Ένα νέο νομοσχέδιο στη Γερουσία της Καλιφόρνια θα απαιτήσει τα οχήματα που πωλούνται στην πολιτεία να είναι εξοπλισμένα με ρυθμιστές ταχύτητας, «κόφτες» δηλαδή, για να περιορίσουν την ταχύτητα με την οποία κινούνται τα οχήματα στους δρόμους της πολιτείας.
Η πρόταση του Δημοκρατή γερουσιαστή Σκοτ Βίνερ που εκπροσωπεί το Σαν Φραντσίσκο είναι μέρος μιας δέσμης νομοσχεδίων που αποσκοπεί να μειώσει τους τραυματισμούς και τους θανάτους στην Καλιφόρνια.
X/Twitter: Ήττα στον δικαστικό πόλεμο για την «ελευθερία του λόγου» στην Καλιφόρνια
«Δεν υπάρχει κανένας λόγος για τον οποίο οι άνθρωποι θα πρέπει να επιτρέπεται συνήθως να οδηγούν πάνω από 10 μίλια την ώρα πάνω από το όριο ταχύτητας», δήλωσε ο Βίνερ σε συνέντευξή του στους Los Angeles Times. «Μπορείς να θέλεις ό,τι θέλεις. Αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι σας επιτρέπεται να το κάνεiw και αυτό δεν σημαίνει ότι πρέπει να είστε ικανοί να το κάνετε».
Τα αυτοκινητιστικά δυστυχήματα σκότωσαν περισσότερους ανθρώπους από ανθρωποκτονίες στο Λος Άντζελες πέρυσι
Το Νομοσχέδιο 961 της Γερουσίας, θα απαιτούσε κάθε επιβατικό όχημα, φορτηγό και λεωφορείο που κατασκευάζεται ή πωλείται στην Καλιφόρνια να έχει ρυθμιστές ταχύτητας από το 2027. Οι συσκευές θα χρησιμοποιούν τεχνολογία GPS ή κάμερες για να επαληθεύουν το όριο ταχύτητας σε μια συγκεκριμένη περιοχή και να επιβραδύνουν την ταχύτητα εάν πλησιάζει τα 10 μίλια/ώρα πάνω από το όριο.
Ο Βίνερ είπε ότι είναι ανοιχτός σε αλλαγές στο νομοσχέδιο, για παράδειγμα, εάν θα απαιτήσει ενεργούς ή παθητικούς κόφτες.
Οι ενεργοί ρυθμιστές ταχύτητας θα μείωναν πραγματικά την ταχύτητα των αυτοκινήτων που έφταναν το όριο των 10 μιλίων/ώρα παραπάνω από το όριο, ενώ οι παθητικές θα έκαναν κάποιου είδους ενοχλητικό ήχο ή βουητό για να προειδοποιήσουν τους οδηγούς να επιβραδύνουν.
Η Ευρωπαϊκή Ένωση ψήφισε νομοθεσία που θα απαιτεί παθητικούς ρυθμιστές ταχύτητας σε όλα τα αυτοκίνητα που πωλούνται στις χώρες μέλη από τον Ιούλιο.
Αντιδράσεις από αυτοκινητιστές
Η νομοθεσία είναι πιθανό να συναντήσει κάποιες αντιδράσεις από ορισμένες ομάδες φορτηγών που έχουν αντιταχθεί ομοίως στην ομοσπονδιακή νομοθεσία σχετικά με τους κυβερνήτες ταχύτητας.
Ο Τοντ Σπένσερ, πρόεδρος του συνδέσμου ιδιωτών οδηγών Owner-Operator Independent Drivers Assn., αντιτίθεται στη νομοθεσία, η οποία πιστεύει ότι δεν είναι ο σωστός τρόπος για να γίνουν ασφαλέστεροι οι δρόμοι. Ο Σπένσερ συνηγορεί υπέρ της αυξημένης αστυνομικής παρουσίας για την παρακολούθηση των παραβατών, αλλά είπε ότι μερικές φορές είναι απαραίτητες αλλαγές στην ταχύτητα για την ασφαλή οδήγηση.
«Υπάρχουν φορές που οι οδηγοί θέλουν να επιταχύνουν αρκετά για να αλλάξουν λωρίδα, για να απομακρυνθούν από ορισμένες επικίνδυνες καταστάσεις. Η προτίμησή μας είναι οι οδηγοί να έχουν τη μέγιστη ικανότητα να το κάνουν αυτό. Δεν πιστεύουμε ότι η τεχνολογία ή ακόμη και οι περισσότεροι καλοπροαίρετοι κανονισμοί θα πρέπει να εμποδίσουν αυτό», είπε στους Los Angeles Times ο Σπένσερ.
