
Πτώση άνω του 14% κατέγραψε η μετοχή του δανέζικου ναυτιλιακού κολοσσού Maersk κατά το άνοιγμα των συναλλαγών της Πέμπτης, αφού σηματοδότησε «υψηλή αβεβαιότητα» στις προοπτικές των κερδών της για το 2024, εν μέσω διαταραχών στην Ερυθρά Θάλασσα και υπερπροσφοράς πλοίων.
Η εταιρεία γνωστοποίησε επίσης ότι θα αναστείλει την επαναγορά μετοχών λόγω της αβεβαιότητας.
Η Maersk δήλωσε ότι αναμένει κέρδη EBITDA (ή κέρδη προ τόκων, φόρων, αποσβέσεων και αποσβέσεων) μεταξύ 1 και 6 δισ. δολαρίων φέτος, σε σύγκριση με τα 9,6 δισ. δολάρια που καταγράφηκαν το 2023.
Ερυθρά Θάλασσα: Το Πολεμικό Ναυτικό των ΗΠΑ εξουδετέρωσε πυραύλους που στόχευσαν πλοία της Maersk
Οι μετοχές διαπραγματεύονταν κατά 13,5% χαμηλότερα στις 9:00 π.μ. ώρα Λονδίνου.
«Ο αντίκτυπος αυτής της κατάστασης προκαλεί νέα αβεβαιότητα για το πώς αυτό θα εξελιχθεί από την άποψη των κερδών καθ’ όλη τη διάρκεια του έτους», δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος Vincent Clerc στην εκπομπή “Squawk Box Europe” του CNBC.
«Έχουμε πολύ περιορισμένη ορατότητα ως προς το αν πρόκειται για μια κατάσταση που θα επιλυθεί μέσα σε λίγες εβδομάδες ή μήνες ή αν είναι κάτι που θα μας απασχολήσει για ολόκληρο το έτος», πρόσθεσε.
Η αναστολή και τα κέρδη
Σε ανακοίνωσή της, η εταιρεία πρόσθεσε ότι το διοικητικό της συμβούλιο αποφάσισε να αναστείλει αμέσως το πρόγραμμα επαναγοράς μετοχών», με την επανέναρξη του οποίου να αναμένεται να επανεξεταστεί μόλις οι συνθήκες της αγοράς το επιτρέψουν.
Η ανακοίνωση έρχεται καθώς η εταιρεία ανακοίνωσε την Πέμπτη κέρδη τέταρτου τριμήνου κατώτερα των προσδοκιών, με τα EBITDA για την περίοδο των τριών μηνών να πέφτουν στα 839 εκατ. δολάρια έναντι 1,13 δισ. δολαρίων που ανέμεναν οι αναλυτές.
Οι παγκόσμιες αλυσίδες εφοδιασμού αντιμετωπίζουν σοβαρές διαταραχές από τα τέλη του 2023, αφού μεγάλες ναυτιλιακές εταιρείες άρχισαν να εκτρέπουν τα δρομολόγια μακριά από την Ερυθρά Θάλασσα μετά από μια σειρά επιθέσεων των ανταρτών Χούθι της Υεμένης.
Η ομάδα που πρόσκειται στο Ιράν έχει βάλει στο στόχαστρο εμπορικά πλοία με μη επανδρωμένα αεροσκάφη και πυραύλους, σε μια πράξη αλληλεγγύης προς τους Παλαιστίνιους, όπως λένε, εν μέσω του συνεχιζόμενου πολέμου στη Γάζα.
Εκτιμήσεις ΟΟΣΑ
Οι εκτροπές γύρω από έναν από τους πιο πολυσύχναστους θαλάσσιους δρόμους στον κόσμο έχουν ανεβάσει τους χρόνους παράδοσης και το κόστος, με τον ΟΟΣΑ να προειδοποιεί τη Δευτέρα ότι αυτό θα μπορούσε να αυξήσει τον πληθωρισμό.
Ο Οργανισμός εκτιμά πως η πρόσφατη αύξηση των τιμών των θαλάσσιων εμπορευματικών μεταφορών κατά 100% θα μπορούσε να οδηγήσει τον πληθωρισμό στις τιμές των εισαγωγών σε 38 χώρες μέλη του να αυξάνεται κατά σχεδόν 5 ποσοστιαίες μονάδες.


Latest News

Η Attica Group ανακοίνωσε πασχαλινές προσφορές για οικογένειες και παρέες 3-5 ατόμων
Έκπτωση 20% για όλους τους προορισμούς από και προς Πειραιά με Ι.Χ. αυτοκίνητο από την Attica Group

Ένταξη του έργου «βελτίωση λιμενικών υποδομών στο λιμένα Γαλατά»
Το έργο συνολικού προϋπολογισμού 124.000 ευρώ, αφορά στην αποκατάσταση-επανακατασκευή του μικρού μόλου στο λιμένα Γαλατά

Κίνα: Ξένοι αγοραστές τροφοδοτούν τον ναυπηγικό τομέα και τη ναυτική της άνοδο
Η Κίνα διαθέτει κυρίαρχο εμπορικό ναυπηγικό τομέα και σημαντική ανάπτυξη στις ικανότητες ναυπήγησης για το πολεμικό ναυτικό της

ΗΠΑ: Ρωσία και Ουκρανία συμφωνούν για εκεχειρία στη Μαύρη Θάλασσα
Ρωσία και η Ουκρανία συμφώνησαν να διασφαλίσουν την ασφαλή διέλευση των εμπορικών πλοίων στη Μαύρη Θάλασσα.

Μελίνα Τραυλού: «Η ναυτιλία θεμέλιο της οικονομικής και γεωπολιτικής σταθερότητας της Ευρωπαϊκής Ένωσης»
Ηγετική παρουσία της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών στην Ευρώπη, στο πλαίσιο της Ευρωπαϊκής Διάσκεψης στις Βρυξέλλες για τη Ναυτιλία «European Shipping Summit 2025»

ECSA: Καμπανάκι για την πρόταση Τραμπ για τέλη στα κινεζικής κατασκευής πλοία
Επιστολή έστειλε η ECSA που εκπροσωπεί τον ευρωπαϊκό στόλο στο πλαίσιο της δημόσιας διαβούλευσης στις ΗΠΑ

Ευρωπαϊκή Ναυτιλία: Πόσα προσφέρει στην «πίτα» της ευρωπαϊκής οικονομίας
Ο ευρωπαϊκός ναυτιλιακός κλάδος παρείχε θέσεις εργασίας σε 219.000 εργαζομένους σύμφωνα με μελέτη της Delloitte και του Ινστιτούτου CE Delft

24ωρη απεργία στα πλοία ανακοίνωσε η Πανελλήνια Ναυτική Ομοσπονδία
Η απεργία της ΠΝΟ έχει πανελλαδικό χαρακτήρα και αφορά όλες τις κατηγορίες πλοίων.

Μελίνα Τραυλού: Η ΕΕ πρέπει να θωρακίσει την ηγετική θέση της ευρωπαϊκής ναυτιλίας
«Ανταγωνιστικότητα και βιωσιμότητα δεν είναι αντίρροπες δυνάμεις, αλλά ομόρροπες» τονίζει η κα Τραυλού

«Κανονικότητα» στην Ερυθρά Θάλασσα με πτώση των ναύλων - Τι αναφέρει η Intermodal
Mε την επιστροφή των πλοίων στην Ερυθρά Θάλασσα, οι αποστάσεις των ταξιδιών σε βασικές διαδρομές, όπως Ασία - Ευρώπη, θα συντόμευαν