![Κομισιόν: Φιλική στροφή προς τη ναυτιλία](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2021/09/ploio-nautilia.jpg)
Ο πόλεμος στην Ουκρανία και το εμπάργκο στα ρωσικά ενεργειακά προϊόντα συνέβαλαν στο να αναδειχθεί η προστιθέμενη αξία της ευρωπαϊκής ναυτιλίας που εξασφάλισε τον ενεργειακό εφοδιασμό της Γηραιάς Ηπείρου και υποχρέωσε και την Κομισιόν να δει με πιο φιλικό μάτι τον ναυτιλιακό κλάδο και τις ανάγκες του στην πορεία προς την πράσινη μετάβαση.
Σε αυτό συνέβαλαν και οι παρεμβάσεις των εφοπλιστικών φορέων της ΕΕ, που με συγκεκριμένες θέσεις ανέδειξαν τις δυσκολίες που έχει αντικειμενικά το πλοίο να προμηθεύεται εναλλακτικά καύσιμα σε σύγκριση με άλλες επιχειρηματικές δραστηριότητες της στεριάς.
Η διαφορετική προσέγγιση της Κομισιόν προς τη ναυτιλία εκφράστηκε και στην ανακοίνωσή της, την προηγούμενη εβδομάδα, με την οποία καθορίζει ως ενδιάμεσο στόχο στην κατεύθυνση των μηδενικών εκπομπών αερίων ρύπων του CO2 το 2050, τημείωσή τους κατά 90% έως το 2040. Η Επιτροπή αναγνωρίζει την ανάγκη ειδικών μέτρων για τις μεταφορές και ειδικότερα τη ναυτιλία και στο πλαίσιο αυτό μειώνει τον στόχο για τη ναυτιλία από το 90% στο 80% για το 2040.
Εναλλακτικά καύσιμα
Παράλληλα δίνει μια προτεραιότητα στον εφοδιασμό της ναυτιλίας με εναλλακτικά καύσιμα λόγω των αντικειμενικών δυσκολιών που συναντά ο κλάδος στην πρόσβαση των καυσίμων αυτών σε σύγκριση με άλλους επιχειρηματικούς κλάδους της στεριάς, ενώ υπογραμμίζει και την ανάγκη να παραμείνει η ευρωπαϊκή ναυτιλία ανταγωνιστική.
Τη στροφή της Κομισιόν σε μια πιο φιλική προς τη ναυτιλία στάση, που παρατηρείται εδώ και καιρό, σχολίασε και η πρόεδρος της Ενωσης Ελλήνων Εφοπλιστών Μελίνα Τραυλού, μιλώντας στην πρόσφατη ετήσια τακτική γενική συνέλευση της ΕΕΕ. «Οι ευρωπαϊκοί και οι διεθνείς θεσμοί δείχνουν να κατανοούν και να αναγνωρίζουν τη στρατηγική σημασία της ναυτιλίας ολοένα και περισσότερο.Βέβαια και οι συγκυρίες των τελευταίων ετών συνέβαλαν στην κατανόηση και στην αποδοχή του αναμφισβήτητου ρόλου μας και της αξίας μας, αφού σε έναν κόσμο δραστικών αλλαγών και κρίσεων, η ναυτιλία παραμένει ακόμα η ακλόνητη σταθερά. Η σταθερά που δίνει λύσεις και εγγυάται κάτω από οποιεσδήποτε συνθήκες την ομαλή και ασφαλή διαβίωση των πολιτών του κόσμου» σχολίασε η Μ. Τραυλού.
Λύσεις
Οσον αφορά την πρόταση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για έναν κλιματικό στόχο για το 2040, ο οποίος καθορίζει την πορεία για να καταστεί η ΕΕ κλιματικά ουδέτερη έως το 2050, οι ευρωπαίοι εφοπλιστές χαιρετίζουν τη δέσμευση για την κατά προτεραιότητα πρόσβαση της ναυτιλίας σε καύσιμα χαμηλών και μηδενικών εκπομπών.
Σε ανακοίνωση της European Community Shipowners’ Association (Ecsa) επισημαίνεται ότι οι ευρωπαίοι εφοπλιστές χαιρετίζουν την ισχυρή δέσμευση της Επιτροπής να αντιμετωπίσει «τα εμπόδια στην ανάπτυξη καυσίμων χαμηλών και μηδενικών εκπομπών, συμπεριλαμβανομένων των ηλεκτρονικών καυσίμων και των προηγμένων βιοκαυσίμων» στη ναυτιλία και να δώσει στον τομέα «πρόσβαση κατά προτεραιότητα στα καύσιμα αυτά έναντι των τομέων που έχουν πρόσβαση σε άλλες λύσεις απαλλαγής από τις ανθρακούχες εκπομπές».
Η Επιτροπή αναγνωρίζει ότι το αυξημένο κόστος των βιώσιμων καυσίμων αποτελεί βασικό παράγοντα για την ανταγωνιστικότητα της ναυτιλίας και δεσμεύεται να εξετάσει ρυθμιστικά μέτρα για την προώθηση της παραγωγής τους. Στο πλαίσιο αυτό, οι ευρωπαίοι πλοιοκτήτες υποστηρίζουν την εισαγωγή απαιτήσεων για τους προμηθευτές καυσίμων ώστε να διαθέτουν τα καύσιμα αυτά στην αγορά, αναφέρει η Ecsa.
