Ως «χρονιά ορόσημο» για την εταιρεία χαρακτήρισε το 2023 ο διευθύνων σύμβουλος της Mattel, Ynon Kreiz, αφού κατάφερε να διευρύνει τα μερίδια των δεκάδων εμβληματικών brands παιχνιδιών, συμπεριλαμβανομένων των Barbie, Hot Wheels, Fisher-Price και Uno.
«Επεκτείναμε την ηγετική μας θέση στις βασικές μας κατηγορίες παιχνιδιών και κερδίσαμε σημαντικό μερίδιο συνολικά, σημειώσαμε εξαιρετική επιτυχία με την ταινία Barbie και ενισχύσαμε περαιτέρω την οικονομική μας θέση», δήλωσε ο Kreiz, σύμφωνα όσα μετέδωσε η Seeking Alpha και το RetailDive.
Barbie: Η τεράστια επιτυχία της ταινίας που αλλάζει ριζικά την ποπ κουλτούρα
Σύμφωνα με τον Kreiz, η Barbie ήταν το Νο. 1 προϊόν κούκλας παγκοσμίως και το δεύτερο αφορά περιφερειακά προϊόντα παιχνιδιού που σχετίζονται με την ταινία «Barbie», η οποία ήταν η ταινία με τα υψηλότερα έσοδα στο box office στην ιστορία της Warner Bros. Η Mattel συνεχίζει να στρέφεται περισσότερο σε συνεργασίες πνευματικής ιδιοκτησίας, με τη Mattel Films να έχει ανακοινώσει πρόσφατα την πρώτη της ταινία κινουμένων σχεδίων, «Bob the Builder».
«Η διαρκή επιτυχία της βραβευμένης ταινίας Barbie ήταν μια επίδειξη της στρατηγικής μας για την ψυχαγωγία και την πολιτιστική συνάφεια των εμπορικών μας σημάτων εκτός του retail των παιχνιδιών», συμπλήρωσε ο Kreiz. «Η Mattel βρίσκεται στην ισχυρότερη οικονομική θέση που έχει βρεθεί εδώ και χρόνια, με σημαντική παραγωγή ελεύθερων ταμειακών ροών, ένα πρόγραμμα βελτιστοποίησης και μια νέα εξουσιοδότηση επαναγοράς μετοχών».
Εξοικονόμηση κόστους
Πριν από δύο χρόνια, ο Kreiz δήλωσε ότι οι προηγούμενες πολυετείς προσπάθειες ανάκαμψης της εταιρείας είχαν επιτύχει. Ωστόσο, αν και η εταιρεία έκλεισε το 2023 «με τον ισχυρότερο ισολογισμό που είχαμε εδώ και χρόνια», ο Kreiz τόνισε ότι η Mattel εξακολουθεί να επικεντρώνεται στην επίτευξη εξοικονόμησης κόστους. Η εταιρεία ανακοίνωσε την Τετάρτη μια νέα πρωτοβουλία εξοικονόμησης κόστους για την αύξηση της αποτελεσματικότητας, τη μείωση του κόστους στην παγκόσμια εφοδιαστική αλυσίδα και τη βελτίωση της κερδοφορίας.
Ένας νέος επικεφαλής στρατηγικής θα βοηθήσει στον εντοπισμό ευκαιριών κερδοφορίας και ανάπτυξης. Η Mattel ανακοίνωσε την Πέμπτη ότι ο Christopher Farrell θα αναλάβει αυτόν τον ρόλο, ο οποίος επικεντρώνεται επίσης στη βελτιστοποίηση της επιχειρηματικής απόδοσης. Ο Farrell έρχεται στη Mattel από την Ahold Delhaize, όπου ήταν παγκόσμιος επικεφαλής συγχωνεύσεων και εξαγορών, ενώδιετέλεσε επίσης επικεφαλής στρατηγικής στην Authentic Brands Group.
Ο οικονομικός διευθυντής Anthony DiSilvestro διευκρίνισε πως η Mattel είχε προηγουμένως επιτύχει συνολική ετήσια εξοικονόμηση 343 εκατομμυρίων δολαρίων μεταξύ 2021 και 2023. Αυτό ξεπέρασε τον αρχικό της στόχο των 250 εκατ. δολαρίων και τον αναθεωρημένο στόχο των 300 εκατ. δολαρίων. «Αναγνωρίζουμε τη σημασία της διαχείρισης της δομής του κόστους μας και της συνέχισης της επέκτασης των περιθωρίων κέρδους, καθώς και της δημιουργίας εξοικονομήσεων που μπορούν να επανεπενδυθούν στην επιχείρηση», δήλωσε ο DiSilvestro κατά τη διάρκεια της τηλεφωνικής κλήσης.
Το ροζ αποτύπωμα της Barbie
Φέτος είναι η 65η επέτειος της μάρκας Barbie και η Mattel σχεδιάζει την κυκλοφορία προϊόντων για να γιορτάσει αυτό το ορόσημο. Η Barbie σημείωσε αύξηση 24% το 4ο τρίμηνο σε όλη τη μάρκα, τα παιχνίδια και τα οφέλη που σχετίζονται με τις ταινίες. Η ταινία συνεχίζει να έχει υψηλές επιδόσεις, σύμφωνα με τον Kreiz, ο οποίος πρόσθεσε ότι «η δύναμη της μάρκας επεκτείνεται πέρα από την ταινία».
