
Ως «χρονιά ορόσημο» για την εταιρεία χαρακτήρισε το 2023 ο διευθύνων σύμβουλος της Mattel, Ynon Kreiz, αφού κατάφερε να διευρύνει τα μερίδια των δεκάδων εμβληματικών brands παιχνιδιών, συμπεριλαμβανομένων των Barbie, Hot Wheels, Fisher-Price και Uno.
«Επεκτείναμε την ηγετική μας θέση στις βασικές μας κατηγορίες παιχνιδιών και κερδίσαμε σημαντικό μερίδιο συνολικά, σημειώσαμε εξαιρετική επιτυχία με την ταινία Barbie και ενισχύσαμε περαιτέρω την οικονομική μας θέση», δήλωσε ο Kreiz, σύμφωνα όσα μετέδωσε η Seeking Alpha και το RetailDive.
Barbie: Η τεράστια επιτυχία της ταινίας που αλλάζει ριζικά την ποπ κουλτούρα
Σύμφωνα με τον Kreiz, η Barbie ήταν το Νο. 1 προϊόν κούκλας παγκοσμίως και το δεύτερο αφορά περιφερειακά προϊόντα παιχνιδιού που σχετίζονται με την ταινία «Barbie», η οποία ήταν η ταινία με τα υψηλότερα έσοδα στο box office στην ιστορία της Warner Bros. Η Mattel συνεχίζει να στρέφεται περισσότερο σε συνεργασίες πνευματικής ιδιοκτησίας, με τη Mattel Films να έχει ανακοινώσει πρόσφατα την πρώτη της ταινία κινουμένων σχεδίων, «Bob the Builder».
«Η διαρκή επιτυχία της βραβευμένης ταινίας Barbie ήταν μια επίδειξη της στρατηγικής μας για την ψυχαγωγία και την πολιτιστική συνάφεια των εμπορικών μας σημάτων εκτός του retail των παιχνιδιών», συμπλήρωσε ο Kreiz. «Η Mattel βρίσκεται στην ισχυρότερη οικονομική θέση που έχει βρεθεί εδώ και χρόνια, με σημαντική παραγωγή ελεύθερων ταμειακών ροών, ένα πρόγραμμα βελτιστοποίησης και μια νέα εξουσιοδότηση επαναγοράς μετοχών».
Εξοικονόμηση κόστους
Πριν από δύο χρόνια, ο Kreiz δήλωσε ότι οι προηγούμενες πολυετείς προσπάθειες ανάκαμψης της εταιρείας είχαν επιτύχει. Ωστόσο, αν και η εταιρεία έκλεισε το 2023 «με τον ισχυρότερο ισολογισμό που είχαμε εδώ και χρόνια», ο Kreiz τόνισε ότι η Mattel εξακολουθεί να επικεντρώνεται στην επίτευξη εξοικονόμησης κόστους. Η εταιρεία ανακοίνωσε την Τετάρτη μια νέα πρωτοβουλία εξοικονόμησης κόστους για την αύξηση της αποτελεσματικότητας, τη μείωση του κόστους στην παγκόσμια εφοδιαστική αλυσίδα και τη βελτίωση της κερδοφορίας.
Ένας νέος επικεφαλής στρατηγικής θα βοηθήσει στον εντοπισμό ευκαιριών κερδοφορίας και ανάπτυξης. Η Mattel ανακοίνωσε την Πέμπτη ότι ο Christopher Farrell θα αναλάβει αυτόν τον ρόλο, ο οποίος επικεντρώνεται επίσης στη βελτιστοποίηση της επιχειρηματικής απόδοσης. Ο Farrell έρχεται στη Mattel από την Ahold Delhaize, όπου ήταν παγκόσμιος επικεφαλής συγχωνεύσεων και εξαγορών, ενώδιετέλεσε επίσης επικεφαλής στρατηγικής στην Authentic Brands Group.
Ο οικονομικός διευθυντής Anthony DiSilvestro διευκρίνισε πως η Mattel είχε προηγουμένως επιτύχει συνολική ετήσια εξοικονόμηση 343 εκατομμυρίων δολαρίων μεταξύ 2021 και 2023. Αυτό ξεπέρασε τον αρχικό της στόχο των 250 εκατ. δολαρίων και τον αναθεωρημένο στόχο των 300 εκατ. δολαρίων. «Αναγνωρίζουμε τη σημασία της διαχείρισης της δομής του κόστους μας και της συνέχισης της επέκτασης των περιθωρίων κέρδους, καθώς και της δημιουργίας εξοικονομήσεων που μπορούν να επανεπενδυθούν στην επιχείρηση», δήλωσε ο DiSilvestro κατά τη διάρκεια της τηλεφωνικής κλήσης.
Το ροζ αποτύπωμα της Barbie
Φέτος είναι η 65η επέτειος της μάρκας Barbie και η Mattel σχεδιάζει την κυκλοφορία προϊόντων για να γιορτάσει αυτό το ορόσημο. Η Barbie σημείωσε αύξηση 24% το 4ο τρίμηνο σε όλη τη μάρκα, τα παιχνίδια και τα οφέλη που σχετίζονται με τις ταινίες. Η ταινία συνεχίζει να έχει υψηλές επιδόσεις, σύμφωνα με τον Kreiz, ο οποίος πρόσθεσε ότι «η δύναμη της μάρκας επεκτείνεται πέρα από την ταινία».
Ως αποτέλεσμα της επιτυχίας της ταινίας «Barbie», η Mattel θα αντιμετωπίσει δύσκολες συγκρίσεις που σχετίζονται με τις επιδόσεις φέτος, όπως διευκρίνισε και ο αναλυτής της Bank of America Securities Research, Jason Haas, σε σημείωμα της Πέμπτης. Ωστόσο, «πιστεύουμε στην ικανότητα της εταιρείας να αναπτύξει την επιχείρηση παιχνιδιών με βάση την πνευματική ιδιοκτησία και να συνεχίσει να επεκτείνει τις προτάσεις ψυχαγωγίας της».
Τι κάνει η Hasbro
Αντίθετα, η ανταγωνίστριά της Hasbro ανακοίνωσε τον Δεκέμβριο περικοπές άνω των 1.000 θέσεων εργασίας με στόχο την εξοικονόμηση κόστους 350 έως 400 εκατ. δολαρίων μέχρι το τέλος του 2025. Το χαρτοφυλάκιο των εμπορικών σημάτων περιλαμβάνει τις μάρκες GI Joe, Nerf, My Little Pony και Transformers, για τις οποίες κυκλοφόρησε και σχετική ταινία πέρυσι. Το γ’ τρίμηνο, η Hasbro ανακοίνωσε ότι τα καθαρά έσοδα μειώθηκαν κατά 10% στα 1,5 δισ. δολάρια, από 1,7 δισ. δολάρια σε ετήσια βάση, και εμφάνισε καθαρές ζημίες ύψους 171 εκατ. δολαρίων για το τρίμηνο. Η εταιρεία ανακοινώνει τα κέρδη του τέταρτου τριμήνου και του έτους την Τρίτη.