Μέτρο επιτακτικό για την ασφάλεια
Ωστόσο, ο Βίνερ λέει ότι η αύξηση των θανάτων από τροχαία ατυχήματα στην Καλιφόρνια (4.407 άνθρωποι έχασαν τη ζωή τους σε δυστυχήματα το 2022, αύξηση 22% από το 2019) καθιστούν τη νομοθεσία επιτακτική ανάγκη για την ασφάλεια.
Στο Λος Άντζελες, υπήρξαν περισσότεροι θάνατοι από τροχαία ατυχήματα το 2023 από ανθρωποκτονίες — η πρώτη φορά που συνέβη εδώ και μια δεκαετία.
«Αυτή είναι μια τεχνολογία που υπάρχει. Είναι σε λειτουργία αυτή τη στιγμή και θα σώσει ζωές», είπε ο Wiener.
Ενώ ο γερουσιαστής αναγνώρισε ότι θα υπάρξει αντίδραση, σημείωσε ότι κάθε πρόταση απαίτησης ασφάλειας αυτοκινήτου έχει αντιμετωπίσει κάποιο βαθμό αντίθεσης πριν γίνει θεσπιστεί. Ο Βίνερ ανέφερε ως παραδείγματα απαιτήσεις για ζώνες ασφαλείας, παιδικά καθίσματα αυτοκινήτου και κράνη μοτοσικλετών.
Το νομοσχέδιο του Βίνερ που εισήχθη αυτήν την εβδομάδα, το οποίο ονόμασε Speeding and Fatality Emergency Reduction (SAFER), θα απαιτούσε επίσης προστατευτικά κιγκλιδώματα στα φορτηγά για να αποτρέψουν τα αυτοκίνητα και τις μοτοσυκλέτες από το να συρθούν κάτω από μεγαλύτερα οχήματα σε περίπτωση σύγκρουσης.
Latest News
Ο Ινδός μεγιστάνας Γκαουτάμ Αντάμι κατηγορείται για απάτη στις ΗΠΑ
Ο Γκαουτάμ Αντάνι κατηγορήθηκε με άλλους κατηγορούμενους στη Νέα Υόρκη για φερόμενη απάτη πολλών δισ. δολαρίων
Στην αντεπίθεση οι Βρυξέλλες κατά του Πεκίνου - Προαπαιτούμενα για τις κινεζικές επενδύσεις στην Ε.Ε.
Σκληραίνουν τη στάση τους οι Βρυξέλλες απέναντι στο Πεκίνο - Τα κριτήρια που βάζει τώρα η Ευρώπη στις κινεζικές εταιρείες
Η McDonald's θέλει να συνεχίσει τις προσφορές και το 2025
Η McDonald's επεξεργάζεται μια προσφορά «αγόρασε ένα πάρε ένα ακόμη» η οποία θα ξεκινήσει στις ΗΠΑ
«Μυρίζει» συμβιβασμός για τους αντιπροέδρους της Κομισιόν
Κορυφώνονται σήμερα στο Ευρωκοινοβούλιο οι διαπραγματεύσεις των ευρωομάδων για τη συμφωνία έγκρισης των έξι εκτελεστικών αντιπροέδρων της Κομισιόν
«Διαζύγιο» του CNBC από τον αμερικανικό γίγαντα των ΜΜΕ Comcast - Η νέα εταιρεία
Η Comcast είναι η πρώτη εταιρεία ΜΜΕ στις ΗΠΑ που προχωρά σε διαχωρισμό της καλωδιακής της τηλεόρασης
Σε τεντωμένο σκοινί οι σιδηρόδρομοι στη Γερμανία
Οι Γερμανικοί Σιδηρόδρομοι θα ήθελαν πολύ να είναι και πάλι στην ώρα τους. Η διάλυση της συγκυβέρνησης δεν βοηθάει
H Ford κόβει 4.000 θέσεις εργασίας στην Ευρώπη
Η αμερικανική Ford κατηγορεί την ΕΕ για απουσία ενός σαφούς προγράμματος πολιτικής για την προώθηση της ηλεκτροκίνησης,
Πώς θα αντιδράσει η Fed στη «δεύτερη φορά» Τραμπ - Τι δείχνει δημοσκόπηση του Reuters
Οι οικονομικές πολιτικές του Τραμπ εκτιμάται ότι θα αναζωπυρώσουν τις πληθωριστικές πιέσεις - Τι βλέπουν οικονομολόγοι για την στρατηγική της Fed
Volkswagen: Πόσους μισθούς θυσιάζουν οι εργαζόμενοι για να γλιτώσουν απολύσεις
Το συνδικάτο IG Metall και το εργατικό συμβούλιο της Volkswagen υπέβαλαν την Τετάρτη την πρόταση για μείωση του κόστους εργασίας
Πάνω από τον στόχο του 2% επέστρεψε ο πληθωρισμός στη Βρετανία
Η εκτίναξη των τιμών στη Βρετανία περιορίζει τις προσδοκίες της αγορές για νέα μείωση των επιτοκίων τον Δεκέμβριο