Δέκα χρόνια λειτουργίας συμπλήρωσε πέρυσι η Blueground. Με παρουσία σε 32 πόλεις και 17 χώρες και 15.000 διαμερίσματα στο χαρτοφυλάκιό της θεωρείται ο μεγαλύτερος φορέας διαχείρισης επιπλωμένων ενοικιάσεων για διαμονές 30+ ημερών στον κόσμο, με έσοδα περίπου 600 εκατομμυρίων δολαρίων.
Μέσα στο 2023 επεκτάθηκε περαιτέρω στη Λατινική Αμερική με άνοιγμα στην πόλη του Μεξικό ενώ άρχισε να αναπτύσσει συμφωνίες franchise και κοινοπραξίες. Τον επόμενο μήνα ξεκινάει και επίσημα στην Ιαπωνία ενώ νέες χώρες αναμένεται να προστεθούν στο δίκτυό της.
Ο συνιδρυτής και CEO της Blueground, Αλέξανδρος Χατζηελευθερίου μιλώντας στον «OT» χαρακτηρίζει το 2023 «χρονιά ορόσημων και ανάπτυξης» για την εταιρεία και τονίζει πως στόχος για φέτος είναι να διατηρηθεί η ανοδική πορεία.
Προς αυτή την κατεύθυνση, όπως λέει, εκτός από την επέκταση μέσω της παραδοσιακής δραστηριότητας – μίσθωση διαμερισμάτων από ιδιοκτήτες και εταιρείες διαχείρισης σε περιοχές του μετρό, εξετάζεται «η ανάπτυξη νέων franchise και κοινοπραξιών, τις κατ’ απαίτηση στεγαστικές υπηρεσίες της μέσω της εξαγοράς της Travelers Haven στις ΗΠΑ, καθώς και την επέκταση του νέου Δικτύου Συνεργατών της».
Οι περιοχές- στόχοι στην Αθήνα
Ειδικότερα στην Αθήνα, την οποία γνωρίζει καλά σκοπεύει να επεκταθεί σε περιοχές με υψηλή ζήτηση, μεταξύ των οποίων το Μαρούσι, η Κηφισιά, το Κολωνάκι, το Παλαιό Φάληρο, η Βούλα, η Γλυφάδα και άλλες. Σύμφωνα με τον κ. Χατζηελευθερίου, υπάρχει υψηλή πληρότητα στα ακίνητα που λειτουργεί στην ελληνική πρωτεύουσα και γενικά στην Ελλάδα, ο αριθμός των οποίων προσεγγίζει τα 1.500 διαμερίσματα.
Ο κ. Χατζηελευθερίου απαντώντας σε ερώτηση σχετικά με την επάρκεια κεφαλαίων και εάν σκοπεύουν να προσεγγίσουν επενδυτές για την άντληση χρηματοδότησης επισημαίνει πως έχουν καταφέρει μέσα από την υιοθέτηση νέας στρατηγικής, να υποστηρίξουν την ανάπτυξη, χωρίς να παρεκκλίνουν από τους στόχους για κερδοφορία. Σπεύδει μάλιστα να τονίσει ότι η επιβράδυνση της παγκόσμιας οικονομίας και η επιδείνωση του κλίματος δεν επηρεάζουν την Blueground.
Η φορολογία…
Ανάλογη απάντηση δίνει και στην ερώτηση σχετικά με τις επιπτώσεις της φορολογίας και των αλλαγών που έγιναν τελευταία. Και αυτό, όπως εξηγεί, γιατί «οι περισσότερες από τις κανονιστικές αλλαγές και υιοθετήσεις αφορούν λιγότερες από 30 ημέρες παραμονής».
«Η βασική μας δραστηριότητα περιστρέφεται γύρω από μεσοπρόθεσμες έως μακροπρόθεσμες παραμονές, αλλά αυτό δεν είναι ουσιαστικό και θα έχει τον ίδιο αντίκτυπο σε όλους τους παρόχους», σημειώνει χαρακτηριστικά. Υπογραμμίζει πως στην Αθήνα, η μέση διάρκεια παραμονής στα διαμερίσματα της εταιρείας είναι περίπου 5 μήνες και διευκρινίζει πως η εταιρεία αποφεύγει σκόπιμα τουριστικά σημεία υψηλής επισκεψιμότητας όπως η Πλάκα, εστιάζοντας σε κατά κύριο λόγο σε λιγότερο τουριστικές περιοχές.
…και το Airbnb
Λέει ακόμη πως η πρόσφατη θέσπιση κανονισμών σχετικά με τις βραχυχρόνιες ενοικιάσεις στην Αθήνα ευθυγραμμίζεται με παρόμοια μέτρα σε πολλές άλλες ευρωπαϊκές χώρες όπου έχουμε παρουσία.
