![Tesla: Οι εργαζόμενοι στην εταιρία βγάζουν λιγότερα από αυτούς στη Ford και τη GM](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/02/ot_tesla_GM_ford.png)
Οι εργαζόμενοι της Tesla εξακολουθούν να κερδίζουν λιγότερα από εκείνους της Ford και της GM, ακόμη και μετά τις αυξήσεις
Αν και η Tesla έδωσε πρόσφατα αυξήσεις σε ορισμένους από τους εργάτες του εργοστασίου της, οι εργαζόμενοι που εκπροσωπούνται συνδικαλιστικά στις τρεις μεγάλες εταιρείες του Ντιτρόιτ εξακολουθούν να κερδίζουν πολύ περισσότερα ανά ώρα.
Tesla: Έχασε τα πρωτεία από την κινέζικη BYD
Σύμφωνα με εσωτερικά έγγραφα που εξέτασε το Business Insider (BI), οι νέες κατευθυντήριες γραμμές για τις αμοιβές των εργαζομένων της Tesla τέθηκαν σε εφαρμογή στις 8 Ιανουαρίου. Οι εργαζόμενοι στο εργοστάσιο της Tesla κερδίζουν πλέον από 22 έως 39 δολάρια την ώρα, σύμφωνα με τα έγγραφα.
Η Tesla είναι η τελευταία αυτοκινητοβιομηχανία που αυξάνει τους μισθούς, αφού η Ενωση Εργατών Αυτοκινήτου (UAW) πέτυχε μαζικές αυξήσεις μισθών για τα μέλη της στη Ford, την GM και την κατασκευάστρια εταιρεία Jeep, Stellantis πέρυσι.
Ενώ οι νέοι μισθοί της Tesla φέρνουν τους εργαζομένους της πιο κοντά στον μέσο όρο των μισθών του κλάδου, για τους εργαζόμενους σε εργοστάσια αυτοκινήτων, ο βασικός μισθός εξακολουθεί να είναι πολύ πίσω από αυτόν ενός εργαζομένου της UAW.
Στην GM, για παράδειγμα, η αρχική αμοιβή για έναν εργάτη παραγωγής είναι 25,25 δολάρια την ώρα, με ανώτατη αμοιβή 36,00 δολάρια την ώρα, από το τέλος του περασμένου έτους. Μέχρι το τέλος της διάρκειας της σύμβασης τον Σεπτέμβριο του 2027, το κατώτατο όριο θα είναι 30,60 δολάρια την ώρα, με ανώτατο όριο τα 42,95 δολάρια την ώρα.
Οι μισθολογικές κλίμακες της Ford και της Stellantis είναι παρόμοιες, με μισθούς άνω των 42 δολαρίων την ώρα στο τέλος των τετραετών συμβάσεων. Αυτοί οι εργαζόμενοι πληρώνουν επίσης συνδρομές από τον μισθό τους – μεταξύ 0,8% και 1,1% των ακαθάριστων μηνιαίων μισθών – οι οποίες πηγαίνουν σε ένα ταμείο απεργίας και άμυνας για την πληρωμή των εργαζομένων, εάν το συνδικάτο επιλέξει να αποχωρήσει από τη δουλειά.
Μετά από μια ιστορική απεργία για την κατάκτηση των συμβάσεών τους πέρυσι, η UAW έχει τώρα στραμμένο το βλέμμα της στην Tesla. Αλλά το συναίσθημα των εργαζομένων εκεί και η προηγούμενη αντι-συνδικαλιστική ρητορική της εταιρείας είναι ικανά να κάνουν αυτή τη μάχη δύσκολη.
Γιατί οι εργαζόμενοι της Tesla δεν ενδιαφέρονται για τις αμοιβές της UAW;
Παρά τη μισθολογική διαφορά, ορισμένοι εργαζόμενοι της Tesla δήλωσαν προηγουμένως στο BI ότι θα δίσταζαν να ενταχθούν σε συνδικάτο. Οι εργαζόμενοι μίλησαν υπό τον όρο της ανωνυμίας προκειμένου να αποφύγουν πιθανές επιπτώσεις για να μιλήσουν δημόσια για τον εργοδότη τους.
Ορισμένοι εργαζόμενοι της Tesla δήλωσαν ότι εντάχθηκαν στην εταιρεία επειδή πιστεύουν στο όραμα του διευθύνοντος συμβούλου Elon Musk. Είναι πρόθυμοι να ανταλλάξουν χαμηλότερες αμοιβές προκειμένου να εργαστούν στην εταιρεία, δήλωσαν πολλοί εργαζόμενοι.
