
Tις ρυθμιστικές πιστώσεις εκμεταλλεύεται η Tesla του Ίλον Μασκ, ως ακόμη ένα μονοπάτι για επιπλέον κερδοφορία, που έρχεται να συμπληρώσει την πρωταρχική της δραστηριότητα να κατασκευάζει και να πουλά ηλεκτρικά οχήματα.
Τα οφέλη από τον πρόσθετο αυτό τομέα δραστηριοποίησης είναι μεγάλα – αρκεί να σκεφτεί κανείς ότι πέρυσι έβγαλε 1,79 δισεκατομμύρια δολάρια από πωλήσεις ρυθμιστικών πιστώσεων, σύμφωνα με πρόσφατη κατάθεση της Επιτροπής Κεφαλαιαγοράς των ΗΠΑ.
Tesla: Αναταράξεις για την εταιρεία του Ίλον Μασκ – Τα εμπόδια που αντιμετωπίζει
Στις προσπάθειες για μείωση των εκπομπών άνθρακα, οι κυβερνήσεις σε όλο τον κόσμο έχουν εισαγάγει κίνητρα ώστε οι αυτοκινητοβιομηχανίες να αναπτύξουν ηλεκτρικά οχήματα ή αυτοκίνητα με πολύ χαμηλές εκπομπές άνθρακα. Έτσι δίνονται πιστώσεις σε αυτοκινητοβιομηχανίες που κατασκευάζουν και πωλούν φιλικά προς το περιβάλλον οχήματα.
Αυτές οι αυτοκινητοβιομηχανίες υποχρεούνται να απορροφούν ένα ορισμένο ποσό ρυθμιστικών πιστώσεων κάθε χρόνο. Εάν δεν μπορούν οι ίδιες να επιτύχουν τον στόχο, μπορούν να τα αγοράσουν από άλλες εταιρείες που έχουν επιπλέον πιστώσεις.
Έτσι λοιπόν, οι ανταγωνιστές της Tesla που δεν πουλούσαν αρκετά ηλεκτρικά οχήματα για να πληρούν τους κανονισμούς ρύπων και εκπομπών που έχουν επιβληθεί από ρυθμιστικές αρχές στις ΗΠΑ, την Ευρώπη και την Κίνα, απευθύνθηκαν σε εκείνη για να αγοράσουν τις πιστώσεις.

Κέρδος 100%
Εφόσον η Tesla λαμβάνει αυτές τις ρυθμιστικές πιστώσεις δωρεάν, είναι σε θέση να τις πουλήσει με περιθώρια κέρδους 100%, γεγονός που ενισχύει τα συνολικά περιθώρια κέρδους της εταιρείας. Έχει αποδειχθεί σημαντικό έσοδο για την Tesla, η οποία δεν αποκαλύπτει τους αποδέκτες των πιστώσεων.
Το Bloomberg, το οποίο ανέφερε αρχικά την κατάθεση, υπολόγισε ότι η εταιρεία είχε αντλήσει σχεδόν 9 δισεκατομμύρια δολάρια από την πώληση ρυθμιστικών πιστώσεων από το 2009.
Η εταιρεία αναμένει ότι τα έσοδα από τις ρυθμιστικές πιστώσεις θα εξαντληθούν καθώς άλλες αυτοκινητοβιομηχανίες αυξάνουν την παραγωγή EV. Σε μια κλήση για τα κέρδη του 2020, ο Ζάκαρι Κέρκχορν, ο οικονομικός διευθυντής της εταιρείας εκείνη την εποχή, προειδοποίησε το ίδιο.
«Δεν διαχειριζόμαστε την επιχείρηση με την υπόθεση ότι οι ρυθμιστικές πιστώσεις θα συμβάλουν σημαντικά στο μέλλον», είπε ο Κέρκχορν στους επενδυτές, σύμφωνα με το Bloomberg.
Δεν θα είναι εσαεί πηγή κέρδους
«Θα συνεχιστεί για κάποιο χρονικό διάστημα, αλλά τελικά αυτή η ροή από τις ρυθμιστικές πιστώσεις θα μειωθεί», πρόσθεσε.
Ωστόσο, αυτό το σενάριο απέτυχε σε μεγάλο βαθμό να υλοποιηθεί, με τα κέρδη της Tesla από την πώληση ρυθμιστικών πιστώσεων να αυξάνονται ελαφρώς από πέρυσι, όταν κέρδισε 1,776 δισεκατομμύρια δολάρια.
Η αυτοκινητοβιομηχανία του Μασκ συνεχίζει να κυριαρχεί στην αγορά ηλεκτρικών οχημάτων των ΗΠΑ, αν και αρχίζει να χάνει έδαφος έναντι των ανταγωνιστών της.
Ωστόσο, πολλοί από τους μεγαλύτερους ανταγωνιστές της περιορίζουν τα φιλόδοξα σχέδιά τους για EV, με τη Ford να αναβάλλει επενδύσεις 12 δισεκατομμυρίων δολαρίων και τη General Motors να επαναφέρει τα υβριδικά στη γκάμα της.
Αυτήν τη στιγμή, η μεγαλύτερη απειλή για την κυριαρχία της Tesla προέρχεται από την Κίνα, με την BYD να ξεπερνά την αυτοκινητοβιομηχανία ως η κορυφαία σε πωλήσεις ηλεκτρικών οχημάτων παγκοσμίως στην αρχή του έτους.


