![Xclusiv: Πώς η κινεζική Πρωτοχρονιά επηρεάζει τις αγορές](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/02/678568-1024x682-1.jpg)
Στην Κίνα μπήκαν από το προηγούμενο Σάββατο στη χρονιά του Δράκου και όπως κάθε χρόνο, η κινεζική Πρωτοχρονιά γιορτάζεται δεόντως για πολλές ημέρες. Πολλοί είναι αυτοί που ελπίζουν ότι το πνεύμα του Δράκου θα εγκαινιάσει μια χρονιά ανάπτυξης, ανθεκτικότητας και επιτυχίας.Και η ναυτιλία όπως τα πολλά προηγούμενα χρόνια «επενδύει» στην Κίνα, καθώς είναι ο μεγαλύτερος διά θαλάσσης εισαγωγέας άνθρακα, πετρελαίου, υγροποιημένου φυσικού αέριου, αλλά και ο μεγαλύτερος εξαγωγέας αυτοκινήτων και άλλων αγαθών, στηρίζοντας έτσι όλους τους ναυτιλιακούς κλάδους.
Ωστόσο τις επόμενες ημέρες αναμένεται «παύση εργασιών» καθώς πολλά εργοστάσια και λιμάνια κλείνουν κατά τη διάρκεια αυτής της περιόδου, επηρεάζοντας ενδεχομένως την εισαγωγική δραστηριότητα, αναφέρει σε ένα σημείωμά του ο ναυλομεσιτικός οίκος Xclusiv.
Κίνα: Τι σημαίνει ο επίμονος αποπληθωρισμός της Κίνας για τον κόσμο
Το κατά πόσον, λοιπόν, η δυναμική που καταγράφηκε τον Ιανουάριο στις εισαγωγές θα διατηρηθεί μετά τις εορταστικές εκδηλώσεις μένει να φανεί. Οι εισαγωγές σιδηρομεταλλεύματος γνώρισαν ένα ιδιαίτερα ισχυρό ξεκίνημα τον Ιανουάριο, φθάνοντας σχεδόν σε υψηλό ρεκόρ των 112,57 εκατομμυρίων μετρικών τόνων, λίγο πριν από το ανώτατο όριο του Ιουλίου 2020 των 112,64 εκατομμυρίων τόνων. Οι θαλάσσιες εισαγωγές θερμικού άνθρακα ξεκίνησαν το 2024 επίσης με θετικό πρόσημο, που εκτιμάται σε 27,9 εκατομμύρια τόνους για την παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας, αναφέρει ο Xclusiv.
Ομοίως, οι εισαγωγές LNG παρουσίασαν μια ώθηση τον χειμώνα, με τις εκτιμώμενες αφίξεις τον Ιανουάριο να φτάνουν τους 7,77 εκατομμύρια τόνους. Τόσο τα στοιχεία του Δεκεμβρίου όσο και του Ιανουαρίου ξεπέρασαν το προηγούμενο έτος κατά 12,1% και 28% αντίστοιχα, αναδεικνύοντας μια αξιοσημείωτη αύξηση.
Η Ινδία
Ομως η ναυτιλία, εκτός από την Κίνα, προσβλέπει και στον άλλο πληθυσμιακό γίγαντα, την Ινδία. Ο Xclusiv σημειώνει ότι ο Διεθνής Οργανισμός Ενέργειας (ΔΟΕ) σε έκθεσή του προβλέπει σημαντική επέκταση του ρόλου της Ινδίας στις παγκόσμιες αγορές πετρελαίου κατά την επόμενη δεκαετία, λόγω της ισχυρής οικονομικής, πληθυσμιακής και δημογραφικής ανάπτυξης. Η αύξηση αυτή αναμένεται να καταστήσει την Ινδία τη μεγαλύτερη πηγή αύξησης της παγκόσμιας ζήτησης πετρελαίου. Η επιβράδυνση της ανάπτυξης στις ανεπτυγμένες οικονομίες και την Κίνα ανοίγει την πόρτα στην Ινδία για να αναλάβει αυτή την ηγετική θέση από τώρα έως το 2030, εκτιμά ο Xclusiv. Για να ανταποκριθούν σε αυτή την αναμενόμενη αύξηση της εγχώριας ζήτησης πετρελαίου, οι ινδικές πετρελαϊκές εταιρείες επενδύουν σημαντικά στον τομέα της διύλισης. Κατά τα επόμενα επτά χρόνια, αναμένεται να προσθέσουν 1 εκατομμύριο βαρέλια ημερησίως (b/d) νέας δυναμικότητας απόσταξης διυλιστηρίων, ξεπερνώντας κάθε άλλη χώρα εκτός από την Κίνα.
