
Την άδεια να εκποιήσουν ένα σούπερ γιοτ 300 εκατομμυρίων δολαρίων, που φέρεται ότι ανήκει στον Ρώσο δισεκατομμυριούχο Σουλεϊμάν Κερίμοφ, ζητούν οι Ηνωμένες Πολιτείες από τις δικαστικές αρχές. Το γιοτ έχει κατασχεθεί στο πλαίσιο των κυρώσεων που επιβλήθηκαν στη Μόσχα μετά την εισβολή της στην Ουκρανία.
Το Amadea των 348 ποδιών (106 μέτρων) κατασχέθηκε στα Φίτζι τον Απρίλιο του 2022 μετά από αίτημα της αμερικανικής κυβέρνησης, η οποία έκτοτε πληρώνει 600.000 δολάρια το μήνα για συντήρηση.
Σύμφωνα με τα δικαστικά έγγραφα που κατατέθηκαν την Παρασκευή στο Μανχάταν, και τα οποία παραθέτει το Bloomberg, ο μηνιαίος λογαριασμός περιλαμβάνει 360.000 δολάρια για την πληρωμή του πληρώματος, 75.000 δολάρια για καύσιμα και 165.000 δολάρια για συντήρηση, απομάκρυνση απορριμμάτων, φαγητό και άλλα έξοδα. Η κυβέρνηση υποστηρίζει ότι τα έξοδα δεν είναι λίγα και πως το δημόσιο θα πρέπει να σταματήσει να πληρώνει για αυτά.
Ρωσία: Κατηγορεί τις ΗΠΑ για λάθος κατάσχεση γιοτ
Η διαμάχη είναι το αποτέλεσμα μιας ειδικής ομάδας Δικαιοσύνης, η οποία στοχεύει περιουσιακά στοιχεία, συμπεριλαμβανομένων γιοτ, αεροπλάνων και πολυτελών ακινήτων πλούσιων Ρώσων στους οποίους έχουν επιβληθεί κυρώσεις σε σχέση με τον πόλεμο στην Ουκρανία. Οι ΗΠΑ ελπίζουν ότι με την κατάσχεση της περιουσίας των Ρώσων ηγετών και των πλούσιων ανθρώπων γύρω τους, μπορούν να επηρεάσουν τη συμπεριφορά τους ή τουλάχιστον να τους τιμωρήσουν για την υποστήριξη του πολέμου.

Ο πραγματικός ιδιοκτήτης
Ένα ζήτημα που θα πρέπει να λύσει το δικαστήριο είναι σε ποιον ανήκει στην πραγματικότητα το πολυτελές σκάφος.
Οι αμερικανικές αρχές υποστηρίζουν ότι ιδιοκτήτης του γιοτ είναι ο Κερίμοφ και ισχυρίζονται ότι παραβίασε τις κυρώσεις κάνοντας πληρωμές που πήγαν σε αμερικανικές εταιρείες ή περνούσαν από το χρηματοπιστωτικό σύστημα των ΗΠΑ. Αλλά ο Eduard Khudainatov, ο πρώην επικεφαλής της ρωσικής πετρελαιοπαραγωγού Rosneft, λέει ότι αυτός είναι ο πραγματικός ιδιοκτήτης του σκάφους.
Οι δικηγόροι του Khudainatov, στον οποίο δεν έχουν επιβληθεί κυρώσεις από τις ΗΠΑ, ανέφεραν σε δήλωση ότι ο πελάτης τους θα αποζημιώσει στις ΗΠΑ το κόστος συντήρησης του Amadea – το οποίο ήδη ανέρχεται συνολικά σε περίπου 20 εκατομμύρια δολάρια – εάν του επιστραφεί. Οι δικηγόροι χαρακτήρισαν την κατάσχεση «παράνομη».
Οι ΗΠΑ ισχυρίζονται ότι ο Kerimov χρησιμοποίησε μια σειρά από συναλλαγές εταιρειών-κελύφη για να κρύψει την ιδιοκτησία του, αλλά είναι ο «πραγματικός ιδιοκτήτης» της Amadea, που σημαίνει ότι ασκεί τον έλεγχο και απολαμβάνει τα δικαιώματα ενός ιδιοκτήτη.
Αποζημιώσεις
Παρά το γεγονός ότι οι ΗΠΑ απορρίπτουν τους ισχυρισμούς του Khudainatov, υποστηρίζουν ότι θα πρέπει να πληρώσει για τη συντήρηση όσο διαρκεί ο αγώνας για την κατάσχεση. Επειδή ο Khudainatov δεν πληρώνει, η κυβέρνηση λέει ότι δικαιούται να πουλήσει το Amadea για να τερματίσει το «υπερβολικό» κόστος.
Το Amadea, το οποίο διαθέτει έξι καταστρώματα και ένα ελικοδρόμιο, έχει περάσει μήνες ελλιμενισμένο, αφού απέπλευσε από τα Φίτζι στη Χονολουλού και στο Σαν Ντιέγκο. Οι αρχές των Φίτζι κατέλαβαν το σκάφος μετά από αίτημα των ΗΠΑ.
Σύμφωνα με το Bloomberg Billionaires Index, η περιουσία του 57χρονου Kerimov ανέρχεται σε 9,1 δισ. δολάρια. Έκτισε τον πλούτο του κάνοντας μεγάλα στοιχήματα σε ρωσικές εταιρείες σε διάφορους κλάδους μετά την πτώση της Σοβιετικής Ένωσης.
Εκτός από τις μηνιαίες πληρωμές, το υπουργείο Δικαιοσύνης είπε ότι αυτόν τον μήνα θα πληρώσει ετήσιο ασφαλιστικό λογαριασμό 1,7 εκατομμυρίων δολαρίων. Και το Amadea έχει προγραμματιστεί να βγει στην ξηρά για επισκευές τον Μάρτιο, με κόστος 5,6 εκατομμυρίων δολαρίων, σύμφωνα με τις ΗΠΑ. Το ποσό των 600.000 $ ανά μήνα θα ανασταλεί κατά τη διάρκεια που θα διαρκούν οι επισκευές.