Latest News

Χρυσές αλυσίδες και ζιβάγκο - Το στυλ επτά geniuses της τεχνολογίας
Οι δισεκατομμυριούχοι της τεχνολογίας μάς χάρισαν μερικά από τα πιο σπουδαία προϊόντα τεχνολογίας του κόσμου - και το έκαναν με ένα ιδιαίτερο στυλ, όμορφο, μέτριο ή και ακαλαίσθητο

Ήρθε για να μείνει - Το blockchain, οι εφαρμογές του και οι προκλήσεις
Το blockchain είναι μια τεχνολογία που έχει αλλάξει ριζικά τον τρόπο που αντιλαμβανόμαστε τις συναλλαγές

Κυβερνούν οι... απάτες - Γιατί οι ΗΠΑ χάνουν μισό τρισ. δολ. ετησίως
Ειδική σε θέματα διαθοράς από το Πανεπιστήμιο Τζορτζτάουν των ΗΠΑ, δίνει τα πρώτα σημάδια μετατροπής της αμερικανικής δημοκρατίας σε κλεπτοκρατία.

Πόσο πιστοί μένουν οι καναλωτές στα brands; Τι δείχνει έρευνα της ΕΥ
Σύμφωνα με την νέα έρευνα της EY «EY Future Consumer Index», οι καταναλωτές απομακρύνονται από τα brands, καθώς δοκιμάζεται η αφοσίωσή τους

Αλλάζει ο χάρτης των σπάνιων γαιών - Μπορεί η ΕΕ να κερδίσει το παιχνίδι;
Η Ευρωπαϊκή Ένωση χρειάζεται σπάνιες γαίες και κρίσιμες πρώτες ύλες για να προωθήσει τη στρατηγική της οικονομική ατζέντα

Η Tesla κατέθεσε μήνυση για να ανοίξει αντιπροσωπείες στο Ουισκόνσιν
Ο Ίλον Μασκ ξοδεύει πολλά για να επηρεάσει τις εκλογές δικαστικών στην πολιτεία και αιτία είναι η Tesla

Αθλητικό ρόφημα με υπογραφές αστέρων του NBA και της πολιτικής
Ο σταρ του NBA Στεφ Κάρι συνεργάζεται με την πρώην πρώτη κυρία των ΗΠΑ Μισέλ Ομπάμα

Τα αποτελέσματα της Jefferies δείχνουν τη Wall Street πληγωμένη αλλά όχι καταβεβλημένη
Η αιφνιδιαστική πτώση εσόδων της Jefferies σηματοδοτεί προσοχή στη σύναψη συμφωνιών υπό τον Τραμπ

ΗΠΑ: Απαισιοδοξία των καταναλωτών και των επιχειρήσεων – Πώς μπορεί να επηρεάσει την οικονομία
Όταν οι καταναλωτές και οι επιχειρήσεις αισθάνονται άσχημα, οι επιπτώσεις μπορεί να διαπερνούν την οικονομία
![Oxford Economics: Βαρύς ο λογαριασμός των εμπορικών πολέμων [γραφήματα]](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/02/ot_trump_alouminio-600x352.png)
Βαρύς ο λογαριασμός των εμπορικών πολέμων [γραφήματα]
Ο Ντόναλντ Τραμπ προχώρησε ταχύτατα στην υλοποίηση μιας εμπορικής ατζέντας που υπερέβαινε ακόμη και τις προεκλογικές εξαγγελίες του