
Η σημασία της Ελλάδος ως μεγάλου ναυτικού έθνους στη διαμόρφωση της διεθνούς ναυτιλιακής ατζέντας κυριάρχησε στη χθεσινή εκδήλωση προς τιμή του γενικού γραμματέα του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού Arsenio Dominguez, που πραγματοποιήθηκε στο πλαίσιο των εργασιών της Γενικής Συνέλευσης της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών, παρουσία του Υπουργού Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Χρήστου Στυλιανίδη, ο οποίος απηύθυνε χαιρετισμό.
Πρέπει να παρέχουμε γνώση σε κράτη μέλη ώστε να υιοθετήσουν τα απαραίτητα μέτρα για να βοηθήσουν τη ναυτιλία σε μια πράσινη μετάβαση. Και η τεχνογνωσία της Ελλάδα είναι σημαντική, τόνισε ο Arsenio Dominguez, ο οποίος επέλεξε να πραγματοποιήσει στην χώρα μας, την πρώτη επίσημη δημόσια εμφάνιση του μετά την εκλογή του.
Ο επίτιμος προσκεκλημένος, Γενικός Γραμματέας του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού (ΙΜΟ), Arsenio Dominguez, αναφέρθηκε στη σημασία της Ελλάδας ως ναυτικό έθνος, επικροτώντας το έργο της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών. Στη συνέχεια, παρουσίασε τους βασικούς πυλώνες των προτεραιοτήτων του Οργανισμού. Τόνισε ότι η αρχή της ασφάλειας αποτελεί επίκεντρο της στρατηγικής του Οργανισμού, τονίζοντας ότι η φετινή World Maritime Day έχει ως θέμα “Navigating the Future: Safety First”. Αναφέρθηκε, επίσης, στον επιτελικό ρόλο των ναυτικών που συνεχίζουν να προσφέρουν τις υπηρεσίες τους σε αντίξοες συνθήκες. Στάθηκε ιδιαίτερα στον ρόλο της ελληνικής ναυτιλίας και τη βαθιά τεχνογνωσία και εμπειρία της, καλώντας την να συνεχίσει να συμβάλει στο έργο του διεθνούς οργανισμού.

