Η ισχύς εν τη ενώσει ήταν το μήνυμα που έστειλε μιλώντας στη ετήσια γενική συνέλευση της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών, που πραγματοποιήθηκε χθες η πρόεδρος της, Μελίνα Τραυλού.
Η συνέλευση προηγήθηκε της ανοικτής εκδήλωσης προς τιμήν του Γενικού Γραμματέα του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού Arsenio Dominguez, παρουσία του Υπουργού Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Χρήστου Στυλιανίδη.
Το 2023 ήταν ακόμα μία χρονιά συνεχιζόμενων, ισχυρών προκλήσεων, απαιτήθηκε από όλους μας εγρήγορση, σύνεση, αποφασιστικότητα και πίστη στην πορεία μας. Βιώνουμε μία νέα πραγματικότητα. Μια εποχή καθολικής μετάβασης, όπου τα πάντα μεταβάλλονται, ανέφερε αρχικά η πρόεδρος της ΕΕΕ και τόνισε ότι «προχωράμε τιμώντας την ιστορία μας και φωτίζοντας το κύρος του ελληνικού εφοπλισμού, με πάντοτε από τεκμηριωμένες και σαφείς θέσεις, προς πολλαπλούς αποδέκτες».
Arsenio Dominguez (IMO): Η Ελλάδα βάζει τη σφραγίδα της στη διεθνή ναυτιλιακή ατζέντα
Με σημαία την πρωτιά μας, χαράξαμε μία πολυεπίπεδη, μεθοδική, ευέλικτη, ενωτική και εν τέλει επιδραστική πολιτική, είπε η κα Τραυλού και εστίασε σε δυο σημαντικές προτεραιότητες της ΕΕΕ τις οποίες προωθεί σε συνεργασία με το Υπουργείο Ναυτιλίας:
– την ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας του ελληνικού νηολογίου καθώς έχει ξεκινήσει η διαδικασία ψηφιοποίησής του
-τον φάκελο «ναυτική εκπαίδευση». Ήδη ολοκληρώθηκε η διαβούλευση για το θέμα της αναβάθμισης της εκπαίδευσης, με βάση τη μελέτη του Ιδρύματος Ευγενίδου, στην διαμόρφωση της οποίας η Ένωση έχει συμμετάσχει ενεργά. Η ναυτική εκπαίδευση είναι άρρηκτα συνδεδεμένη και με την προσέλκυση των νέων στο ναυτικό επάγγελμα.
Για την πρόεδρο της ΕΕΕ σημαντική είναι όμως, η παρέμβαση της ΕΕΕ και στην εμπέδωση του στρατηγικού ρόλου της ναυτιλίας στη διεθνή οικονομία.
Οι ευρωπαϊκοί και οι διεθνείς θεσμοί δείχνουν να κατανοούν και να αναγνωρίζουν τη στρατηγική σημασία της ναυτιλίας ολοένα και περισσότερο, είπε η κα. Τραυλού και συμπλήρωσε υπογραμμίζοντας ότι ως Έλληνες ελέγχοντας ποσοστό άνω του 60% της Ευρωπαϊκής χωρητικότητας, είμαστε και λειτουργούμε ως η «υπεροπλία της Ευρώπης».
Κομβικό ρόλο στο διεθνές πεδίο δράσης διαδραματίζει και η σταθερή εκπροσώπηση μας στους διεθνείς οργανισμούς της ναυτιλίας, από Έλληνες πλοιοκτήτες, μέλη της κοινότητάς μας.
Ευχαρίστησε μάλιστα τους συναδέλφους της που προσφέρουν εθελοντικά τον χρόνο τους και την τεχνογνωσία τους, εκπροσωπώντας μας στους Διεθνείς Οργανισμούς και αναφέρθηκε ονομαστικά στον Δημήτρη Φαφαλιό ως Πρόεδρο της Intercargo, την Ιωάννα Προκοπίου ως Αντιπρόεδρο της BIMCO, την Μαρίλη Φραγκίστα ως Πρόεδρο της Ένωσης Πλοιοκτητών Μάλτας, τον Νικόλα Βενιάμη ως Μέλος του Board of Directors της ECSA, τον Βασίλη Παπαγιαννόπουλο ως Μέλος του Executive Committee της BIMCO και τον Γιάννη Λύρα ως Μέλος του Board of Directors του ICS.
Για το σύστημα εμπορίας ρύπων
Ιδιαίτερη ήταν η αναφορά της στο επίκαιρο θέμα της εφαρμογής του ευρωπαϊκού συστήματος εμπορίας ρύπων (EU ETS). ¨όπως τόνισε στόχος μας είναι να μειώσουμε τις αρνητικές συνέπειες στον κλάδο μας, αλλά η ελληνική πλευρά επιμένει στην ουσία ότι «η εφαρμογή του EU ETS στη ναυτιλία παραμένει ένα περιφερειακό μέτρο με εισπρακτικούς στόχους. Είμαστε, λοιπόν, σταθεροί στη θέση μας για την ανάγκη λήψης μέτρων από τον διεθνή νομοθέτη μας, τον IMO».
