
Πού βαδίζει η Tesla; Το ερώτημα αυτό απασχολεί ολοένα και πιο έντονα τη Wall Street, καθώς η μετοχή της εταιρείας του Ίλον Μασκ διολισθαίνει. Η ίδια η Tesla άλλωστε προειδοποιεί ότι τα πράγματα ενδέχεται να μη βελτιωθούν για κάποιο χρονικό διάστημα.
Tesla: Πούλησε 1 αυτοκίνητο στην Ν. Κορέα τον Ιανουάριο
Από την αρχή του 2024 η μετοχή της αυτοκινητοβιομηχανίας έχει υποχωρήσει κατά 22%, την ώρα που άλλες εταιρίες του S&P 500 σημειώνουν άνοδο (46% η Nvidia, 32% η Meta Platforms). Αυτό, όπως σημειώνει το Bloomberg, οφείλεται στο ότι η Tesla δεν καταφέρνει να ωφεληθεί από τον ενθουσιασμό που γεννά η υιοθέτηση της Τεχνητής Νοημοσύνης από τις άλλες μεγάλες εταιρείες του τεχνολογικού τομέα. Και παρά τις προσπάθειες του Μασκ να παρουσιάσει την επένδυση στην εταιρεία του ως τοποθέτηση υπέρ της ΑΙ, η εταιρεία κατασκευής ηλεκτρικών οχημάτων αντιμετωπίζει σημαντικές προκλήσεις.
«Αν και ο Ίλον Μασκ πιθανώς θα διαφωνούσε, οι επενδυτές δεν βλέπουν την Tesla ως μέρος της αναπτυσσόμενης AI όπως τις περισσότερες από τις άλλες εταιρείες της Magnificent Seven», δήλωσε ο Matthew Maley, επικεφαλής στρατηγικός αναλυτής αγοράς της Miller Tabak + Co. «Έχουμε ένα πολύ διαφορετικό σκηνικό για την Tesla και τις άλλες μετοχές της Mag Seven – η τάση ζήτησης για τα προϊόντα της Tesla εξασθενεί, ενώ αυξάνεται για εταιρείες που συνδέονται περισσότερο με την AI».

Αδύναμες προοπτικές
Όπως σημειώνει το οικονομικό πρακτορείο, στο επίκεντρο αυτού του χάσματος βρίσκεται η εξασθένιση των προοπτικών για τα ηλεκτρικά οχήματα. Η ζήτηση αναμένεται να επιβραδυνθεί το 2024 – ίσως και πέραν αυτού, εγείροντας αμφιβολίες σχετικά με την ικανότητα της Tesla να αναπτύσσεται με τον γρήγορο ρυθμό που οι επενδυτές έχουν συνηθίσει να βλέπουν.
Περίπου το ένα τρίτο των αναλυτών που καλύπτουν την Tesla συνιστούν την αγορά της μετοχής, σε σύγκριση με ένα μέσο όρο 85% για τις υπόλοιπες εταιρείες της «Mag 7». Επιπλέον, οι αναλυτές έχουν μειώσει τη μέση εκτίμηση κερδών για το 2024 για την Tesla σχεδόν στο μισό τους τελευταίους 12 μήνες, ενώ οι προσδοκίες κερδών για τις υπόλοιπες εταιρείες αυξήθηκαν ή παρέμειναν αμετάβλητες.
«Η πρόκληση είναι ότι η Tesla έχει γίνει μια εταιρεία με ένα προϊόν – το Model Y, με κάθε άλλη πρωτοβουλία είτε να μην συμβάλλει ουσιαστικά στα έσοδα και τα κέρδη είτε να παραμένει ένα επιστημονικό πρότζεκτ», δήλωσε ο Jeffrey Osborne της Cowen. «Το να είσαι εταιρεία ενός προϊόντος και να μην διαχειρίζεσαι σωστά το χρονοδιάγραμμα των προϊόντων μπορεί να δημιουργήσει δύσκολες περιόδους, όπως τώρα, μέχρι να βγει το όχημα επόμενης γενιάς το επόμενο έτος ή το 2026».
Το μελλοντικό στοίχημα
Οι οπαδοί της Τesla λένε ότι η μοναδική θέση της εταιρείας ως ο μόνος κερδοφόρος, μεγάλης κλίμακας, κατασκευαστής αποκλειστικά ηλεκτρικών οχημάτων της δίνει μια θέση στο κλαμπ των ελίτ εταιρειών. Παρόλο που η ζήτηση αναμένεται να μειωθεί βραχυπρόθεσμα, οι ειδικοί αναμένουν ευρέως ότι τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα θα κυριαρχήσουν τελικά στην αυτοκινητοβιομηχανία. Για όποιον είναι διατεθειμένος να στοιχηματίσει σε αυτό το μέλλον, η Tesla εξακολουθεί να αποτελεί προτεραιότητα, γεγονός που εξηγεί επίσης την υψηλή αποτίμηση της αγοράς, λέει το Bloomberg.


