«Η Ελλάδα συμμετέχει στο έργο κατασκευής σιδηροδρόμου υψηλής ταχύτητας προς τη Βουδαπέστη στη νότια Ευρώπη», μετέδωσε το b92.net με πληροφορίες από το Tanjug.
«Είναι μια ιστορική νίκη για τα Δυτικά Βαλκάνια, διότι ο Ευρωπαϊκός “διάδρομος” 10 θα γίνει και πάλι ένας από τους σημαντικότερους ευρωπαϊκούς διαδρόμους», δήλωσε ο υπουργός Κατασκευών, Μεταφορών και Υποδομών, Γκόραν Βέσιτς.
Επεσήμανε ότι η συμφωνία μεταξύ Βούτσιτς και Μητσοτάκη για ένταξη της Ελλάδας στο έργο κατασκευής ενός σιδηροδρόμου υψηλής ταχύτητας από τη Βουδαπέστη στη νότια Ευρώπη είναι πολύ σημαντική, γιατί θα αλλάξει τη ζωή των ανθρώπων στη Σερβία και σε άλλες χώρες, διευκολύνοντας μεταφορά ανθρώπων, αλλά κυρίως ταχύτερη μεταφορά εμπορευμάτων και γρήγορη σύνδεση της Σερβίας με τα λιμάνια του Πειραιά και της Θεσσαλονίκης.
Σιδηρόδρομοι: Πώς η κλοπή χαλκού επηρεάζει τους επιβάτες σε όλη την Ευρώπη
Τις προηγούμενες μέρες, ο Βέσιτς φιλοξένησε τον Έλληνα συνάδελφό του, υπουργό Χρήστο Σταϊκούρα, με τον οποίο ταξίδεψε στο Νόβι Σαντ με ένα «γεράκι» (το τρένο υψηλών ταχυτήτων “Soko”) και του έδειξε τα 76 χιλιόμετρα σιδηροδρόμου υψηλής ταχύτητας που είναι ήδη σε λειτουργία και πώς προχωρούν οι εργασίες σε άλλα 108 χιλιόμετρα σιδηροδρομικής γραμμής προς Subotica.
Υπενθύμισε ότι ήδη τον Μάρτιο του επόμενου έτους, θα χρειάζονται μία ώρα και 10 λεπτά για να ταξιδέψει κανείς από το Βελιγράδι στη Σουμπότιτσα με τρένο υψηλής ταχύτητας και από το 2027 στη Βουδαπέστη σε λιγότερο από τέσσερις ώρες.
Ο Βέσιτς δήλωσε ότι θα προκηρυχθεί διαγωνισμός τον Μάιο ως μέρος του έργου κατασκευής σιδηροδρομικών γραμμών υψηλής ταχύτητας Βελιγράδι-Νις, για το δεύτερο και το τρίτο τμήμα και μέχρι το τέλος του έτους για το πρώτο.
Το έργο κατασκευής εκείνου του σιδηροδρόμου υψηλής ταχύτητας, μήκους 230 χιλιομέτρων, ανέρχεται σε 2,7 δισ. ευρώ, εκ των οποίων τα 610 εκατ. ευρώ είναι επιχορήγηση της Ευρωπαϊκής Ένωσης.
«Έχουμε υπογράψει συμφωνία με τη Βόρεια Μακεδονία για να εμφανιστούμε από κοινού ενώπιον της ΕΕ, για να πάρουμε χρήματα για τη συνέχιση του σιδηροδρόμου υψηλής ταχύτητας προς τα Σκόπια. Κατασκευάζουμε ήδη τον σιδηρόδρομο από τη Νις στο Μπρέστοβατς και στη συνέχεια απομένουν ακόμη 135 χιλιόμετρα Πρέσεβο και 50 χιλιόμετρα από τα σύνορα προς Σκόπια, καθώς θα είχαμε σιδηρόδρομο Σκόπια – Νις – Βελιγράδι – Σουμπότιτσα – Βουδαπέστη. Και από χθες σε αυτό το έργο περιλαμβάνεται και η Ελλάδα», είπε ο Βέσιτς.
Ανέφερε ότι υπάρχει ήδη σιδηρόδρομος 150 χιλιομέτρων την ώρα στην Ελλάδα, τον οποίο τώρα θα εκσυγχρονίσουν, από την Αθήνα στη Θεσσαλονίκη και θα κατασκευαστεί σιδηρόδρομος από Θεσσαλονίκη έως Ειδομένη, στα σύνορα με τη Βόρεια Μακεδονία, με μήκος περίπου 70 χιλιομέτρων.
«Θα συνεργαστούμε για να συνδέσουμε τη Θεσσαλονίκη με τα Σκόπια. Στη συνέχεια θα έχουμε σιδηρόδρομο υψηλής ταχύτητας μήκους 1.512 χιλιομέτρων από τη Βουδαπέστη στην Αθήνα», τόνισε ο υπουργός Βέσιτς.
Αυτό, πρόσθεσε, σημαίνει ότι σε 13 ώρες ένα γρήγορο τρένο θα ταξιδέψει από την Ουγγαρία, μέσω Σερβίας και Βόρειας Μακεδονίας, στην Ελλάδα.
