Tις ρυθμιστικές πιστώσεις εκμεταλλεύεται η Tesla του Ίλον Μασκ, ως ακόμη ένα μονοπάτι για επιπλέον κερδοφορία, που έρχεται να συμπληρώσει την πρωταρχική της δραστηριότητα να κατασκευάζει και να πουλά ηλεκτρικά οχήματα.
Τα οφέλη από τον πρόσθετο αυτό τομέα δραστηριοποίησης είναι μεγάλα – αρκεί να σκεφτεί κανείς ότι πέρυσι έβγαλε 1,79 δισεκατομμύρια δολάρια από πωλήσεις ρυθμιστικών πιστώσεων, σύμφωνα με πρόσφατη κατάθεση της Επιτροπής Κεφαλαιαγοράς των ΗΠΑ.
Tesla: Αναταράξεις για την εταιρεία του Ίλον Μασκ – Τα εμπόδια που αντιμετωπίζει
Στις προσπάθειες για μείωση των εκπομπών άνθρακα, οι κυβερνήσεις σε όλο τον κόσμο έχουν εισαγάγει κίνητρα ώστε οι αυτοκινητοβιομηχανίες να αναπτύξουν ηλεκτρικά οχήματα ή αυτοκίνητα με πολύ χαμηλές εκπομπές άνθρακα. Έτσι δίνονται πιστώσεις σε αυτοκινητοβιομηχανίες που κατασκευάζουν και πωλούν φιλικά προς το περιβάλλον οχήματα.
Αυτές οι αυτοκινητοβιομηχανίες υποχρεούνται να απορροφούν ένα ορισμένο ποσό ρυθμιστικών πιστώσεων κάθε χρόνο. Εάν δεν μπορούν οι ίδιες να επιτύχουν τον στόχο, μπορούν να τα αγοράσουν από άλλες εταιρείες που έχουν επιπλέον πιστώσεις.
Έτσι λοιπόν, οι ανταγωνιστές της Tesla που δεν πουλούσαν αρκετά ηλεκτρικά οχήματα για να πληρούν τους κανονισμούς ρύπων και εκπομπών που έχουν επιβληθεί από ρυθμιστικές αρχές στις ΗΠΑ, την Ευρώπη και την Κίνα, απευθύνθηκαν σε εκείνη για να αγοράσουν τις πιστώσεις.
Κέρδος 100%
Εφόσον η Tesla λαμβάνει αυτές τις ρυθμιστικές πιστώσεις δωρεάν, είναι σε θέση να τις πουλήσει με περιθώρια κέρδους 100%, γεγονός που ενισχύει τα συνολικά περιθώρια κέρδους της εταιρείας. Έχει αποδειχθεί σημαντικό έσοδο για την Tesla, η οποία δεν αποκαλύπτει τους αποδέκτες των πιστώσεων.
Το Bloomberg, το οποίο ανέφερε αρχικά την κατάθεση, υπολόγισε ότι η εταιρεία είχε αντλήσει σχεδόν 9 δισεκατομμύρια δολάρια από την πώληση ρυθμιστικών πιστώσεων από το 2009.
Η εταιρεία αναμένει ότι τα έσοδα από τις ρυθμιστικές πιστώσεις θα εξαντληθούν καθώς άλλες αυτοκινητοβιομηχανίες αυξάνουν την παραγωγή EV. Σε μια κλήση για τα κέρδη του 2020, ο Ζάκαρι Κέρκχορν, ο οικονομικός διευθυντής της εταιρείας εκείνη την εποχή, προειδοποίησε το ίδιο.
«Δεν διαχειριζόμαστε την επιχείρηση με την υπόθεση ότι οι ρυθμιστικές πιστώσεις θα συμβάλουν σημαντικά στο μέλλον», είπε ο Κέρκχορν στους επενδυτές, σύμφωνα με το Bloomberg.
Δεν θα είναι εσαεί πηγή κέρδους
«Θα συνεχιστεί για κάποιο χρονικό διάστημα, αλλά τελικά αυτή η ροή από τις ρυθμιστικές πιστώσεις θα μειωθεί», πρόσθεσε.
Ωστόσο, αυτό το σενάριο απέτυχε σε μεγάλο βαθμό να υλοποιηθεί, με τα κέρδη της Tesla από την πώληση ρυθμιστικών πιστώσεων να αυξάνονται ελαφρώς από πέρυσι, όταν κέρδισε 1,776 δισεκατομμύρια δολάρια.