Τι πιστεύει ωστόσο για το Airbnb; Θεωρεί πως απειλεί τον χώρο που δραστηριοποιείται;
Ο κ. Χατζηελευθερίου δεν θεωρεί πως το Airbnb συνιστά απειλή για τις εργασίες της Blueground, αφού συνεργάζεται μαζί του. Η πρόταση της Blueground, όπως λέει, διαφέρει στα εξής σημεία:
· «Το Airbnb είναι μια ηλεκτρονική πλατφόρμα (marketplace), μέσω της οποίας γίνονται κρατήσεις δωματίων. Μάλιστα, μέσω του Airbnb μπορεί κανείς να κάνει κράτηση και για δωμάτια που διαχειρίζεται η Blueground σε όλο τον κόσμο.
· Η Blueground είναι κάτι περισσότερο από μια ηλεκτρονική πλατφόρμα: είναι το μεγαλύτερο δίκτυο διαμερισμάτων που διατίθενται για ενοικίαση για πάνω από 30 ημέρες. Αντίθετα, η μέση διαμονή στο Airbnb είναι διάρκειας 3 ημερών, ενώ η Blueground εστιάζει σε μεσοπρόθεσμες και μακροχρόνιες διαμονές, με ελάχιστη διάρκεια 30 ημερών και μέση διαμονή 4 μήνες».
· Όσον αφορά στον ιδιοκτήτη του ακινήτου, η Blueground σύμφωνα με τον κ. Χατζηελευθερίου είναι ένας αξιόπιστος συνεργάτης που φροντίζει τα πάντα, από τη συντήρηση μέχρι τη διαχείριση. Επιπλέον, παρέχει ένα σταθερό, σταθερό εισόδημα και λειτουργεί ως ο ιδανικός ενοικιαστής που θα ήθελε να έχει κάθε ιδιοκτήτης ή διαχειριστής ακινήτο.
Το Χρηματιστήριο της Νέας Υόρκης
Ο κ. Χατζηελευθερίου δεν κρύβει τέλος πως η εταιρεία εξετάζει το ενδεχόμενο εισαγωγής στο Χρηματιστήριο και συγκεκριμένα στο Χρηματιστήριο της Νέας Υόρκης. Η ημερομηνία για την υλοποίηση μιας τέτοιας κίνησης, όπως λέει έχει μετατεθεί χρονικά δεδομένων των αλλαγών στο περιβάλλον της αγοράς.
Latest News
Πώς θα λειτουργήσουν τα καταστήματα την Black Friday - Ανοιχτά και την Κυριακή 1 Δεκεμβρίου
«Στηρίξτε τις ελληνικές ΜμΕ» προτρέπει τους καταναλωτές με αφορμή τη Black Friday ο πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Αθηνών
Έκλεισε 70 χρόνια η Ελίν και μπαίνει σε μια νέα εποχή - Η ανάγκη για ενεργειακή μετάβαση
«Η ενεργειακή μετάβαση είναι αναγκαία», αναγνώρισε ο Πρόεδρος της Ελίν και Διευθύνων Σύμβουλος, Ιωάννης Αληγιζάκης
Το double στα κέρδη της Βενέτης και τι φέρνει η εξαγορά των Παγωτών Δωδώνη
Η Βενέτης με τα… χίλια πρόσωπα και η νέα σελίδα στην 76χρονη ιστορία της πιο γνωστής αλυσίδας αρτοποιίας στη χώρα
Με ποιες αγορές φλερτάρει ο Σκλαβενίτης – To roadmap για τις νέες υποδομές
Oι μπίζνες του ομίλου Σκλαβενίτης στο real estate – Πού εστιάζει σε Ελλάδα και Κύπρο – Τα σχέδια επέκτασης στην Κεντρική Ευρώπη
Ανατροπή στα αποτελέσματα εννεαμήνου για την AS Company με αύξηση πωλήσεων
O δείκτης EBIDTA για την AS Company διαμορφώνεται στο 19,4% επί των πωλήσεων
Κωτσόβολος: Restart με νέα επωνυμία – Η αλλαγή που φέρνει η ΔΕΗ
Αλλαγή σελίδας μετά από 19 χρόνια για την αλυσίδα Κωτσόβολος – Οι προσθήκες και οι τροποποιήσεις στο καταστατικό της εταιρείας
«Ευρώπη Holdings» το νέο όνομα της Κλουκίνας- Λάππας
Η νέα επωνυμία της Κλουκίνας Λάππας θα ισχύει από τις 25 Νοεμβρίου
Ομολογιακό δάνειο 19 εκατ. ευρώ για εξαγορές - Οι κλάδοι ενδιαφέροντος για την Quality & Reliability
Η Quality & Reliability έχει έρθει σε πρώιμες επαφές με κάποιες εταιρείες για το ενδεχόμενο εξαγοράς μέρους ή του συνόλου των μετοχών τους
Πως θα λειτουργήσουν τα καταστήματα την περίοδο Χριστουγέννων και Πρωτοχρονιάς
Το ωράριο που προτείνει για την εορταστική περίοδο ο Εμπορικός Σύλλογος Αθηνών
Black Friday με… «εγγύηση χαμηλότερης τιμής» από τα Public
Η νέα υπηρεσία από τα Public που μετατρέπει τις προσφορές σε μια «σίγουρη» αγοραστική εμπειρία