
Στην Κίνα μπήκαν από το προηγούμενο Σάββατο στη χρονιά του Δράκου και όπως κάθε χρόνο, η κινεζική Πρωτοχρονιά γιορτάζεται δεόντως για πολλές ημέρες. Πολλοί είναι αυτοί που ελπίζουν ότι το πνεύμα του Δράκου θα εγκαινιάσει μια χρονιά ανάπτυξης, ανθεκτικότητας και επιτυχίας.Και η ναυτιλία όπως τα πολλά προηγούμενα χρόνια «επενδύει» στην Κίνα, καθώς είναι ο μεγαλύτερος διά θαλάσσης εισαγωγέας άνθρακα, πετρελαίου, υγροποιημένου φυσικού αέριου, αλλά και ο μεγαλύτερος εξαγωγέας αυτοκινήτων και άλλων αγαθών, στηρίζοντας έτσι όλους τους ναυτιλιακούς κλάδους.
Ωστόσο τις επόμενες ημέρες αναμένεται «παύση εργασιών» καθώς πολλά εργοστάσια και λιμάνια κλείνουν κατά τη διάρκεια αυτής της περιόδου, επηρεάζοντας ενδεχομένως την εισαγωγική δραστηριότητα, αναφέρει σε ένα σημείωμά του ο ναυλομεσιτικός οίκος Xclusiv.
Κίνα: Τι σημαίνει ο επίμονος αποπληθωρισμός της Κίνας για τον κόσμο
Το κατά πόσον, λοιπόν, η δυναμική που καταγράφηκε τον Ιανουάριο στις εισαγωγές θα διατηρηθεί μετά τις εορταστικές εκδηλώσεις μένει να φανεί. Οι εισαγωγές σιδηρομεταλλεύματος γνώρισαν ένα ιδιαίτερα ισχυρό ξεκίνημα τον Ιανουάριο, φθάνοντας σχεδόν σε υψηλό ρεκόρ των 112,57 εκατομμυρίων μετρικών τόνων, λίγο πριν από το ανώτατο όριο του Ιουλίου 2020 των 112,64 εκατομμυρίων τόνων. Οι θαλάσσιες εισαγωγές θερμικού άνθρακα ξεκίνησαν το 2024 επίσης με θετικό πρόσημο, που εκτιμάται σε 27,9 εκατομμύρια τόνους για την παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας, αναφέρει ο Xclusiv.
Ομοίως, οι εισαγωγές LNG παρουσίασαν μια ώθηση τον χειμώνα, με τις εκτιμώμενες αφίξεις τον Ιανουάριο να φτάνουν τους 7,77 εκατομμύρια τόνους. Τόσο τα στοιχεία του Δεκεμβρίου όσο και του Ιανουαρίου ξεπέρασαν το προηγούμενο έτος κατά 12,1% και 28% αντίστοιχα, αναδεικνύοντας μια αξιοσημείωτη αύξηση.
Η Ινδία
Ομως η ναυτιλία, εκτός από την Κίνα, προσβλέπει και στον άλλο πληθυσμιακό γίγαντα, την Ινδία. Ο Xclusiv σημειώνει ότι ο Διεθνής Οργανισμός Ενέργειας (ΔΟΕ) σε έκθεσή του προβλέπει σημαντική επέκταση του ρόλου της Ινδίας στις παγκόσμιες αγορές πετρελαίου κατά την επόμενη δεκαετία, λόγω της ισχυρής οικονομικής, πληθυσμιακής και δημογραφικής ανάπτυξης. Η αύξηση αυτή αναμένεται να καταστήσει την Ινδία τη μεγαλύτερη πηγή αύξησης της παγκόσμιας ζήτησης πετρελαίου. Η επιβράδυνση της ανάπτυξης στις ανεπτυγμένες οικονομίες και την Κίνα ανοίγει την πόρτα στην Ινδία για να αναλάβει αυτή την ηγετική θέση από τώρα έως το 2030, εκτιμά ο Xclusiv. Για να ανταποκριθούν σε αυτή την αναμενόμενη αύξηση της εγχώριας ζήτησης πετρελαίου, οι ινδικές πετρελαϊκές εταιρείες επενδύουν σημαντικά στον τομέα της διύλισης. Κατά τα επόμενα επτά χρόνια, αναμένεται να προσθέσουν 1 εκατομμύριο βαρέλια ημερησίως (b/d) νέας δυναμικότητας απόσταξης διυλιστηρίων, ξεπερνώντας κάθε άλλη χώρα εκτός από την Κίνα.
Στόλος
Αναφερόμενος, τέλος, στο σημείωμά του ο Xclusiv στο προφίλ των παγκόσμιων στόλων δεξαμενόπλοιων και πλοίων μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου, σημειώνει ότι το ηλικιακό προφίλ των δύο στόλων καταγράφει αντίθετες τάσεις.
Ο στόλος των δεξαμενόπλοιων σημείωσε μέτρια αύξηση το 2023, μόλις 1,7%, προσθέτοντας μόνο 141 νέα πλοία λόγω του ιστορικά χαμηλού βιβλίου παραγγελιών και των υποτονικών ναύλων πριν από τον Φεβρουάριο του 2022. Αυτό μεταφράζεται σε έναν γερασμένο στόλο, με τα πλοία ηλικίας 0-5 ετών να μειώνονται κατά 10%, τα πλοία ηλικίας 6-15 ετών να μειώνονται κατά 7% και τα πλοία ηλικίας άνω των 15 ετών να αυξάνονται κατά 20%. Αντίθετα, ο στόλος ξηρού χύδην φορτίου γνώρισε σημαντική ανάπτυξη λόγω του σταθερά αυξανόμενου βιβλίου παραγγελιών, με 488 νέα πλοία να εντάσσονται στον στόλο (αύξηση 3,4% σε ετήσια βάση). Στις προσθήκες κυριάρχησαν τα νεότερα bulkers, με την ηλικιακή ομάδα 0-5 ετών να διευρύνεται κατά σχεδόν 11%, ενώ η ομάδα 6-15 ετών παρουσίασε μικρή μείωση. Ενώ τα πλοία ηλικίας άνω των 16 ετών αυξήθηκαν κατά 12%, το συνολικό τους μερίδιο παρέμεινε μικρότερο σε σύγκριση με τον στόλο των δεξαμενόπλοιων. Αυτή η απόκλιση αναδεικνύει τη διαφορετική δυναμική που διαδραματίζεται σε κάθε τομέα, με τα δεξαμενόπλοια να αντιμετωπίζουν περιορισμένη επέκταση και γερασμένα πλοία, ενώ το ξηρό χύδην φορτίο απολαμβάνει ισχυρή ανάπτυξη και νεότερο προφίλ στόλου.
Πηγή: Έντυπη Τα Νέα


