
H Ευρωπαϊκή Επιτροπή και οι εθνικές αρχές προστασίας των καταναλωτών 22 κρατών μελών, καθώς και της Νορβηγίας και της Ισλανδίας, δημοσίευσαν τα αποτελέσματα έρευνας των αναρτήσεων επηρεαστών γνώμης στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Σύμφωνα με την έρευνα, σχεδόν όλοι (97%) οι επηρεαστές γνώμης (influencers) αναρτούσαν εμπορικό περιεχόμενο, αλλά μόνο ένας στους πέντε ανέφερε συστηματικά ότι οι αναρτήσεις του αποτελούσαν διαφήμιση.
Κομισιόν: Σκληρό πρέσινγκ στις εταιρείες κοινωνικής δικτύωσης
Το 78% των επαληθευμένων influencers ασκούσαν εμπορική δραστηριότητα. Ωστόσο, μόνο το 36% ήταν εγγεγραμμένοι ως έμποροι σε εθνικό επίπεδο· Το 30% δεν παρείχε στοιχεία της εταιρείας σχετικά με τις αναρτήσεις του, όπως διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου, επωνυμία εταιρείας, ταχυδρομική διεύθυνση ή αριθμό μητρώου. Το 38% από αυτούς δεν χρησιμοποίησαν τις ετικέτες πλατφόρμας που χρησιμεύουν για την αποκάλυψη εμπορικού περιεχομένου, όπως η εναλλαγή “πληρωμένη συνεργασία” στο Instagram, αντίθετα, αυτοί οι επηρεαστές επέλεξαν διαφορετική διατύπωση, όπως “συνεργασία” (16%), “συνεργασία” (15%) ή γενική χάρη στη μάρκα συνεργάτη (11%).
Το 40% των influencers έκανε την αποκάλυψη ορατή καθ ‘όλη τη διάρκεια της εμπορικής επικοινωνίας. Το 34% των προφίλ των influencers έκανε την αποκάλυψη άμεσα ορατή χωρίς να χρειαστούν πρόσθετα βήματα, όπως κάνοντας κλικ στο “διαβάστε περισσότερα” ή κάνοντας κύλιση προς τα κάτω. Το 40% των influencers ενέκριναν τα δικά τους προϊόντα, υπηρεσίες ή μάρκες. Το 60% αυτών δεν αποκάλυπταν με συνέπεια ή και καθόλου διαφημίσεις· Το 44% των influencers είχαν τους δικούς τους ιστότοπους, από τους οποίους η πλειοψηφία ήταν σε θέση να πουλήσει απευθείας.
Σκοπός της έρευνας ήταν να εξακριβωθεί κατά πόσον οι επηρεαστές γνώμης αναφέρουν τις διαφημιστικές τους δραστηριότητες, όπως απαιτείται από τη νομοθεσία της ΕΕ για την προστασία των καταναλωτών. Ελέγχθηκαν οι αναρτήσεις 576 επηρεαστών που δημοσιεύθηκαν στις κύριες πλατφόρμες κοινωνικής δικτύωσης.
Ο Επίτροπος Δικαιοσύνης κ. Ντιντιέ Ρεντέρς δήλωσε σχετικά: «Με τη μαζική ανάπτυξη των πλατφορμών κοινωνικής δικτύωσης, ο επηρεασμός γνώμης έχει καταστεί πραγματικό εμπόριο. Σήμερα, οι περισσότεροι επηρεαστές γνώμης αποκομίζουν έσοδα από τις αναρτήσεις τους. Ωστόσο, από τα συμπεράσματά μας προκύπτει ότι δεν αναφέρουν πάντα το γεγονός αυτό στους συνδρομητές τους. Οι επηρεαστές γνώμης επηρεάζουν σημαντικά τους συνδρομητές τους, πολλοί από τους οποίους είναι ανήλικοι. Τους καλώ να επιδείξουν μεγαλύτερη διαφάνεια απέναντι στο κοινό τους.»


Latest News

Αναιμική ανάπτυξη εν μέσω δασμών δείχνει ένας βασικός δείκτης για την οικονομία των ΗΠΑ
Ο δείκτης LEI είναι ένας σύνθετος οικονομικός δείκτης που έχει σχεδιαστεί για να σηματοδοτεί τη μελλοντική κατεύθυνση της οικονομίας των ΗΠΑ

Πώς Βραζιλία και Αργεντινή βγαίνουν κερδισμένοι από τον εμπορικό πόλεμο
Ο εμπορικός πόλεμος φαίνεται σε πρώτη φάση να ευνοεί χώρες με ισχυρές αγροτικές εξαγωγές όπως οι δύο οικονομίες της Λατινικής Αμερικής

Στα άδυτα του παπικού κονκλαβίου - Πώς θα γίνει η επιλογή του νέου Ποντίφικα
Το παπικό κονκλάβιο αποτελεί μια παράδοση που χρονολογείται από τον 13ο αιώνα - Όσα πρέπει να ξέρετε για αυτό

Νέα επίθεση Τραμπ στον «πολύ αργό» Πάουελ - Τον καλεί να μειώσει τα επιτόκια
Ο Ντόναλντ Τραμπ έχει προκαλέσει αναστάτωση στη Wall Street με τις επανειλημμένες επικρίσεις του προς τον Πάουελ

Τα κινεζικά funds σταματούν τις επενδύσεις στις ΗΠΑ εν μέσω δασμών
Τα κρατικά επενδυτικά κεφάλαια στην Κίνα έχουν αποσύρει επενδύσεις από ιδιωτικά κεφάλαια με έδρα τις ΗΠΑ τις τελευταίες εβδομάδες

Επίσκεψη του αμερικανού αντιπροέδρου στην Ινδία, στη σκιά των δασμών
Ο αμερικανός αντιπροέδρος θα συζητήσει στην Ινδία με τον Ναρέντρα Μόντι την πρόοδο των θεμάτων που εξετάστηκαν τον περασμένο Φεβρουάριο στο Λευκό Οίκο

Το Brexit, οι δασμοί των ΗΠΑ και η αναπόφευκτη σύγκριση
Οι υποστηρικτές του Brexit προέβαλαν το εγχείρημα ως «μαγική λύση» που θα αντιμετώπιζε τα προβλήματα της παγκοσμιοποιημένης οικονομίας

Νέα άνοδος για το Bitcoin - Κέρδη 3% απο τις αρχές Απριλίου
Με άλμα περίπου 3% το Bitcoin ξεπέρασε τα 87.600 δολάρια το πρωί της Δευτέρας στη Σιγκαπούρη- Η άνοδος εξάλειψε το μεγαλύτερο μέρος των απωλειών που είχε υποστεί από τις 2 Απριλίου

Η Ford σταματά τις αποστολές οχημάτων στην Κίνα λόγω δασμών
Η Ford ανακοίνωσε ότι σταμάτησε τις αποστολές των F-150 Raptor, Mustang και των SUV Bronco που κατασκευάζονται στο Μίσιγκαν προς την Κίνα

Στην αντεπίθεση περνά η Κίνα - Ποιους απειλεί με αντίποινα
Η Κίνα αντιτίθεται σθεναρά σε οποιοδήποτε απειλήσει τα συμφέροντα της χώρας