Πού βαδίζει η Tesla; Το ερώτημα αυτό απασχολεί ολοένα και πιο έντονα τη Wall Street, καθώς η μετοχή της εταιρείας του Ίλον Μασκ διολισθαίνει. Η ίδια η Tesla άλλωστε προειδοποιεί ότι τα πράγματα ενδέχεται να μη βελτιωθούν για κάποιο χρονικό διάστημα.
Tesla: Πούλησε 1 αυτοκίνητο στην Ν. Κορέα τον Ιανουάριο
Από την αρχή του 2024 η μετοχή της αυτοκινητοβιομηχανίας έχει υποχωρήσει κατά 22%, την ώρα που άλλες εταιρίες του S&P 500 σημειώνουν άνοδο (46% η Nvidia, 32% η Meta Platforms). Αυτό, όπως σημειώνει το Bloomberg, οφείλεται στο ότι η Tesla δεν καταφέρνει να ωφεληθεί από τον ενθουσιασμό που γεννά η υιοθέτηση της Τεχνητής Νοημοσύνης από τις άλλες μεγάλες εταιρείες του τεχνολογικού τομέα. Και παρά τις προσπάθειες του Μασκ να παρουσιάσει την επένδυση στην εταιρεία του ως τοποθέτηση υπέρ της ΑΙ, η εταιρεία κατασκευής ηλεκτρικών οχημάτων αντιμετωπίζει σημαντικές προκλήσεις.
«Αν και ο Ίλον Μασκ πιθανώς θα διαφωνούσε, οι επενδυτές δεν βλέπουν την Tesla ως μέρος της αναπτυσσόμενης AI όπως τις περισσότερες από τις άλλες εταιρείες της Magnificent Seven», δήλωσε ο Matthew Maley, επικεφαλής στρατηγικός αναλυτής αγοράς της Miller Tabak + Co. «Έχουμε ένα πολύ διαφορετικό σκηνικό για την Tesla και τις άλλες μετοχές της Mag Seven – η τάση ζήτησης για τα προϊόντα της Tesla εξασθενεί, ενώ αυξάνεται για εταιρείες που συνδέονται περισσότερο με την AI».
Αδύναμες προοπτικές
Όπως σημειώνει το οικονομικό πρακτορείο, στο επίκεντρο αυτού του χάσματος βρίσκεται η εξασθένιση των προοπτικών για τα ηλεκτρικά οχήματα. Η ζήτηση αναμένεται να επιβραδυνθεί το 2024 – ίσως και πέραν αυτού, εγείροντας αμφιβολίες σχετικά με την ικανότητα της Tesla να αναπτύσσεται με τον γρήγορο ρυθμό που οι επενδυτές έχουν συνηθίσει να βλέπουν.
Περίπου το ένα τρίτο των αναλυτών που καλύπτουν την Tesla συνιστούν την αγορά της μετοχής, σε σύγκριση με ένα μέσο όρο 85% για τις υπόλοιπες εταιρείες της «Mag 7». Επιπλέον, οι αναλυτές έχουν μειώσει τη μέση εκτίμηση κερδών για το 2024 για την Tesla σχεδόν στο μισό τους τελευταίους 12 μήνες, ενώ οι προσδοκίες κερδών για τις υπόλοιπες εταιρείες αυξήθηκαν ή παρέμειναν αμετάβλητες.
«Η πρόκληση είναι ότι η Tesla έχει γίνει μια εταιρεία με ένα προϊόν – το Model Y, με κάθε άλλη πρωτοβουλία είτε να μην συμβάλλει ουσιαστικά στα έσοδα και τα κέρδη είτε να παραμένει ένα επιστημονικό πρότζεκτ», δήλωσε ο Jeffrey Osborne της Cowen. «Το να είσαι εταιρεία ενός προϊόντος και να μην διαχειρίζεσαι σωστά το χρονοδιάγραμμα των προϊόντων μπορεί να δημιουργήσει δύσκολες περιόδους, όπως τώρα, μέχρι να βγει το όχημα επόμενης γενιάς το επόμενο έτος ή το 2026».
