Για την υπόθεση διάσωσης του πλοίου στο ναυάγιο μίλησε στην τοπική εφημερίδα ΕΡΜΗΣ ο καθηγητής του Πολυτεχνείου, Νίκος Μπελαβίλας, ο οποίος την περασμένη εβδομάδα ταξίδεψε στη Ζάκυνθο μαζί με ομάδα συναδέλφων του και με επικεφαλής τον πρύτανη.
«Η αυτοψία στο ναυάγιο απέδειξε ότι ο βαθμός δυσκολίας είναι πάρα πολύ υψηλός. Ο κίνδυνος για την ασφάλεια του κοινού είναι σοβαρότατος αλλά και για το ίδιο το τοπίο το οποίο αλλοιώνεται και καταστρέφεται από τις κακοκαιρίες. Είμαστε μία ομάδα όλων των ειδικοτήτων του Μετσοβίου, από γεωτεχνικούς μέχρι αυτούς που έχουν ειδίκευση στα μνημεία και στα τοπία. Προσπαθούμε να βάλουμε τα δεδομένα στο τραπέζι. Δουλέψαμε αρκετά και όπως ειπώθηκε ξεκάθαρα από τον πρύτανη, δεν θα έχουμε εύκολες απαντήσεις και θα έχουμε μία απάντηση. Η πρότασή μας στην τοπική κοινωνία θα έχει μέσα τα σενάρια της διάσωσης, όπως και αν αυτά είναι εφικτά» ανέφερε αρχικά ο καθηγητής του ΕΜΠ, στο Τμήμα Αρχιτεκτονικής.
Ζάκυνθος: Η Κοινή Υπουργική Απόφαση για την απαγόρευση πρόσβασης στο «Ναυάγιο»
Οι εικόνες δεν θυμίζουν σε τίποτα το πολυφωτογραφημένο αξιοθέατο που αποτελεί πόλο έλξης για χιλιάδες τουρίστες κάθε χρόνο με το ανθρώπινο μάτι να βλέπει μόνο την πρύμνη και την πλώρη του.
«Αν με ρωτήσετε αν σώζεται το ναυάγιο, δεν μπορώ να σας δώσω την απάντηση αυτή τη στιγμή. Σας το λέω ευθέως και το είπα και στη συνέντευξη τύπου. Έχουμε ένα δύσκολο τεχνικό και περίπλοκο πρόβλημα, από τις κατολισθήσεις που είναι πολύ σημαντικές και πολύ επικίνδυνες, από την αλλαγή του βυθού και των δεδομένων της αμμουδιάς λόγω των ρευμάτων και των έντονων καιρικών φαινομένων που έχουμε τα τελευταία χρόνια. Δυστυχώς και εδώ εμπλέκεται η κλιματική αλλαγή με τα ακραία καιρικά φαινόμενα στο Ιόνιο. Μας έλεγαν οι ντόπιοι πως για πρώτη φορά τα τελευταία χρόνια έχουμε 11 μποφόρ σε μαΐστρους σε εκείνη την περιοχή κι αυτό αλλάζει τα δεδομένα» ανέφερε ο κ. Μπελαβίλας φανερώνοντας το βαθμό δυσκολίας για τη διάσωση.
Για τη διάβρωση στην αμμουδιά ο καθηγητής είπε ότι «το καράβι δημιούργησε την παραλία και την αμμουδιά κι αυτό το είδαμε από τις αλλεπάλληλες δορυφορικές και χαρτογραφήσεις. Πριν από το ναυάγιο η αμμουδιά ήταν πολύ μικρή και το πλοίο λειτούργησε ως κυματοθραύστης για να φτιάξει τις προσαμμώσεις. Η αμμουδιά ταυτόχρονα προστάτευε το πλοίο και δημιουργούσε τους όρους της συντήρησής του.
Από τη στιγμή που ο καιρός άρχισε να διαλύει την αμμουδιά γιατί δυνάμωσε κι αρχίζει να διαλύεται το ναυάγιο, αυτό σημαίνει πως υποχωρεί κι άλλο η άμμος. Η κατάσταση επιδεινώνεται γρηγορότερα. Πώς αντιμετωπίζεται; Έχουμε ιδέες και τις συζητήσαμε, αλλά θέλουμε να έχουμε πρώτα τα μοντέλα και τις προσομοιώσεις (…)».
