![Stellantis: Βουτιά στα κέρδη το β’ εξάμηνο – Πώς επέδρασαν οι μεγάλες απεργίες στη Β. Αμερική](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/02/stellantis-scaled.jpg)
Για μια «ταραχώδη» χρονιά προειδοποίησε η αυτοκινητοβιομηχανία Stellantis, καθώς τα λειτουργικά της κέρδη μειώθηκαν κατά 10% το δεύτερο εξάμηνο του 2023, την περίοδο που οι «Detroit Three» – οι τρεις αυτοκινητοβιομηχανίες του Ντιτρόιτ – συγκλονίζονταν από τις απεργιακές κινητοποιήσεις του συνδικάτου UAW.
Οι απεργίες των συνδικάτων στη Βόρεια Αμερική δημιούργησαν μια δύσκολη προοπτική για τις παγκόσμιες αυτοκινητοβιομηχανίες, ενώ πρέπει να συνυπολογιστεί η χαμηλή ζήτηση για ηλεκτρικά οχήματα, ο αυξανόμενος κινεζικός ανταγωνισμός, το υψηλό κόστος και τις επιπτώσεις από τις γεωπολιτικές εντάσεις.
Stellantis: Συνέχεια στον «πόλεμο» με την Ιταλίδα πρωθυπουργό
Οι συντονισμένες απεργίες έξι εβδομάδων των συνδικάτων στις Ηνωμένες Πολιτείες και τον Καναδά έληξαν με συμφωνίες για αυξήσεις μισθών σε ύψος ρεκόρ για τους εργαζόμενους στις αυτοκινητοβιομηχανίες του Ντιτρόιτ.
Μείωση λειτουργικών κερδών
Τα λειτουργικά κέρδη (EBIT) στην τρίτη μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία στον κόσμο με βάση τα έσοδα μειώθηκαν στα 10,2 δισεκατομμύρια ευρώ την περίοδο το δεύτερο εξάμηνο του 2023, ξεπερνώντας τις προσδοκίες των αναλυτών για 9,54 δισ. ευρώ, σύμφωνα με δημοσκόπηση του Reuters.
Για φέτος, η Stellantis προβλέπει διψήφιο περιθώριο κέρδους στα προσαρμοσμένα λειτουργικά κέρδη και θετικές ταμειακές ροές, παρόλο που η αυτοκινητοβιομηχανία αντιμετωπίζει υψηλότερο κόστος εργασίας στη Βόρεια Αμερική.
![](http://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/02/renault-1024x683.jpg)
Η CFO της εταιρείας, Natalie Knight, δήλωσε ότι ο αντίκτυπος των απεργιών για την Stellantis, όσον αφορά το υψηλότερο κόστος ανά παραγόμενο αυτοκίνητο, θα ήταν παρόμοιος με εκείνους που είχαν κλείσει οι ανταγωνιστές, αλλά σε γενικό επίπεδο η Stellantis θα μπορούσε να βασιστεί στην τιμολογιακή ισχύ της στη Βόρεια Αμερική.
«Έτσι, ο αντίκτυπος για εμάς σίγουρα θα είναι σε γενικό επίπεδο χαμηλότερος από αυτό που έχετε δει σε ανταγωνιστές μας», είπε.
Η Stellantis, ανταγωνίζεται με τη Ford και τη General Motors – οι «τρεις του Ντιτρόιτ» όπως λέγονται οι τρεις αυτοκινητοβιομηχανίες- οι οποίες μείωσαν και οι δύο τις προβλέψεις τους για τα κέρδη τους πέρυσι, λόγω της απώλειας παραγωγής από τις πολυήμερες απεργίες στη Βόρεια Αμερική.
Η Ford ανακοίνωσε ότι οι νέες συμφωνίες για τους μισθούς στη Βόρεια Αμερική θα της κοστίσουν 8,8 δισεκατομμύρια δολάρια μακροπρόθεσμα, ή 900 δολάρια επιπλέον κόστος ανά όχημα έως το 2028. Για τη GM, το υψηλότερο κόστος εργασίας από συμφωνίες με τα συνδικάτα UAW και Unifor θα ανέλθει σε 9,3 δισεκατομμύρια δολάρια έως το 2028.
