Mε μεράκι, θέληση και την καινοτομία χαραγμένη στο DNA της μία startup από την Αθήνα, μέσα από την εφαρμογή popster, φέρνει μία μικρή «επανάσταση» στην δημιουργία μουσικής.

Τραγουδώντας με… τεχνητή νοημοσύνη

«To popster είναι ένα social app όπου οι χρήστες μπορούν να δημιουργούν short music clips (μέχρι 1 λεπτό), προσθέτοντας μουσική και ηχογραφώντας τη φωνή τους. Η εφαρμογή παρέχει φωνητικά φίλτρα καθώς και διόρθωση τονικότητας (το γνωστό auto tune), με τα οποία ο καθένας μπορεί να ακουστεί όσο το δυνατόν πιο κοντά σε επαγγελματική ηχογράφηση.  Αυτό που φέρνει όμως πραγματική αλλαγή είναι ότι κάθε χρήστης, μπορεί να δημιουργήσει beats κάθε είδους (από rnb και rap μέχρι rock ή jazz) μέσω τεχνητής νοημοσύνης. Χρειάζεται απλώς να επιλέξει το είδος και το mood, να δώσει ένα όνομα, να διαμορφώσει το artwork και να τα μοιραστεί. Στη συνέχεια, καλλιτέχνες από κάθε γωνιά του πλανήτη, μπορούν να χρησιμοποιήσουν τη μουσική αυτή για να ηχογραφήσουν original τραγούδια για τα βίντεό τους ή να κάνουν πρωτότυπες διασκευές», επισημαίνει στον ΟΤ ο Θέμης Δρακωνάκης, CEO της Nup Technologies και εκ των εμπνευστών της popster.

«Αυτό που φέρνει όμως πραγματική αλλαγή είναι ότι κάθε χρήστης, μπορεί να δημιουργήσει beats κάθε είδους (από rnb και rap μέχρι rock ή jazz) μέσω τεχνητής νοημοσύνης. Χρειάζεται απλώς να επιλέξει το είδος και το mood, να δώσει ένα όνομα, να διαμορφώσει το artwork και να τα μοιραστεί. Στη συνέχεια, καλλιτέχνες από κάθε γωνιά του πλανήτη, μπορούν να χρησιμοποιήσουν τη μουσική αυτή για να ηχογραφήσουν original τραγούδια για τα βίντεό τους», σημειώνει.

«Πρωτοπόροι στην αλλαγή»

«Πιστεύουμε ότι η μουσική είναι ένας από τα πιο δυνατά μέσα έκφρασης και προσωπικού storytelling. Επομένως, θέλαμε να δημιουργήσουμε ένα μέσο που να συνδέει άτομα από όλο τον κόσμο, να τους δίνει τη δυνατότητα να εκφράζονται, να συνδέονται μεταξύ τους και να συνεργάζονται. Ο βασικός λόγος όμως που μας οδήγησε στο popster είναι ότι θέλουμε να δώσουμε την ευκαιρία σε κάθε ταλαντούχο άνθρωπο, ανεξάρτητα το μέρος που γεννήθηκε ή το network, να έχει τη δυνατότητα να μοιραστεί το ταλέντο του με ένα ευρύ παγκόσμιο κοινό. Θέλουμε να γίνει το μέσο που θα δώσει τη δύναμη στα χέρια των καλλιτεχνών. Η τεχνητή νοημοσύνη θα μπει για τα καλά στο χώρο της μουσικής. Θέλουμε να είμαστε πρωτοπόροι σε αυτή τη μεγάλη αλλαγή», τονίζει.

«Είμαστε η πρώτη εφαρμογή που συνδυάζει τη δημιουργία μουσικής, την τεχνητή νοημοσύνη και το short video. Υπάρχουν και άλλες αρκετά μεγάλες εφαρμογές όπου μπορείς να ηχογραφήσεις τη φωνή σου πάνω σε beats και να προσθέσεις επαγγελματικά εφέ. Το popster, υπερέχει σε 3 βασικούς τομείς: Δίνουμε μεγάλη σημασία στο video. Σε αντίθεση με τις ανταγωνιστικές εφαρμογές που επιτρέπουν τη δημιουργία ηχογραφήσεων, εμείς δίνουμε εξαιρετική σημασία στα visuals καθώς πιστεύουμε βαθιά ότι ο καλλιτέχνης δεν ξεχωρίζει μόνο αν έχει καλή φωνή. Το στυλ, το storytelling, ο τρόπος έκφρασης και το attitude παίζουν βασικό ρόλο», εξηγεί.

«Η AI ανοίγει άπειρες πόρτες δημιουργικότητας»

«Η τεχνητή νοημοσύνη ανοίγει άπειρες πόρτες δημιουργικότητας για τους καλλιτέχνες όπου αποκτούν πρόσβαση σε μία βιβλιοθήκη άπειρων τραγουδιών. Μπορούν να πειραματιστούν με genres και ήχους που δεν είχαν φανταστεί. Επίσης, κάνουμε τη δημιουργία μουσικής προσβάσιμη σε όλους, ανεξάρτητα αν γνωρίζουν από μουσική. Η απλότητα του προϊόντος, το πόσο εύκολη και διασκεδαστική έχουμε κάνει τη διαδικασία και η αίσθηση community που δημιουργείται από τους χρήστες, έχουν κάνει το popster να μεγαλώνει καθημερινά (αν και υπάρχουμε ενάμιση περίπου μήνα)», σημειώνει.

