
Συστάθηκε επισήμως από την ΕΕ, η «EUNAVFOR ASPIDES» που είναι η ευρωπαϊκή στρατιωτική επιχείρηση για την ασφάλεια στη θάλασσα και τη διασφάλιση της ελευθερίας της ναυσιπλοΐας στο πλαίσιο της κρίσης στην Ερυθρά Θάλασσα.
Σύμφωνα με το κανονιστικό πλαίσιο της EUNAVFOR ASPIDES, που δημοσιεύτηκε στην Επίσημη Εφημερίδα της ΕΕ στις 12 Φεβρουαρίου, η εν λόγω επιχείρηση θα συμβάλει στη θαλάσσια ασφάλεια κατά μήκος των κύριων θαλάσσιων οδών, σε μια περιοχή που περιλαμβάνει τα στενά του Μπαμπ ελ Μαντάμπ και τα στενά του Ορμούζ, καθώς και τα διεθνή ύδατα στην Ερυθρά Θάλασσα, τον Κόλπο του ‘Αντεν, την Αραβική Θάλασσα, τον Κόλπο του Ομάν και τον Περσικό Κόλπο.
Ο στρατηγικός στόχος της EUNAVFOR ASPIDES θα είναι να συνοδεύει πλοία στην περιοχή επιχείρησης, να παρέχει επίγνωση της κατάστασης στη θάλασσα και να προστατεύει τα πλοία από πολυτομεακές επιθέσεις στη θάλασσα, «με πλήρη σεβασμό του διεθνούς δικαίου, συμπεριλαμβανομένων των αρχών της αναγκαιότητας και της αναλογικότητας», σε υποπεριοχή του πεδίου επιχειρήσεων.
Διοικητής της επιχείρησης διορίζεται ο Έλληνας Αρχιπλοίαρχος, Βασίλειος Γρυπάρης και το Επιχειρησιακό Στρατηγείο της EUNAVFOR ASPIDES βρίσκεται στη Λάρισα.
Σε συντονισμό με την «EUNAVFOR ATALANTA»
Σύμφωνα με το κανονιστικό πλαίσιο, η EUNAVFOR ASPIDES θα εργαστεί σε στενό συντονισμό με τη στρατιωτική επιχείρηση της ΕΕ «EUNAVFOR ATALANTA» η οποία συστάθηκε το 2008, για να συμβάλει στην ασφάλεια στη θάλασσα στο Δυτικό Ινδικό Ωκεανό και στην Ερυθρά Θάλασσα. Θα συνεργαστεί, επίσης, με την υπό την ηγεσία των ΗΠΑ επιχείρηση «Prosperity Guardian», καθώς και με κράτη που επιθυμούν να συμβάλουν στην ασφάλεια στη θάλασσα στην περιοχή δραστηριότητάς της.
Η επιχείρηση EUNAVFOR ASPIDES υποστηρίζεται από το Δορυφορικό Κέντρο της Ευρωπαϊκής Ένωσης (SATCEN) και το κέντρο ανάλυσης πληροφοριών της ΕΕ για τη συλλογή πληροφοριών, όπου απαιτείται για την εκπλήρωση των καθηκόντων της.
Η αρχική εντολή της EUNAVFOR ASPIDES είναι 12 μήνες από την ημερομηνία έναρξης της λειτουργίας της, με δυνατότητα επανεξέτασης πριν τη λήξη της ισχύος της. Το ποσό δημοσιονομικής αναφοράς για τις κοινές δαπάνες είναι 8 εκατομμύρια ευρώ. Η έναρξη λειτουργίας της επιχείρησης θα πρέπει να αποφασιστεί στο Συμβούλιο Εξωτερικών Υποθέσεων της 19ης Φεβρουαρίου.


Latest News

Αναπτυξιακό σχέδιο για το λιμάνι του Βόλου - Τι μελετά η κυβέρνηση
Εκσυγχρονισμός με «μοντέλο Αλεξανδρούπολης» μετά την απόφαση να ακυρωθεί ο διαγωνισμός πώλησης του 67% των μετοχών

«Ολική επαναφορά» για τον ΣΕΠ - Αύξηση στη διακίνηση containers μετά από 4 αρνητικά τρίμηνα
Το πρώτο θετικό τρίμηνο στη διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων για τον ΣΕΠ μετά από τέσσερα αρνητικά τρίμηνα

Πλήγματα στο παγκόσμιο διά θαλάσσης εμπόριο
Ο πόλεμος δασμών μεταβάλλει και τις θαλάσσιες διαδρομές και τις υποδομές logistics που έχουν στηθεί αλλά και τις στρατηγικές αποφάσεις ανάπτυξης των στόλων από τους πλοιοκτήτες

Εμπορικός Πόλεμος: Οι ακυρώσεις κινεζικών φορτηγών πλοίων μόλις άρχισαν
Ο αριθμός των ακυρωμένων δρομολογίων φορτηγών πλοίων από την Κίνα αυξάνεται, καθώς οι θαλάσσιοι μεταφορείς προσπαθούν να διαχειριστούν την υποχώρηση των παραγγελιών λόγω του εμπορικού πολέμου και των δασμών

Ποιοι τομείς έδωσαν τα νέα ρεκόρ εσόδων σε ΟΛΠ και ΟΛΘ το 2024
Για πρώτη φορά το αντάλλαγμα από τις προβλήτες ΙΙ και ΙΙΙ του λιμανιού του Πειραιά ήταν μειωμένο

ΟΛΠ Α.Ε.: Το λιμάνι του Πειραιά σε ετοιμότητα για την αυξημένη πασχαλινή κίνηση με νέα έργα και παρεμβάσεις
Ήδη έχουν ολοκληρωθεί σειρά αναβαθμίσεων στις υποδομές του λιμένα Πειραιά

Εσπασε το φράγμα των 900 πλοίων η MSC - H σύγκριση με την Maersk
Η MSC ανακοίνωσε ότι ο στόλος της έχει συνολική χωρητικότητα 6,47 εκατ. teu, σχεδόν 1 εκατ. περισσότερα από τη δεύτερη στην κατάταξη AP Moller-Maersk

Κικίλιας: Η μείωση των λιμενικών τελών από 1η Μαΐου θα περάσει απευθείας στα εισιτήρια
Για συγκράτηση ή και μείωση των τιμών έκανε λόγο ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Βασίλης Κικίλιας, από το λιμάνι του Πειραιά

Η μεταβλητότητα παραμένει το κυρίαρχο στοιχείο για τα δεξαμενόπλοια
Η πτώση για τα δεξαμενόπλοι μπορεί να μην είναι άμεση - Οι ανισορροπίες στην προσφορά και στη ζήτηση πετρελαίου θα παραμένουν παράλληλα με τις ευκαιρίες

Capital Clean Energy Carriers: Καθέλκυση του μεγαλύτερου στην ιστορία πλοίου μεταφοράς υγρού διοξειδίου του άνθρακα
Κατασκευάζεται από τα Κορεάτικα ναυπηγεία HD Hyundai Mipo και διαθέτει χωρητικότητα 22.000 κ.μ.