Γνωστός για τη συνέπειά του στο κυνήγι απομιμήσεων και «μαϊμούδων» όπως και κάθε προσπάθειας να εκμεταλλευτούν την προσοδοφόρα επωνυμία του, ο οίκος πολυτελείας Hermès τα έβαλε αυτή τη φορά με ένα Τούρκο βιβλιοπώλη.

Ενώπιον των τουρκικών δικαστικών αρχών βρίσκονται δύο Hermès: Ο ένας, ο παγκόσμιος κολοσσός ειδών πολυτελείας με έδρα το Παρίσι, μηνύει τον άλλον, έναν φιλόξενο βιβλιοπώλη κρυμμένο σε ένα σοκάκι της Σμύρνης για υποτιθέμενη παραβίαση εμπορικής επωνυμίας. Μα πόσοι Hermès υπάρχουν;

Πώς η Hermès ξεπέρασε τη γαλλική Louis Vuitton

Ο Ουμίτ Ναρ, ο οποίος είναι ιδιοκτήτης του καταστήματος «Sahaf Hermes» στην πόλη της Σμύρνης, στην ακτή του Αιγαίου, υποστηρίζει ότι δραστηριοποιείται εδώ και 15 χρόνια και ποτέ δεν τον συγχέουν με τον γνωστό Γάλλο κατασκευαστή ειδών πολυτελείας.

Ο… Ερμής ανήκει σε όλους

Μάλιστα, ο Ναρ τόνισε στο Γαλλικό Πρακτορείο Ειδήσεων, πως το όνομα «Ερμής» που προέρχεται από τον αρχαίο ελληνικό θεό του εμπορίου, ανήκει σε όλους. «Ο Ερμής, ο Δίας ή ο Άγιος Βασίλης ανήκουν στην πολιτιστική κληρονομιά της ανθρωπότητας», είπε ο 51χρονος. «Καμία εταιρεία δεν πρέπει να μπορεί να μονοπωλήσει αυτά τα ονόματα, τα οποία είναι εδραιωμένα στη συλλογική μας μνήμη».

Τα προβλήματα του Ναρ άρχισαν τον Δεκέμβριο του 2021, όταν έκανε αίτηση να καταχωρίσει το όνομα του βιβλιοπωλείου του ως εμπορικό σήμα. «Sahaf» σημαίνει «βιβλιοπώλης μεταχειρισμένων» στα τουρκικά.

«Είναι άδικο»

Αυτή η κίνηση έγινε αντιληπτή από το γραφείο του γαλλικού κολοσσού στην Τουρκία, το οποίο ζήτησε από την αρχή ευρεσιτεχνίας TurkPatent και τα δικαστήρια να σταματήσουν την καταχώριση του εμπορικού σήματος. Επιδίωξε επίσης να απαγορεύσει στον ιδιοκτήτη να χρησιμοποιεί το όνομα «Ερμής» στις εμπορικές και διαδικτυακές δραστηριότητές του.

Ωστόσο, στην κατάθεσή του στο δικαστήριο, ο Γάλλος κατασκευαστής επεσήμανε την «ομοιότητα και τον κίνδυνο σύγχυσης» μεταξύ των δύο εμπορικών σημάτων, παρά τη συμμετοχή τους σε διαφορετικούς τομείς. Η πρώτη ακρόαση πραγματοποιήθηκε τον περασμένο μήνα και η δεύτερη έχει προγραμματιστεί για τις 27 Μαρτίου.

Αλλά αντί να κάθεται και να ελπίζει για το καλύτερο, ο Ναρ αποφάσισε να υποστηρίξει την περίπτωσή του μέσω μιας καμπάνιας στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, με απώτερο στόχο να τραβήξει την προσοχή των κεντρικών γραφείων της μάρκας στο Παρίσι.

«Αν άνοιγα ένα κατάστημα παπουτσιών ή υφασμάτων με το όνομα Hermès, θα ήταν κατανοητό, αλλά οι κλάδοι μας είναι τόσο διαφορετικοί», είπε ο Ναρ.

Υποτιμούν την νοημοσύνη των πελατών τους

«Η Hermès πουλάει δερμάτινες τσάντες πολυτελείας για χιλιάδες ευρώ και εγώ πουλάω μεταχειρισμένα βιβλία αξίας 15 τουρκικών λιρών (45 σεντς)», τόνισε. «Το επιχείρημα ότι μπορούμε να μας μπερδέψουν είναι γελοίο. Είναι επίσης προσβολή για τη νοημοσύνη των πελατών τους».

Ο Ναρ, ο οποίος είναι επίσης επικεφαλής της Ένωσης Παλαιοβιβλιοπωλών της Τουρκίας, επισήμανε ότι μια αλλαγή ονόματος θα ήταν καταστροφική για την επιχείρησή του. «Οι περισσότεροι εξάλλου με γνωρίζουν ως Sahaf Hermes και όχι με το πραγματικό μου όνομα», είπε.

Εκτός αυτού, ο θεός Ερμής συνδέεται στενά με την ιστορία της Σμύρνης, από αρχαιοτάτων χρόνων. «Δεν είναι δίκαιο ούτε να μπορεί μια διεθνής εταιρεία να οικειοποιείται ένα πολιτιστικό στοιχείο», πρόσθεσε στο Γαλλικό Πρακτορείο Ειδήσεων ο Ναρ.

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Διεθνή
Αμερικανικές εκλογές: Το ποσό ρεκόρ στη συγκέντρωση κεφαλαίων
Διεθνή |

Έσπασε ρεκόρ η συγκέντρωση κεφαλαίων στις αμερικανικές εκλογές - Το ιλλιγγειώδες ποσό

Ο δωρητής με τη μεγαλύτερη συμβολή σε προεκλογική εκστρατεία ήταν ο Τίμοθι Μέλον, τραπεζίτης, 81 ετών, που προσέφερε 197 εκατ. δολάρια στους υποψήφιους των Ρεπουμπλικάνων

Αμερικανικές εκλογές 2024: Η Wall Street αντιμέτωπη με την στιγμή της αλήθειας
Wall Street |

Οδηγίες προς ναυτιλομένους στη Wall Street - Ποιοι κερδίζουν, ποιοι χάνουν ανάλογα με τον νικητή

Καθώς οι Αμερικανοί ψηφίζουν δύο υποψηφίους με δραματικά διαφορετικές πολιτικές ατζέντες, οι traders από τη Σιγκαπούρη έως τη Νέα Υόρκη έχουν νέες ευκαιρίες για να κερδίσουν τεράστια κέρδη - ή να έχουν οδυνηρές απώλειες