Η αυτοκινητοβιομηχανία Stellantis σταμάτησε την παραγωγή στη Ρωσία τον Απρίλιο του 2022 λίγο μετά την εισβολή των ρωσικών στρατευμάτων στην Ουκρανία.
Ωστόσο, η απόφαση αυτή δεν εμπόδισε τους Ρώσους διαχειριστές να ενώσουν τις δυνάμεις τους με έναν Κινέζο εταίρο τον επόμενο χρόνο με σκοπό να αρχίσουν να φτιάχνουν νέες εκδόσεις των μοντέλων Citroen της Stellantis, σύμφωνα με τα τελωνειακά στοιχεία και πηγές με γνώση του θέματος που μίλησαν στο Reuters.
Stellantis: Βουτιά στα κέρδη το β’ εξάμηνο – Πώς επέδρασαν οι μεγάλες απεργίες στη Β. Αμερική
Τον Δεκέμβριο του περασμένου έτους, η ρωσική εταιρεία Automotive Technologies εισήγαγε τουλάχιστον 42 κιτ αυτοκινήτου για τη συναρμολόγηση του μοντέλου Citroёn C5 Aircross στο εργοστάσιο της Καλούγκα, το οποίο εξακολουθεί να ανήκει κατά πλειοψηφία στην Stellantis, σύμφωνα με τελωνειακά στοιχεία.
Τα κιτ αυτά κατασκευάστηκαν στην Κίνα από την κινεζική εταιρεία Dongfeng Motor Group. Η Automotive Technologies συναρμολογούσε το Citroёn C5 Aircross στο εργοστάσιο της Kaluga. Δεν είναι σαφές εάν τα κιτ από την Κίνα περιείχαν εξαρτήματα που εμπίπτουν στο πεδίο εφαρμογής των δυτικών κυρώσεων στη Ρωσία, στην οποία το Πεκίνο δεν είναι συμβαλλόμενο μέρος, και δεν υπάρχει υπόδειξη από τα τελωνειακά στοιχεία ή πηγές ότι η Stellantis γνώριζε για τις εισαγωγές.
Ωστόσο, τα στοιχεία αυτά υπογραμμίζουν την έλλειψη ελέγχου δυτικών εταιρειών, όπως η Ikea ή η Carlsberg, πάνω στα brand τους, μετά την αναστολή των δραστηριοτήτων τους στη Ρωσία ή την εγκατάλειψη της χώρας μετά την εισβολή στην Ουκρανία τον Φεβρουάριο του 2022.
Καταδεικνύουν επίσης την αυξανόμενη εξάρτηση της Μόσχας από το Πεκίνο, ιδιαίτερα στην αυτοκινητοβιομηχανία.
Σχολιάζοντας τα ευρήματα του Reuters, η Stellantis απάντησε ότι από τις 31 Δεκεμβρίου 2023 «έχει χάσει τον έλεγχο των οντοτήτων της στη Ρωσία».
Η Stellantis κάνει λόγο για ζημία 144 εκατομμυρίων ευρώ, συμπεριλαμβανομένης της ζημίας 87 εκατομμυρίων ευρώ σε μετρητά και ισοδύναμα μετρητών. Η αυτοκινητοβιομηχανία της Ρωσίας εξαρτιόταν σε μεγάλο βαθμό από επενδύσεις, εξοπλισμό και ανταλλακτικά από το εξωτερικό, ιδιαίτερα την Ευρώπη.
Η Stellantis κατέχει το 70% του εργοστασίου της Καλούγκα με το υπόλοιπο 30% να κατέχει η Mitsubishi Motors. Πριν από την εισβολή της Ρωσίας στην Ουκρανία, το εργοστάσιο παρήγαγε αυτοκίνητα Peugeot, Citroen, Opel και Mitsubishi με ετήσια δυνατότητα παραγωγής έως 125.000 οχημάτων.
Παράλληλες εισαγωγές
Αν και πολλές ξένες αυτοκινητοβιομηχανίες έχουν εγκαταλείψει έκτοτε τη ρωσική αγορά, ορισμένες προμήθειες συνεχίζουν να φτάνουν στη χώρα μέσω ενός συστήματος «παράλληλων εισαγωγών» που καθιέρωσε η Μόσχα. Αυτό επιτρέπει στους εισαγωγείς να εισάγουν προϊόντα από το εξωτερικό χωρίς την άδεια του κατόχου του εμπορικού σήματος.
Τα μοντέλα Citroen συνεχίζουν να είναι διαθέσιμα προς πώληση στη Ρωσία, ανέφεραν στο Reuters τέσσερις Ρώσοι έμποροι αυτοκινήτων.
Τον Δεκέμβριο του 2023, οι διαχειριστές του εργοστασίου της Καλούγκα ξεκίνησαν την «παραγωγή crossover μεσαίου μεγέθους», όπως αναφέρει το Reuters.
