Η συνεργασία της ναυτιλίας, με τα ναυπηγεία, τους προμηθευτές καυσίμων, τους κατασκευαστές μηχανών είναι το κλειδί για την απαλλαγή της ναυτιλίας από τον άνθρακα και την εξασφάλιση της ομαλής λειτουργίας του διεθνούς εμπορίου..
Το μήνυμα αυτό έστειλε η πρόεδρος της Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών μιλώντας πριν από λίγο, στο διεθνές συνέδριο της Capital Link στην Αθήνα.
Μελίνα Τραυλού: Καταφέραμε πολλά, το «μαζί» κλειδί επιτυχίας
Η ναυτιλία εξήγησε η κυρία Τραυλού είναι διασυνδεδεμένη με πολλούς άλλους κλάδους και με φορείς εκτός του κλάδου, οι οποίοι καθορίζουν σημαντικές παραμέτρους της δραστηριότητάς της.
Ανέφερε χαρακτηριστικά τους παραγωγούς και προμηθευτές καυσίμων, τους κατασκευαστές ναυτικών μηχανών, τα ναυπηγεία, τους ναυλωτές, τα χρηματοπιστωτικά ιδρύματα, τα λιμάνια, τους νομοθέτες. Όλοι πρέπει να πάνε χέρι-χέρι μαζί μας, τόνισε η πρόεδρος της ΕΕΕ.
Και αυτό πρέπει να συμβεί –«η συνεργασία είναι το κλειδί», επανέλαβε- γιατί «η βιωσιμότητα της διεθνούς ναυτιλίας και συνεπώς η ροή του διεθνούς εμπορίου εξαρτώνται από την αποτελεσματική και παραγωγική συνεργασία όλων μας για την υιοθέτηση ρεαλιστικών λύσεων».
Ήρθε η ώρα να συνεργαστούμε, για να εξασφαλίσουμε μια πορεία που οδηγεί σε ένα πιο πράσινο, βιώσιμο και οικονομικά βιώσιμο μέλλον για τη ναυτιλιακή βιομηχανία.
Η πρόεδρος της ΕΕΕ σημείωσε ακόμη ότι «σε ένα ήδη υπερ-ρυθμισμένο τοπίο, είναι ζωτικής σημασίας να διασφαλιστεί η σωστή και κατάλληλη για το σκοπό εφαρμογή. Η πρακτική μας τεχνογνωσία και οι συγκεκριμένες προτάσεις μας μπορούν να είναι ανεκτίμητες για την παροχή βοήθειας στις ρυθμιστικές αρχές».
Ο ναυτιλιακός κλάδος απαιτεί ένα σφαιρικό και ισορροπημένο ρυθμιστικό πλαίσιο και για τον λόγο αυτό «αγκαλιάζουμε σθεναρά τη στρατηγική του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού (ΙΜΟ) για τα αέρια του πράσινου θερμοκηπίου» πρόσθεσε η κα. Τραυλού.
Ωστόσο, θα πρέπει να σημειωθεί ότι ο ΙΜΟ ρυθμίζει μόνο τα πλοία.
Δεν μπορεί να ρυθμίσει άμεσα τους άλλους ενδιαφερόμενους φορείς, η συμβολή των οποίων στην απαλλαγή από τον άνθρακα είναι θεμελιώδης.
Ως εκ τούτου, υπογράμμισε η κα. Τραυλού «παροτρύνουμε τα κράτη να υποστηρίξουν τον ΙΜΟ στην επιτυχή επίτευξη της υιοθέτησης συγκεκριμένων, μεσοπρόθεσμων μέτρων μείωσης των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου (GHG)».
Με τον τρόπο αυτό, ο ΙΜΟ μπορεί να διασφαλίσει τη βιωσιμότητα όλων των τμημάτων της ναυτιλίας.
«Το ταξίδι μας είναι μια συλλογική προσπάθεια. Ας πλεύσουμε όλοι μαζί σε αυτές τις ανοιχτές θάλασσες της αλλαγής ως ενωμένος στόλος», κατέληξε η πρόεδρος της ΕΕΕ.