Στόλος
Αναφερόμενος, τέλος, στο σημείωμά του ο Xclusiv στο προφίλ των παγκόσμιων στόλων δεξαμενόπλοιων και πλοίων μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου, σημειώνει ότι το ηλικιακό προφίλ των δύο στόλων καταγράφει αντίθετες τάσεις.
Ο στόλος των δεξαμενόπλοιων σημείωσε μέτρια αύξηση το 2023, μόλις 1,7%, προσθέτοντας μόνο 141 νέα πλοία λόγω του ιστορικά χαμηλού βιβλίου παραγγελιών και των υποτονικών ναύλων πριν από τον Φεβρουάριο του 2022. Αυτό μεταφράζεται σε έναν γερασμένο στόλο, με τα πλοία ηλικίας 0-5 ετών να μειώνονται κατά 10%, τα πλοία ηλικίας 6-15 ετών να μειώνονται κατά 7% και τα πλοία ηλικίας άνω των 15 ετών να αυξάνονται κατά 20%. Αντίθετα, ο στόλος ξηρού χύδην φορτίου γνώρισε σημαντική ανάπτυξη λόγω του σταθερά αυξανόμενου βιβλίου παραγγελιών, με 488 νέα πλοία να εντάσσονται στον στόλο (αύξηση 3,4% σε ετήσια βάση). Στις προσθήκες κυριάρχησαν τα νεότερα bulkers, με την ηλικιακή ομάδα 0-5 ετών να διευρύνεται κατά σχεδόν 11%, ενώ η ομάδα 6-15 ετών παρουσίασε μικρή μείωση. Ενώ τα πλοία ηλικίας άνω των 16 ετών αυξήθηκαν κατά 12%, το συνολικό τους μερίδιο παρέμεινε μικρότερο σε σύγκριση με τον στόλο των δεξαμενόπλοιων. Αυτή η απόκλιση αναδεικνύει τη διαφορετική δυναμική που διαδραματίζεται σε κάθε τομέα, με τα δεξαμενόπλοια να αντιμετωπίζουν περιορισμένη επέκταση και γερασμένα πλοία, ενώ το ξηρό χύδην φορτίο απολαμβάνει ισχυρή ανάπτυξη και νεότερο προφίλ στόλου.
