππας
Η νέα επωνυμία της Κλουκίνας Λάππας θα ισχύει από τις 25 Νοεμβρίου
Ομολογιακό δάνειο 19 εκατ. ευρώ για εξαγορές - Οι κλάδοι ενδιαφέροντος για την Quality & Reliability
Η Quality & Reliability έχει έρθει σε πρώιμες επαφές με κάποιες εταιρείες για το ενδεχόμενο εξαγοράς μέρους ή του συνόλου των μετοχών τους
Πως θα λειτουργήσουν τα καταστήματα την περίοδο Χριστουγέννων και Πρωτοχρονιάς
Το ωράριο που προτείνει για την εορταστική περίοδο ο Εμπορικός Σύλλογος Αθηνών
Black Friday με… «εγγύηση χαμηλότερης τιμής» από τα Public
Η νέα υπηρεσία από τα Public που μετατρέπει τις προσφορές σε μια «σίγουρη» αγοραστική εμπειρία
Θεοδωρικάκος: Έλεγχοι σε πάνω από 10.000 κωδικούς και σε περισσότερες από 100 αλυσίδες καταστημάτων
«Μέλημά μας η στήριξη της υγιούς επιχειρηματικότητας και η προστασία των καταναλωτών«, λέει ο Τάκης Θεοδωρικάκος
ΤΧΣ: Αποεπένδυση από τις συστημικές τράπεζες και βιώσιμη ανάπτυξη τα ορόσημα του 2023
Τι αναφέρουν στελέχη του ΤΧΣ για τη στρατηγική το 2023
Πώς η Φάρμα Κουκάκη κόντρα στο ρεύμα κερδίζει από το γάλα
Ρεκόρ σε πωλήσεις, κέρδη και εξαγωγές το 2023 για τη Φάρμα Κουκάκη – Αύξηση μεριδίων σε 11 κατηγορίες γαλακτοκομικών
Πώς θα αξιοποιήσουν οι τράπεζες τα υψηλά «μαξιλάρια» ρευστότητας
Τι σχεδιάζουν οι τράπεζες για να αυξήσουν το αποτύπωμά τους - Έρχονται κινήσεις επέκτασης εντός και εκτός συνόρων