Latest News

Κικίλιας: Η μείωση των λιμενικών τελών από 1η Μαΐου θα περάσει απευθείας στα εισιτήρια
Για συγκράτηση ή και μείωση των τιμών έκανε λόγο ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Βασίλης Κικίλιας, από το λιμάνι του Πειραιά

Η μεταβλητότητα παραμένει το κυρίαρχο στοιχείο για τα δεξαμενόπλοια
Η πτώση για τα δεξαμενόπλοι μπορεί να μην είναι άμεση - Οι ανισορροπίες στην προσφορά και στη ζήτηση πετρελαίου θα παραμένουν παράλληλα με τις ευκαιρίες

Capital Clean Energy Carriers: Καθέλκυση του μεγαλύτερου στην ιστορία πλοίου μεταφοράς υγρού διοξειδίου του άνθρακα
Κατασκευάζεται από τα Κορεάτικα ναυπηγεία HD Hyundai Mipo και διαθέτει χωρητικότητα 22.000 κ.μ.

Αύξηση κερδών κατά 37% το 2024 για τον ΟΛΘ - Προτείνει μέρισμα 2 ευρώ/μετοχη
Το προτεινόμενο μέρισμα θα είναι στα € 2 ανά μετοχή, αυξημένο κατά 54% σε σχέση με το προηγούμενο έτος (1,3 ευρώ ανά μετοχή)

Πώς θα κινηθούν οι τιμές στα ακτοπλοϊκά φέτος – Τι θα γίνει με τα ταχύπλοα
«Υπάρχει κυβερνητική δέσμευση να μην αυξηθούν οι τιμές στα συμβατικά πλοία, ενώ στα ταχύπλοα ενδέχεται να μειωθούν» σημείωσε ο υφυπουργός Ναυτιλίας, Στέφανος Γκίκας

«Ξεπουλάνε» τα ακτοπλοϊκά για το Πάσχα - «Ζαλίζουν» οι τιμές
Οι τουριστικοί πράκτορες επισημαίνουν ότι για την Μεγάλη Τετάρτη και την Μεγάλη Πέμπτη τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια είναι ελάχιστα

Τραμπ: Εντολή στις υπηρεσίες να σχεδιάσουν τη Ναυτική Αναγέννηση των ΗΠΑ
Το εκτελεστικό διάταγμα του Τραμπ αποσκοπεί στην αντιμετώπιση της κυριαρχίας της Κίνας στη ναυτιλία των ωκεανών

Το στοίχημα Κικίλια για μείωση των τιμών
Οι αρμόδιες υπηρεσίες του υπουργείου Ναυτιλίας θα πρέπει να καταγράψουν τις τιμές που ισχύουν αυτή τη στιγμή για όλες τις γραμμές και όλα τα πλοία

Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών: Θετικά και αρνητικά σημεία στην απόφαση του ΙΜΟ για την πράσινη μετάβαση της ναυτιλίας
Η πρόεδρος της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστώ, Μελίνα Τραυλού μιλάει για άδικη μεταχείριση του LNG που υπονομεύει τις επενδύσεις που έχουν πραγματοποιηθεί

Οι Ευρωπαίοι εφοπλιστές χαιρετίζουν τη συμφωνία για τις ανθρακούχες εκπομπές
Η συμφωνία επιτεύχθηκε μετά από ψηφοφορία, ένα γεγονός σπάνιο στον ΙΜΟ όπου πάντα επιδιώκεται η ομοφωνία