Η Star Bulk Carriers σταμάτησε να στέλνει τα πλοία της μέσω της διώρυγας του Σουέζ, αφού δύο από τα πλοία της έγιναν στόχοι μέσα σε μια εβδομάδα από αντάρτες Χούθι.
Ο διευθύνων σύμβουλος Πέτρος Παππάς αποκάλυψε σε τηλεδιάσκεψη με τους επενδυτές ότι η εταιρεία είχε ζητήσει από τους ναυλωτές των δύο πλοίων να μην διέρχονται από την Ερυθρά Θάλασσα, αλλά δεν μπορούσε να επιβάλει νομικά το αίτημα.
Οι 3 αντίθετοι άνεμοι της ναυτιλίας και ο πληθωρισμός των… Χούθι
Πρώτα απ’ όλα, σημείωσε ο κ. παππάς, επιτρέψτε μου να σας εξηγήσω την κατάσταση σχετικά με την εταιρεία μας. Είχαμε δύο περιπτώσεις διαφόρων ναυλώσεων όπου ζητήσαμε από τους ναυλωτές μας να μην περάσουν τα πλοία από τη διώρυγα του Σουέζ, αλλά νομικά δεν μπορούσαμε να το κάνουμε αυτό, επειδή μέχρι εκείνη τη στιγμή δεν γνωρίζαμε για τις επιθέσεις στα πλοία Eagle Bulk και Genko. Ως εκ τούτου, συνέχισε, μας ενημέρωσαν ότι έπρεπε να ακολουθήσουμε το ναυλοσύμφωνο και να στείλουμε τα πλοία μέσω του Σουέζ- έτσι, το πρώτο πλοίο πέρασε και δέχθηκε τρεις επιθέσεις. Ευτυχώς, δεν τραυματίστηκε- κανείς . Αλλά ενώ συνέβαινε αυτό, το δεύτερο πλοίο περνούσε ήδη από το Σουέζ, οπότε δεν μπορούσαμε να το εκτρέψουμε. Και αυτό συνέχισε και δέχθηκε και πάλι επίθεση. Μελλοντικά, δεν θα περνάμε πια από τη διώρυγα του Σουέζ, επειδή προφανώς αποτελούμε στόχο των Χούθις έχοντας μια δημόσια εταιρεία εγγεγραμμένη στις ΗΠΑ, τόνισε ο Πέτρος Παππάς
Ο γύρος της Αφρικής
Στη συνέχεια ο κ. Παππάς έδωσε ορισμένα παραδείγματα σχετικά με τις διελεύσεις των πλοίων από την Ερυθρά και τι σημαίνει ο γύρος της Αφρικής.. Αν είχατε ένα πλοίο στον Κόλπο των ΗΠΑ και θέλατε να πάτε στο Qingdao στην Κίνα, η απόσταση θα ήταν περίπου 10.000 μίλια. Αλλά αν η διώρυγα του Παναμά δεν λειτουργεί για τα πλοία μεταφοράς χύδην φορτίου, θα πρέπει να περάσουν από τη διώρυγα του Σουέζ που είναι μια απόσταση 14.100 μίλια, 41% μεγαλύτερη απόσταση. Όπως συνέχισε ο κ. παππάς αν το πλοίο δεν μπορεί να περάσει από τη διώρυγα του Σουέζ, τότε θα πρέπει να κάνει το γύρο από το Ακρωτήριο της Καλής Ελπίδας που είναι 15.400 μίλια, και επομένως είναι 54% μεγαλύτερη απόσταση από ό,τι θα ήταν μέσω της διώρυγας του Παναμά. Αντίστοιχα από το Ρότερνταμ, στο Qingdao μέσω της Διώρυγας του Σουέζ, η απόσταση είναι 11.000 μίλια και μέσω του Ακρωτηρίου είναι 14.300 μίλια- επομένως 30% περισσότερο.
Θα αν και οι δύο διώρυγες ήταν εντελώς κλειστές, αυτό θα σήμαινε μείωση της προσφοράς πλοίων κατά περίπου 8%. Φυσικά, μέσω της διώρυγας του Παναμά δεν περνάμε, αλλά υπάρχουν πολλά πλοία που περνούν από τη διώρυγα του Σουέζ. Έτσι, εκτίμησε ότι η μείωση αυτή τη στιγμή της προσφοράς στα bulkers είναι περίπου και για τις δύο διώρυγες στο 3%- 4%.
Latest News
Στοχευμένα μέτρα για τον «σκιώδη στόλο» της Ρωσίας
Με ψήφισμά τους οι ευρωβουλευτές ζητούν επιπλέον κυρώσεις και τερματισμό των εισαγωγών ρωσικών ορυκτών καυσίμων στην ΕΕ
Κωνσταντίνος Καπετανάκης: Τα εναλλακτικά καύσιμα είναι είδος εν ανεπαρκεία
Η ναυτιλία μπαίνει σε μια εποχή πολλαπλών καυσίμων, μόλις υπάρξουν επαρκείς ποσότητες, λέει ο πρόεδρος της International Bunker Industry Association (IBIA), Κωνσταντίνος Καπετανάκης
Celestyal: Επιπλέον 47 καμπίνες στο Celestyal Discovery
Η Celestyal ανακοινώνει επίσης τη σημαντική ενίσχυση των παροχών στις premium καμπίνες του στόλου της
Επενδύσεις 2 δισ. «υπόσχεται» ο Στυλιανίδης στα λιμάνια και ακτοπλοΐα
Τις εξαγγελίες του υπουργού τις υποδέχεται θετικά ο κλάδος της ακτοπλοΐας
Στυλιανίδης: Δεσμευόμαστε να προωθήσουμε πρωτοβουλίες στο τρίπτυχο ασφάλεια-εκσυγχρονισμός-αναδιάρθρωση
Ο Χρήστος Στυλιανίδης επισήμανε ότι η ενίσχυση της ασφάλειας στις θαλάσσιες συγκοινωνίες αποτελεί κύρια προτεραιότητα του υπουργείου
Δεμένα τα πλοία στις 20 Νοεμβρίου – Τα αιτήματα
Χωρίς πλοία θα παραμείνει η χώρα στις 20 Νοεμβρίου για ένα εικοσιτετράωρο, λόγω της συμμετοχής της ΠΝΟ σε απεργία
Βαρδής Βαρδινογιάννης: Από τους Καλούς Λιμένες, στην ναυτιλιακή αυτοκρατορία
Από τη ΣΕΚΑ της μίας «μάνας» ξεκίνησε η αυτοκρατορία της οικογένειας - Ο Βαρδής Βαρδινογιάννης και η Avin International
Η Κίνα το μεγαλύτερο ναυπηγείο του κόσμου
Η Κίνα είναι μακράν η μεγαλύτερη ναυπηγική δύναμη του πλανήτη
Μεγάλες ευκαιρίες απασχόλησης στη γαλάζια οικονομία
Η γαλάζια οικονομία περιλαμβάνει όλες τις οικονομικές δραστηριότητες οι οποίες σχετίζονται με τους ωκεανούς, τις θάλασσες και τους υδάτινους όγκους
Ψηφιακή η ελληνική ναυτιλία - Το e-ναυτολόγιο έτοιμο εντός του 2025
Ενα εκατομμύριο ευρώ για τη χρηματοδότηση του e-ναυτολογίου - Στόχος η προσέλκυση νέων στο ναυτικό επάγγελμα.