Αναφορικά με τα ζητήματα που έχουν ανακύψει, δήλωσε: «Τα ερωτήματα είναι συγκεκριμένα: τι κάνουμε με την άμμο, τι κάνουμε με τις κατολισθήσεις, τι κάνουμε με τη διάβρωση του μετάλλου και τι κάνουμε από πάνω, δηλαδή το χείλος του γκρεμού που είναι σχετικά ασφαλέστερο πεδίο. Δηλαδή να διαμορφώσουμε το τοπίο για να μπορούν να βλέπουν αυτό το υπέροχο θέαμα από την κορυφή των γκρεμών. Το ότι εκεί υπάρχει όρμος μπορεί και να επιδεινώνει τα πράγματα γιατί δημιουργεί ένα πολύ δυνατό αντιμάμαλο ενώ απέξω είχε μπουνάτσα. Το ζήσαμε αυτό μέσα στη βάρκα γιατί έπρεπε να κατέβουμε στη στεριά».
Καταλήγοντας τόνισε: «θα είμαστε συνεπείς και αφιλοκερδώς το Πολυτεχνείο και ο πρύτανης κάλεσε την ομάδα που έχει από πίσω της ερευνητικά εργαστήρια. Θα υπάρξει πρόταση και από εκεί και πέρα θα δείτε πως θα την υλοποιήσετε».
Πηγή in.gr
Latest News
Πράσινο φως από επιτροπή της Βουλής στο νομοσχέδιο για τα Airbnb
Στη «σωστή κατεύθυνση» κινείται το νομοσχέδιο για τη θέσπιση προδιαγραφών στα ακίνητα βραχυχρόνιας μίσθωσης τύπου Airbnb
Θεοδωρικάκος για ακύρωση Turkaegean: Η κυβέρνηση διαχρονικά προασπίζει το εθνικό συμφέρον
«Θεωρώ ότι η απόφαση είναι ισχυρή και ό,τι έχουμε να κάνουμε σε νομικό επίπεδο, θα συνεχίσουμε να το κάνουμε», δήλωσε ο Τάκης Θεοδωρικάκος
Οικογένεια Χατζηλαζάρου: Μετά το «Τιτάνια» στήνουν νέα πεντάστερη μονάδα στη Ρόδο
Η οικογένεια Χατζηλαζάρου προχωρά σε νέα επένδυση 60 εκατ. ευρώ στο νησί της Ρόδου – Τα οικονομικά μεγέθη και η απόκτηση του «Τιτάνια» στην Αθήνα
«Ριζικό λίφτινγκ» στις μαρίνες με επενδύσεις 180 εκατ. - Στα σκαριά πάνω από 40 project
Αναβαθμίζονται οι μαρίνες της χώρας και μαζί το τουριστικό προϊόν - Ποια projects εγκρίθηκαν, ποια απορρίφθηκαν
Πώς θα κινηθεί ο ελληνικός τουρισμός το 2025 - Τι αποκαλύπτουν τέσσερις μελέτες
Τουρισμός: Η Ελλάδα συνεχίζει να ανταγωνίζεται χώρες όπως η Ισπανία, η Ιταλία, η Γαλλία, η Πορτογαλία, η Τουρκία και η Κροατία
Γιατί οι τουρίστες συρρέουν στο… τοξικότερο νησί στον κόσμο
Πρόκειται για ένα ηφαιστειογενές νησί περίπου 177 χιλιόμετρα νοτιοανατολικά του Τόκιο
Προσθέτει «αστέρια» στις μονάδες του στην Ελλάδα ο Όμιλος Λούη
Τι σχεδιάζει ο όμιλος Λούη για τις τουριστικές επενδύσεις του στην Ελλάδα - Τι έδειξε το Ταμείο για την περσινή χρονιά
Η ΕΕ ακυρώνει το εμπορικό σήμα «Turkaegean» - Όλη η απόφαση στον ΟΤ
Το 2021 ο Οργανισμός Τουριστικής Προβολής και Ανάπτυξης Τουρκίας κατέθεσε προς κατοχύρωση στο EUIPO το εμπορικό σήμα «Turkaegean»
Οι ξενοδόχοι στην αντεπίθεση: Προσφεύγουν κατά απόφασης δήμου για νέο τέλος
Το «τέλος βιώσιμης ανάπτυξης» που επιβάλει ο Δήμος Βάρης Βούλας Βουλιαγμένης αποτελεί πρωτοφανή απόφαση, λέει ο Πρόεδρος της Ένωσης Ξενοδόχων Αθηνών Αττικής και Αργοσαρωνικού
Nέα ρεκόρ στον τουρισμό καταγράφει η Ελλάδα - Τι αναφέρει η Handelsblatt
Η αύξηση του τουρισμού στην Ελλάδα, η κίνηση στα αεροδρόμια από την οποία επωφελείται και η γερμανική Fraport