Το μελλοντικό στοίχημα
Οι οπαδοί της Τesla λένε ότι η μοναδική θέση της εταιρείας ως ο μόνος κερδοφόρος, μεγάλης κλίμακας, κατασκευαστής αποκλειστικά ηλεκτρικών οχημάτων της δίνει μια θέση στο κλαμπ των ελίτ εταιρειών. Παρόλο που η ζήτηση αναμένεται να μειωθεί βραχυπρόθεσμα, οι ειδικοί αναμένουν ευρέως ότι τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα θα κυριαρχήσουν τελικά στην αυτοκινητοβιομηχανία. Για όποιον είναι διατεθειμένος να στοιχηματίσει σε αυτό το μέλλον, η Tesla εξακολουθεί να αποτελεί προτεραιότητα, γεγονός που εξηγεί επίσης την υψηλή αποτίμηση της αγοράς, λέει το Bloomberg.
Latest News
Δήμαρχος στην Ιταλία παλεύει να σταματήσει πώληση ναπολιτάνικης νησίδας
Ο δήμαρχος του Bacoli, στην Ιταλία, υποστηρίζει πως θέλει να αγοράσει την Punta Pennata και να τη μετατρέψει σε «υπαίθριο μουσείο»
Κάτι τρέχει με τα κινεζικά ομόλογα
Πώς θέλει η Λαϊκή τράπεζα της Κίνας να στηρίξει το γιουάν
Πώς ο Μασκ προκάλεσε την ομόνοια των Βρετανών πολιτικών
Τα κόμματα του Ηνωμένου Βασιλείου ενώνονται προτρέποντας τον Τραμπ να επανεξετάσει την ανάμιξη του Μασκ
Διαφωνεί και το δείχνει - Η BlackRock γυρίζει πλάτη στις κλιματικές ανησυχίες
Η BlackRock, ο μεγαλύτερος διαχειριστής χρημάτων στον κόσμο είχε αποκτήσει φήμη ως ηγέτης βιώσιμων επενδύσεων
Το χρυσό πάρεργο του Νάιτζελ Φάρατζ
Ο Νάιτζελ Φάρατζ πληρώθηκε 189.000 λίρες πέρυσι από εταιρεία χρυσού για να εργαστεί με μερική απασχόληση
Γιατί αποτυγχάνει το άνοιγμα της Κίνας στους ξένους τουρίστες
Η Κίνα προχώρησε σε ένα μεγάλο άνοιγμα προς ξένους τουρίστες όμως τα τουριστικά έσοδα απέχουν πολύ από το 2019
Ο Τραμπ απειλεί την ισορροπία ΕΕ και ΗΠΑ - Τι αλλάζει σε εμπόριο και αμυντικές δαπάνες
ΕΕ και ΗΠΑ είναι οι μεγαλύτεροι εμπορικοί εταίροι στον κόσμο -Πώς οι δασμοί θα επηρεάσουν την οικονομική τους σχέση
Η Σερβία δηλώνει έτοιμη να εξαγοράσει το μερίδιο της Gazprom στο διυλιστήριο NIS
«Έχουμε τα χρήματα» για να αγοράσουμε πίσω το ρωσικό μερίδιο στο Naftna Industrija Srbije, δήλωσε ο πρόεδρος Αλεξάνταρ Βούτσιτς
Τι φέρνει το 2025 για την παγκόσμια οικονομία - Οι χρησμοί του ΔΝΤ και ο φόβος για τις ΗΠΑ
«Οι χώρες δεν μπορούν να δανειστούν για να ξεφύγουν», επισήμανε η επικεφαλής του ΔΝΤ, Κρισταλίνα Γκεοργκίεβα
Οι 9+1 κορυφαίες τάσεις για το 2025 - Στην κρυστάλλινη σφαίρα των FT
Οι προβλέψεις για το 2025 υποθέτουν ότι οι αλλαγές στην αγορά θα υπαγορευθούν από τον Τραμπ - Αλλά όχι μόνο...