Η Automotive Technologies, μια εταιρεία εγγεγραμμένη στη Μόσχα τον Μάρτιο του 2023 και ανήκει 100% στην Galina Dolgolenko, ανακοίνωσε τον Δεκέμβριο ότι συναρμολογούσε μια πιλοτική παρτίδα 48 εισαγόμενων αυτοκινήτων, πριν από τη μαζική παραγωγή που θα ξεκινήσει το 2024, αλλά δεν κατονόμασε τον προμηθευτή ή το μοντέλο του αυτοκίνητο.
Ο Pavel Bezruchenko, διευθυντής στρατηγικής ανάπτυξης της Automotive Technologies, δήλωσε στη ρωσική εφημερίδα Vedomosti τον Δεκέμβριο ότι η εταιρεία φέρνει αυτοκίνητα από την Κίνα χρησιμοποιώντας παράλληλες εισαγωγές.
Το 2022, η Ρωσία αναβίωσε το αυτοκίνητο της σοβιετικής εποχής Moskvich, αλλά πηγές είπαν στο Reuters ότι το μοντέλο Moskvich 3 ήταν ένα Sehol X4 κατασκευασμένο από την JAC Motors, που συναρμολογήθηκε στη Μόσχα χρησιμοποιώντας κιτ που αγοράστηκε από έναν Κινέζο συνεργάτη.
Η Dongfeng και η Stellantis, η τρίτη μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία στον κόσμο από άποψη εσόδων, διαχειρίζονται μια εμπορική κοινοπραξία στην Κίνα, μέσω της οποίας η Dongfeng μπορεί να κατασκευάζει και να πουλά αυτοκίνητα Stellantis στην Κίνα.
Οι κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες καλύψουν τα κενά που άφησαν στη Ρωσία οι δυτικοί ανταγωνιστές τους αποχωρώντας από τη χώρα, αλλά οι πωλήσεις κινεζικών αυτοκινήτων φαίνεται να έχουν καλύψει περισσότερο από το 56% της ρωσικής αγοράς καθώς η εγχώρια παραγωγή της χώρας ανέκαμψε ελαφρά.
Latest News
Οι Τζεφ Μπέζος και OpenAI επενδύουν στην startup Physical Intelligence
Η αποτίμηση της startup Physical Intelligence που δραστηριοποιείται στο χώρο της ρομποτικής και στηρίχθηκε από τον Τζεφ Μπέζος φτάνει στα 2,4 δισεκατομμύρια δολάρια
Ανάσα στην Boeing - Τέλος στην απεργία μετά από επτά εβδομάδες
Οι εργαζόμενοι στην Boeing συμφώνησαν σε μισθολογικές αυξήσεις που θα φτάσουν το 38% σε ορίζοντα τεσσάρων ετών
Σε αναζήτηση «σωτήρα» η TGI Friday's - Οι συνομιλίες με πιθανούς αγοραστές
Η TGI Friday's είναι η πιο πρόσφατη περίπτωση casual εστιατορίων που αναζητά δικαστική προστασία από τους πιστωτές
Γιατί οι νέοι εγκαταλείπουν Nike και Lululemon
Οι νέοι είναι ευμετάβλητοι καταναλωτές, αλλά η μεταστροφή προτιμήσεων μπορεί να είναι καταστροφική για τους λιανοπωλητές
Η «ντροπή της πολυτέλειας» στην Κίνα και το άδειο megastore της Louis Vuitton στο Πεκίνο
Εταιρείες όπως η Louis Vuitton και η Kering διοχέτευσαν δισ. δολ. στην Κίνα για να καλύψουν την αυξανόμενη ζήτηση
Το διάστημα είναι το νέο πεδίο ανταγωνισμού μεταξύ ΗΠΑ και Κίνας - Οι συμμαχίες
Οι ΗΠΑ νικούν την Κίνα στον αγώνα για να κερδίσουν συμμάχους στην κούρσα για το διάστημα
Η Κίνα βάζει στο στόχαστρο πλούσιους και εταιρείες για να αυξήσει τα έσοδα
Οι αρχές στην Κίνα τους ζητούν να κάνουν «αυτοελέγχους» και να πληρώσουν τυχόν φορολογικές υποχρεώσεις που αμέλησαν
Τα υπερκέρδη της βιομηχανίας όπλων και οι θιασώτες της στήριξής τους
Οι ευρωπαϊκές αμυντικές εταιρείες βγάζουν πολλά χρήματα — και αυτό είναι πρόβλημα, γράφει το Politico
Πώς ξόδεψαν οι καταναλωτές στο κινεζικό Black Friday
Το Singles Day είναι το αντίστοιχο Black Friday στην Κίνα και διαρκεί για βδομάδες
Η Gen Z είναι τελικά η γενιά που τα βρήκε πιο δύσκολα από τις προηγούμενες;
Τα τελευταία στοιχεία δείχνουν ότι είναι πιο δύσκολο από ποτέ για τους νέους να γίνουν οικονομικά ανεξάρτητοι, σε ένα τοπίο αυξανόμενης οικονομικής ανασφάλειας