Η συνεργασία της ναυτιλίας, με τα ναυπηγεία, τους προμηθευτές καυσίμων, τους κατασκευαστές μηχανών είναι το κλειδί για την απαλλαγή της ναυτιλίας από τον άνθρακα και την εξασφάλιση της ομαλής λειτουργίας του διεθνούς εμπορίου..
Το μήνυμα αυτό έστειλε η πρόεδρος της Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών μιλώντας πριν από λίγο, στο διεθνές συνέδριο της Capital Link στην Αθήνα.
Μελίνα Τραυλού: Καταφέραμε πολλά, το «μαζί» κλειδί επιτυχίας
Η ναυτιλία εξήγησε η κυρία Τραυλού είναι διασυνδεδεμένη με πολλούς άλλους κλάδους και με φορείς εκτός του κλάδου, οι οποίοι καθορίζουν σημαντικές παραμέτρους της δραστηριότητάς της.
Ανέφερε χαρακτηριστικά τους παραγωγούς και προμηθευτές καυσίμων, τους κατασκευαστές ναυτικών μηχανών, τα ναυπηγεία, τους ναυλωτές, τα χρηματοπιστωτικά ιδρύματα, τα λιμάνια, τους νομοθέτες. Όλοι πρέπει να πάνε χέρι-χέρι μαζί μας, τόνισε η πρόεδρος της ΕΕΕ.
Και αυτό πρέπει να συμβεί –«η συνεργασία είναι το κλειδί», επανέλαβε- γιατί «η βιωσιμότητα της διεθνούς ναυτιλίας και συνεπώς η ροή του διεθνούς εμπορίου εξαρτώνται από την αποτελεσματική και παραγωγική συνεργασία όλων μας για την υιοθέτηση ρεαλιστικών λύσεων».
Ήρθε η ώρα να συνεργαστούμε, για να εξασφαλίσουμε μια πορεία που οδηγεί σε ένα πιο πράσινο, βιώσιμο και οικονομικά βιώσιμο μέλλον για τη ναυτιλιακή βιομηχανία.
Η πρόεδρος της ΕΕΕ σημείωσε ακόμη ότι «σε ένα ήδη υπερ-ρυθμισμένο τοπίο, είναι ζωτικής σημασίας να διασφαλιστεί η σωστή και κατάλληλη για το σκοπό εφαρμογή. Η πρακτική μας τεχνογνωσία και οι συγκεκριμένες προτάσεις μας μπορούν να είναι ανεκτίμητες για την παροχή βοήθειας στις ρυθμιστικές αρχές».
Ο ναυτιλιακός κλάδος απαιτεί ένα σφαιρικό και ισορροπημένο ρυθμιστικό πλαίσιο και για τον λόγο αυτό «αγκαλιάζουμε σθεναρά τη στρατηγική του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού (ΙΜΟ) για τα αέρια του πράσινου θερμοκηπίου» πρόσθεσε η κα. Τραυλού.
Ωστόσο, θα πρέπει να σημειωθεί ότι ο ΙΜΟ ρυθμίζει μόνο τα πλοία.
Δεν μπορεί να ρυθμίσει άμεσα τους άλλους ενδιαφερόμενους φορείς, η συμβολή των οποίων στην απαλλαγή από τον άνθρακα είναι θεμελιώδης.
Ως εκ τούτου, υπογράμμισε η κα. Τραυλού «παροτρύνουμε τα κράτη να υποστηρίξουν τον ΙΜΟ στην επιτυχή επίτευξη της υιοθέτησης συγκεκριμένων, μεσοπρόθεσμων μέτρων μείωσης των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου (GHG)».
Με τον τρόπο αυτό, ο ΙΜΟ μπορεί να διασφαλίσει τη βιωσιμότητα όλων των τμημάτων της ναυτιλίας.
«Το ταξίδι μας είναι μια συλλογική προσπάθεια. Ας πλεύσουμε όλοι μαζί σε αυτές τις ανοιχτές θάλασσες της αλλαγής ως ενωμένος στόλος», κατέληξε η πρόεδρος της ΕΕΕ.