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
Latest News
![Σπάνιες γαίες: Ποιες εποφθαλμιά ο Ντόναλντ Τραμπ](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/08/spanies-gaies6-600x390.jpg)
Ποιες σπάνιες γαίες εποφθαλμιά ο Ντόναλντ Τραμπ
Η Κίνα πρωτοστατεί στις σπάνιες γαίες και σχεδόν μονοπωλεί την επεξεργασία τους και οι ΗΠΑ θέλουν να απεξαρτηθούν από αυτή την επίπονη δέσμευση
![Ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία: Τι ζητούν οι κατασκευαστές αυτοκινήτων](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/02/RENAULT-600x600.jpg)
Στο «ρελαντί» η πράσινη μετάβαση - Τι ζητούν οι ευρωπαίοι αυτοκινητοβιομήχανοι
«Καλός ο στρατηγικός διάλογος, αλλα χρειαζόμαστε λύσεις γρήγορα», λένε οι εκπρόσωποι της αυτοκινητοβιομηχανίας - Oι καθυστερήσεις απειλούν επενδύσεις 250 δισ. ευρώ
![Μεξικό: Αδικαιολόγητοι οι δασμοί ΗΠΑ σε χάλυβα και αλουμίνιο](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2023/12/xalyvas-600x370.jpg)
Αδικαιολόγητοι οι δασμοί ΗΠΑ σε χάλυβα και αλουμίνιο λέει το Μεξικό
Το Μεξικό εισάγει περισσότερο χάλυβα από τις Ηνωμένες Πολιτείες απ' ό,τι εξάγει
![Κομισιόν: Συνάντηση φον ντερ Λάιεν με τον Αμερικανό αντιπρόεδρο Τζέι Ντι Βανς](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/02/von-der-leyen-vance-600x400.jpg)
Συνάντηση φον ντερ Λάιεν με τον Αμερικανό αντιπρόεδρο Τζέι Ντι Βανς
Η Πρόεδρος της Κομισιόν υπογράμμισε τη δέσμευση της ΕΕ για δίκαιες και ισορροπημένες εμπορικές σχέσεις
![Πάουελ: Σε μη βιώσιμη πορεία το έλλειμμα – Δεν βιαζόμαστε να μειώσουμε τα επιτόκια](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/02/πγ1-1-600x366.jpg)
Καμπανάκι Πάουελ για το έλλειμμα στις ΗΠΑ - Καμία βιασύνη για τα επιτόκια
Τι είπε ο Πάουελ, για έλλειμμα, χρέος, δασμούς και επιτόκια στην καθιερωμένη κατάθεση του στη Γερουσία
![Πορτογαλία: Εξετάζει την πώληση του 49% του εθνικού αερομεταφορέα TAP](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2023/01/tap-portugal-600x400.jpg)
Η Πορτογαλία εξετάζει την πώληση του 49% του εθνικού αερομεταφορέα TAP
Υπάρχουν περίπου 12 εταιρείες που ενδιαφέρονται για τον εθνικό αερομεταφορέα της Πορτογαλίας
![Σόλομον: Η Goldman είναι ανοικτή σε εξαγορές στους τομείς της διαχείρισης περιουσιακών στοιχείων και πλούτου](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2023/06/solomon-600x400.jpg)
Σόλομον: Η Goldman είναι ανοικτή σε εξαγορές στους τομείς της διαχείρισης περιουσιακών στοιχείων και πλούτου
Ο πήχης για την πραγματοποίηση μιας συμφωνίας είναι πολύ υψηλός
![Cucci: Η πτώση πωλήσεων στο τέταρτο τρίμηνο προβληματίζει τους αναλυτές](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/02/gucci-store-600x410.jpg)
Νέο πλήγμα για την Gucci - Συνεχίζεται η πτώση πωλήσεων
Τα έσοδα της Kering, στην οποία ανήκει η Gucci, ολόκληρου του έτους από δραστηριότητες του ομίλου ανήλθαν σε 2,6 δισεκατομμύρια ευρώ
![Βρετανία: Άντλησε 13 δισ. στερλίνες – Οι αγορές της πρόσφεραν 140 δισ.](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2023/07/ot_bonds_london11-768x450-1-600x352.png)
Το Λονδίνο ζήτησε 13 δισ. στερλίνες και οι αγορές του πρόσφεραν 140 δισ.
Η έκδοση καταρρίπτει το προηγούμενο ρεκόρ ζήτησης βρετανικών ομολόγων
![Φυσικό αέριο: Γιατί η Ευρώπη ανησυχεί όλο και περισσότερο για την αποθήκευση](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2022/12/illustration-600x405.jpg)
Γιατί η Ευρώπη ανησυχεί για την αποθήκευση φυσικού αερίου;
Καθώς η Μόσχα πίεζε τη ροή του φυσικού αερίου μέσω των ρωσικών αγωγών, η ΕΕ είχε καταφέρει να αποφύγει μια χειμερινή κρίση εφοδιασμού περιορίζοντας τη συνολική ζήτηση φυσικού αερίου