Περιέγραψε τις βασικές προτεραιότητες του ΙΜΟ που συνίστανται στην ενίσχυση της ασφάλειας των ναυτικών της βελτίωσης της θέσης τους, στην διατήρησή της ελεύθερης ναυσιπλοΐα στον κόσμο, σχολιάζοντας τις εξελίξεις στην Ερυθρά Θάλασσα.
Ιδιαίτερη έμφαση έδωσε στην εικόνα της ναυτιλίας τονίζοντας ότι όλοι θα πρέπει να εργαστούν ώστε να αλλάξει η άποψη του κόσμου για τον κλάδο. Ανέφερε μάλιστα ότι η ναυτιλία είναι ο πιο πράσινος επιχειρηματικός κλάδος και σημείωσε το γεγονός ότι το 21% των ναυπηγήσεων είναι για πλοία συμβατά με τα νέα εναλλακτικά καύσιμα.
Όμως συμπλήρωσε, θέλουμε να γίνει ο κλάδος πιο ασφαλής πιο πράσινος πιο ανθεκτικός. Να δουλέψουμε σε αυτό., Μπορεί να έχουμε διαφορές αλλά θα πρέπει να συνεχίσουμε να ωθούμε τον κλάδο πιο ψηλά, υπογράμμισε.
Μελίνα Τραυλού: Βάζουμε πλάτη στον ΙΜΟ
Από την πλευρά της η Πρόεδρος της ΕΕΕ Μελίνα Τραυλού απευθυνόμενη στον Γ.Γ. του ΙΜΟ, καθώς και στον Υπουργό Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, αναφέρθηκε στην εθνική, αλλά και διεθνή ηγεσία της ναυτιλίας των Ελλήνων και ευχαρίστησε δημόσια τον Γενικό Γραμματέα του ΙΜΟ, που επέλεξε την Ελλάδα για την πρώτη του διεθνή επίσκεψη, μετά την πρόσφατη ανάληψη των καθηκόντων του.
Καλωσορίζουμε σήμερα, τον Arsenio Dominguez, μια προσωπικότητα της ναυτιλίας, από ένα έθνος ναυτικό και από τα σπλάχνα του ΙΜΟ, με μακρά εμπειρία σε διάφορες θέσεις του οργανισμού. Κατανοεί τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά του κλάδου μας και προασπίζει τα θεμιτά συμφέροντα της ναυτιλίας διεθνώς, είπε η κα. Τραυλού.
Αναφέρθηκε στη συνέχεια στο ρόλο του ΙΜΟ σημειώνοντας ότι είναι «πολυσύνθετος» καθώς πρέπει «να εξισορροπεί τις απόψεις, τις ανησυχίες και τις επιδιώξεις των διαφορετικών τομέων της ναυτιλίας και όλων των εθνικών μελών του, πετυχαίνοντας επωφελείς λύσεις για το σύνολο του κλάδου». Για αυτό και «η Ελλάδα και η ελληνική ναυτιλιακή κοινότητα, ήταν ανέκαθεν από τους μεγαλύτερους υποστηρικτές του οργανισμού, ασπαζόμενοι έμπρακτα τη λογική πως «η διεθνής φωνή δίνει διεθνείς λύσεις», τόνισε η κα. Τραυλού.
Μαζί, λοιπόν, προχωράμε στη ναυτιλία του μέλλοντος. Το έχουμε αποδείξει ιστορικά ότι βάζουμε πλάτη και θα συνεχίσουμε να το κάνουμε. Με υπομονή, σκληρή δουλειά, όραμα και αποτελεσματικότητα, αλλά πάνω από όλα αγάπη για τη θάλασσα».
Η ναυτιλία των Ελλήνων, με την ιστορία της και με το στόλο των 5.500 πλοίων έχει υψηλή τεχνογνωσία να προσφέρει. Να συμβάλει στην εξασφάλιση ισότιμων όρων ανταγωνισμού. Να συμβάλει σε μία βιώσιμη παγκόσμια ναυτιλία., συμπλήρωσε η Πρόεδρος της ΕΕΕ..
Ξέρουμε πού θέλουμε να πάμε
Η προστασία του περιβάλλοντος και η μακροπρόθεσμη βιωσιμότητα των θαλάσσιων μεταφορών, η ανάδειξη και η προσέλκυση του ανθρώπινου κεφαλαίου ως μοχλού εξέλιξης της ναυτιλίας και πάνω από όλα η ασφάλεια, τόσο των ανθρώπων, όσο και των πλοίων, αποτελούν το επίκεντρο της παγκόσμιας ναυτιλιακής ατζέντας, είπε σε άλλο σημείο της ομιλίας της η κα Τραυλού.
Ωστόσο ξεκαθάρισε ότι «μπορεί να πλέουμε στα σύγχρονα αχαρτογράφητα νερά, αλλά ξέρουμε πολύ καλά που θέλουμε να πάμε. Έχουμε σαφείς, μετρήσιμους και ρεαλιστικούς στόχους και δεν ξεχνάμε από που ερχόμαστε, τις βάσεις, τις αρχές, τις πάγιες θέσεις μας».
Από την πλευρά του ο Υπουργός Ναυτιλίας Χρήστος Στυλιανίδης τόνισε ότι υπάρχει συνεχής προσήλωση στη στενή συνεργασία με τον νέο Γενικό Γραμματέα του IMO και δεσμεύθηκε να ενισχυθεί η συνεργασία σε θέματα θαλάσσιας διακυβέρνησης, ασφάλειας, περιβάλλοντος και καινοτομίας. «Η ανάπτυξη βιώσιμων ναυτιλιακών λύσεων στις σύγχρονες προκλήσεις αποτελεί κοινή προτεραιότητα. Είμαι βέβαιος ότι με συλλογική προσπάθεια και τη συνεργασία όλων των φορέων, εντός και εκτός του ναυτιλιακού κλάδου, θα επιτύχουμε τους κοινούς στόχους», ανέφερε χαρακτηριστικά.


