![Xclusiv: Πώς η κινεζική Πρωτοχρονιά επηρεάζει τις αγορές](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/02/678568-1024x682-1.jpg)
Στην Κίνα μπήκαν από το προηγούμενο Σάββατο στη χρονιά του Δράκου και όπως κάθε χρόνο, η κινεζική Πρωτοχρονιά γιορτάζεται δεόντως για πολλές ημέρες. Πολλοί είναι αυτοί που ελπίζουν ότι το πνεύμα του Δράκου θα εγκαινιάσει μια χρονιά ανάπτυξης, ανθεκτικότητας και επιτυχίας.Και η ναυτιλία όπως τα πολλά προηγούμενα χρόνια «επενδύει» στην Κίνα, καθώς είναι ο μεγαλύτερος διά θαλάσσης εισαγωγέας άνθρακα, πετρελαίου, υγροποιημένου φυσικού αέριου, αλλά και ο μεγαλύτερος εξαγωγέας αυτοκινήτων και άλλων αγαθών, στηρίζοντας έτσι όλους τους ναυτιλιακούς κλάδους.
Ωστόσο τις επόμενες ημέρες αναμένεται «παύση εργασιών» καθώς πολλά εργοστάσια και λιμάνια κλείνουν κατά τη διάρκεια αυτής της περιόδου, επηρεάζοντας ενδεχομένως την εισαγωγική δραστηριότητα, αναφέρει σε ένα σημείωμά του ο ναυλομεσιτικός οίκος Xclusiv.
Κίνα: Τι σημαίνει ο επίμονος αποπληθωρισμός της Κίνας για τον κόσμο
Το κατά πόσον, λοιπόν, η δυναμική που καταγράφηκε τον Ιανουάριο στις εισαγωγές θα διατηρηθεί μετά τις εορταστικές εκδηλώσεις μένει να φανεί. Οι εισαγωγές σιδηρομεταλλεύματος γνώρισαν ένα ιδιαίτερα ισχυρό ξεκίνημα τον Ιανουάριο, φθάνοντας σχεδόν σε υψηλό ρεκόρ των 112,57 εκατομμυρίων μετρικών τόνων, λίγο πριν από το ανώτατο όριο του Ιουλίου 2020 των 112,64 εκατομμυρίων τόνων. Οι θαλάσσιες εισαγωγές θερμικού άνθρακα ξεκίνησαν το 2024 επίσης με θετικό πρόσημο, που εκτιμάται σε 27,9 εκατομμύρια τόνους για την παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας, αναφέρει ο Xclusiv.
Ομοίως, οι εισαγωγές LNG παρουσίασαν μια ώθηση τον χειμώνα, με τις εκτιμώμενες αφίξεις τον Ιανουάριο να φτάνουν τους 7,77 εκατομμύρια τόνους. Τόσο τα στοιχεία του Δεκεμβρίου όσο και του Ιανουαρίου ξεπέρασαν το προηγούμενο έτος κατά 12,1% και 28% αντίστοιχα, αναδεικνύοντας μια αξιοσημείωτη αύξηση.
Η Ινδία
Ομως η ναυτιλία, εκτός από την Κίνα, προσβλέπει και στον άλλο πληθυσμιακό γίγαντα, την Ινδία. Ο Xclusiv σημειώνει ότι ο Διεθνής Οργανισμός Ενέργειας (ΔΟΕ) σε έκθεσή του προβλέπει σημαντική επέκταση του ρόλου της Ινδίας στις παγκόσμιες αγορές πετρελαίου κατά την επόμενη δεκαετία, λόγω της ισχυρής οικονομικής, πληθυσμιακής και δημογραφικής ανάπτυξης. Η αύξηση αυτή αναμένεται να καταστήσει την Ινδία τη μεγαλύτερη πηγή αύξησης της παγκόσμιας ζήτησης πετρελαίου. Η επιβράδυνση της ανάπτυξης στις ανεπτυγμένες οικονομίες και την Κίνα ανοίγει την πόρτα στην Ινδία για να αναλάβει αυτή την ηγετική θέση από τώρα έως το 2030, εκτιμά ο Xclusiv. Για να ανταποκριθούν σε αυτή την αναμενόμενη αύξηση της εγχώριας ζήτησης πετρελαίου, οι ινδικές πετρελαϊκές εταιρείες επενδύουν σημαντικά στον τομέα της διύλισης. Κατά τα επόμενα επτά χρόνια, αναμένεται να προσθέσουν 1 εκατομμύριο βαρέλια ημερησίως (b/d) νέας δυναμικότητας απόσταξης διυλιστηρίων, ξεπερνώντας κάθε άλλη χώρα εκτός από την Κίνα.