Τόνισε ότι ως Ένωση, «τοποθετηθήκαμε από την πρώτη στιγμή υπέρ της νέας στρατηγικής του ΙΜΟ, ώστε να φτάσουμε ως βιομηχανία, σε καθαρές μηδενικές εκπομπές ρύπων στα μέσα του αιώνα. Την ίδια στιγμή, όμως, καθιστούμε σαφές, προς όλους, ότι για να υλοποιηθούν οι στόχοι αυτής της στρατηγικής χρειαζόμαστε εναλλακτικά καύσιμα χαμηλών ή μηδενικών εκπομπών».
Η κα. Τραυλού ξεκαθάρισε ότι απαιτούνται καύσιμα που να είναι, ασφαλή για τους ναυτικούς, τα πλοία και το περιβάλλον, διαθέσιμα παντού και οικονομικά ανταγωνιστικά.
Δεν πρέπει συμπλήρωσε, να σταματάμε να τονίζουμε, όλοι μας προς όλους τους αποδέκτες, ότι δεν παράγουμε, ούτε εμπορευόμαστε ενέργεια, ούτε τεχνολογικό εξοπλισμό.
Αναφέρθηκε στη συνέχεια στη συμμετοχή της στη Σύνοδο Κορυφής του κλάδου στο COP 28, εκπροσωπώντας όχι μόνο την ελληνική, αλλά και τη διεθνή ναυτιλιακή κοινότητα.
Κάλεσα, υπενθύμισε, τις κυβερνήσεις των κρατών να υποστηρίξουν αποτελεσματικά το έργο του ΙΜΟ. Χρειάζεται ενωμένοι και με εφικτές λύσεις να προσεγγίσουμε ρεαλιστικά τον κοινό στόχο της απανθρακοποίησης.
Τεχνολογική ουδετερότητα
Η πρόεδρος της ΕΕΕ, διευκρίνισε αναφερόμενη στα νέα εναλλακτικά καύσιμα ότι «ως θεσμικό όργανο τηρούμε στάση τεχνολογικής ουδετερότητας για τα νεότευκτα πλοία, απέχοντας από αποφάσεις αμιγώς εμπορικής σημασίας. Θέτουμε όμως και συγκεκριμένες προτεραιότητες σε σχέση με τον υφιστάμενο στόλο, ώστε να διασφαλίσουμε τη βιωσιμότητα των επενδύσεων μας».
Ακολούθως τάχθηκε υπέρ ενός «οικονομικού μέτρου συλλογής εσόδων που θα αξιοποιηθούν στην μερική κάλυψη της διαφοράς τιμής μεταξύ εναλλακτικών και συμβατικών καυσίμων» αλλά και ενός τεχνικού μέτρου στη βάση ενός παγκόσμιου πρότυπου καυσίμου για τη μείωση του ποσοστού άνθρακα στα ναυτιλιακά καύσιμα.
Σε σχέση με το λειτουργικό δείκτη CII, υπενθύμισε ότι η ΕΕΕ είχε από την αρχή προειδοποιήσει για τις αδυναμίες του. Οι θέσεις μας εντέλει δικαιώνονται, καθώς και ο νέος Γενικός Γραμματέας έχει τοποθετηθεί υπέρ της ανάγκης αναθεώρησης του. Δημιουργήσαμε Ομάδα Εργασίας, τόνισε και καταγράφουμε τα δεδομένα του υπάρχοντα στόλου και τα αξιολογούμε, ώστε να διαμορφώσουμε μία τεκμηριωμένη πρόταση για την αναθεώρηση του μέτρου.
«Ναυτιλία & Κοινωνία Πάντα Μαζί»
Η κα. Τραυλού δεν αναφέρθηκε στη συνέχεια και στην κοινωνική προσφορά της ελληνικής ναυτιλίας υπενθυμίζοντας το πρόγραμμα υποτροφιών της Ένωσης του 2023, το μεγαλύτερο στην ιστορία της )100 υποτροφίες), στην υποστήριξη των πληγέντων από τις φωτιές στη Ρόδο, την μεγάλη προσφορά των 50 εκατ. ευρώ για την αποκατάσταση των ζημιών της θεομηνίας στην ευρύτερη περιοχή της Θεσσαλίας.
Σε αυτό το σημείο η κα. Τραυλού ευχαρίστησε τους 203 συναδέλφους της, για «το σπουδαίο αυτό συλλογικό, κοινωνικό μας αποτύπωμα».
Συνεχίζοντας να κάνουμε πράξη το όραμά μας, τη δέσμευσή μας «Ναυτιλία & Κοινωνία Πάντα Μαζί», η σφραγίδα της πολυδιάστατης συνεισφοράς μας στην πατρίδα είναι πιο ανεξίτηλη από ποτέ, υπογράμμισε η πρόεδρος της ΕΕΕ.