Η αυτοκινητοβιομηχανία του Μασκ συνεχίζει να κυριαρχεί στην αγορά ηλεκτρικών οχημάτων των ΗΠΑ, αν και αρχίζει να χάνει έδαφος έναντι των ανταγωνιστών της.
Ωστόσο, πολλοί από τους μεγαλύτερους ανταγωνιστές της περιορίζουν τα φιλόδοξα σχέδιά τους για EV, με τη Ford να αναβάλλει επενδύσεις 12 δισεκατομμυρίων δολαρίων και τη General Motors να επαναφέρει τα υβριδικά στη γκάμα της.
Αυτήν τη στιγμή, η μεγαλύτερη απειλή για την κυριαρχία της Tesla προέρχεται από την Κίνα, με την BYD να ξεπερνά την αυτοκινητοβιομηχανία ως η κορυφαία σε πωλήσεις ηλεκτρικών οχημάτων παγκοσμίως στην αρχή του έτους.
Latest News
Πώς η Νορβηγία πρωτοστατεί στην ηλεκτροκίνηση
Μέχρι το τέλος του 2025 θα πωλούνται στη Νορβηγία μόνο ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Τι διδάγματα μπορεί να πάρει η Ευρώπη από το success-story της χώρας στην ηλεκτροκίνηση;
Αλλαγές σε ΚΤΕΟ, ηλεκτροφόρτιση και μεταχειρισμένα - Τι πρέπει να γνωρίζετε
Τι προβλέπει το νομοσχέδιο του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών που συζητήθηκε στο υπουργικό συμβούλιο
Αυξημένες πωλήσεις αναφέρει η σουηδική Polestar
Η Polestar ανακοίνωσε λιανικές πωλήσεις 12.256 για το τέταρτο τρίμηνο του 2024 ,έναντι 11.640 κατα το ίδιο διάστημα του 2023
«Εμφύλιος» στις πολυκατοικίες με τη φόρτιση των EV
Ποιες είναι οι υποχρεώσεις όσων διαθέτουν ή σκέφτονται να αποκτήσουν ηλεκτρικά αυτοκίνητα - Πώς μπορούν να φορτίζουν
Η Βρετανία έγινε η μεγαλύτερη αγορά ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην Ευρώπη - Ξεπέρασε τη Γερμανία
Στα 381.970 ανέρχονται τα ηλεκτρικά οχήματα που πωλήθηκαν στη Βρετανία μέσα στο 2024
Η Κίνα κερδίζει τον αγώνα για φόρτιση EV 5 λεπτών
Ο χρόνος αναμονής για φόρτιση μπαταριών είναι ένας κύριος λόγος που αποτρέπει ππολλούς από την στροφή στην ηλεκτροκίνηση
Η Tesla βλέπει την BYD να κλείνει το χάσμα και τις πωλήσεις να μειώνονται μετά από μια 10ετία ανόδου [γράφημα]
Οι πωλήσεις της BYD εκτινάχθηκαν το δεύτερο εξάμηνο του 2024 και ο Ιλον Μασκ όλα δείχνουν ότι βλέπει... εφιάλτες στην Tesla
Τσουχτερό πρόστιμο για οδήγηση πατινιού σε πεζοδρόμιο - Τι αποφάσισε η Βαρκελώνη
Υπολογίζεται ότι τα ηλεκτρικά πατίνια και σκούτερ αντιστοιχούν σε περίπου 44.000 διαδρομές την ημέρα στην πόλη της Βαρκελώνης
Οι δυσοίωνες προβλέψεις για τις βιομηχανίες EV το 2025
Οι πωλήσεις EV θα μειωθούν το 2025. Τι σημαίνει για την Tesla και την υπόλοιπη αυτοκινητοβιομηχανία.
«Σκληρό ροκ» Κίνας με κρίσιμα ορυκτά για μπαταρίες - Νέοι περιορισμοί αγχώνουν τη Δύση
Τα σχέδια του Πεκίνου θα είναι τροχοπέδη και για την επέκταση στο εξωτερικό μεγάλων κινεζικών εταιρειών κατασκευής στις μπαταρίες λιθίου