Για την υπόθεση διάσωσης του πλοίου στο ναυάγιο μίλησε στην τοπική εφημερίδα ΕΡΜΗΣ ο καθηγητής του Πολυτεχνείου, Νίκος Μπελαβίλας, ο οποίος την περασμένη εβδομάδα ταξίδεψε στη Ζάκυνθο μαζί με ομάδα συναδέλφων του και με επικεφαλής τον πρύτανη.
«Η αυτοψία στο ναυάγιο απέδειξε ότι ο βαθμός δυσκολίας είναι πάρα πολύ υψηλός. Ο κίνδυνος για την ασφάλεια του κοινού είναι σοβαρότατος αλλά και για το ίδιο το τοπίο το οποίο αλλοιώνεται και καταστρέφεται από τις κακοκαιρίες. Είμαστε μία ομάδα όλων των ειδικοτήτων του Μετσοβίου, από γεωτεχνικούς μέχρι αυτούς που έχουν ειδίκευση στα μνημεία και στα τοπία. Προσπαθούμε να βάλουμε τα δεδομένα στο τραπέζι. Δουλέψαμε αρκετά και όπως ειπώθηκε ξεκάθαρα από τον πρύτανη, δεν θα έχουμε εύκολες απαντήσεις και θα έχουμε μία απάντηση. Η πρότασή μας στην τοπική κοινωνία θα έχει μέσα τα σενάρια της διάσωσης, όπως και αν αυτά είναι εφικτά» ανέφερε αρχικά ο καθηγητής του ΕΜΠ, στο Τμήμα Αρχιτεκτονικής.
Ζάκυνθος: Η Κοινή Υπουργική Απόφαση για την απαγόρευση πρόσβασης στο «Ναυάγιο»
Οι εικόνες δεν θυμίζουν σε τίποτα το πολυφωτογραφημένο αξιοθέατο που αποτελεί πόλο έλξης για χιλιάδες τουρίστες κάθε χρόνο με το ανθρώπινο μάτι να βλέπει μόνο την πρύμνη και την πλώρη του.
«Αν με ρωτήσετε αν σώζεται το ναυάγιο, δεν μπορώ να σας δώσω την απάντηση αυτή τη στιγμή. Σας το λέω ευθέως και το είπα και στη συνέντευξη τύπου. Έχουμε ένα δύσκολο τεχνικό και περίπλοκο πρόβλημα, από τις κατολισθήσεις που είναι πολύ σημαντικές και πολύ επικίνδυνες, από την αλλαγή του βυθού και των δεδομένων της αμμουδιάς λόγω των ρευμάτων και των έντονων καιρικών φαινομένων που έχουμε τα τελευταία χρόνια. Δυστυχώς και εδώ εμπλέκεται η κλιματική αλλαγή με τα ακραία καιρικά φαινόμενα στο Ιόνιο. Μας έλεγαν οι ντόπιοι πως για πρώτη φορά τα τελευταία χρόνια έχουμε 11 μποφόρ σε μαΐστρους σε εκείνη την περιοχή κι αυτό αλλάζει τα δεδομένα» ανέφερε ο κ. Μπελαβίλας φανερώνοντας το βαθμό δυσκολίας για τη διάσωση.
Για τη διάβρωση στην αμμουδιά ο καθηγητής είπε ότι «το καράβι δημιούργησε την παραλία και την αμμουδιά κι αυτό το είδαμε από τις αλλεπάλληλες δορυφορικές και χαρτογραφήσεις. Πριν από το ναυάγιο η αμμουδιά ήταν πολύ μικρή και το πλοίο λειτούργησε ως κυματοθραύστης για να φτιάξει τις προσαμμώσεις. Η αμμουδιά ταυτόχρονα προστάτευε το πλοίο και δημιουργούσε τους όρους της συντήρησής του.
Από τη στιγμή που ο καιρός άρχισε να διαλύει την αμμουδιά γιατί δυνάμωσε κι αρχίζει να διαλύεται το ναυάγιο, αυτό σημαίνει πως υποχωρεί κι άλλο η άμμος. Η κατάσταση επιδεινώνεται γρηγορότερα. Πώς αντιμετωπίζεται; Έχουμε ιδέες και τις συζητήσαμε, αλλά θέλουμε να έχουμε πρώτα τα μοντέλα και τις προσομοιώσεις (…)».