Στόλος
Αναφερόμενος, τέλος, στο σημείωμά του ο Xclusiv στο προφίλ των παγκόσμιων στόλων δεξαμενόπλοιων και πλοίων μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου, σημειώνει ότι το ηλικιακό προφίλ των δύο στόλων καταγράφει αντίθετες τάσεις.
Ο στόλος των δεξαμενόπλοιων σημείωσε μέτρια αύξηση το 2023, μόλις 1,7%, προσθέτοντας μόνο 141 νέα πλοία λόγω του ιστορικά χαμηλού βιβλίου παραγγελιών και των υποτονικών ναύλων πριν από τον Φεβρουάριο του 2022. Αυτό μεταφράζεται σε έναν γερασμένο στόλο, με τα πλοία ηλικίας 0-5 ετών να μειώνονται κατά 10%, τα πλοία ηλικίας 6-15 ετών να μειώνονται κατά 7% και τα πλοία ηλικίας άνω των 15 ετών να αυξάνονται κατά 20%. Αντίθετα, ο στόλος ξηρού χύδην φορτίου γνώρισε σημαντική ανάπτυξη λόγω του σταθερά αυξανόμενου βιβλίου παραγγελιών, με 488 νέα πλοία να εντάσσονται στον στόλο (αύξηση 3,4% σε ετήσια βάση). Στις προσθήκες κυριάρχησαν τα νεότερα bulkers, με την ηλικιακή ομάδα 0-5 ετών να διευρύνεται κατά σχεδόν 11%, ενώ η ομάδα 6-15 ετών παρουσίασε μικρή μείωση. Ενώ τα πλοία ηλικίας άνω των 16 ετών αυξήθηκαν κατά 12%, το συνολικό τους μερίδιο παρέμεινε μικρότερο σε σύγκριση με τον στόλο των δεξαμενόπλοιων. Αυτή η απόκλιση αναδεικνύει τη διαφορετική δυναμική που διαδραματίζεται σε κάθε τομέα, με τα δεξαμενόπλοια να αντιμετωπίζουν περιορισμένη επέκταση και γερασμένα πλοία, ενώ το ξηρό χύδην φορτίο απολαμβάνει ισχυρή ανάπτυξη και νεότερο προφίλ στόλου.