Latest News

Η Ευρώπη είναι έτοιμη να απαντήσει στους δασμούς Τραμπ, δηλώνει ο Σολτς
Οι εμπορικοί πόλεμοι πληγώνουν όλες τις πλευρές
![Τουρκία: Μεγάλες βλέψεις για παραγωγή ηλεκτρικών οχημάτων [γράφημα]](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/03/ot_turkish_autos-600x352.png)
Τουρκικές βλέψεις για παραγωγή EV [γράφημα]
Η Τουρκία επιδιώκει να αξιοποιήσει τη γεωγραφική της θέση προσπαθώντας να γίνει πύλη αυτοκινητοβιομηχανιών, εκτός ΕΕ κυρίως, προς την ευρωπαϊκή αγορά

«Καρότο και μαστίγιο» Τραμπ σε Ρωσία - Οργισμένος με τον Πούτιν, απειλεί με νέες κυρώσεις στο πετρέλαιο
Ο Τραμπ είπε ότι ήταν «θυμωμένος» για τα πρόσφατα σχόλια του Πούτιν που προτείνει τρόπους εγκατάστασης νέας ηγεσίας στην Ουκρανία

Δασμοί Τραμπ: Το πλήγμα στο ΑΕΠ της ευρωζώνης – Οι εκτιμήσεις της S&P Global
Η Κομισιόν έχει αρχίσει να επεξεργάζεται ένα «δελτίο όρων» για μια πιθανή συμφωνία

Βουτιά στα κέρδη της Αυστραλίας από εξαγωγές πρώτων υλών και ενέργειας - Ο ρόλος του ασθενούς δολαρίου
Το σιδηρομετάλλευμα θα παραμείνει ο βασικός άξονας των εξαγωγών εμπορευμάτων για την Αυστραλία

Κίνα: Κεφάλαια 69 δισ. δολαρίων προς τέσσερις μεγάλες κρατικές τράπεζες
Το Πεκίνο θέλει να ενισχύσει περαιτέρω τα κεφάλαια των μεγάλων τραπεζών για να δώσουν περισσότερα δάνεια και να τονώσουν την οικονομία

Τι πιστεύουν οι ιδιοκτήτες Tesla στην Ευρώπη για τον Μασκ
Ρεπορτάζ του Guardian αποκάλυψε ότι στην πραγματικότητα οι ιδιοκτήτες Tesla στην Ευρώπη βιώνουν «έναν ηθικό πόνο, ένα δίλημμα και κάποιες φορές... ντροπή»

Οι πρώτες ρωγμές στην «ειδική σχέση» Ηνωμένου Βασιλείου - Αμερικής εξαιτίας των δασμών;
Ωστόσο, και μέχρι αυτή τη στιγμή, το Ηνωμένο Βασίλειο προσπαθεί να πετύχει την εξαίρεσή του, σύμφωνα με πηγές της Ντάουνιγκ Στριτ

Ο πόλεμος στην Ουκρανία συμβάλλει στην ανάπτυξη της βιομηχανικής ζώνης της Ρωσίας
Στη Ρωσία, οι λιανοπωλητές σπεύδουν να επεκταθούν στη βιομηχανική ζώνη της χώρας, που τροφοδοτείται από την πολεμική μηχανή

Αποφασίζομεν και διατάσσομεν... Οι γαλλικές εταιρείες, οι ΗΠΑ και το DEI
Οι ΗΠΑ θέλουν να επεκταθεί η ισχύς του εκτελεστικού διατάγματος κατά της διαφορετικότητας και εκτός της χώρας, διατάζοντας τις γαλλικές εταιρείες να συμμορφωθούν