![14ο Capital Link Greek Shipping Forum: Το μήνυμα της Μελίνας Τραυλού για την πράσινη μετάβαση](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2023/08/melinatravlou-768x513-1.jpg)
Η συνεργασία της ναυτιλίας, με τα ναυπηγεία, τους προμηθευτές καυσίμων, τους κατασκευαστές μηχανών είναι το κλειδί για την απαλλαγή της ναυτιλίας από τον άνθρακα και την εξασφάλιση της ομαλής λειτουργίας του διεθνούς εμπορίου..
Το μήνυμα αυτό έστειλε η πρόεδρος της Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών μιλώντας πριν από λίγο, στο διεθνές συνέδριο της Capital Link στην Αθήνα.
Μελίνα Τραυλού: Καταφέραμε πολλά, το «μαζί» κλειδί επιτυχίας
Η ναυτιλία εξήγησε η κυρία Τραυλού είναι διασυνδεδεμένη με πολλούς άλλους κλάδους και με φορείς εκτός του κλάδου, οι οποίοι καθορίζουν σημαντικές παραμέτρους της δραστηριότητάς της.
Ανέφερε χαρακτηριστικά τους παραγωγούς και προμηθευτές καυσίμων, τους κατασκευαστές ναυτικών μηχανών, τα ναυπηγεία, τους ναυλωτές, τα χρηματοπιστωτικά ιδρύματα, τα λιμάνια, τους νομοθέτες. Όλοι πρέπει να πάνε χέρι-χέρι μαζί μας, τόνισε η πρόεδρος της ΕΕΕ.
Και αυτό πρέπει να συμβεί –«η συνεργασία είναι το κλειδί», επανέλαβε- γιατί «η βιωσιμότητα της διεθνούς ναυτιλίας και συνεπώς η ροή του διεθνούς εμπορίου εξαρτώνται από την αποτελεσματική και παραγωγική συνεργασία όλων μας για την υιοθέτηση ρεαλιστικών λύσεων».
Ήρθε η ώρα να συνεργαστούμε, για να εξασφαλίσουμε μια πορεία που οδηγεί σε ένα πιο πράσινο, βιώσιμο και οικονομικά βιώσιμο μέλλον για τη ναυτιλιακή βιομηχανία.
Η πρόεδρος της ΕΕΕ σημείωσε ακόμη ότι «σε ένα ήδη υπερ-ρυθμισμένο τοπίο, είναι ζωτικής σημασίας να διασφαλιστεί η σωστή και κατάλληλη για το σκοπό εφαρμογή. Η πρακτική μας τεχνογνωσία και οι συγκεκριμένες προτάσεις μας μπορούν να είναι ανεκτίμητες για την παροχή βοήθειας στις ρυθμιστικές αρχές».
Ο ναυτιλιακός κλάδος απαιτεί ένα σφαιρικό και ισορροπημένο ρυθμιστικό πλαίσιο και για τον λόγο αυτό «αγκαλιάζουμε σθεναρά τη στρατηγική του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού (ΙΜΟ) για τα αέρια του πράσινου θερμοκηπίου» πρόσθεσε η κα. Τραυλού.
Ωστόσο, θα πρέπει να σημειωθεί ότι ο ΙΜΟ ρυθμίζει μόνο τα πλοία.
Δεν μπορεί να ρυθμίσει άμεσα τους άλλους ενδιαφερόμενους φορείς, η συμβολή των οποίων στην απαλλαγή από τον άνθρακα είναι θεμελιώδης.
Ως εκ τούτου, υπογράμμισε η κα. Τραυλού «παροτρύνουμε τα κράτη να υποστηρίξουν τον ΙΜΟ στην επιτυχή επίτευξη της υιοθέτησης συγκεκριμένων, μεσοπρόθεσμων μέτρων μείωσης των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου (GHG)».
Με τον τρόπο αυτό, ο ΙΜΟ μπορεί να διασφαλίσει τη βιωσιμότητα όλων των τμημάτων της ναυτιλίας.
«Το ταξίδι μας είναι μια συλλογική προσπάθεια. Ας πλεύσουμε όλοι μαζί σε αυτές τις ανοιχτές θάλασσες της αλλαγής ως ενωμένος στόλος», κατέληξε η πρόεδρος της ΕΕΕ.
Η ΕΕ και ο ΙΜΟ
Αμέσως μετά διεξήχθη συζήτηση μεταξύ της Φωτεινής Ιωαννίδου της DG for Mobility & Transport και του γενικού γραμματέα του Διεθνούς ναυτιλιακού Οργανισμού Arsenio Domingues για τις νομοθετικές ρυθμίσεις της ναυτιλίας. Η εκπρόσωπος της ΕΕ τόνισε ότι η Ευρώπη είναι πιο αυστηρή στα περιβαλλοντικά θέματα «πιέζοντας» έτσι και τον ΙΜΟ να λάβει αποφάσεις, ωστόσο από την άλλη πλευρά παρακολουθεί την πορεία των εργασιών του Οργανισμού για την πράσινη μετάβαση της ναυτιλίας.