Πηγή: Έντυπη Τα Νέα
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
Latest News
![Δασμοί: Πώς αλλάζουν τις θαλάσσιες διαδρομές](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2022/12/nautilia-768x430-1-600x336.jpg)
Οι δασμοί αλλάζουν τις θαλάσσιες διαδρομές
«Οι κυρώσεις και οι εμπορικές ρυθμίσεις, είτε επιβάλλονται είτε αναβάλλονται, έχουν άμεση επίδραση στους ναύλους» τονίζει ο οίκος Xclusiv
![Ελληνική ναυτιλία: Μοχλός ανάπτυξης με συνεισφορά 14 δισ. στο ΑΕΠ](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/06/ot_naut_ploio_tanker2-600x352.png)
Μοχλός ανάπτυξης με συνεισφορά 14 δισ. στο ΑΕΠ η ελληνική ναυτιλία
Μελέτη της McKinsey για την ελληνική ναυτιλία επισημαίνει την καταλυτική συμβολή του κλάδου στο διεθνές εμπόριο, ενώ παράλληλα αναλύει τις προκλήσεις και τις ευκαιρίες
![Royal Caribbean Group: Γιατί ποντάρει σε πολυτελείς ποτάμιες κρουαζιέρες](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2023/03/RCI_IC_Aerial_Side_Night_CGI12_RET_LR-1-600x200.jpg)
Γιατί η Royal Caribbean ποντάρει σε πολυτελείς ποτάμιες κρουαζιέρες
Η premium θυγατρική της Royal Caribbean Group σχεδιάζει να δρομολογήσει 10 κρουαζιερόπλοια σε ποταμούς από το 2027
![Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών: Επανεξελέγη πρόεδρος η Μελίνα Τραυλού](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/02/enosi-ellinon-efopliston-600x338.jpg)
Επανεξελέγη πρόεδρος της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών η Μελίνα Τραυλού
Συγκροτήθηκε σε σώμα το νέο διοικητικό συμβούλιο της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών για την επόμενη τριετία
![Τέλης Μυστακίδης: Έκλεισε και η οικονομική συναλλαγή για την Aegean Baltic Bank](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/06/telis-mistakidis-600x404.png)
Στον Τέλη Μυστακίδη κι επίσημα η ABBank – Έκλεισε και η οικονομική συναλλαγή
Ο Τέλης Μυστακίδης θα ελέγχει το 48% των μετοχών της ABBank, ενώ στο πλαίσιο της συναλλαγής η τράπεζα αποτιμήθηκε 1,1 φορές τη λογιστική της αξία
![Μελίνα Τραυλού: Η ελληνική ναυτιλία παγκόσμιο παράδειγμα αριστείας, πρωτοπορίας και ανθεκτικότητας](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/02/travlou-3-600x393.jpg)
Τραυλού: «Η Ελλάδα ναυπηγεί 589 πλοία – Υπερέχουμε σε επενδύσεις και τεχνολογία»
Η Μελίνα Τραυλού πρόεδρος της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών σημείωσε στην ετήσια Γ.Σ. για τον πρωταγωνιστικό ρόλο της ελληνικής ναυτιλίας στην πράσινη μετάβαση
![Το νέο Δ.Σ. της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/02/travlou-600x400.jpeg)
Το νέο Δ.Σ. της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών
Η ετήσια γενική συνέλευση της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών και οι αρχαιρεσίες ολοκληρώθηκαν - Πρόεδρος για δεύτερη θητεία, αναμένεται να εκλεγεί, η Μελίνα Τραυλού
![Capital Clean Energy Carriers: Αύξηση εσόδων 64% στο τέταρτο τρίμηνο του 2024](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/02/AMORE-MIO-CAPITAL-600x270.jpg)
Αύξηση εσόδων 64% για την Capital Clean Energy Carriers – Μέρισμα 0,15 δολ/ μετοχή
Η Capital Clean Energy Carriers ανακοίνωσε τα οικονομικά αποτελέσματα για το τέταρτο τρίμηνο του 2024
![Ναυτιλία: Κερδισμένοι και χαμένοι από τον πόλεμο δασμών](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/01/ot_LNG22-1024x600-1-600x352.png)
Ναυτιλία: Ποιοι κερδίζουν και ποιοι χάνουν από τους πολέμους των δασμών
Κατά τον προηγούμενο «εμπορικό πόλεμο» καταγράφηκε μια πτώση της ζήτησης στα εμπορευματοκιβώτια, σύμφωνα με την DNB Markets
![Costamare: Έσπασε το φράγμα των 2 δισ. δολ. σε έσοδα το 2024](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/02/Costamare-slide-2-7f29710c-600x273.jpeg)
Έσπασε το φράγμα των 2 δισ. δολ. σε έσοδα το 2024 η Costamare
H Costamare συνεχίζει τη στρατηγική ανανέωσης του ιδιόκτητου στόλου και την αύξηση του μέσου μεγέθους του