Χιλιάδες αυτοκίνητα Porsche, Bentley και Audi έχουν κατασχεθεί σε λιμάνια των ΗΠΑ, αφού ένας προμηθευτής του μητρικού ομίλου Volkswagen βρήκε ένα κινεζικό εξάρτημα στα οχήματα που παραβίαζαν τους νόμους κατά της καταναγκαστικής εργασίας, σύμφωνα με τους Financial Times.

ΕΛΣΤΑΤ: Αύξηση 6,7% στις πωλήσεις αυτοκινήτων τον Ιανουάριο

Σύμφωνα με δύο άτομα με γνώση του θέματος, η αυτοκινητοβιομηχανία καθυστέρησε την παράδοση των οχημάτων μέχρι τα τέλη Μαρτίου, καθώς αντικαθιστά ένα βασικό ηλεκτρονικό εξάρτημα που διαπιστώθηκε ότι προέρχεται από τη «δυτική Κίνα».

Οι άνθρωποι τόνισαν ότι η VW δεν γνώριζε την προέλευση του εξαρτήματος, το οποίο προερχόταν από έναν έμμεσο προμηθευτή πιο κάτω στην αλυσίδα εφοδιασμού της, μέχρι που ο προμηθευτής την ειδοποίησε για το ζήτημα.

Πρόσθεσαν ότι η VW ενημέρωσε τις αρχές των ΗΠΑ μόλις ενημερώθηκε για την προέλευση του εξαρτήματος.

Οι σχέσεις ΗΠΑ-Κίνας παραμένουν βυθισμένες στη χειρότερη κατάστασή τους από τότε που οι χώρες καθιέρωσαν διπλωματικές σχέσεις το 1979. Ωστόσο, η Ουάσινγκτον και το Πεκίνο προσπαθούν να σταθεροποιήσουν τη σχέση τους μετά τη σύνοδο κορυφής που πραγματοποίησαν ο πρόεδρος Τζο Μπάιντεν και ο Κινέζος ομόλογός του Σι Τζινπίνγκ στο Σαν Φρανσίσκο τον Νοέμβριο.

Οι ΗΠΑ απαγορεύουν την εισαγωγή προϊόντων που έχουν κατασκευαστεί με καταναγκαστική εργασία στη δυτική περιοχή Xinjiang και σε άλλες περιοχές της Κίνας βάσει του νόμου για την πρόληψη της καταναγκαστικής εργασίας των Ουιγούρων του 2021. Οι άνθρωποι δεν επιβεβαίωσαν εάν το εν λόγω εξάρτημα παρήχθη ή όχι στην ίδια τη Σινγιάνγκ, σύμφωνα με τους Financial Times.

Porsche, Bentley, Audi «φρενάρουν»

Το ζήτημα επηρεάζει περίπου 1.000 σπορ αυτοκίνητα και SUV της Porsche, αρκετές εκατοντάδες Bentley και αρκετές χιλιάδες οχήματα Audi, σύμφωνα με άτομα που ενημερώθηκαν για τις λεπτομέρειες.

Η VW αρνήθηκε να σχολιάσει. Τα ερωτήματα σχετικά με την καταναγκαστική εργασία που βρέθηκαν στην κινεζική αλυσίδα εφοδιασμού της είναι ιδιαίτερα ευαίσθητα για τη VW, η οποία αντιμετωπίζει αυξανόμενη πίεση από ομάδες ανθρωπίνων δικαιωμάτων και επενδυτές σχετικά με μια εγκατάσταση που κατέχει από κοινού στην πρωτεύουσα της Xinjiang, Urumqi.

Η γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία δήλωσε την Τετάρτη ότι θα συζητήσει «τη μελλοντική κατεύθυνση των επιχειρήσεων» στην περιοχή Xinjiang με τον κινεζικό εταίρο της κοινοπραξίας SAIC, μετά τη δημοσίευση νέων ισχυρισμών για καταναγκαστική εργασία στα γερμανικά μέσα ενημέρωσης.

