Δεύτερο ελληνόκτητο πλοίο και αυτό σημαίας των Νήσων Μάρσαλ φαίνεται ότι στοχοποίησαν οι αντάρτες Χούθι μέσα σε μια εβδομάδα σύμφωνα με διεθνή μέσα ενημέρωσης. Μέχρι στιγμής ο Θάλαμος Επιχειρήσεων του ελληνικού Υπουργείου Ναυτιλίας δεν είχε πάντως κάποια ενημέρωση για το περιστατικό.
Διεθνή μέσα ενημέρωσης επικαλούμενα εταιρείες ασφαλείας σημειώνουν ότι οι αντάρτες Χούθι της Υεμένης επανέλαβαν τις επιθέσεις τους εναντίον εμπορικών πλοίων τη Δευτέρα τερματίζοντας μια εβδομαδιαία ανάπαυλα στις εχθροπραξίες.
Τόσο η United Kingdom Maritime Trade Operations (UKMTO) όσο και οι εταιρείες πληροφοριών ναυτικής ασφάλειας Diaplous και Ambrey δήλωσαν ότι ένα περιστατικό έλαβε χώρα στη νότια Ερυθρά Θάλασσα μεταξύ 00:35 και 01:10 GMT.
Σύμφωνα με το UKMTO, ο πλοίαρχος ενός πλοίου αγνώστων στοιχείων ανέφερε ότι δέχθηκε επίθεση από δύο πυραύλους καθώς έπλεε 40 ναυτικά μίλια (74 χιλιόμετρα) νότια της Μόχα.
Η Diaplous έκανε λόγο για ένα πλοίο μεταφοράς χύδην φορτίου με σημαία Νήσων Μάρσαλ που είχε στοχοποιηθεί στην ίδια ακριβώς τοποθεσία από μη επανδρωμένο αεροσκάφος (UAV).
Σύμφωνα με το UKMTO και τη Diaplous, η επίθεση δεν προκάλεσε απώλειες στο πλήρωμα και το πλοίο συνέχισε το ταξίδι του προς τον Κόλπο του Άντεν για τον επόμενο λιμένα προσέγγισής του.
Το πλήρωμα είναι ασφαλές και το περιστατικό έχει λήξει, δήλωσε σχετικά η Diaplous.
Οι αντάρτες Χούθι
To Tradewinds ανέφερε ότι το μοναδικό πλοίο που βρίσκονταν στην περιοχή σύμφωνα με τα συστήματα ανίχνευσης ήταν το χωρητικότητας 76.500-dwt Star Iris (κατασκευής 2004), ένα panamax που ανήκει στην εισηγμένη στο αμερικανικό χρηματιστήριο πλοιοκτήτρια εταιρεία Star Bulk Carriers, ωστόσο δεν υπάρχει επιβεβαίωση από την εταιρεία.
Σημειώνεται ότι και στις 6 Φεβρουαρίου οι αντάρτες Χούθι της Υεμένης επιβεβαίωσαν ότι επιτέθηκαν με πυραύλους σε δυο φορτηγά πλοία στην Ερυθρά Θάλασσα.
Ένα εξ αυτών ήταν το ελληνόκτητο Star Nasia, πλοίο της Star Bulκ Carriers. Το άλλο πλοίο ήταν το Morning Tide, της βρετανικής Furadino Shipping.
O εκπρόσωπος των Χούθι επανέλαβε τότε την απειλή για τη διεξαγωγή περισσότερων επιχειρήσεων «αυτοάμυνας» εναντίον «εχθρικών» αμερικανικών και βρετανικών στόχων, απειλή που πραγματοποίησαν μία εβδομάδα μετά.
Latest News
Επενδύσεις σε υποδομές και όχι τέλη - Το μήνυμα της MSC για την ανάπτυξη της κρουαζιέρας
Ο επικεφαλής της MSC στάθηκε στην ανάγκη αναβάθμισης των υποδομών στα λιμάνια - Kρουαζιέρες με home port τον Πειραιά όλο τον χειμώνα
Στοχευμένα μέτρα για τον «σκιώδη στόλο» της Ρωσίας
Με ψήφισμά τους οι ευρωβουλευτές ζητούν επιπλέον κυρώσεις και τερματισμό των εισαγωγών ρωσικών ορυκτών καυσίμων στην ΕΕ
Κωνσταντίνος Καπετανάκης: Τα εναλλακτικά καύσιμα είναι είδος εν ανεπαρκεία
Η ναυτιλία μπαίνει σε μια εποχή πολλαπλών καυσίμων, μόλις υπάρξουν επαρκείς ποσότητες, λέει ο πρόεδρος της International Bunker Industry Association (IBIA), Κωνσταντίνος Καπετανάκης
Celestyal: Επιπλέον 47 καμπίνες στο Celestyal Discovery
Η Celestyal ανακοινώνει επίσης τη σημαντική ενίσχυση των παροχών στις premium καμπίνες του στόλου της
Επενδύσεις 2 δισ. «υπόσχεται» ο Στυλιανίδης στα λιμάνια και ακτοπλοΐα
Τις εξαγγελίες του υπουργού τις υποδέχεται θετικά ο κλάδος της ακτοπλοΐας
Στυλιανίδης: Δεσμευόμαστε να προωθήσουμε πρωτοβουλίες στο τρίπτυχο ασφάλεια-εκσυγχρονισμός-αναδιάρθρωση
Ο Χρήστος Στυλιανίδης επισήμανε ότι η ενίσχυση της ασφάλειας στις θαλάσσιες συγκοινωνίες αποτελεί κύρια προτεραιότητα του υπουργείου
Δεμένα τα πλοία στις 20 Νοεμβρίου – Τα αιτήματα
Χωρίς πλοία θα παραμείνει η χώρα στις 20 Νοεμβρίου για ένα εικοσιτετράωρο, λόγω της συμμετοχής της ΠΝΟ σε απεργία
Βαρδής Βαρδινογιάννης: Από τους Καλούς Λιμένες, στην ναυτιλιακή αυτοκρατορία
Από τη ΣΕΚΑ της μίας «μάνας» ξεκίνησε η αυτοκρατορία της οικογένειας - Ο Βαρδής Βαρδινογιάννης και η Avin International
Η Κίνα το μεγαλύτερο ναυπηγείο του κόσμου
Η Κίνα είναι μακράν η μεγαλύτερη ναυπηγική δύναμη του πλανήτη
Μεγάλες ευκαιρίες απασχόλησης στη γαλάζια οικονομία
Η γαλάζια οικονομία περιλαμβάνει όλες τις οικονομικές δραστηριότητες οι οποίες σχετίζονται με τους ωκεανούς, τις θάλασσες και τους υδάτινους όγκους