Ορισμένοι επεσήμαναν επίσης τα εκατομμύρια δολάρια που έχουν κερδίσει επί μακρόν οι εργαζόμενοι της Tesla από δικαιώματα προαίρεσης αγοράς μετοχών, μια μοναδική πτυχή της εργασίας σε μια εταιρεία που έχει σημειώσει αύξηση της τιμής της μετοχής κατά 800% τα τελευταία πέντε χρόνια.
Η αυτοκινητοβιομηχανία έχει τους τρόπους της να ξεχωρίζει τους φιλο-συνδικαλιστές εργαζόμενους, δήλωσαν πολλοί εργαζόμενοι.
«Δεν είναι ακριβώς απαίτηση να είσαι φανατικός της Tesla, αλλά μπορεί να έχει κάποια επιρροή», δήλωσε ένας εργαζόμενος με γνώση της διαδικασίας πρόσληψης της Tesla.
Δεδομένης της δημοτικότητας του E.Musk και της Tesla, η εταιρεία EV δεν είχε έλλειψη ενδιαφέροντος .. Πάνω από 3,6 εκατομμύρια άνθρωποι έκαναν αίτηση για να εργαστούν στην Tesla το 2022.
Η δύσκολη μάχη της UAW
Ο Μασκ και η εταιρεία του, που παράγει τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα (EV), έχουν συγκρουστεί με το Εθνικό Συμβούλιο Εργασιακών Σχέσεων (NLRB), περισσότερες από μία φορές.
Πέρυσι, το Εθνικό Συμβούλιο Εργασιακών Σχέσεων ισχυρίστηκε ότι η Tesla απέλυσε δεκάδες εργαζόμενους στο εργοτάξιο της στο Μπάφαλο της Νέας Υόρκης, αφού οι εργαζόμενοι είχαν ανακοινώσει σχέδια για συνδικαλιστική οργάνωση.
Παρομοίως, το 2021, το National Labor Relations Board (NLRB) έκρινε ότι η Tesla και ο Musk «απείλησαν παράνομα» τους εργαζόμενους που ήλπιζαν να συνδικαλιστούν το 2017 και διέταξε την εταιρεία να επαναπροσλάβει έναν εργαζόμενο -ακτιβιστη στο συνδικάτο, που είχε απολύσει, ακόμη και αφού η Tesla προσπάθησε να ασκήσει έφεση κατά της απόφασης.
Το συμβούλιο δήλωσε ότι η Tesla «ανέκρινε» εργαζόμενους που συμμετείχαν στην προσπάθεια και διέταξε τον Musk να διαγράψει ένα tweet που έκρινε «αντι-συνδικαλιστικό». (Το tweet εξακολουθεί να είναι αναρτημένο).
Η Tesla δεν έχει διεξάγει ποτέ ψηφοφορία για συνδικαλιστική οργάνωση σε καμία από τις εγκαταστάσεις της στις ΗΠΑ. Αλλά το γερμανικό συνδικάτο IG Metall δήλωσε πέρυσι ότι ορισμένοι εργαζόμενοι της Tesla στο εργοστάσιο της εταιρείας στο Βρανδεμβούργο είχαν ενταχθεί στο συνδικάτο του.
Ο Elon Musk, από την πλευρά του, έχει στο παρελθόν προσκαλέσει δημοσίως την Ενωση Εργατών Αυτοκινήτου (UAW) να διοργανώσει εκλογές για συνδικαλιστική οργάνωση στην Tesla, εκφράζοντας την πεποίθηση ότι οι εργαζόμενοί του θα ψηφίσουν κατά της οργάνωσης και λέγοντας ότι «τα πρώην μέλη της UAW που εργάζονται στην Tesla δεν είναι μεγάλοι οπαδοί της UAW».
Η Tesla απασχολεί περισσότερους από 140.000 εργαζόμενους σε όλο τον κόσμο, συμπεριλαμβανομένων περισσότερων από 20.000 στο εργοστάσιό της στο Fremont της Καλιφόρνια.
