· Σε 4 δείκτες του FTSE Russell θα φιγουράρει το Ελ. Βενιζέλος.
· Μετά την ένταξη του στο Ελληνικό Χρηματιστήριο, ο οίκος FTSE Russell ενέταξε τη μετοχή στους δείκτες του.
· Ήτοι στους FTSE All World, FTSE MPF All World, FTSE Global Large Cap και FTSE Emerging.
· Με βαρύτητα μάλιστα 15,5%.
· Όπως είχε προαναγγείλει, η ένταξη θα αρχίσει στη συνεδρίαση της 14ης Φεβρουαρίου.
· Την προηγούμενη επομένως, θα δούμε και τη δυναμική της ΔΑΑ ανάμεσα στους ξένους, αφού θα λάβει χώρα και το rebalancing των funds που ακολουθούν τους δείκτες FTSE.
———–
Η επιστροφή της Jumbo στα 27 ευρώ
· Επανήλθε δυναμικά πάνω από τα 27 ευρώ η Jumbo.
· Και τεχνικά πλέον έχει βάλει στόχο για το «3» μπροστά, δηλαδή προς τα 31 ευρώ.
· Είναι το λιγότερο σε μια διοίκηση που αν και μόνιμα «σκληρή», ξέρει πώς να διαχειρίζεται τις προκλήσεις.
· Πέραν της έκτακτης διανομής των 0,60 ευρώ που θα δώσει, ο Βακάκης έδειξε ότι έχει πλάνο για τους μετόχους
· Μειώνει το λειτουργικό κόστος με αγορές ακινήτων και βάζει στόχο αύξησης του τζίρου με διψήφια ποσοστά.
· Και η αγορά τον εμπιστεύεται, όπως δείχνει το ταμπλό.
· Δεν βάζουν άλλωστε όλες οι διοικήσεις στόχους μείωσης των λειτουργικών… κακώς αν μας ρωτάτε…
———–
Η ΕΧΑΕ δεν «εξαργυρώνει» το ανοδικό μομέντουμ
· Μπορεί η ελληνική αγορά να είναι υψηλά στην ατζέντα των ξένων, αλλά η μετοχή της ΕΧΑΕ έχει προβληματίσει αρκετούς.
· Όλοι αναμένουν να «εξαργυρώσει» τους αυξημένους όγκους και την βελτίωση της δραστηριότητας, αλλά δεν δείχνει διαθέσεις να φύγει πάνω από τα 6 ευρώ.
· Δεν είναι λίγοι οι αναλυτές που υποδεικνύουν το “άνοιγμα” του ομίλου στις αυξημένες λειτουργικές δαπάνες.
· Δαπάνες που αφορούν κυρίως τις αμοιβές στελεχών και προσωπικού.
· Το σύνολο των δαπανών προσωπικού στο 9μηνο του 2023 έφτασε τα 10,6 εκατ. ευρώ.
· Την ίδια ώρα, τα προ φόρων κέρδη ήταν 14,3 εκατ. ευρώ και τα καθαρά στα 9,6 εκατ. ευρώ.
———–
Η αντεπίθεση των PL τρομάζει τα επώνυμα brands
· Πολύ μελάνι έχει χυθεί τελευταία για τις προσφορές και κατά πόσο αυτές θα κοπούν μετά την εφαρμογή των μέτρων Σκρέκα για την ακρίβεια.
· Καθώς όλοι προετοιμάζονται πυρετωδώς αφού πλησιάζει η στιγμή που θα τεθούν σε ισχύει (την 1η Μαρτίου), παράγοντες της αγοράς είναι σχεδόν σίγουροι για ένα πράγμα:
· Ότι τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας (PL) θα ευνοηθούν.
· Μέχρι στιγμής, οι πολυεθνικές και άλλοι προμηθευτές επώνυμων brands μπόρεσαν να συντηρήσουν το ενδιαφέρον των καταναλωτών χάρη στις έντονες προωθητικές ενέργειες.
· Και να ανακόψουν το ορμητικό κύμα ανάπτυξης των PL. Και αυτό γιατί η «ψαλίδα» μετά τις προσφορές ήταν σχετικά μικρή και ευνοούσε τα επώνυμα brands.
· Ωστόσο, ο «κόφτης» που θα αναγκαστούν να βάλουν τώρα οι μεγάλοι προμηθευτές θα αφήσει χώρο στην φθηνότερη ιδιωτική ετικέτα.
· Σύμφωνα με στοιχεία που είδαν πρόσφατα την δημοσιότητα, ήδη πέρυσι τα PL «τσίμπησαν» τζίρους και μερίδια…