
Στη σύλληψη του πλοιάρχου ενός δεξαμενόπλοιου που ναυτολόγησε τρεις επιθεωρητές χωρίς τη συγκατάθεσή τους, έναν Έλληνα και δύο υπηκόους Φιλιππίνων, προχώρησε το λιμενικό σώμα.
Σύμφωνα με πληροφορίες, το δεξαμενόπλοιο που φέρει το όνομα Arina εντοπίστηκε στα νότια της Χίου και οδηγήθηκε από το λιμενικό σώμα στο αγκυροβόλιο.
Το πλοίο επρόκειτο να αγοραστεί από εταιρεία ελληνικών συμφερόντων στη Σμύρνη αλλά κρατήθηκε από τις αρχές για οφειλές.
Maersk: Σε πτώση μετά την αναστολή της επαναγοράς μετοχών
Ωστόσο ο πλοίαρχος του πλοίου ναυτολόγησε χωρίς τη συγκατάθεσή τους τρεις επιθεωρητές και με τη δικαιολογία ότι θα μεταβεί σε γειτονικό αγκυροβόλιο, σάλπαρε για την Αίγυπτο και εντοπίστηκε από το λιμενικό σώμα στη θαλάσσια περιοχή της Χίου.
Eνημερώθηκε η αρμόδια εισαγγελική αρχή
Σύμφωνα με το λιμενικό σώμα, για την υπόθεση ενημερώθηκε η αρμόδια εισαγγελική αρχή, ενώ ο πλοίαρχος του πλοίου κατηγορείται για αρπαγή (άρθρο 322 του ποινικού κώδικα).
Την υπόθεση της προανάκρισης έχει αναλάβει το κεντρικό λιμεναρχείο της Χίου.
Ειδικότερα, σύμφωνα με πληροφορίες, ένας εκ των επιθεωρητών κατάφερε να επικοινωνήσει με τον θάλαμο επιχειρήσεων του υπουργείου Ναυτιλίας και ανέφερε το περιστατικό.
Η ανακοίνωση του Λιμενικού
Όπως αναφέρει σε ανακοίνωσή του το Λιμενικό Σώμα:
«Τις πρώτες πρωινές ώρες σήμερα, ενημερώθηκε η Λιμενική Αρχή Χίου, για καταγγελία απαγωγής ημεδαπού επιβαίνοντα σε δεξαμενόπλοιο σημαίας Παλάου. Το Δ/Ξ βρισκόταν στη θαλάσσια περιοχή 3,7 ν.μ. δυτικά της Χίου, προερχόμενο από την Τουρκία με προορισμό την Αίγυπτο, με συνολικά δεκαπέντε επιβαίνοντες.
Αμέσως στην περιοχή μετέβη περιπολικό πλοίο Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ., το οποίο γνωστοποίησε στο δεξαμενόπλοιο να αλλάξει πορεία με κατεύθυνση το αγκυροβόλιο της Χίου, έπειτα από εντολή της Εισαγγελέα Πρωτοδικών Χίου. Με τον κατάπλου του Δ/Ξ πλοίου στο αγκυροβόλιο, επιβιβάστηκαν σε αυτό στελέχη του γραφείου ασφάλειας και του Κλιμακίου Ειδικών Αποστολών της Λιμενικής Αρχής Χίου για τη διενέργεια νηοψίας, με αρνητικά αποτελέσματα, ενώ δύο ακόμα αλλοδαποί επιβαίνοντες δήλωσαν την αρπαγή τους.
Στη συνέχεια, τα τρία άτομα που δήλωσαν την αρπαγή τους, ο Πλοίαρχος και ο Α΄ μηχανικός του πλοίου καθώς και τα στελέχη Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ. επιβιβάστηκαν σε Ε/Γ-Λάντζα και μεταφέρθηκαν με ασφάλεια στο λιμάνι της Χίου.
Από το Κεντρικό Λιμεναρχείο Χίου που διενεργεί την προανάκριση, συνελήφθη ο Πλοίαρχος του δεξαμενόπλοιου για παράβαση του άρθρου 322 Π.Κ. ¨Αρπαγή¨, ενώ απάγορεύτηκε ο απόπλους του Δ/Ξ λόγω ελλιπής σύνθεσης.»


Latest News

Αναπτυξιακό σχέδιο για το λιμάνι του Βόλου - Τι μελετά η κυβέρνηση
Εκσυγχρονισμός με «μοντέλο Αλεξανδρούπολης» μετά την απόφαση να ακυρωθεί ο διαγωνισμός πώλησης του 67% των μετοχών

«Ολική επαναφορά» για τον ΣΕΠ - Αύξηση στη διακίνηση containers μετά από 4 αρνητικά τρίμηνα
Το πρώτο θετικό τρίμηνο στη διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων για τον ΣΕΠ μετά από τέσσερα αρνητικά τρίμηνα

Πλήγματα στο παγκόσμιο διά θαλάσσης εμπόριο
Ο πόλεμος δασμών μεταβάλλει και τις θαλάσσιες διαδρομές και τις υποδομές logistics που έχουν στηθεί αλλά και τις στρατηγικές αποφάσεις ανάπτυξης των στόλων από τους πλοιοκτήτες

Εμπορικός Πόλεμος: Οι ακυρώσεις κινεζικών φορτηγών πλοίων μόλις άρχισαν
Ο αριθμός των ακυρωμένων δρομολογίων φορτηγών πλοίων από την Κίνα αυξάνεται, καθώς οι θαλάσσιοι μεταφορείς προσπαθούν να διαχειριστούν την υποχώρηση των παραγγελιών λόγω του εμπορικού πολέμου και των δασμών

Ποιοι τομείς έδωσαν τα νέα ρεκόρ εσόδων σε ΟΛΠ και ΟΛΘ το 2024
Για πρώτη φορά το αντάλλαγμα από τις προβλήτες ΙΙ και ΙΙΙ του λιμανιού του Πειραιά ήταν μειωμένο

ΟΛΠ Α.Ε.: Το λιμάνι του Πειραιά σε ετοιμότητα για την αυξημένη πασχαλινή κίνηση με νέα έργα και παρεμβάσεις
Ήδη έχουν ολοκληρωθεί σειρά αναβαθμίσεων στις υποδομές του λιμένα Πειραιά

Εσπασε το φράγμα των 900 πλοίων η MSC - H σύγκριση με την Maersk
Η MSC ανακοίνωσε ότι ο στόλος της έχει συνολική χωρητικότητα 6,47 εκατ. teu, σχεδόν 1 εκατ. περισσότερα από τη δεύτερη στην κατάταξη AP Moller-Maersk

Κικίλιας: Η μείωση των λιμενικών τελών από 1η Μαΐου θα περάσει απευθείας στα εισιτήρια
Για συγκράτηση ή και μείωση των τιμών έκανε λόγο ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Βασίλης Κικίλιας, από το λιμάνι του Πειραιά

Η μεταβλητότητα παραμένει το κυρίαρχο στοιχείο για τα δεξαμενόπλοια
Η πτώση για τα δεξαμενόπλοι μπορεί να μην είναι άμεση - Οι ανισορροπίες στην προσφορά και στη ζήτηση πετρελαίου θα παραμένουν παράλληλα με τις ευκαιρίες

Capital Clean Energy Carriers: Καθέλκυση του μεγαλύτερου στην ιστορία πλοίου μεταφοράς υγρού διοξειδίου του άνθρακα
Κατασκευάζεται από τα Κορεάτικα ναυπηγεία HD Hyundai Mipo και διαθέτει χωρητικότητα 22.000 κ.μ.