Την άδεια να εκποιήσουν ένα σούπερ γιοτ 300 εκατομμυρίων δολαρίων, που φέρεται ότι ανήκει στον Ρώσο δισεκατομμυριούχο Σουλεϊμάν Κερίμοφ, ζητούν οι Ηνωμένες Πολιτείες από τις δικαστικές αρχές. Το γιοτ έχει κατασχεθεί στο πλαίσιο των κυρώσεων που επιβλήθηκαν στη Μόσχα μετά την εισβολή της στην Ουκρανία.
Το Amadea των 348 ποδιών (106 μέτρων) κατασχέθηκε στα Φίτζι τον Απρίλιο του 2022 μετά από αίτημα της αμερικανικής κυβέρνησης, η οποία έκτοτε πληρώνει 600.000 δολάρια το μήνα για συντήρηση.
Σύμφωνα με τα δικαστικά έγγραφα που κατατέθηκαν την Παρασκευή στο Μανχάταν, και τα οποία παραθέτει το Bloomberg, ο μηνιαίος λογαριασμός περιλαμβάνει 360.000 δολάρια για την πληρωμή του πληρώματος, 75.000 δολάρια για καύσιμα και 165.000 δολάρια για συντήρηση, απομάκρυνση απορριμμάτων, φαγητό και άλλα έξοδα. Η κυβέρνηση υποστηρίζει ότι τα έξοδα δεν είναι λίγα και πως το δημόσιο θα πρέπει να σταματήσει να πληρώνει για αυτά.
Ρωσία: Κατηγορεί τις ΗΠΑ για λάθος κατάσχεση γιοτ
Η διαμάχη είναι το αποτέλεσμα μιας ειδικής ομάδας Δικαιοσύνης, η οποία στοχεύει περιουσιακά στοιχεία, συμπεριλαμβανομένων γιοτ, αεροπλάνων και πολυτελών ακινήτων πλούσιων Ρώσων στους οποίους έχουν επιβληθεί κυρώσεις σε σχέση με τον πόλεμο στην Ουκρανία. Οι ΗΠΑ ελπίζουν ότι με την κατάσχεση της περιουσίας των Ρώσων ηγετών και των πλούσιων ανθρώπων γύρω τους, μπορούν να επηρεάσουν τη συμπεριφορά τους ή τουλάχιστον να τους τιμωρήσουν για την υποστήριξη του πολέμου.
Ο πραγματικός ιδιοκτήτης
Ένα ζήτημα που θα πρέπει να λύσει το δικαστήριο είναι σε ποιον ανήκει στην πραγματικότητα το πολυτελές σκάφος.
Οι αμερικανικές αρχές υποστηρίζουν ότι ιδιοκτήτης του γιοτ είναι ο Κερίμοφ και ισχυρίζονται ότι παραβίασε τις κυρώσεις κάνοντας πληρωμές που πήγαν σε αμερικανικές εταιρείες ή περνούσαν από το χρηματοπιστωτικό σύστημα των ΗΠΑ. Αλλά ο Eduard Khudainatov, ο πρώην επικεφαλής της ρωσικής πετρελαιοπαραγωγού Rosneft, λέει ότι αυτός είναι ο πραγματικός ιδιοκτήτης του σκάφους.
Οι δικηγόροι του Khudainatov, στον οποίο δεν έχουν επιβληθεί κυρώσεις από τις ΗΠΑ, ανέφεραν σε δήλωση ότι ο πελάτης τους θα αποζημιώσει στις ΗΠΑ το κόστος συντήρησης του Amadea – το οποίο ήδη ανέρχεται συνολικά σε περίπου 20 εκατομμύρια δολάρια – εάν του επιστραφεί. Οι δικηγόροι χαρακτήρισαν την κατάσχεση «παράνομη».
Οι ΗΠΑ ισχυρίζονται ότι ο Kerimov χρησιμοποίησε μια σειρά από συναλλαγές εταιρειών-κελύφη για να κρύψει την ιδιοκτησία του, αλλά είναι ο «πραγματικός ιδιοκτήτης» της Amadea, που σημαίνει ότι ασκεί τον έλεγχο και απολαμβάνει τα δικαιώματα ενός ιδιοκτήτη.
Αποζημιώσεις
Παρά το γεγονός ότι οι ΗΠΑ απορρίπτουν τους ισχυρισμούς του Khudainatov, υποστηρίζουν ότι θα πρέπει να πληρώσει για τη συντήρηση όσο διαρκεί ο αγώνας για την κατάσχεση. Επειδή ο Khudainatov δεν πληρώνει, η κυβέρνηση λέει ότι δικαιούται να πουλήσει το Amadea για να τερματίσει το «υπερβολικό» κόστος.
