Σε έναν πολυπολικό κόσμο, ο ανταγωνισμός για την παγκόσμια ισχύ οδηγεί ολοένα και περισσότερο τις χώρες να προστατεύουν τα στρατιωτικά και οικονομικά τους συμφέροντα δημιουργώντας νέα εμπόδια στο διασυνοριακό εμπόριο σε βασικούς κλάδους, όπως η τεχνολογία και οι ανανεώσιμες πηγές ενέργειας.
Καθώς η γεωπολιτική και η εθνική ασφάλεια καθοδηγούν σε αυξανόμενο βαθμό τον τρόπο ροής των αγαθών και το πού γίνονται μεγάλες επενδύσεις κεφαλαίου, είναι πολύ πιο σημαντικό για τους επενδυτές να γνωρίζουν πώς να επιβιώνουν σε έναν ιλιγγιώδη όγκο πληροφοριών και να επικεντρώνονται σε ό,τι είναι σχετικό.
Αυτό είναι το μήνυμα της Morgan Stanley προς τους επενδυτές, συστήνοντας τους να αντισταθούν σε όλα τα «alert» των μέσων ενημέρωσης και των κοινωνικών δικτύων και να εστιάσουν σε τρεις καταλύτες: τις σχέσεις ΗΠΑ-Κίνας καθώς και τη στρατιωτική εμπλοκή των ΗΠΑ στη Μέση Ανατολή.
Ευρωπαϊκές τράπεζες: Η προφητεία της Morgan Stanley και το ράλι που έρχεται [γραφήματα]
Αποτίμηση της διαταραχής της Ερυθράς Θάλασσας
Τα εμπορικά φορτηγά πλοία στην Ερυθρά Θάλασσα διαχειρίζονται περίπου το 12% του παγκόσμιου εμπορίου. Οι επιθέσεις σε αυτά τα πλοία από μαχητές Χούτι και οι συνεχιζόμενες στρατιωτικές επιδρομές των ΗΠΑ για να καταστείλουν την αναταραχή, έχουν εγείρει ανησυχίες ότι οι αλυσίδες εφοδιασμού θα μπορούσαν να βιώσουν μια ανάλογη της πανδημίας διαταραχή – και αντίστοιχη άνοδο του πληθωρισμού.
Ωστόσο, η Morgan Stanley αναμένει ότι η ροή των πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων θα παραμείνει ισχυρή, ακόμα κι αν αυτή η ροή ανακατευθυνθεί για να αποφευχθεί η Ερυθρά Θάλασσα, η οποία χρησιμεύει ως διέξοδος για τα πλοία που βγαίνουν από τη Διώρυγα του Σουέζ.
Παρόλο που σημειώθηκε πρόσφατη αύξηση των ναύλων κατά 200%, δεν υπήρξαν θεμελιώδεις αυξήσεις κόστους για τη ναυτιλία. Επιπλέον, υπάρχει επί του παρόντος πλεόνασμα πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων. Οι επαναδρομολογήσεις γύρω από το νότιο άκρο της Αφρικής από τους μεταφορείς μπορεί να προκαλέσουν καθυστερήσεις, αλλά θα πρέπει να έχουν ελάχιστες επιπτώσεις στον πληθωρισμό στην Ευρώπη. Οι κίνδυνοι για τον λιανικό τομέα των ΗΠΑ θα πρέπει να είναι εξίσου διαχειρίσιμοι.
Ανθεκτικότητα στο πετρέλαιο και οι χώρες που το παράγουν
Η Μέση Ανατολή είναι υπεύθυνη για την προμήθεια και την παραγωγή της πλειονότητας του παγκόσμιου πετρελαίου, επομένως η κλιμάκωση των συγκρούσεων στην περιοχή ασκεί φυσικά πίεση στον ενεργειακό εφοδιασμό, καθώς και στην οικονομική ανάπτυξη των σχετικών χωρών.
Ωστόσο, η απειλή της ασθενέστερης ανάπτυξης, του υψηλότερου πληθωρισμού και της διάβρωσης της υποστήριξης από τους συμμάχους προσφέρουν σε αυτές τις χώρες ένα κίνητρο να περιορίσουν τη σύγκρουση. Ως αποτέλεσμα, είναι απίθανο να υπάρξει αρνητικός αντίκτυπος στο χρέος των πετρελαιοπαραγωγών χωρών της περιοχής.
Οι αποστολές αργού πετρελαίου θα έχουν επίσης περιορισμένες επιπτώσεις, αν και οι τιμές του πετρελαίου θα μπορούσαν να εκτοξευθούν και τα ευρωπαϊκά διυλιστήρια πετρελαίου, ειδικότερα, θα μπορούσαν να αντιμετωπίσουν πιέσεις εάν επιταχυνθεί η διακοπή στα στενά του Ορμούζ, που διακινεί περίπου το ένα πέμπτο των προμηθειών πετρελαίου καθημερινά.