Ισχυρή δέσμευση
«Είναι η πρώτη φορά που βλέπουμε μια τόσο ισχυρή δέσμευση να δοθεί στη ναυτιλία κατά προτεραιότητα πρόσβαση σε καύσιμα χαμηλών και μηδενικών εκπομπών, όπως τα προηγμένα βιοκαύσιμα και τα ηλεκτρονικά καύσιμα» δήλωσε ο Σωτήρης Ράπτης, γενικός γραμματέας της Ecsa. Οπως είπε «το χάσμα τιμών είναι τεράστιο, καθώς το κόστος των βιώσιμων καυσίμων μπορεί να είναι τέσσερις φορές υψηλότερο σε σύγκριση με τα καύσιμα που χρησιμοποιούνται σήμερα στη ναυτιλία. Ανυπομονούμε να συνεργαστούμε με την Επιτροπή για να μεταφράσουμε αυτή τη δέσμευση σε άμεση δράση και να αξιοποιήσουμε τα δεσμευμένα έσοδα από το σύστημα εμπορία ρύπων μέσω ειδικών προσκλήσεων που έχουν ήδη γίνει στο πλαίσιο του τρέχοντος Ταμείου Καινοτομίας».
Πηγή: ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ ΝΕΑ
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
Latest News
![Δασμοί: Πώς αλλάζουν τις θαλάσσιες διαδρομές](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2022/12/nautilia-768x430-1-600x336.jpg)
Οι δασμοί αλλάζουν τις θαλάσσιες διαδρομές
«Οι κυρώσεις και οι εμπορικές ρυθμίσεις, είτε επιβάλλονται είτε αναβάλλονται, έχουν άμεση επίδραση στους ναύλους» τονίζει ο οίκος Xclusiv
![Ελληνική ναυτιλία: Μοχλός ανάπτυξης με συνεισφορά 14 δισ. στο ΑΕΠ](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/06/ot_naut_ploio_tanker2-600x352.png)
Μοχλός ανάπτυξης με συνεισφορά 14 δισ. στο ΑΕΠ η ελληνική ναυτιλία
Μελέτη της McKinsey για την ελληνική ναυτιλία επισημαίνει την καταλυτική συμβολή του κλάδου στο διεθνές εμπόριο, ενώ παράλληλα αναλύει τις προκλήσεις και τις ευκαιρίες
![Royal Caribbean Group: Γιατί ποντάρει σε πολυτελείς ποτάμιες κρουαζιέρες](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2023/03/RCI_IC_Aerial_Side_Night_CGI12_RET_LR-1-600x200.jpg)
Γιατί η Royal Caribbean ποντάρει σε πολυτελείς ποτάμιες κρουαζιέρες
Η premium θυγατρική της Royal Caribbean Group σχεδιάζει να δρομολογήσει 10 κρουαζιερόπλοια σε ποταμούς από το 2027
![Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών: Επανεξελέγη πρόεδρος η Μελίνα Τραυλού](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/02/enosi-ellinon-efopliston-600x338.jpg)
Επανεξελέγη πρόεδρος της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών η Μελίνα Τραυλού
Συγκροτήθηκε σε σώμα το νέο διοικητικό συμβούλιο της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών για την επόμενη τριετία
![Τέλης Μυστακίδης: Έκλεισε και η οικονομική συναλλαγή για την Aegean Baltic Bank](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/06/telis-mistakidis-600x404.png)
Στον Τέλη Μυστακίδη κι επίσημα η ABBank – Έκλεισε και η οικονομική συναλλαγή
Ο Τέλης Μυστακίδης θα ελέγχει το 48% των μετοχών της ABBank, ενώ στο πλαίσιο της συναλλαγής η τράπεζα αποτιμήθηκε 1,1 φορές τη λογιστική της αξία
![Μελίνα Τραυλού: Η ελληνική ναυτιλία παγκόσμιο παράδειγμα αριστείας, πρωτοπορίας και ανθεκτικότητας](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/02/travlou-3-600x393.jpg)
Τραυλού: «Η Ελλάδα ναυπηγεί 589 πλοία – Υπερέχουμε σε επενδύσεις και τεχνολογία»
Η Μελίνα Τραυλού πρόεδρος της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών σημείωσε στην ετήσια Γ.Σ. για τον πρωταγωνιστικό ρόλο της ελληνικής ναυτιλίας στην πράσινη μετάβαση
![Το νέο Δ.Σ. της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/02/travlou-600x400.jpeg)
Το νέο Δ.Σ. της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών
Η ετήσια γενική συνέλευση της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών και οι αρχαιρεσίες ολοκληρώθηκαν - Πρόεδρος για δεύτερη θητεία, αναμένεται να εκλεγεί, η Μελίνα Τραυλού
![Capital Clean Energy Carriers: Αύξηση εσόδων 64% στο τέταρτο τρίμηνο του 2024](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/02/AMORE-MIO-CAPITAL-600x270.jpg)
Αύξηση εσόδων 64% για την Capital Clean Energy Carriers – Μέρισμα 0,15 δολ/ μετοχή
Η Capital Clean Energy Carriers ανακοίνωσε τα οικονομικά αποτελέσματα για το τέταρτο τρίμηνο του 2024
![Ναυτιλία: Κερδισμένοι και χαμένοι από τον πόλεμο δασμών](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/01/ot_LNG22-1024x600-1-600x352.png)
Ναυτιλία: Ποιοι κερδίζουν και ποιοι χάνουν από τους πολέμους των δασμών
Κατά τον προηγούμενο «εμπορικό πόλεμο» καταγράφηκε μια πτώση της ζήτησης στα εμπορευματοκιβώτια, σύμφωνα με την DNB Markets
![Costamare: Έσπασε το φράγμα των 2 δισ. δολ. σε έσοδα το 2024](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/02/Costamare-slide-2-7f29710c-600x273.jpeg)
Έσπασε το φράγμα των 2 δισ. δολ. σε έσοδα το 2024 η Costamare
H Costamare συνεχίζει τη στρατηγική ανανέωσης του ιδιόκτητου στόλου και την αύξηση του μέσου μεγέθους του