
H Ευρωπαϊκή Επιτροπή και οι εθνικές αρχές προστασίας των καταναλωτών 22 κρατών μελών, καθώς και της Νορβηγίας και της Ισλανδίας, δημοσίευσαν τα αποτελέσματα έρευνας των αναρτήσεων επηρεαστών γνώμης στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Σύμφωνα με την έρευνα, σχεδόν όλοι (97%) οι επηρεαστές γνώμης (influencers) αναρτούσαν εμπορικό περιεχόμενο, αλλά μόνο ένας στους πέντε ανέφερε συστηματικά ότι οι αναρτήσεις του αποτελούσαν διαφήμιση.
Κομισιόν: Σκληρό πρέσινγκ στις εταιρείες κοινωνικής δικτύωσης
Το 78% των επαληθευμένων influencers ασκούσαν εμπορική δραστηριότητα. Ωστόσο, μόνο το 36% ήταν εγγεγραμμένοι ως έμποροι σε εθνικό επίπεδο· Το 30% δεν παρείχε στοιχεία της εταιρείας σχετικά με τις αναρτήσεις του, όπως διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου, επωνυμία εταιρείας, ταχυδρομική διεύθυνση ή αριθμό μητρώου. Το 38% από αυτούς δεν χρησιμοποίησαν τις ετικέτες πλατφόρμας που χρησιμεύουν για την αποκάλυψη εμπορικού περιεχομένου, όπως η εναλλαγή “πληρωμένη συνεργασία” στο Instagram, αντίθετα, αυτοί οι επηρεαστές επέλεξαν διαφορετική διατύπωση, όπως “συνεργασία” (16%), “συνεργασία” (15%) ή γενική χάρη στη μάρκα συνεργάτη (11%).
Το 40% των influencers έκανε την αποκάλυψη ορατή καθ ‘όλη τη διάρκεια της εμπορικής επικοινωνίας. Το 34% των προφίλ των influencers έκανε την αποκάλυψη άμεσα ορατή χωρίς να χρειαστούν πρόσθετα βήματα, όπως κάνοντας κλικ στο “διαβάστε περισσότερα” ή κάνοντας κύλιση προς τα κάτω. Το 40% των influencers ενέκριναν τα δικά τους προϊόντα, υπηρεσίες ή μάρκες. Το 60% αυτών δεν αποκάλυπταν με συνέπεια ή και καθόλου διαφημίσεις· Το 44% των influencers είχαν τους δικούς τους ιστότοπους, από τους οποίους η πλειοψηφία ήταν σε θέση να πουλήσει απευθείας.
Σκοπός της έρευνας ήταν να εξακριβωθεί κατά πόσον οι επηρεαστές γνώμης αναφέρουν τις διαφημιστικές τους δραστηριότητες, όπως απαιτείται από τη νομοθεσία της ΕΕ για την προστασία των καταναλωτών. Ελέγχθηκαν οι αναρτήσεις 576 επηρεαστών που δημοσιεύθηκαν στις κύριες πλατφόρμες κοινωνικής δικτύωσης.
Ο Επίτροπος Δικαιοσύνης κ. Ντιντιέ Ρεντέρς δήλωσε σχετικά: «Με τη μαζική ανάπτυξη των πλατφορμών κοινωνικής δικτύωσης, ο επηρεασμός γνώμης έχει καταστεί πραγματικό εμπόριο. Σήμερα, οι περισσότεροι επηρεαστές γνώμης αποκομίζουν έσοδα από τις αναρτήσεις τους. Ωστόσο, από τα συμπεράσματά μας προκύπτει ότι δεν αναφέρουν πάντα το γεγονός αυτό στους συνδρομητές τους. Οι επηρεαστές γνώμης επηρεάζουν σημαντικά τους συνδρομητές τους, πολλοί από τους οποίους είναι ανήλικοι. Τους καλώ να επιδείξουν μεγαλύτερη διαφάνεια απέναντι στο κοινό τους.»


Latest News

Η ετοιμάζεται να κυκλοφορήσει το Switch 2
Η Nintendo στοιχηματίζει στη μετατόπιση της παραγωγής παιχνιδομηχανών από την Κίνα στο Βιετνάμ για να αμτιμετωπίσει τους αμερικανικούς δασμούς

Οδηγοί των Uber – Lyft στην Καλιφόρνια διεκδικούν απλήρωτους μισθούς
Οι οδηγοί των Uber και Lyft πραγματοποίησαν διαδηλώσεις από το Σαν Φρανσίσκο στο Σαν Ντιέγκο εν μέσω συνεχιζόμενων διαπραγματεύσεων

Ρεκόρ κερδών για τον μεγαλύτερο παραγωγό πετρελαίου και αερίου της Ασίας
Η PetroChina ελέγχεται από το κινεζικό κράτος παρήγαγε 941,8 εκατομμύρια βαρέλια αργού πετρελαίου το 2024

Με την εκλογή Τραμπ, οι αυταρχικοί ηγέτες έχουν αναθαρρέψει
Οι αυταρχικοί ηγέτες παγκοσμίως φαίνεται ότι έχουν πάρει θάρρος από τις πράξεις και τις πολιτικές του Ντόναλντ Τραμπ

Το αντιαμερικανικό αίσθημα ανεβαίνει στην Ευρώπη, ο Τραμπ πυροδοτεί την οργή
Αυξάνεται το ποσοστό των Ευρωπαίων που αρνούνται να αγοράσουν αμερικανικά προϊόντα λόγω των πολιτικλων του προέδρου Τραμπ

Επιστροφή σε... δοκιμασμένες συνταγές για τη Volvo - Eνας βετεράνος στο τιμόνι
Ο Hakan Samuelsson, 74 ετών, θα διαδεχθεί τον Jim Rowan στο τιμόνι της Volvo Cars, ο οποίος θα παραιτηθεί στις 31 Μαρτίου

Oι ΗΠΑ «κόβουν» τις πληρωμές πετρελαίου από Βενεζουέλα - Eπιβεβαίωση από Eni
Οι ΗΠΑ είχε ενημερώσει την Eni για την επικείμενη ακύρωση των αδειών που τους επιτρέπουν να εξάγουν πετρέλαιο και υποπροϊόντα της Βενεζουέλας

Η Ευρώπη είναι έτοιμη να απαντήσει στους δασμούς Τραμπ, δηλώνει ο Σολτς
Οι εμπορικοί πόλεμοι πληγώνουν όλες τις πλευρές
![Τουρκία: Μεγάλες βλέψεις για παραγωγή ηλεκτρικών οχημάτων [γράφημα]](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/03/ot_turkish_autos-600x352.png)
Τουρκικές βλέψεις για παραγωγή EV [γράφημα]
Η Τουρκία επιδιώκει να αξιοποιήσει τη γεωγραφική της θέση προσπαθώντας να γίνει πύλη αυτοκινητοβιομηχανιών, εκτός ΕΕ κυρίως, προς την ευρωπαϊκή αγορά

«Καρότο και μαστίγιο» Τραμπ σε Ρωσία - Οργισμένος με τον Πούτιν, απειλεί με νέες κυρώσεις στο πετρέλαιο
Ο Τραμπ είπε ότι ήταν «θυμωμένος» για τα πρόσφατα σχόλια του Πούτιν που προτείνει τρόπους εγκατάστασης νέας ηγεσίας στην Ουκρανία