«Εγκλήματα κατά της ανθρωπότητας»

Κινέζοι αξιωματούχοι έχουν υπερασπιστεί τα προγράμματα εργασίας στην περιοχή ως βοήθεια για την απασχόληση, αλλά το ανώτατο όργανο ανθρωπίνων δικαιωμάτων του ΟΗΕ δήλωσε ότι οι ενέργειες της Κίνας μπορεί να συνιστούν «εγκλήματα κατά της ανθρωπότητας».

Μια έκθεση του Παρατηρητηρίου Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων αυτό το μήνα προειδοποίησε ότι οι αυτοκινητοβιομηχανίες κινδυνεύουν να αγοράσουν αλουμίνιο που παράγεται από θύματα καταναγκαστικής εργασίας στην περιοχή, σύμφωνα με τους Financial Times.

Η VW εξισορροπεί την πτώση των πωλήσεων στην Κίνα με την επιθυμία να αυξήσει την παρουσία της στις ΗΠΑ σε μια εποχή αυξανόμενης πολιτικής έντασης μεταξύ των δύο χωρών.

Στα μέσα Ιανουαρίου, η VW ανακάλυψε ότι ορισμένα από τα πολυτελή αυτοκίνητά της με προορισμό τη Βόρεια Αμερική περιείχαν ένα εξάρτημα που δεν συμμορφωνόταν με τους τελωνειακούς κανόνες των ΗΠΑ, δήλωσαν δύο άτομα με γνώση του θέματος.

Άγνωστη η προέλευση του εξαρτήματος

Το εξάρτημα είχε προμηθευτεί από έναν προμηθευτή πιο κάτω στην αλυσίδα εφοδιασμού της εταιρείας και όχι απευθείας από τη VW, σύμφωνα με τους ανθρώπους. Συνήθως, οι αυτοκινητοβιομηχανίες συναλλάσσονται απευθείας με τους μεγαλύτερους προμηθευτές τους και μερικές φορές μπορεί να αγνοούν την προέλευση των μικρότερων εξαρτημάτων που παράγονται από άλλες επιχειρήσεις σε μεταγενέστερο στάδιο της αλυσίδας εφοδιασμού.

Μια επιστολή από τη VW προς τους πελάτες που περίμεναν κατηγόρησε «ένα μικρό ηλεκτρονικό εξάρτημα που αποτελεί μέρος μιας μεγαλύτερης μονάδας ελέγχου, η οποία θα αντικατασταθεί», αλλά δεν διευκρίνισε την προέλευση του εξαρτήματος.

Με την έγκριση των τελωνειακών αρχών των ΗΠΑ, η εταιρεία παρήγγειλε ηλεκτρονικές μονάδες αντικατάστασης και έχει ήδη αρχίσει να επισκευάζει αυτοκίνητα, δήλωσαν δύο άτομα. Ενώ ορισμένες διορθώθηκαν την περασμένη εβδομάδα, οι εκκρεμότητες είναι απίθανο να εκκαθαριστούν τουλάχιστον μέχρι τον επόμενο μήνα.

Η αλλαγή των μονάδων είναι σχετικά απλή και δεν απαιτεί την αποσυναρμολόγηση των οχημάτων, αν και ορισμένα πιο περίπλοκα μοντέλα μπορεί να χρειαστούν αρκετές ώρες για να διορθωθούν, σύμφωνα με άτομα με γνώση της διαδικασίας.

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Διεθνή
Reuters Αποκλειστικό: Πιέσεις ΕΚΤ προς Raiffeisen και UniCredit για τη δημιουργία αποθεματικού για τη Ρωσία
Διεθνή |

Reuters Αποκλειστικό: Πιέσεις ΕΚΤ προς Raiffeisen και UniCredit για τη δημιουργία αποθεματικού για τη Ρωσία

Η ΕΚΤ επιδιώκει να αντιμετωπίσει τους κινδύνους που εξακολουθούν να αντιμετωπίζουν οι δύο τράπεζες από τη λειτουργία τους σε μια χώρα στην οποία δεν έχουν πλέον αποτελεσματικό έλεγχο των δραστηριοτήτων του