Αναφορικά με τα ζητήματα που έχουν ανακύψει, δήλωσε: «Τα ερωτήματα είναι συγκεκριμένα: τι κάνουμε με την άμμο, τι κάνουμε με τις κατολισθήσεις, τι κάνουμε με τη διάβρωση του μετάλλου και τι κάνουμε από πάνω, δηλαδή το χείλος του γκρεμού που είναι σχετικά ασφαλέστερο πεδίο. Δηλαδή να διαμορφώσουμε το τοπίο για να μπορούν να βλέπουν αυτό το υπέροχο θέαμα από την κορυφή των γκρεμών. Το ότι εκεί υπάρχει όρμος μπορεί και να επιδεινώνει τα πράγματα γιατί δημιουργεί ένα πολύ δυνατό αντιμάμαλο ενώ απέξω είχε μπουνάτσα. Το ζήσαμε αυτό μέσα στη βάρκα γιατί έπρεπε να κατέβουμε στη στεριά».
Καταλήγοντας τόνισε: «θα είμαστε συνεπείς και αφιλοκερδώς το Πολυτεχνείο και ο πρύτανης κάλεσε την ομάδα που έχει από πίσω της ερευνητικά εργαστήρια. Θα υπάρξει πρόταση και από εκεί και πέρα θα δείτε πως θα την υλοποιήσετε».
Πηγή in.gr
Latest News
Αντιδρούν οι ξενοδόχοι στο ενδεχόμενο αύξησης στα τέλη παρεπιδημούντων
Οι ξενοδόχοι υπενθυμίζουν σε όλους πως η τουριστική βιομηχανία αποτελεί έναν από τους βασικότερους πυλώνες της οικονομίας της Αττικής
«Κλείδωσε» το ρεκόρ στον τουρισμό - Πόσοι ήρθαν τον Σεπτέμβριο, πόσες ημέρες έμειναν [γραφήματα]
Ο τουρισμός συνεχίζει την εντυπωσιακή του πορεία - Αποκαλυπτικά είναι τα στοιχεία του κρατικού προϋπολογισμού για το 2025
Καταγγελία στην Κομισιόν για τα μέτρα θηλιά στο Airbnb
Οι υπηρεσίες της Ευρωπαϊκής Επιτροπής έχουν εκφράσει τις ανησυχίες τους στις ισπανικές αρχές για τα Airbnb
Η ακρίβεια «πλήγωσε» Μύκονο και Σαντορίνη - Απώλειες για καταλύματα και εστίαση
Σαντορίνη και Μύκονος κατέγραψαν απώλειες στον τουρισμό τους καλοκαιρινούς μήνες - Τι αποκαλύπτουν τα στοιχεία
Το mega project των 800 εκατ. του Μπορίσοφ στην Ελούντα – To deal με τον Ralph Lauren
Πώς θα χρηματοδοτηθεί η τουριστική επένδυση του Elounda Hills του επιχειρηματία – Η προπώληση κατοικιών και η συνεργασία με εταιρεία του Ralph Lauren
Πάνω από 100 επενδυτές ψάχνουν ξενοδοχεία στην Αθήνα - Πώς ενισχύεται ο τουρισμός
Ο τουρισμός ενισχύεται με νέα ξενοδοχεία απο Wyndham - Ενδιαφέρον απο Highgate για την ελληνική αγορά - Η αξία του τοπικού management
Πού θα επενδύσει σε νέα ξενοδοχεία ο όμιλος Μήτση - Τι «βαθμό» πήρε το 2023
Ο Όμιλος Μήτση συνεχίζει να αναπτύσσεται στον ελληνικό τουρισμό - Τι λέει ο CEO της εταιρείας, Κώστας Μήτσης
Επενδύσεις σε υποδομές και όχι τέλη - Το μήνυμα της MSC για την ανάπτυξη της κρουαζιέρας
Ο επικεφαλής της MSC στάθηκε στην ανάγκη αναβάθμισης των υποδομών στα λιμάνια - Kρουαζιέρες με home port τον Πειραιά όλο τον χειμώνα
Φλερτάρει με Καραϊβική και Μέση Ανατολή η Sani/Ikos – Νέο ξενοδοχείο στην Ισπανία
Παγκόσμια επέκταση σχεδιάζει ο όμιλος Sani/Ikos, όπως δήλωσε ο COO του Ομίλου Alexander Schneider σε συνέντευξη του στο γερμανική έκδοση FVW
Η Wyndham Hotels & Resorts στοχεύει στο άνοιγμα νέων ξενοδοχείων στην Ελλάδα
Ψήφος εμπιστοσύνης στον ελληνικό τουρισμό με διεύρυνση του δικτύου συνεργατών από την Wyndham Hotels & Resorts