«Ο κόσμος θα μπορεί να ταξιδεύει γρηγορότερα και θα συνδεθούμε με τα λιμάνια του Πειραιά και της Θεσσαλονίκης, που είναι το πιο σημαντικό για την ανάπτυξη της οικονομίας. Ο πρόεδρος επεσήμανε ότι η Σερβία είναι έτοιμη να συνεργαστεί με την Ελλάδα για τη μίσθωση των λιμανιών της Πειραιά και Θεσσαλονίκη, γιατί είναι σημαντικό να έχουμε χωρητικότητα λιμένων και αυτό θα συζητηθεί, αλλά ο σιδηρόδρομος είναι προϋπόθεση για αυτό», είπε ο Βέσιτς.
Πρόσθεσε ότι θα είναι δυνατή η μετακίνηση με τρένο υψηλής ταχύτητας από το Βελιγράδι στη Θεσσαλονίκη σε περίπου έξι ώρες, χωρίς στάση στα σύνορα, με όλη την άνεση των τρένων, κάτι που θα βελτιώσει πολύ την ποιότητα της ζωής των ανθρώπων.
Όσον αφορά την ολοκληρωμένη είσπραξη διοδίων με την Ελλάδα, ο Βέσιτς είπε ότι στόχος είναι να τεθεί σε ισχύ μέχρι το καλοκαίρι.
Ανέφερε ότι την ερχόμενη εβδομάδα οι εκπρόσωποι των «Σέρβικων Αυτοκινητοδρόμων» θα μεταβούν στην Ελλάδα για να συνομιλήσουν με τις εκεί εταιρείες που συντηρούν τους δρόμους, προκειμένου να ενταθεί η συνεργασία.
«Ξεκινήσαμε αυτή την επικοινωνία νωρίτερα, έγιναν εκλογές στην Ελλάδα και τώρα έχουμε μια πολιτική συμφωνία ότι θα ζωντανέψει η ολοκληρωμένη ηλεκτρονική είσπραξη διοδίων», είπε ο υπουργός Βέσιτς.
Πηγή In.gr
Latest News
Φοροελαφρύνσεις ως το 2027 στη μεσαία τάξη - Τι είπε ο Μητσοτάκης
Ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης ανέφερε ότι το 2027 το οικονομικό αποτέλεσμα της κυβερνητικής πολιτικής θα είναι ορατό σε όλους
Πούτιν: Ο πόλεμος στην Ουκρανία μετατρέπεται σε παγκόσμιο
Ο Πούτιν είπε ότι η Δύση κλιμακώνει τη σύρραξη στην Ουκρανία, επιτρέποντας στο Κίεβο να χτυπήσει τη Ρωσία με πυραύλους μεγάλου βεληνεκούς, και ότι ο εκεί πόλεμος μετατρέπεται σε παγκόσμιο
Σαμποτάζ στη Βαλτική: Ενδείξεις για κινεζική εμπλοκή
ΜΜΕ από τη Σουηδία, τη Φινλανδία, τη Δανία και τη Γερμανία βλέπουν την Κίνα πίσω από τη νέα υπόθεση δολιοφθοράς στο δίκτυο υποθαλάσσιων καλωδίων στη Βαλτική. Σε εξέλιξη οι έρευνες.
Ο νέος πολιτικός «χάρτης» στη Βουλή - Ο νέος «δικομματισμός» αι η αντίδραση του ΣΥΡΙΖΑ
Τι φέρνει το σημερινό διαζύγιο της Θεοδώρας Τζάκρη και της Γιώτας Πούλου με τον ΣΥΡΙΖΑ
Έφυγε από τη ζωή ο Δημήτρης Χαΐτογλου - Ο άνθρωπος πίσω από τον «Μακεδονικό Χαλβα»
Ήταν πρόεδρος της βιομηχανίας τροφίμων Αφοί Χαΐτογλου ΑΒΕΕ - Ιδρύθηκε το 1924 στη Θεσσαλονίκη και είχε την μορφή οικοτεχνίας στο κέντρο της πόλης
Εντάλματα σύλληψης για εγκλήματα πολέμου για Νετανιάχου και Γκάλαντ από το Διεθνές Ποινικό Δικαστήριο
Το Διεθνές Ποινικό Δικαστήριο εξέδωσε ένταλμα σύλληψης και για τον Μοχάμεντ Ντέιφ της Χαμάς - Η απόφαση
Μητσοτάκης: Το Ταμείο Απανθρακοποίησης θα διευκολύνει τα νησιά στην πράσινη μετάβαση
Η νησιωτικότητα απαιτεί ξεχωριστή φροντίδα από το κράτος και η κυβέρνηση έχει αποδείξει ότι είναι κοντά στους νησιώτες, είπε ο Κ. Μητσοτάκης
Αλλαγές με βαριά πρόστιμα φέρνει ο ΚΟΚ για τα ηλεκτρικά πατίνια
Αυστηρές είναι πλέον οι ποινές του ΚΟΚ για όσους έχουν ηλεκτρικά πατίνια και καταφεύγουν σε παραβάσεις
Πέθανε ο Μανούσος Μανουσάκης
Έφυγε από τη ζωή ο γνωστός σκηνοθέτης Μανούσος Μανουσάκης
Τον πιστό συνεργάτη του, Μάθιου Γουίτακερ, διόρισε ο Τραμπ πρεσβευτή στο ΝΑΤΟ
Ο Ντόναλντ Τραμπ έχει απειλήσει ότι δεν θα εγγυάται την προστασία των χωρών μελών που δεν αφιερώνουν επαρκείς πόρους στον αμυντικό προϋπολογισμό τους