
Πτώση άνω του 14% κατέγραψε η μετοχή του δανέζικου ναυτιλιακού κολοσσού Maersk κατά το άνοιγμα των συναλλαγών της Πέμπτης, αφού σηματοδότησε «υψηλή αβεβαιότητα» στις προοπτικές των κερδών της για το 2024, εν μέσω διαταραχών στην Ερυθρά Θάλασσα και υπερπροσφοράς πλοίων.
Η εταιρεία γνωστοποίησε επίσης ότι θα αναστείλει την επαναγορά μετοχών λόγω της αβεβαιότητας.
Η Maersk δήλωσε ότι αναμένει κέρδη EBITDA (ή κέρδη προ τόκων, φόρων, αποσβέσεων και αποσβέσεων) μεταξύ 1 και 6 δισ. δολαρίων φέτος, σε σύγκριση με τα 9,6 δισ. δολάρια που καταγράφηκαν το 2023.
Ερυθρά Θάλασσα: Το Πολεμικό Ναυτικό των ΗΠΑ εξουδετέρωσε πυραύλους που στόχευσαν πλοία της Maersk
Οι μετοχές διαπραγματεύονταν κατά 13,5% χαμηλότερα στις 9:00 π.μ. ώρα Λονδίνου.
«Ο αντίκτυπος αυτής της κατάστασης προκαλεί νέα αβεβαιότητα για το πώς αυτό θα εξελιχθεί από την άποψη των κερδών καθ’ όλη τη διάρκεια του έτους», δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος Vincent Clerc στην εκπομπή “Squawk Box Europe” του CNBC.
«Έχουμε πολύ περιορισμένη ορατότητα ως προς το αν πρόκειται για μια κατάσταση που θα επιλυθεί μέσα σε λίγες εβδομάδες ή μήνες ή αν είναι κάτι που θα μας απασχολήσει για ολόκληρο το έτος», πρόσθεσε.
Η αναστολή και τα κέρδη
Σε ανακοίνωσή της, η εταιρεία πρόσθεσε ότι το διοικητικό της συμβούλιο αποφάσισε να αναστείλει αμέσως το πρόγραμμα επαναγοράς μετοχών», με την επανέναρξη του οποίου να αναμένεται να επανεξεταστεί μόλις οι συνθήκες της αγοράς το επιτρέψουν.
Η ανακοίνωση έρχεται καθώς η εταιρεία ανακοίνωσε την Πέμπτη κέρδη τέταρτου τριμήνου κατώτερα των προσδοκιών, με τα EBITDA για την περίοδο των τριών μηνών να πέφτουν στα 839 εκατ. δολάρια έναντι 1,13 δισ. δολαρίων που ανέμεναν οι αναλυτές.
Οι παγκόσμιες αλυσίδες εφοδιασμού αντιμετωπίζουν σοβαρές διαταραχές από τα τέλη του 2023, αφού μεγάλες ναυτιλιακές εταιρείες άρχισαν να εκτρέπουν τα δρομολόγια μακριά από την Ερυθρά Θάλασσα μετά από μια σειρά επιθέσεων των ανταρτών Χούθι της Υεμένης.
Η ομάδα που πρόσκειται στο Ιράν έχει βάλει στο στόχαστρο εμπορικά πλοία με μη επανδρωμένα αεροσκάφη και πυραύλους, σε μια πράξη αλληλεγγύης προς τους Παλαιστίνιους, όπως λένε, εν μέσω του συνεχιζόμενου πολέμου στη Γάζα.
Εκτιμήσεις ΟΟΣΑ
Οι εκτροπές γύρω από έναν από τους πιο πολυσύχναστους θαλάσσιους δρόμους στον κόσμο έχουν ανεβάσει τους χρόνους παράδοσης και το κόστος, με τον ΟΟΣΑ να προειδοποιεί τη Δευτέρα ότι αυτό θα μπορούσε να αυξήσει τον πληθωρισμό.
Ο Οργανισμός εκτιμά πως η πρόσφατη αύξηση των τιμών των θαλάσσιων εμπορευματικών μεταφορών κατά 100% θα μπορούσε να οδηγήσει τον πληθωρισμό στις τιμές των εισαγωγών σε 38 χώρες μέλη του να αυξάνεται κατά σχεδόν 5 ποσοστιαίες μονάδες.