Η ΕΕ και ο ΙΜΟ
Αμέσως μετά διεξήχθη συζήτηση μεταξύ της Φωτεινής Ιωαννίδου της DG for Mobility & Transport και του γενικού γραμματέα του Διεθνούς ναυτιλιακού Οργανισμού Arsenio Domingues για τις νομοθετικές ρυθμίσεις της ναυτιλίας. Η εκπρόσωπος της ΕΕ τόνισε ότι η Ευρώπη είναι πιο αυστηρή στα περιβαλλοντικά θέματα «πιέζοντας» έτσι και τον ΙΜΟ να λάβει αποφάσεις, ωστόσο από την άλλη πλευρά παρακολουθεί την πορεία των εργασιών του Οργανισμού για την πράσινη μετάβαση της ναυτιλίας.
Από την πλευρά ο γενικός γραμματέας του ΙΜΟ ζήτησε να υπάρχει μια εμπιστοσύνη στο έργο του Οργανισμού οποίος μόλις τον περασμένο Ιούλιο καθόρισε σημαντικούς στόχους για την απαλλαγή της ναυτιλίας από τον άνθρακα
Latest News
Dreyfus για ΟΛΘ: Δεν θα διαγράψουμε τις μετοχές από το Χρηματιστήριο Αθηνών
Τι αναφέρει η Leonidsport της οικογένειας Dreyfus στο ενημερωτικό δελτίο για την δημόσια πρόταση στον ΟΛΘ
Χρήστος Στυλιανίδης: Προς παράταση η «πράσινη μετάβαση» της ακτοπλοΐας
Ο κ. Στυλιανίδης είπε επίσης ότι στις Βρυξέλες συζητήθηκε και το θέμα της χρηματοδότησης των αγόνων γραμμών μέσω ΣΔΙΤ
Οι αμερικανικές κυρώσεις στο ρωσικό πετρέλαιο εκτινάσουν τις τιμές των ναύλων στα τάνκερ
Πολλά από τα πλοία που τέθηκαν υπό καθεστώς κυρώσεων αποτελούν μέρος του ρωσικού «σκιώδους στόλου», μετέφεραν πετρέλαιο σε Ινδία και Κίνα
Το 2,1% του ΟΛΘ απέκτησαν οι Dreyfus - Το τίμημα
Η Leonidsport Β.V απέκτησε 212.114 μετοχές του ΟΛΘ στις 13 Ιανουαρίου - Σε εξέλιξη η δημόσια προσφορά
Οι Dreyfus «πατάνε το κουμπί» – Αρχίζει η δημόσια πρόταση για το 21% του ΟΛΘ
Ξεκινάει σήμερα η πρόταση της LeonidsPort για το 21% του μετοχικού κεφαλαίου του ΟΛΘ – Τα σενάρια και οι μετοχικές ισορροπίες
«Ριζικό λίφτινγκ» στις μαρίνες με επενδύσεις 180 εκατ. - Στα σκαριά πάνω από 40 project
Αναβαθμίζονται οι μαρίνες της χώρας και μαζί το τουριστικό προϊόν - Ποια projects εγκρίθηκαν, ποια απορρίφθηκαν
Στυλιανίδης: «Στηρίζουμε τις ευρωπαϊκές πρωτοβουλίες που ενισχύουν την ανταγωνιστικότητα της ναυτιλίας»
Ο υπουργός Ναυτιλίας Χρήστος Στυλιανίδης στις συναντήσεις του στις Βρυξέλλες ενημέρωσε, μεταξύ άλλων, για την εξέλιξη των έργων που χρηματοδοτούνται από την ΕΕ
Στη μαύρη λίστα των ΗΠΑ η Cosco: H Αθήνα «μετρά» τις επιπτώσεις - Τι λένε πηγές στο Reuters
Παράγοντες της αγοράς αναφέρουν στο Reuters ότι μέχρι στιγμής το λιμάνι του Πειραιά λειτουργεί κανονικά
OΛΘ: Πιάνει λιμάνι(;) η LeonidsPort – Οι νέες μετοχικές ισορροπίες με Σαββίδη – CMA CGM και Υπερταμείο
Στον ΟΛΘ η δισεκατομμυριούχος Margarita Louis – Dreyfus επιδιώκει την απόκτηση του 21% - Τα σενάρια για τη νέα μετοχική σύνθεση
Σπάνε ρεκόρ οι ναυπηγήσεις νεότευκτων πλοίων - Στα 204 δισ. τα συμβόλαια
Στα ναυπηγεία το 2024 η ζήτηση για κατασκευές νέων πλοίων ήταν ισχυρή στο σύνολο και ανά ναυτιλιακό κλάδο, σύμφωνα με τον οίκο Clarksons