
H Ευρωπαϊκή Επιτροπή και οι εθνικές αρχές προστασίας των καταναλωτών 22 κρατών μελών, καθώς και της Νορβηγίας και της Ισλανδίας, δημοσίευσαν τα αποτελέσματα έρευνας των αναρτήσεων επηρεαστών γνώμης στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Σύμφωνα με την έρευνα, σχεδόν όλοι (97%) οι επηρεαστές γνώμης (influencers) αναρτούσαν εμπορικό περιεχόμενο, αλλά μόνο ένας στους πέντε ανέφερε συστηματικά ότι οι αναρτήσεις του αποτελούσαν διαφήμιση.
Κομισιόν: Σκληρό πρέσινγκ στις εταιρείες κοινωνικής δικτύωσης
Το 78% των επαληθευμένων influencers ασκούσαν εμπορική δραστηριότητα. Ωστόσο, μόνο το 36% ήταν εγγεγραμμένοι ως έμποροι σε εθνικό επίπεδο· Το 30% δεν παρείχε στοιχεία της εταιρείας σχετικά με τις αναρτήσεις του, όπως διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου, επωνυμία εταιρείας, ταχυδρομική διεύθυνση ή αριθμό μητρώου. Το 38% από αυτούς δεν χρησιμοποίησαν τις ετικέτες πλατφόρμας που χρησιμεύουν για την αποκάλυψη εμπορικού περιεχομένου, όπως η εναλλαγή “πληρωμένη συνεργασία” στο Instagram, αντίθετα, αυτοί οι επηρεαστές επέλεξαν διαφορετική διατύπωση, όπως “συνεργασία” (16%), “συνεργασία” (15%) ή γενική χάρη στη μάρκα συνεργάτη (11%).
Το 40% των influencers έκανε την αποκάλυψη ορατή καθ ‘όλη τη διάρκεια της εμπορικής επικοινωνίας. Το 34% των προφίλ των influencers έκανε την αποκάλυψη άμεσα ορατή χωρίς να χρειαστούν πρόσθετα βήματα, όπως κάνοντας κλικ στο “διαβάστε περισσότερα” ή κάνοντας κύλιση προς τα κάτω. Το 40% των influencers ενέκριναν τα δικά τους προϊόντα, υπηρεσίες ή μάρκες. Το 60% αυτών δεν αποκάλυπταν με συνέπεια ή και καθόλου διαφημίσεις· Το 44% των influencers είχαν τους δικούς τους ιστότοπους, από τους οποίους η πλειοψηφία ήταν σε θέση να πουλήσει απευθείας.
Σκοπός της έρευνας ήταν να εξακριβωθεί κατά πόσον οι επηρεαστές γνώμης αναφέρουν τις διαφημιστικές τους δραστηριότητες, όπως απαιτείται από τη νομοθεσία της ΕΕ για την προστασία των καταναλωτών. Ελέγχθηκαν οι αναρτήσεις 576 επηρεαστών που δημοσιεύθηκαν στις κύριες πλατφόρμες κοινωνικής δικτύωσης.
Ο Επίτροπος Δικαιοσύνης κ. Ντιντιέ Ρεντέρς δήλωσε σχετικά: «Με τη μαζική ανάπτυξη των πλατφορμών κοινωνικής δικτύωσης, ο επηρεασμός γνώμης έχει καταστεί πραγματικό εμπόριο. Σήμερα, οι περισσότεροι επηρεαστές γνώμης αποκομίζουν έσοδα από τις αναρτήσεις τους. Ωστόσο, από τα συμπεράσματά μας προκύπτει ότι δεν αναφέρουν πάντα το γεγονός αυτό στους συνδρομητές τους. Οι επηρεαστές γνώμης επηρεάζουν σημαντικά τους συνδρομητές τους, πολλοί από τους οποίους είναι ανήλικοι. Τους καλώ να επιδείξουν μεγαλύτερη διαφάνεια απέναντι στο κοινό τους.»


Latest News

«Θετικό momentum» στις εμπορικές συνομιλίες με τις ΗΠΑ διαπιστώνει η Κομισιόν
Τι δήλωσε ο Μάρος Σέφτσοβιτς, ο Επίτροπος της ΕΕ για το εμπόριο - Ποια προϊόντα μπαίνουν στο τραπέζι

Η Amazon αποκτά τον δημιουργικό έλεγχο του franchise Τζέιμς Μποντ
Η εταιρεία κατέληξε σε συμφωνία με την οικογένεια Μπρόκολι - Τα MGM Studios της Amazon και η οικογένεια Μπρόκολι θα παραμείνουν συνιδιοκτήτες του franchise

Συζητήσεις Γαλλίας - Βρετανίας για νέα ηλεκτρική διασύνδεση 1 GW
Βρετανία και Γαλλία συζητούν για ηλεκτρική διασύνδεση χωρητικότητας 1 GW

Η ΕΕ δηλώνει πρόθυμη για μείωση δασμών σε αμερικανικές εισαγωγές
Τι δήλωσε ο Μάρος Σέφτσοβιτς, ο Επίτροπος της ΕΕ για το εμπόριο - Για ποια προϊόντα εξετάζεται

Αυστηρή η νομοθεσία της ΕΕ για τη μείωση των αποβλήτων
Στόχος για μείωση 10% σε τρόφιμα και 30% στο λιανικό εμπόριο έως το 2030 - Τι προβλέπει η ΕΕ

Ρεκόρ παραγωγής πετρελαίου απο το Καζακστάν παρά την καταστροφή των αγωγών μεταφοράς
Η παραγωγή πετρελαίου του Καζακστάν ξεπέρασε τα 920.000 βαρέλια ημερησίως (bpd) στις 19 Φεβρουαρίου

Ο CEO της Renault δεν αποκλείει την επιστροφή στη Ρωσία
Η Renault ήταν μία από τις διεθνείς αυτοκινητοβιομηχανίες με τη μεγαλύτερη έκθεση στη Ρωσία πριν τη ρωσική εισβολή στην Ουκρανία

Επιστροφή στο μέλλον - Άλμα για την Alibaba
Τα έσοδα της Alibaba ξεπερνούν τις εκτιμήσεις καθώς τα σημάδια της επιστροφής της στις αγορές αυξάνονται

Ρεκόρ πωλήσεων τριμήνου για τη Walmart - Χαμηλώνει τον πήχη για το 2025
Η Walmart δημοσίευσε εντυπωσιακά αποτελέσματα για το τέταρτο τρίμηνο, ωστόσο για πρώτη φορά είναι πίσω από την Amazon

«Έπνιξαν» την ΕΚΤ οι υψηλοί τόκοι - Ζημίες ρεκόρ για το 2024
Η Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα εκτιμά ότι είναι πιθανόν να καταγράψει ζημίες και τα προσεχή έτη - Η διεύρυνση του ισολογισμού συνοδεύθηκε από αντίστοιχη αύξηση των υποχρεώσεων - Πότε θα επιστρέψει στα κέρδη