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
Latest News
![Σπάνιες γαίες: Ποιες εποφθαλμιά ο Ντόναλντ Τραμπ](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/08/spanies-gaies6-600x390.jpg)
Ποιες σπάνιες γαίες εποφθαλμιά ο Ντόναλντ Τραμπ
Η Κίνα πρωτοστατεί στις σπάνιες γαίες και σχεδόν μονοπωλεί την επεξεργασία τους και οι ΗΠΑ θέλουν να απεξαρτηθούν από αυτή την επίπονη δέσμευση
![Ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία: Τι ζητούν οι κατασκευαστές αυτοκινήτων](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/02/RENAULT-600x600.jpg)
Στο «ρελαντί» η πράσινη μετάβαση - Τι ζητούν οι ευρωπαίοι αυτοκινητοβιομήχανοι
«Καλός ο στρατηγικός διάλογος, αλλα χρειαζόμαστε λύσεις γρήγορα», λένε οι εκπρόσωποι της αυτοκινητοβιομηχανίας - Oι καθυστερήσεις απειλούν επενδύσεις 250 δισ. ευρώ
![Μεξικό: Αδικαιολόγητοι οι δασμοί ΗΠΑ σε χάλυβα και αλουμίνιο](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2023/12/xalyvas-600x370.jpg)
Αδικαιολόγητοι οι δασμοί ΗΠΑ σε χάλυβα και αλουμίνιο λέει το Μεξικό
Το Μεξικό εισάγει περισσότερο χάλυβα από τις Ηνωμένες Πολιτείες απ' ό,τι εξάγει
![Κομισιόν: Συνάντηση φον ντερ Λάιεν με τον Αμερικανό αντιπρόεδρο Τζέι Ντι Βανς](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/02/von-der-leyen-vance-600x400.jpg)
Συνάντηση φον ντερ Λάιεν με τον Αμερικανό αντιπρόεδρο Τζέι Ντι Βανς
Η Πρόεδρος της Κομισιόν υπογράμμισε τη δέσμευση της ΕΕ για δίκαιες και ισορροπημένες εμπορικές σχέσεις
![Πάουελ: Σε μη βιώσιμη πορεία το έλλειμμα – Δεν βιαζόμαστε να μειώσουμε τα επιτόκια](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/02/πγ1-1-600x366.jpg)
Καμπανάκι Πάουελ για το έλλειμμα στις ΗΠΑ - Καμία βιασύνη για τα επιτόκια
Τι είπε ο Πάουελ, για έλλειμμα, χρέος, δασμούς και επιτόκια στην καθιερωμένη κατάθεση του στη Γερουσία
![Πορτογαλία: Εξετάζει την πώληση του 49% του εθνικού αερομεταφορέα TAP](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2023/01/tap-portugal-600x400.jpg)
Η Πορτογαλία εξετάζει την πώληση του 49% του εθνικού αερομεταφορέα TAP
Υπάρχουν περίπου 12 εταιρείες που ενδιαφέρονται για τον εθνικό αερομεταφορέα της Πορτογαλίας
![Σόλομον: Η Goldman είναι ανοικτή σε εξαγορές στους τομείς της διαχείρισης περιουσιακών στοιχείων και πλούτου](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2023/06/solomon-600x400.jpg)
Σόλομον: Η Goldman είναι ανοικτή σε εξαγορές στους τομείς της διαχείρισης περιουσιακών στοιχείων και πλούτου
Ο πήχης για την πραγματοποίηση μιας συμφωνίας είναι πολύ υψηλός
![Cucci: Η πτώση πωλήσεων στο τέταρτο τρίμηνο προβληματίζει τους αναλυτές](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/02/gucci-store-600x410.jpg)
Νέο πλήγμα για την Gucci - Συνεχίζεται η πτώση πωλήσεων
Τα έσοδα της Kering, στην οποία ανήκει η Gucci, ολόκληρου του έτους από δραστηριότητες του ομίλου ανήλθαν σε 2,6 δισεκατομμύρια ευρώ
![Βρετανία: Άντλησε 13 δισ. στερλίνες – Οι αγορές της πρόσφεραν 140 δισ.](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2023/07/ot_bonds_london11-768x450-1-600x352.png)
Το Λονδίνο ζήτησε 13 δισ. στερλίνες και οι αγορές του πρόσφεραν 140 δισ.
Η έκδοση καταρρίπτει το προηγούμενο ρεκόρ ζήτησης βρετανικών ομολόγων
![Φυσικό αέριο: Γιατί η Ευρώπη ανησυχεί όλο και περισσότερο για την αποθήκευση](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2022/12/illustration-600x405.jpg)
Γιατί η Ευρώπη ανησυχεί για την αποθήκευση φυσικού αερίου;
Καθώς η Μόσχα πίεζε τη ροή του φυσικού αερίου μέσω των ρωσικών αγωγών, η ΕΕ είχε καταφέρει να αποφύγει μια χειμερινή κρίση εφοδιασμού περιορίζοντας τη συνολική ζήτηση φυσικού αερίου