Το «μαζί» είναι το κλειδί της επιτυχίας μας
Τέλος, αναφέρθηκε και στον ρόλο της ΕΕΕ η οποία «αποτελεί διαχρονικά θεματοφύλακα της ναυτιλίας μας».
Είναι φάρος της συλλογικότητας και της ενότητας που μας χαρακτηρίζει, τόνισε η κα. Τραυλού και υπογράμμισε ότι «όσο πιο ισχυρή είναι η Ένωσή μας, τόσο πιο δυνατά ακούγεται η φωνή μας».
Ευχαρίστησε όλα τα στελέχη της Ένωσης που «ανταποκρίνονται στις απαιτήσεις με επαγγελματισμό και φιλότιμο, με επικεφαλής τη Διευθύντρια μας, Κατερίνα Πέππα».
Το «μαζί» είναι το κλειδί της επιτυχίας μας, είπε η κα. Τραυλού και κάλεσε τους συναδέλφους της να γίνουν «με μια φωνή, οι αγγελιοφόροι του έργου και της δύναμης της μεγαλύτερης εθνικής ένωσης εφοπλιστών στον κόσμο. Των Ελλήνων».
Latest News
Dreyfus για ΟΛΘ: Δεν θα διαγράψουμε τις μετοχές από το Χρηματιστήριο Αθηνών
Τι αναφέρει η Leonidsport της οικογένειας Dreyfus στο ενημερωτικό δελτίο για την δημόσια πρόταση στον ΟΛΘ
Χρήστος Στυλιανίδης: Προς παράταση η «πράσινη μετάβαση» της ακτοπλοΐας
Ο κ. Στυλιανίδης είπε επίσης ότι στις Βρυξέλες συζητήθηκε και το θέμα της χρηματοδότησης των αγόνων γραμμών μέσω ΣΔΙΤ
Οι αμερικανικές κυρώσεις στο ρωσικό πετρέλαιο εκτινάσουν τις τιμές των ναύλων στα τάνκερ
Πολλά από τα πλοία που τέθηκαν υπό καθεστώς κυρώσεων αποτελούν μέρος του ρωσικού «σκιώδους στόλου», μετέφεραν πετρέλαιο σε Ινδία και Κίνα
Το 2,1% του ΟΛΘ απέκτησαν οι Dreyfus - Το τίμημα
Η Leonidsport Β.V απέκτησε 212.114 μετοχές του ΟΛΘ στις 13 Ιανουαρίου - Σε εξέλιξη η δημόσια προσφορά
Οι Dreyfus «πατάνε το κουμπί» – Αρχίζει η δημόσια πρόταση για το 21% του ΟΛΘ
Ξεκινάει σήμερα η πρόταση της LeonidsPort για το 21% του μετοχικού κεφαλαίου του ΟΛΘ – Τα σενάρια και οι μετοχικές ισορροπίες
«Ριζικό λίφτινγκ» στις μαρίνες με επενδύσεις 180 εκατ. - Στα σκαριά πάνω από 40 project
Αναβαθμίζονται οι μαρίνες της χώρας και μαζί το τουριστικό προϊόν - Ποια projects εγκρίθηκαν, ποια απορρίφθηκαν
Στυλιανίδης: «Στηρίζουμε τις ευρωπαϊκές πρωτοβουλίες που ενισχύουν την ανταγωνιστικότητα της ναυτιλίας»
Ο υπουργός Ναυτιλίας Χρήστος Στυλιανίδης στις συναντήσεις του στις Βρυξέλλες ενημέρωσε, μεταξύ άλλων, για την εξέλιξη των έργων που χρηματοδοτούνται από την ΕΕ
Στη μαύρη λίστα των ΗΠΑ η Cosco: H Αθήνα «μετρά» τις επιπτώσεις - Τι λένε πηγές στο Reuters
Παράγοντες της αγοράς αναφέρουν στο Reuters ότι μέχρι στιγμής το λιμάνι του Πειραιά λειτουργεί κανονικά
OΛΘ: Πιάνει λιμάνι(;) η LeonidsPort – Οι νέες μετοχικές ισορροπίες με Σαββίδη – CMA CGM και Υπερταμείο
Στον ΟΛΘ η δισεκατομμυριούχος Margarita Louis – Dreyfus επιδιώκει την απόκτηση του 21% - Τα σενάρια για τη νέα μετοχική σύνθεση
Σπάνε ρεκόρ οι ναυπηγήσεις νεότευκτων πλοίων - Στα 204 δισ. τα συμβόλαια
Στα ναυπηγεία το 2024 η ζήτηση για κατασκευές νέων πλοίων ήταν ισχυρή στο σύνολο και ανά ναυτιλιακό κλάδο, σύμφωνα με τον οίκο Clarksons