Latest News

Κίνα για δασμούς: «Δεν θα πέσει δα και ο ουρανός να μας πλακώσει»
Η Κίνα δεν τρομάζει από τον εμπορικό πόλεμο με τις ΗΠΑ και βασίζεται στην «τεράστια εσωτερική αγορά» των 1,4 δισ. καταναλωτών

Τράπεζες: Τα γραφεία συναλλαγών βγάζουν τρελό χρήμα από το χάος των δασμών του Τραμπ
Οι τράπεζες Goldman Sachs, JPMorgan και Morgan Stanley σημείωσαν τεράστια άλματα στα έσοδα από συναλλαγές

Η Harley-Davidson, μόνη, ψάχνει νέο... CEO
Γιατί ο Γιόχεν Ζάιτς σχεδιάζει να αποσυρθεί μετά από πέντε χρόνια στη θέση του Διευθύνοντος Συμβούλου της Harley-Davidson

Πρώην αρχικατάσκοπος της CIA σε ρόλο κλειδί στην KKR
Η επενδυτική - διαχειριστές χρημάτων KKR προσέλαβε στο Ντέιβιντ Πετρέους για να επιβλέψει τομέα Από τον οποίο προσδοκά τεράστια ανάπτυξη
![F-35: Το ακριβό μαχητικό που διεκδικούν αρκετές χώρες [γράφημα]](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/03/f-35-1-600x400.jpg)
Οι παραγγελίες του F-35 - Ενα ακριβό μαχητικό που διεκδικούν αρκετές χώρες [γράφημα]
Η συνολική παραγγελία της αμερικανικής πολεμικής αεροπορίας για τα αεροσκάφη F-35 προς την κατασκευάστρια εταιρεία Lockheed Martin, φτάνει τις 1.763 μονάδες

Οι δασμοί δεν θα φέρουν πίσω στις ΗΠΑ την παραγωγή - Τι λένε οι αμερικανοί επιχειρηματίες
Η επαναφορά των αλυσίδων εφοδιασμού στις ΗΠΑ θα μπορούσε να διπλασιάσει το κόστος - Αντί για αυτό οι επιχειρηματίες προτιμού να αναζητήσουν χώρες με χαμηλούς δασμούς

Η «βαριοπούλα» των δασμών συντρίβει την παγκόσμια τάξη πραγμάτων - Τι λέει η ING
Τις τελευταίες δύο εβδομάδες ο κόσμος βιώνει μια βόλτα με το τρενάκι του τρόμου, σημειώνουν οι αναλυτές της ING

Οργισμένοι επενδυτές της Stellantis για πληρωμή μαμούθ στον πρώην CEO
Ο πρώην CEO της Stellantis θα λάβει υπέρογκη αμοιβή την στιγμή που οι επενδυτές τον θεωρούν υπεύθυνο για σειρά αποτυχιών και μείωση κερδοφορίας

Το Netflix στοχεύει σε κεφαλαιοποίηση $1 τρισεκατομμυρίου
Το Netflix μοιράζεται στόχους οικονομικών επιδόσεων με το προσωπικό τονίζοντας την κυριαρχία της

Γιατί συρρικνώνονται τα σπίτια των Αμερικανών
Το αμερικανικό όνειρο της ιδιοκτησίας σπιτιού μειώνεται λόγω κρίσης οικονομικής προσιτότητας στις ΗΠΑ