Από την πλευρά ο γενικός γραμματέας του ΙΜΟ ζήτησε να υπάρχει μια εμπιστοσύνη στο έργο του Οργανισμού οποίος μόλις τον περασμένο Ιούλιο καθόρισε σημαντικούς στόχους για την απαλλαγή της ναυτιλίας από τον άνθρακα
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
Latest News
![Ερυθρά Θάλασσα: Νέα πλήγματα Χούθι – Και ελληνικό πλοίο μεταξύ των στόχων](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/01/Houthi-2-768x432-1-600x338.jpg)
Νέα πλήγματα Χούθι - Και ελληνικό πλοίο μεταξύ των στόχων
Το ελληνικό πλοίο υπέστη μικρές ζημιές στην αριστερή πλευρά, χωρίς να αναφερθούν θύματα, ενημέρωσε η εταιρεία
![Cosco: Εξακολουθεί να «χάνει» containers ο Πειραιάς](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/olp1-600x384.jpg)
Εξακολουθεί να «χάνει» containers ο Πειραιάς
Τον Ιούνιο κατέγραψε πτώση 10,1% στη διακίνηση containers και συνολικά στο πρώτο εξάμηνο μείωση 12,9%
![Νέες ναυπηγήσεις: Ακριβή υπόθεση η ανανέωση του στόλου](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/01/shipyard-1280x902-600x423.jpeg)
Ακριβή υπόθεση η ανανέωση του στόλου
Σημαντική αύξηση του κόστους ναυπήγησης των πλοίων, που έφτασε στα επίπεδα του 2008, έτος καταγραφής ιστορικού ρεκόρ
![Ναυτιλία: Ποιοτική η ελληνική σημαία για την Αμερικανική Ακτοφυλακή](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/01/ellinika-ploia-1280x850-1-600x398.jpg)
Ποιοτική η ελληνική σημαία για την Αμερικανική Ακτοφυλακή
Η απόφαση της Αμερικανικής Ακτοφυλακής για την ανανέωση της συμμετοχής της χώρας μας στην Πρωτοβουλία QUALSHIP 21 για το 2024-2025
![Βραβεία Ευκράντη: Στην Capital Gas το βραβείο Τεχνολογικής Καινοτομίας](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/Ef240709_2167a-600x400.jpg)
Βραβεία Ευκράντη: Στην Capital Gas το βραβείο Τεχνολογικής Καινοτομίας
Στην τελετή απονομής παρευρέθηκαν εκπρόσωποι της πολιτικής και στρατιωτικής ηγεσίας του τόπου, καθώς και εκλεκτά μέλη της ελληνικής ναυτιλιακής οικογένειας
![Ερυθρά Θάλασσα: Εμπορικό πλοίο ανέφερε εκρήξεις δυτικά από τη Μόχα της Υεμένης](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/w12-64120w2481804w16105958w15233420w18144811w17101426-600x338.jpg)
Εμπορικό πλοίο ανέφερε εκρήξεις δυτικά από τη Μόχα της Υεμένης
«Πύραυλος» έπεσε στο νερό και δεύτερος εξερράγη στον αέρα, ενημέρωσε το πλήρωμα του εμπορικού σκάφους την Ambrey
![Άγιος Κωνσταντίνος: Περίμεναν κρουαζιερόπλοια στο νέο λιμάνι, έχασαν και την ακτοπλοϊκή σύνδεση](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/agios-konstantinos-600x464.jpg)
Απέκτησαν λιμάνι, περίμεναν κρουαζιερόπλοια αλλά έμειναν και από πλοίο… - Τι συμβαίνει στον Άγιο Κωνσταντίνο
Ο Άγιος Κωνσταντίνος της Φθιώτιδας έμεινε χωρίς ακτοπλοϊκή σύνδεση με τις Σποράδες, αν και το λιμάνι εγκαινιάστηκε μόλις το 2023
![Λιμάνια: Πρόκληση η ηλεκτροδότηση των πλοίων](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/limani-irakleio-600x300.jpg)
Πρόκληση η ηλεκτροδότηση των πλοίων στα λιμάνια
Θα πρέπει να έχει εγκατασταθεί το 2030 σε δέκα τουλάχιστον ελληνικούς λιμενικούς οργανισμούς
![ΠΑΣΟΚ για ακτοπλοϊκά εισιτήρια: Έως και 60% υψηλότερες τιμές από αντίστοιχες διαδρομές στη Βόρεια Ευρώπη](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/aktoploia-600x375.jpg)
ΠΑΣΟΚ για ακτοπλοϊκά εισιτήρια: Έως και 60% υψηλότερες τιμές από αντίστοιχες διαδρομές στη Β. Ευρώπη
Το δυσθεώρητο κόστος στα ακτοπλοϊκά εισιτήρια φέρνει στη Βουλή το ΠΑΣΟΚ, με ερώτηση προς τους υπουργούς Χρ. Στυλιανίδη και Τ. Θεοδωρικάκο
![Ναυτιλία: Πάνω από 720 ελληνόκτητα πλοία στον ιταλικό νηογνώμονα RINA](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/tanker-600x338.jpg)
Πάνω από 720 ελληνόκτητα πλοία στον ιταλικό νηογνώμονα RINA
Ο ελληνόκτητος στόλος που είναι ταξινομημένος στον Ιταλικό Νηογνώμονα RINA διπλασίασε το μέγεθός του από το 2021 έως το 2023