Latest News

«Ολική επαναφορά» για τον ΣΕΠ - Αύξηση στη διακίνηση containers μετά από 4 αρνητικά τρίμηνα
Το πρώτο θετικό τρίμηνο στη διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων για τον ΣΕΠ μετά από τέσσερα αρνητικά τρίμηνα

Πλήγματα στο παγκόσμιο διά θαλάσσης εμπόριο
Ο πόλεμος δασμών μεταβάλλει και τις θαλάσσιες διαδρομές και τις υποδομές logistics που έχουν στηθεί αλλά και τις στρατηγικές αποφάσεις ανάπτυξης των στόλων από τους πλοιοκτήτες

Εμπορικός Πόλεμος: Οι ακυρώσεις κινεζικών φορτηγών πλοίων μόλις άρχισαν
Ο αριθμός των ακυρωμένων δρομολογίων φορτηγών πλοίων από την Κίνα αυξάνεται, καθώς οι θαλάσσιοι μεταφορείς προσπαθούν να διαχειριστούν την υποχώρηση των παραγγελιών λόγω του εμπορικού πολέμου και των δασμών

Ποιοι τομείς έδωσαν τα νέα ρεκόρ εσόδων σε ΟΛΠ και ΟΛΘ το 2024
Για πρώτη φορά το αντάλλαγμα από τις προβλήτες ΙΙ και ΙΙΙ του λιμανιού του Πειραιά ήταν μειωμένο

ΟΛΠ Α.Ε.: Το λιμάνι του Πειραιά σε ετοιμότητα για την αυξημένη πασχαλινή κίνηση με νέα έργα και παρεμβάσεις
Ήδη έχουν ολοκληρωθεί σειρά αναβαθμίσεων στις υποδομές του λιμένα Πειραιά

Εσπασε το φράγμα των 900 πλοίων η MSC - H σύγκριση με την Maersk
Η MSC ανακοίνωσε ότι ο στόλος της έχει συνολική χωρητικότητα 6,47 εκατ. teu, σχεδόν 1 εκατ. περισσότερα από τη δεύτερη στην κατάταξη AP Moller-Maersk

Κικίλιας: Η μείωση των λιμενικών τελών από 1η Μαΐου θα περάσει απευθείας στα εισιτήρια
Για συγκράτηση ή και μείωση των τιμών έκανε λόγο ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Βασίλης Κικίλιας, από το λιμάνι του Πειραιά

Η μεταβλητότητα παραμένει το κυρίαρχο στοιχείο για τα δεξαμενόπλοια
Η πτώση για τα δεξαμενόπλοι μπορεί να μην είναι άμεση - Οι ανισορροπίες στην προσφορά και στη ζήτηση πετρελαίου θα παραμένουν παράλληλα με τις ευκαιρίες

Capital Clean Energy Carriers: Καθέλκυση του μεγαλύτερου στην ιστορία πλοίου μεταφοράς υγρού διοξειδίου του άνθρακα
Κατασκευάζεται από τα Κορεάτικα ναυπηγεία HD Hyundai Mipo και διαθέτει χωρητικότητα 22.000 κ.μ.

Αύξηση κερδών κατά 37% το 2024 για τον ΟΛΘ - Προτείνει μέρισμα 2 ευρώ/μετοχη
Το προτεινόμενο μέρισμα θα είναι στα € 2 ανά μετοχή, αυξημένο κατά 54% σε σχέση με το προηγούμενο έτος (1,3 ευρώ ανά μετοχή)