Το Amadea, το οποίο διαθέτει έξι καταστρώματα και ένα ελικοδρόμιο, έχει περάσει μήνες ελλιμενισμένο, αφού απέπλευσε από τα Φίτζι στη Χονολουλού και στο Σαν Ντιέγκο. Οι αρχές των Φίτζι κατέλαβαν το σκάφος μετά από αίτημα των ΗΠΑ.
Σύμφωνα με το Bloomberg Billionaires Index, η περιουσία του 57χρονου Kerimov ανέρχεται σε 9,1 δισ. δολάρια. Έκτισε τον πλούτο του κάνοντας μεγάλα στοιχήματα σε ρωσικές εταιρείες σε διάφορους κλάδους μετά την πτώση της Σοβιετικής Ένωσης.
Εκτός από τις μηνιαίες πληρωμές, το υπουργείο Δικαιοσύνης είπε ότι αυτόν τον μήνα θα πληρώσει ετήσιο ασφαλιστικό λογαριασμό 1,7 εκατομμυρίων δολαρίων. Και το Amadea έχει προγραμματιστεί να βγει στην ξηρά για επισκευές τον Μάρτιο, με κόστος 5,6 εκατομμυρίων δολαρίων, σύμφωνα με τις ΗΠΑ. Το ποσό των 600.000 $ ανά μήνα θα ανασταλεί κατά τη διάρκεια που θα διαρκούν οι επισκευές.
Latest News
Αλουμίνιο και LNG στο επόμενο πακέτο κυρώσεων κατά της Ρωσίας - Τι μελετούν οι Βρυξέλλες
Η Ευρωπαϊκή Ένωση μελετά νέο πακέτο με κυρώσεις κατά της Μόσχας που θα στοχεύουν στην ενεργειακή της βιομηχανία
Πώς η Ταϊλάνδη μετατρέπεται σε πόλο έλξης παγκόσμιων επενδύσεων
Η Ταϊλάνδη έχει δηλώσει ότι διερευνά την προσφορά νέων κινήτρων για να προσελκύσει παγκόσμιες εταιρείες
H εκστρατεία των 30 δισ. για απαλλαγή των social media από τον έλεγχο των δισεκατομμυριούχων
Ηγέτες της τεχνολογίας, συμπεριλαμβανομένου ενός πρώτου επενδυτή στο Facebook, ξεκινούν μια καμπάνια για ανεξάρτητα soial media.
Όλα τα Walmart είναι... μπλε - Γιατί προχώρησε σε rebranding
Η Walmart κατάφερε να εξελιχθεί και στο θέμα της εικόνας της - Η πρώτη διαδικασία rebranding εδώ και δύο δεκαετίες
Πώς η ΑΙ αυξάνει την χρήση του φυσικού αερίου
Οι κλιματικοί στόχοι κινδυνεύουν καθώς η Big Tech στρέφεται στο φυσικό αέριο για να τροφοδοτήσει τη ζήτηση ενέργειας
Οι θεριακλήδες της Κίνας και τα φορολογικά έσοδα του Σι Τζινπίνγκ
Το 7% των εσόδων της κεντρικής κυβέρνησης προέρχονται από την φορολόγηση της China National Tobacco Corporation, η οποία κατέχει το μονοπώλιο καπνού
Οι «χρησμοί» του πανίσχυρου CEO της BofA για το 2025 - Τραμπ, τράπεζες και κλίμα
Ο CEO της BofA, Μπράιαν Μόινιχαν, έχει αναδειχθεί σε μια ήρεμη δύναμη της Wall Street
Γιατί η ισορροπία δυνάμεων στην αγορά εργασίας γέρνει και πάλι προς τα αφεντικά
Με την αγορά εργασίας λιγότερο σφιχτή, οι εργαζόμενοι αντιμετωπίζουν εντολές επιστροφής στο γραφείο, μικρότερα μπόνους και όχι άλλες ημέρες ασθενείας για κατοικίδια
Μια νέα Berkshire Hathaway του Warren Buffett θέλει να «χτίσει» ο Bill Ackman
Πολλοί οπαδοί του Ackman περίμεναν εδώ και καιρό ότι είτε θα συγχωνεύσει το hedge fund του με την Howard Hughes ή απλώς θα το αποκτήσει
Ο νέος πονοκέφαλος στις αεροπορικές εταιρείες - Ψάχνουν και δεν βρίσκουν αεροπλάνα
Έρευνα της PwC αποκαλύπτει ότι η ζήτηση για αεροπορικά ταξίδια ξεπερνά τη δυνατότητα των αερομεταφορέων να αυξήσουν τον στόλο τους