Πηγή: Έντυπη Τα Νέα
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
Latest News
![Νέες ναυπηγήσεις: Ακριβή υπόθεση η ανανέωση του στόλου](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/01/shipyard-1280x902-600x423.jpeg)
Ακριβή υπόθεση η ανανέωση του στόλου
Σημαντική αύξηση του κόστους ναυπήγησης των πλοίων, που έφτασε στα επίπεδα του 2008, έτος καταγραφής ιστορικού ρεκόρ
![Ναυτιλία: Ποιοτική η ελληνική σημαία για την Αμερικανική Ακτοφυλακή](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/01/ellinika-ploia-1280x850-1-600x398.jpg)
Ποιοτική η ελληνική σημαία για την Αμερικανική Ακτοφυλακή
Η απόφαση της Αμερικανικής Ακτοφυλακής για την ανανέωση της συμμετοχής της χώρας μας στην Πρωτοβουλία QUALSHIP 21 για το 2024-2025
![Βραβεία Ευκράντη: Στην Capital Gas το βραβείο Τεχνολογικής Καινοτομίας](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/Ef240709_2167a-600x400.jpg)
Βραβεία Ευκράντη: Στην Capital Gas το βραβείο Τεχνολογικής Καινοτομίας
Στην τελετή απονομής παρευρέθηκαν εκπρόσωποι της πολιτικής και στρατιωτικής ηγεσίας του τόπου, καθώς και εκλεκτά μέλη της ελληνικής ναυτιλιακής οικογένειας
![Ερυθρά Θάλασσα: Εμπορικό πλοίο ανέφερε εκρήξεις δυτικά από τη Μόχα της Υεμένης](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/w12-64120w2481804w16105958w15233420w18144811w17101426-600x338.jpg)
Εμπορικό πλοίο ανέφερε εκρήξεις δυτικά από τη Μόχα της Υεμένης
«Πύραυλος» έπεσε στο νερό και δεύτερος εξερράγη στον αέρα, ενημέρωσε το πλήρωμα του εμπορικού σκάφους την Ambrey
![Άγιος Κωνσταντίνος: Περίμεναν κρουαζιερόπλοια στο νέο λιμάνι, έχασαν και την ακτοπλοϊκή σύνδεση](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/agios-konstantinos-600x464.jpg)
Απέκτησαν λιμάνι, περίμεναν κρουαζιερόπλοια αλλά έμειναν και από πλοίο… - Τι συμβαίνει στον Άγιο Κωνσταντίνο
Ο Άγιος Κωνσταντίνος της Φθιώτιδας έμεινε χωρίς ακτοπλοϊκή σύνδεση με τις Σποράδες, αν και το λιμάνι εγκαινιάστηκε μόλις το 2023
![Λιμάνια: Πρόκληση η ηλεκτροδότηση των πλοίων](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/limani-irakleio-600x300.jpg)
Πρόκληση η ηλεκτροδότηση των πλοίων στα λιμάνια
Θα πρέπει να έχει εγκατασταθεί το 2030 σε δέκα τουλάχιστον ελληνικούς λιμενικούς οργανισμούς
![ΠΑΣΟΚ για ακτοπλοϊκά εισιτήρια: Έως και 60% υψηλότερες τιμές από αντίστοιχες διαδρομές στη Βόρεια Ευρώπη](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/aktoploia-600x375.jpg)
ΠΑΣΟΚ για ακτοπλοϊκά εισιτήρια: Έως και 60% υψηλότερες τιμές από αντίστοιχες διαδρομές στη Β. Ευρώπη
Το δυσθεώρητο κόστος στα ακτοπλοϊκά εισιτήρια φέρνει στη Βουλή το ΠΑΣΟΚ, με ερώτηση προς τους υπουργούς Χρ. Στυλιανίδη και Τ. Θεοδωρικάκο
![Ναυτιλία: Πάνω από 720 ελληνόκτητα πλοία στον ιταλικό νηογνώμονα RINA](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/tanker-600x338.jpg)
Πάνω από 720 ελληνόκτητα πλοία στον ιταλικό νηογνώμονα RINA
Ο ελληνόκτητος στόλος που είναι ταξινομημένος στον Ιταλικό Νηογνώμονα RINA διπλασίασε το μέγεθός του από το 2021 έως το 2023
![ΕΛΣΤΑΤ: Αύξηση 0,2% στη δύναμη του εμπορικού στόλου τον Μάιο 2024](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/02/ploia-600x338.jpg)
Αύξηση 0,2% στη δύναμη του εμπορικού στόλου τον Μάιο
Τι δείχνουν τα στοιχεία
![Διώρυγα του Παναμά: Σε 6 χρόνια η κατασκευή του γιγάντιου ταμιευτήρα](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/panama-canal-g52eeb7b5a_1280-768x432-1-600x338.jpg)
Σε 6 χρόνια το έργο του γιγάντιου ταμιευτήρα στη Διώρυγα του Παναμά
Ο ταμιευτήρας αξίας 1,6 δισ. δολ. θα διασφαλίσει τη διέλευση των πλοίων από τη Διώρυγα του Παναμά