
Ένα τμήμα του τεράστιου στόλου δεξαμενόπλοιων που χρησιμοποιεί η Ρωσία για να παραδώσει το αργό πετρέλαιό της ακινητοποιείται υπό το βάρος των αμερικανικών κυρώσεων, μία ένδειξη ότι τα αυστηρότερα μέτρα των δυτικών ρυθμιστικών αρχών μπορεί να αρχίσουν να έχουν απτά αποτελέσματα στη Μόσχα, γράφει το πρακτορείο Bloomberg (Tankers Tied to the Russian Oil Trade Grind to a Halt Following US Sanctions).
Ερυθρά Θάλασσα: Εδώ η παγκόσμια ναυτιλία δίνει τη δική της, σκιώδη μάχη
«Περίπου τα μισά από τα 50 δεξαμενόπλοια στα οποία το αμερικανικό υπουργείο Οικονομικών άρχισε να επιβάλει κυρώσεις στις 10 Οκτωβρίου του 2023 δεν έχουν καταφέρει να φορτώσουν φορτία από τότε που τέθηκαν στον κατάλογο των κυρώσεων, σύμφωνα με την παρακολούθηση κάθε πλοίου από το Bloomberg». Αναφέρει μάλιστα ότι το τελευταίο πλοίο που μπήκε στο στόχαστρο, το NS Leader της Sovcomflot, έκανε αναστροφή στα ανοικτά των ακτών της Πορτογαλίας την Πέμπτη, όταν ο ιδιοκτήτης του κατονομάστηκε από τις ΗΠΑ. Εκείνη τη στιγμή έπλεε προς ένα ρωσικό λιμάνι στη Βαλτική Θάλασσα.
Κυρώσεις σε 50 δεξαμενόπλοια
Σύμφωνα με πληροφορίες του Bloomberg, από τα 50 δεξαμενόπλοια στα οποία έχουν επιβληθεί κυρώσεις, τα 18 έχουν συλλέξει φορτία. Από αυτά, τα εννέα ήταν πλοία μεταφοράς και τα εννέα φάνηκε να συλλέγουν φορτία κανονικά από τότε που προστέθηκαν στον κατάλογο. Ένα πλοίο εξακολουθεί να μεταφέρει φορτίο, του οποίου η φόρτωση είχε γίνει πριν από την επιβολή κυρώσεων.
Έτσι, απομένουν 31. Από αυτά, επτά ήταν αδρανή ακόμη και πριν από τις κυρώσεις και τρία μπορεί κάλλιστα να φορτώσουν σύντομα. Απομένουν 21 που δεν έχουν φορτώσει φορτίο από τότε.
Το Bloomberg επισημαίνει ότι τους τελευταίους δύο μήνες 14 δεξαμενόπλοια που μετέφεραν ρωσικό πετρέλαιο στην Ινδία, είτε έμειναν αδρανή είτε παρέμεναν αγκυροβολημένα σε ύδατα νότια της Σιγκαπούρης. Σχεδόν τα μισά από αυτά, σύμφωνα με πληροφορίες του Bloomberg έκαναν αναστροφή χωρίς να φθάσουν στο σημείο προορισμού.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ, με πληροφορίες από Bloomberg


Latest News

Στρώνοντας τον δρόμο για το αμερικανικό LNG - Αλλάζουν οι κανόνες για τις εκπομπές μεθανίου στην ΕΕ;
Ο Βρυξέλλες προσπαθούν να καταστήσουν πιο εύκολο για το αμερικανικό φυσικό αέριο να φτάσει στην Ευρώπη

Με το βλέμμα στην πράσινη μετάβαση τα διυλιστήρια
Οι δύο κορυφαίοι ενεργειακοί όμιλοι Motor Oil και HELLENiQ ENERGY συνεχίζουν την υλοποίηση των στρατηγικών τους σχεδίων για την πράσινη μετάβαση

Η Ινδία ανανεώνει την πολιτική φυσικού αερίου για να κάνει πιο προσιτή την τιμή του
Ζητούμενο για την Ινδία είναι να ενισχύσει το πλαίσιο για τη διαρκή διαθεσιμότητα του φυσικού αερίου και να το καταστήσει οικονομικά πιο προσιτό

Τέλος το αμερικανικό LNG για την Κίνα - Νέα ώθηση στις αγορές από Ρωσία
Από την εισβολή της Ρωσίας στην Ουκρανία το 2022, η Κίνα έχει εισαγάγει ένα σχετικά χαμηλό ποσοστό του LNG της από τις ΗΠΑ

Πόσο πιθανό είναι Shell ή Chevron να επιδιώξουν την εξαγορά της BP;
Οι εικασίες για μια «ηχηρή» εξαγορά με τη συμμετοχή της BP επανεμφανίστηκαν φέτος

Συναγερμός από τον ΑΔΜΗΕ για μπλακ άουτ στο ρεύμα - Η εντολή για τα φωτοβολταϊκά
Κατάσταση αυξημένης επιφυλακής για το ηλεκτρικό ρεύμα κήρυξε ο ΑΔΜΗΕ

Ενεργειακό κόστος: Παρέμβαση για ενίσχυση 1 εκατ. μικρομεσαίων επειχειρήσεων
«Οι ενισχύσεις αφορούν μία λελογισμένη παρέμβαση της Πολιτείας, προκειμένου να απορροφήσει το αυξημένο κόστος της ηλεκτρικής ενέργειας», είπε ο Σταύρος Παπασταύρου

Λήξη συναγερμού για το μπλακ άουτ στο ρεύμα – Τι θα ισχύσει στις 19 Απριλίου
Με νεότερη ανακοίνωση του ο ΑΔΜΗΕ αίρει και για τις 19 Απριλίου το καθεστώς ετοιμότητας όσων παράγουν ηλεκτρικό ρεύμα με φωτοβολταϊκά

Λήξη συναγερμού για το μπλακ άουτ στο ρεύμα – Τι θα ισχύσει στις 18 Απριλίου
Με νεότερη ανακοίνωση του ο ΑΔΜΗΕ άρει για τις 18 Απριλίου το καθεστώς ετοιμότητας όσων παράγουν ηλεκτρικό ρεύμα με φωτοβολταϊκά

Η Κίνα σταματά να αγοράζει υγροποιημένο αέριο από τις ΗΠΑ
Η παύση εισαγωγών LNG δείχνει πώς ο σινο-αμερικανικός εμπορικός πόλεμος έχει διαχυθεί στον ενεργειακό τομέα