Ως αποτέλεσμα της επιτυχίας της ταινίας «Barbie», η Mattel θα αντιμετωπίσει δύσκολες συγκρίσεις που σχετίζονται με τις επιδόσεις φέτος, όπως διευκρίνισε και ο αναλυτής της Bank of America Securities Research, Jason Haas, σε σημείωμα της Πέμπτης. Ωστόσο, «πιστεύουμε στην ικανότητα της εταιρείας να αναπτύξει την επιχείρηση παιχνιδιών με βάση την πνευματική ιδιοκτησία και να συνεχίσει να επεκτείνει τις προτάσεις ψυχαγωγίας της».
Τι κάνει η Hasbro
Αντίθετα, η ανταγωνίστριά της Hasbro ανακοίνωσε τον Δεκέμβριο περικοπές άνω των 1.000 θέσεων εργασίας με στόχο την εξοικονόμηση κόστους 350 έως 400 εκατ. δολαρίων μέχρι το τέλος του 2025. Το χαρτοφυλάκιο των εμπορικών σημάτων περιλαμβάνει τις μάρκες GI Joe, Nerf, My Little Pony και Transformers, για τις οποίες κυκλοφόρησε και σχετική ταινία πέρυσι. Το γ’ τρίμηνο, η Hasbro ανακοίνωσε ότι τα καθαρά έσοδα μειώθηκαν κατά 10% στα 1,5 δισ. δολάρια, από 1,7 δισ. δολάρια σε ετήσια βάση, και εμφάνισε καθαρές ζημίες ύψους 171 εκατ. δολαρίων για το τρίμηνο. Η εταιρεία ανακοινώνει τα κέρδη του τέταρτου τριμήνου και του έτους την Τρίτη.
Latest News
H «ατμομηχανή» της Ευρώπης αγκομαχά - Σε ύφεση για δεύτερη χρονιά η Γερμανία
Η οικονομία στη Γερμανία συρρικνώθηκε κατά 0,2% το προηγούμενο έτος
O νέος «πονοκέφαλος» της Λαγκάρντ - Γιατί η ΕΚΤ «κλείνει τα αυτιά» στους traders
Η Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα συνεδριάζει στο τέλος του μήνα - Τι προβλέπουν οι αγορές για τα επιτόκια
Μειώθηκε απροσδόκητα ο πληθωρισμός της Βρετανίας στο 2,5%
Τα στοιχεία θα βρεθούν στο επίκεντρο της συνεδρίασης της BoE στις 6 Φεβρουαρίου που αποφασίζει για τα επιτόκια στη Βρετανία
Οι πυρκαγιές στην Καλιφόρνια κάνουν τις ανισότητες μεγαλύτερες
Ποιο ρόλο παίζουν οι μεγάλες κοινωνικές και οικονομικές ανισότητες στις εφιαλτικές πυρκαγιές στην Καλιφόρνια
Με το βλέμμα στον πληθωρισμό των ΗΠΑ οι αγορές - Ο φόβος για τα επιτόκια
Ο χρόνος ανακοίνωσης του πληθωρισμού των ΗΠΑ συμπίπτει με μια κρίσιμη στιγμή για τους επενδυτές και τους υπεύθυνους χάραξης πολιτικής
Γιατί η SEC μηνύει τον Ίλον Μασκ - Το «colpo grosso» με τη μετοχή του Twitter
Η SEC αναφέρει ότι ο σύμμαχος Τραμπ «κέρδισε» περίπου 150 εκατ. δολ. με το να μην αποκαλύψει εγκαίρως το μερίδιο αγορά του Twitter
Αλουμίνιο και LNG στο επόμενο πακέτο κυρώσεων κατά της Ρωσίας - Τι μελετούν οι Βρυξέλλες
Η Ευρωπαϊκή Ένωση μελετά νέο πακέτο με κυρώσεις κατά της Μόσχας που θα στοχεύουν στην ενεργειακή της βιομηχανία
Πώς η Ταϊλάνδη μετατρέπεται σε πόλο έλξης παγκόσμιων επενδύσεων
Η Ταϊλάνδη έχει δηλώσει ότι διερευνά την προσφορά νέων κινήτρων για να προσελκύσει παγκόσμιες εταιρείες
H εκστρατεία των 30 δισ. για απαλλαγή των social media από τον έλεγχο των δισεκατομμυριούχων
Ηγέτες της τεχνολογίας, συμπεριλαμβανομένου ενός πρώτου επενδυτή στο Facebook, ξεκινούν μια καμπάνια για ανεξάρτητα soial media.
Όλα τα Walmart είναι... μπλε - Γιατί προχώρησε σε rebranding
Η Walmart κατάφερε να εξελιχθεί και στο θέμα της εικόνας της - Η πρώτη διαδικασία rebranding εδώ και δύο δεκαετίες