Latest News

Πιέσεις στον Στάρμερ από την αυτοκινητοβιομηχανία για νέα κίνητρα στα EV
Οι ηγέτες της βιομηχανίας αυτοκινήτων στη Βρετανία απαίτησαν επειγόντως νέα κίνητρα για την ενίσχυση της αγοράς EV

Απότομη προσγείωση για την Tesla - Πόσα έχασε μετά τις εκλογές
Οι επενδυτές εξακολουθούν να συζητούν αν η εταιρεία του Μασκ παραμένει υπερτιμημένη

Η Toyota λανσάρει στην Κίνα το φθηνότερο ηλεκτρικό όχημα
Θα μπορέσει να ανταγωνιστεί η Toyota με το νέο της EV την BYD στην Κίνα;

O Mασκ πέτυχε την... καταβαράθρωση της Tesla στη Γερμανία - Βουτιά 76% στις πωλήσεις
Ο Ιλον Μασκ υποστήριξε την ακροδεξιά Εναλλακτική για τη Γερμανία και αυτό είχε επιπτώσεις στις πωλήσεις της Tesla στη χώρα

Πώς μπορούν να εξοικονομήσουν μέχρι 2.900 ευρώ τον χρόνο οι οδηγοί EV
Τι δείχνει μελέτη της Eurelectric-EY για την ηλεκτροκίνηση στην Ευρώπη

Κομισιόν: Περιθώριο 3 ετών στην αυτοκινητοβιομηχανία για τους στόχους εκπομπών CO2
Στις 5 Μαρτίου η Κομισιόν να παρουσιάσει το πλήρες σχέδιο δράσης για την ευρωπαϊκή αυτοκινητονβιομηχανία - Οι προτεραιότητες που ανακοίνωσε η Ούρσουλα φον ντερ Λάιεν

O Τραμπ κόβει τις επιδοτήσεις για τα EV και απειλεί τα... κέρδη της GM
Το μερίδιο της GM στα EV στις ΗΠΑ, το τέταρτο τρίμηνο, έφτασε το 12% - ποσοστό διπλάσιο σε σχέση με έναν χρόνο νωρίτερα

Άλμα πωλήσεων για τα EV στην Ευρώπη, προβληματισμός για τα πρόστιμα - Τι θα ανακοινώσει η Κομισιόν
Οι εταιρείες κινδυνεύουν να πληρώσουν πρόστιμα δισ. ευρώ επειδή δεν θα επιτύχουν τους στόχους της ΕΕ για τις εκπομπές ρύπων -