Ευκαιρίες στην Ασία, ειδικά για την Ιαπωνία και την Ινδία
Η Κίνα έχει να κάνει σημαντική δουλειά για να εκτρέψει την οικονομική της μηχανή μακριά από ακίνητα, υποδομές και χρέη, οδηγώντας τους οικονομολόγους της Morgan Stanley να προβλέψουν αύξηση του ΑΕΠ κατά 4,2% για το 2024 (κάτω από τον στόχο του 5% της κυβέρνησης), με επιβράδυνση στο 1,7% από το 2025 έως το 2027.
Με βάση το παραπάνω, η σχετικά χαμηλή αποτίμηση της Κίνας στην αγορά μετοχών εξακολουθεί να αντιμετωπίζει προκλήσεις, συμπεριλαμβανομένων κινδύνων όπως η πολιτική των ΗΠΑ που περιορίζει τις μελλοντικές επενδύσεις.
Αλλά αλλού στην Ασία -ιδιαίτερα στην Ιαπωνία και την Ινδία που ξεχωρίζουν- οι θετικές μακροπρόθεσμες τάσεις θα οδηγήσουν τις αγορές υψηλότερα. Σε αυτά περιλαμβάνονται η δημοσιονομική εξισορρόπηση, η αυξημένη ψηφιοποίηση και οι αυξανόμενες μετατοπίσεις των κόμβων παραγωγής και εφοδιασμού σε έναν πολυπολικό κόσμο.
Latest News
Γιατί η Tesla ανακαλεί το Cybertruck... πάλι
Είναι η πολλοστή φορά που το Cybertruck ανακαλείται και αυτή τη φορά το ζήτημα είναι σοβαρό
Η Boeing θα πληρώσει στην Spirit AeroSystems έως και 350 εκατ. δολάρια προκαταβολικά
Η προκαταβολή από την Boeing θα βοηθήσει την Spirit AeroSystems να αντιμετωπίσει προβλήματα ρευστότητας
«Σβήνει» το σχέδιο για τον αμερικανικό οίκο πολυτέλειας - Άδοξο τέλος στο deal Tapestry-Capri
Η Ομοσπονδιακή Επιτροπή Εμπορίου των ΗΠΑ τερματίζει τα σχέδια για τη δημιουργία ενός οίκου πολυτελείας made in USA, με έξι ισχυρά brands
Ο γαλλικός κολοσσός που παίρνει... διαζύγιο από την ιστορία του
Ο γαλλικό γίγαντας δομικών υλικών Saint-Gobain σκέφτεται να πουλήσει τα συμφέροντά του στην βιομηχανία υαλοπινάκων αυτοκινήτων
Σε σταυροδρόμι η Κίνα - Γιατί είναι δύσκολη η μετάβαση της οικονομίας
Εάν η Κίνα προχωρήσει προσεκτικά, κινδυνεύει να καταπνίξει τη στροφή της σε μια οικονομία που βασίζεται στην κατανάλωση
Πώς Nike και Adidas έχασαν την κυριαρχία τους
Πολλοί νέοι παίκτες μπαίνουν στα αθλητικά είδη με τις Nike και Adidas να κάνουν μια σειρά από λάθη που τους κόστισαν
Τον θέλει ο Ίλον Μασκ για υπουργό Οικονομικών των ΗΠΑ - Ποιος είναι ο Χάουαρντ Λούτνικ, CEO της Cantor Fitzgerald
Η ιστορία πίσω από τον CEO της Cantor Fitzgerald, Χάουαρντ Λούτνικ, που προκρίνει ο Ίλον Μασκ για υπουργό Οικονομικών των ΗΠΑ
Lenovo: Kαθαρά κέρδη αυξημένα κατά 48% στα 404 εκατομμύρια δολάρια
Η Lenovo ανακοίνωσε τα αποτελέσματα του β' τριμήνου για το οικονομικό έτος 2024/25, με σημαντική αύξηση των καθαρών εσόδω
Τελευταία συνάντηση Μπάιντεν-Σι Τζινπίνγκ στο Περού - Η πρόκληση των δασμών και της Ταϊβάν
Ο Τζο Μπάιντεν και ο Σι θα συζητήσουν στο περιθώριο του φόρουμ Οικονομικής Συνεργασίας Ασίας-Ειρηνικού στη Λίμα του Περού
Σοκ και δέος από τις διαφημίσεις στην κατανάλωση - Ο ρόλος της πρόκλησης και της... αηδίας
Μπορεί να μείνει ανεπηρέαστη η κατανάλωση από τη στρατηγική των εταιρειών που χρησιμοποιούν σοκαριστικές ή αηδιαστικές εικόνες στην διαφήμιση;