Η ΕΕ και ο ΙΜΟ
Αμέσως μετά διεξήχθη συζήτηση μεταξύ της Φωτεινής Ιωαννίδου της DG for Mobility & Transport και του γενικού γραμματέα του Διεθνούς ναυτιλιακού Οργανισμού Arsenio Domingues για τις νομοθετικές ρυθμίσεις της ναυτιλίας. Η εκπρόσωπος της ΕΕ τόνισε ότι η Ευρώπη είναι πιο αυστηρή στα περιβαλλοντικά θέματα «πιέζοντας» έτσι και τον ΙΜΟ να λάβει αποφάσεις, ωστόσο από την άλλη πλευρά παρακολουθεί την πορεία των εργασιών του Οργανισμού για την πράσινη μετάβαση της ναυτιλίας.
Από την πλευρά ο γενικός γραμματέας του ΙΜΟ ζήτησε να υπάρχει μια εμπιστοσύνη στο έργο του Οργανισμού οποίος μόλις τον περασμένο Ιούλιο καθόρισε σημαντικούς στόχους για την απαλλαγή της ναυτιλίας από τον άνθρακα
Latest News
Στοχευμένα μέτρα για τον «σκιώδη στόλο» της Ρωσίας
Με ψήφισμά τους οι ευρωβουλευτές ζητούν επιπλέον κυρώσεις και τερματισμό των εισαγωγών ρωσικών ορυκτών καυσίμων στην ΕΕ
Κωνσταντίνος Καπετανάκης: Τα εναλλακτικά καύσιμα είναι είδος εν ανεπαρκεία
Η ναυτιλία μπαίνει σε μια εποχή πολλαπλών καυσίμων, μόλις υπάρξουν επαρκείς ποσότητες, λέει ο πρόεδρος της International Bunker Industry Association (IBIA), Κωνσταντίνος Καπετανάκης
Celestyal: Επιπλέον 47 καμπίνες στο Celestyal Discovery
Η Celestyal ανακοινώνει επίσης τη σημαντική ενίσχυση των παροχών στις premium καμπίνες του στόλου της
Επενδύσεις 2 δισ. «υπόσχεται» ο Στυλιανίδης στα λιμάνια και ακτοπλοΐα
Τις εξαγγελίες του υπουργού τις υποδέχεται θετικά ο κλάδος της ακτοπλοΐας
Στυλιανίδης: Δεσμευόμαστε να προωθήσουμε πρωτοβουλίες στο τρίπτυχο ασφάλεια-εκσυγχρονισμός-αναδιάρθρωση
Ο Χρήστος Στυλιανίδης επισήμανε ότι η ενίσχυση της ασφάλειας στις θαλάσσιες συγκοινωνίες αποτελεί κύρια προτεραιότητα του υπουργείου
Δεμένα τα πλοία στις 20 Νοεμβρίου – Τα αιτήματα
Χωρίς πλοία θα παραμείνει η χώρα στις 20 Νοεμβρίου για ένα εικοσιτετράωρο, λόγω της συμμετοχής της ΠΝΟ σε απεργία
Βαρδής Βαρδινογιάννης: Από τους Καλούς Λιμένες, στην ναυτιλιακή αυτοκρατορία
Από τη ΣΕΚΑ της μίας «μάνας» ξεκίνησε η αυτοκρατορία της οικογένειας - Ο Βαρδής Βαρδινογιάννης και η Avin International
Η Κίνα το μεγαλύτερο ναυπηγείο του κόσμου
Η Κίνα είναι μακράν η μεγαλύτερη ναυπηγική δύναμη του πλανήτη
Μεγάλες ευκαιρίες απασχόλησης στη γαλάζια οικονομία
Η γαλάζια οικονομία περιλαμβάνει όλες τις οικονομικές δραστηριότητες οι οποίες σχετίζονται με τους ωκεανούς, τις θάλασσες και τους υδάτινους όγκους
Ψηφιακή η ελληνική ναυτιλία - Το e-ναυτολόγιο έτοιμο εντός του 2025
Ενα εκατομμύριο ευρώ για τη χρηματοδότηση του e-ναυτολογίου - Στόχος η προσέλκυση νέων στο ναυτικό επάγγελμα.