Latest News

Τα σχέδια της Κίνας για να καταστεί παγκόσμιος ναυτιλιακός κόμβος
Έμφαση και στις χρηματοοικονομικές υπηρεσίες

Βασίλης Κικίλιας: Το crash test με την ακτοπλοΐα και η «προίκα» των 1,6 δισ. ευρώ
Γεμάτο προκλήσεις το χαρτοφυλάκιο που αναλαμβάνει ο Βασίλης Κικίλιας – Ο ανασχηματισμός 2025 τον έφερε στο υπουργείο Ναυτιλίας

Καθυστερήσεις στις παραδόσεις εμπορευματοκιβωτίων - Τι αναφέρει το ΕΒΕΠ
Θέμα αποτελεί η τρέχουσα κατάσταση στον εμπορικό λιμένα του Πειραιά, που λόγω της υψηλής συμφόρησης πλοίων και εμπορευματοκιβωτίων

Προχωρεί το niologio.gov.gr - Έχουν εγγραφεί 21 ποντοπόρα πλοία
Από την έναρξη της λειτουργίας του συστήματος, 21 νέα ποντοπόρα πλοία έχουν εγγραφεί στο ελληνικό νηολόγιο, εκ των οποίων τα 19 μέσω της νέας ψηφιακής διαδικασίας

«Τρικυμία» στη ναυτιλία από τα τέλη σε πλοία κινεζικής κατασκευής που σχεδιάζει ο Τραμπ
Σε αναβρασμό η παγκόσμια ναυτιλιακή βιομηχανία - Ποσα πλοία ναυπηγούν οι Έλληνες στην Κίνα

Kινέζοι εφοπλιστές κατά ΗΠΑ για λιμενικά τέλη - «Παραβιάζει τους κανόνες του ΠΟΕ»
Οι κινέζοι εφοπλιστές αντιτίθεται στα λιμενικά τέλη που οι ΗΠΑ θέλουν να επιβάλλουν σε θαλάσσιους μεταφορείς που κατέχουν ή έχουν παραγγείλει πλοία από την Κίνα

Πώς θα συγκρατηθούν τα κόστη στην ακτοπλοΐα - Τι ζητούν οι εταιρείες από το υπουργείο Ναυτιλίας
Το ζήτημα της ανόδους του κόστους στην ακτοπλοΐα και οι επενδύσεις για τη βιώσιμη ανάπτυξη στην Αναπτυξιακή Διάσκεψη Κρήτης

Στυλιανίδης: Στο 1,68 δισ. ευρώ τα κοινοτικά κονδύλια για ακτοπλοΐα και υποδομές
Τα κοινοτικά κονδύλια που εξασφάλισε η Ελλάδα θα κατευθυνθούν για την ενίσχυση κρίσιμων δράσεων για την ακτοπλοΐα, τις λιμενικές υποδομές και την ναυτική εκπαίδευση

Στο στόχαστρο, η ναυτιλιακή υπεροπλία του Πεκίνου
Μέτρα από τις ΗΠΑ για τα κινεζικής πλοιοκτησίας πλοία που αφορούν όλες τις εταιρείες έστω και εάν έχουν ένα πλοίο κατασκευασμένο στην Κίνα

Η στρατηγική σημασία της ναυτιλίας σε εκδήλωση της ΕΕΕ στις Βρυξέλλες
Εκδήλωση με τίτλο «Shipping anchors the EU’s Future» διοργανώνει η Ενωση Ελλήνων Εφοπλιστών και κεντρικό ομιλητή τον Σαρλ Μισέλ