«Η εταιρεία ξεκίνησε σαν φοιτητικό project όταν γνωριστήκαμε (ο Θέμης Δρακωνάκης και Σωτήρης Κανηράς) στο πανεπιστήμιο και αποφασίσαμε να δουλέψουμε σε μία ιδέα που είχαμε τότε. Στην πορεία, παρά τις πάρα πολλές αποτυχίες, ανακαλύψαμε πως μας αρέσει πολύ να δουλεύουμε μαζί ενώ λατρεύουμε να δημιουργούμε προϊόντα που χρησιμοποιούνται από πραγματικούς χρήστες και έχουν αντίκτυπο στη ζωή τους. Μετά τον πρώτο γύρο χρηματοδότησης, η αξία της εταιρείας έφτασε το 1.5 εκατ. ευρώ. Αυτή τη στιγμή το popster δραστηριοποιείται καθαρά στην Αμερική με τους χρήστες μας να περνούν περισσότερο από μιάμιση ώρα, δημιουργώντας περιεχόμενο μέσα στην εφαρμογή», αναφέρει.

«Εκπαίδευση και κίνητρα»

Ποιες είναι οι προοπτικές του ελληνικού οικοσυστήματος καινοτομίας; «Έχουμε δει αρκετά success stories και πολλές εξαιρετικές εταιρείες. Φυσικά, έχουμε πάρα πολύ δρόμο ακόμα. Τα επενδυτικά σχήματα είναι ακόμα λίγα σε σχέση με άλλες χώρες ενώ τα κεφάλαια είναι πιο περιορισμένα. Επίσης, το επενδυτικό ενδιαφέρον επικεντρώνεται σε συγκεκριμένους τομείς και αγορές. Πιστεύουμε ότι χρειάζεται περισσότερη εκπαίδευση στο κομμάτι επιχειρηματικότητας και περισσότερα κίνητρα σε νέους φοιτητές να δημιουργήσουν. Παρόλα αυτά, είναι πολύ θετικό ότι γίνονται συνεχώς πράγματα στο χώρο και όλο και περισσότερα νέα παιδιά στρέφονται προς την επιχειρηματικότητα. Επίσης, βλέπω ότι οι σημερινοί επιχειρηματίες που ξεκινούν σε πολύ μικρή ηλικία, στοχεύουν σε projects και ιδέες που δεν έχουν μόνο σκοπό το άμεσο κέρδος αλλά προσπαθούν ειλικρινά να δημιουργήσουν πραγματικό αντίκτυπο στον κόσμο. Βλέπουμε startups στο κομμάτι του healthcare, στο περιβάλλον κλπ. Αυτό, σίγουρα θα ανοίξει νέα επενδυτικά ενδιαφέροντα», επισημαίνει ο κ. Δρακονάκης.

«Πάθος, αισιοδοξία, γερό στομάχι»

Υπάρχει άραγε μυστική συνταγή επιτυχίας; «Μπορούμε να είμαστε απόλυτα ειλικρινείς. Είναι πραγματικά δύσκολο και υπερβολικά ανταγωνιστικό και στρεσογόνο. Μυστική συνταγή επιτυχίας δεν υπάρχει. Υπάρχουν όμως μερικά πράγματα που μπορεί να γυρίσουν τις πιθανότητες υπέρ σου. Το πρώτο, είναι να λατρεύεις αυτό που κάνεις. Να σε ενθουσιάζει σε τέτοιο βαθμό που να είναι ο λόγος για τον οποίο ξυπνάς κάθε πρωί. Ακούγεται κλισέ αλλά είναι αλήθεια. Αν δεν είσαι υπερβολικά παθιασμένος και αισιόδοξος- παραπάνω από το κανονικό – δεν θα αντέξεις πολύ. Μετά, χρειάζεται υπερβολικά γερό στομάχι. Πόσο αντέχεις την αποτυχία, το να ακούς ότι δεν είσαι καλός ή να κάνεις συνεχώς πράγματα που δεν έχουν ανταπόκριση μέχρι να έρθει εκείνη η μία στιγμή που κάτι θα αρχίσει να πετυχαίνει; Και τελευταίο αλλά πολύ βασικό, είναι να έχεις διαίσθηση του πότε πρέπει να επιμένεις και πότε πρέπει να αλλάξεις πορεία. Πολλοί founders, δένονται τόσο με τις ιδέες τους που δεν μπορούν να δουν καθαρά ότι δεν μπορούν να προχωρήσουν συνεχίζοντας να ξοδεύουν ενέργεια και πόρους αντί να χρησιμοποιήσουν τη γνώση και την εμπειρία τους σε κάτι άλλο. Άλλωστε, έχει αποδειχθεί ότι οι ομάδες που κερδίζουν στο χώρο δεν είναι αυτές με το περισσότερο ταλέντο και εμπειρία αλλά αυτές που έχουν τις περισσότερες ευκαιρίες να δουλέψουν σε νέες ιδέες μέχρι κάποια από αυτές να πετύχει», καταλήγει.

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News