
Η κρίση της Ερυθράς Θάλασσας πυροδότησε μια απότομη άνοδο του πληθωρισμού των θαλάσσιων εμπορευματικών μεταφορών τους τελευταίους δύο μήνες, ωστόσο υπάρχουν ενδείξεις ότι η ανοδική πίεση στους ναυτιλιακούς ναύλους σε βασικούς εμπορικούς δρόμους μπορεί και να έχει κορυφωθεί.
Με βάση την ανάλυση των πιο πρόσφατων δεδομένων φορτίου από τη Xeneta, μια κορυφαία πλατφόρμα συγκριτικής αξιολόγησης θαλάσσιων και αεροπορικών εμπορευματικών μεταφορών, οι ναυτιλιακές τιμές στα θαλάσσια δρομολόγια από την Ασία προς τις ΗΠΑ αρχίζουν να μειώνονται. Και όπως επισημαίνει το CNBC, τα κόστη της Ευρώπης και της Μεσογείου είχαν ήδη αρχίσει να μειώνονται στα τέλη Ιανουαρίου.
Εάν η τάση συνεχιστεί, αυτό θα παρέχει κάποια ανακούφιση για τους αμερικανούς ναυλωτές που είδαν να αυξάνονται οι ναύλοι από την Άπω Ανατολή στις ΗΠΑ σε ένα γενικό εύρος από 146% (Ανατολική Ακτή) έως 186% (Δυτική Ακτή) ως αποτέλεσμα των επιθέσεων των Χούθι στην Ερυθρά Θάλασσα.
Πειραιάς: Υποχώρησε κατά 12,7% η διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων τον Ιανουάριο λόγω Χούθις
Αντιστροφή
Η αντιστροφή της τιμολόγησης των θαλάσσιων εμπορευμάτων έρχεται παρά τη θαλάσσια απειλή για τις παγκόσμιες εμπορικές ναυτιλιακές εταιρείες που δεν δείχνει σημάδια ύφεσης . Πιο πρόσφατα, η Επιχείρηση Ναυτιλιακού Εμπορίου του Ηνωμένου Βασιλείου δήλωσε ότι ένα πλοίο μεταφοράς χύδην φορτίου δέχτηκε επίθεση με ρουκέτες στα ανοικτά των ακτών του Άντεν της Υεμένης, με το πλοίο να έχει υποστεί μικρές ζημιές, αν και δεν αναφέρθηκαν τραυματισμοί στο πλήρωμα. Σηματοδότησε την 48η επίθεση στην εμπορική ναυτιλία από τις 19 Νοεμβρίου.
Τα δεδομένα
Σύμφωνα με τα νέα δεδομένα που παρέχονται στο CNBC από την Xeneta, οι τιμές των εμπορευματοκιβωτίων μειώθηκαν ελαφρά από 6.260 $ ανά FEU (40 πόδια) την 1η Φεβρουαρίου σε 6.100 $ σε $4.680 στις 15 Φεβρουαρίου. Τα δεδομένα υποδεικνύουν ότι ένα ανώτατο όριο των χρεώσεων από την Άπω Ανατολή προς τις ΗΠΑ μπορεί να έχει επιτευχθεί.
«Οι πρώτες ενδείξεις υποδηλώνουν περαιτέρω χαλάρωση της αγοράς τις επόμενες 10 ημέρες», εξήγησε η Emily Stausbøll, αναλυτής αγοράς της Xeneta.
Τα δεδομένα της Xeneta συγκεντρώνονται από περισσότερα από 400 εκατομμύρια σημεία δεδομένων crowdsource.
Αν και αυτή είναι μια ευπρόσδεκτη εξέλιξη για τους εισαγωγείς των ΗΠΑ, οι χρεώσεις spot στην Ανατολική Ακτή των ΗΠΑ εξακολουθούν να είναι αυξημένες κατά 146% σε σύγκριση με τις 14 Δεκεμβρίου και 186% στη Δυτική Ακτή των ΗΠΑ.
«Σε αντίθεση με την περίοδο της Covid-19, όταν η διαταραχή συνέχισε να προκαλεί τον όλεθρο, οι ναυλωτές και οι μεταφορείς γνωρίζουν τώρα με τι έχουν να κάνουν όσον αφορά τα πλοία που εκτρέπονται γύρω από την Αφρική για να αποφύγουν τη Διώρυγα του Σουέζ», δήλωσε η Stausbøll. «Τα τέλη εξακολουθούν να είναι αυξημένα, επομένως ο αντίκτυπος αυτής της κρίσης απέχει πολύ από το να έχει τελειώσει και η κατάσταση μπορεί να αλλάξει ανά πάσα στιγμή, αλλά ίσως έχει αποκατασταθεί κάποια ομαλότητα».
Η πτώση των ναύλων έρχεται εν μέσω μιας πρόσφατης μείωσης της ζήτησης για την ασιατική μεταποίηση και κατά την περίοδο της Σεληνιακής Πρωτοχρονιάς, η οποία είναι μια εποχή χαμηλότερου όγκου φορτίου καθώς η κινεζική μεταποίηση επιβραδύνεται ενόψει των εορτών. Οι όγκοι αναμένεται να αυξηθούν όταν τα εργοστάσια μεταποίησης λειτουργήσουν ξανά και αυτό θα μπορούσε να επηρεάσει τις τιμές κατά το υπόλοιπο του έτους.


Latest News

«Ξεπουλάνε» τα ακτοπλοϊκά για το Πάσχα - «Ζαλίζουν» οι τιμές
Οι τουριστικοί πράκτορες επισημαίνουν ότι για την Μεγάλη Τετάρτη και την Μεγάλη Πέμπτη τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια είναι ελάχιστα

Τραμπ: Εντολή στις υπηρεσίες να σχεδιάσουν τη Ναυτική Αναγέννηση των ΗΠΑ
Το εκτελεστικό διάταγμα του Τραμπ αποσκοπεί στην αντιμετώπιση της κυριαρχίας της Κίνας στη ναυτιλία των ωκεανών

Το στοίχημα Κικίλια για μείωση των τιμών
Οι αρμόδιες υπηρεσίες του υπουργείου Ναυτιλίας θα πρέπει να καταγράψουν τις τιμές που ισχύουν αυτή τη στιγμή για όλες τις γραμμές και όλα τα πλοία

Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών: Θετικά και αρνητικά σημεία στην απόφαση του ΙΜΟ για την πράσινη μετάβαση της ναυτιλίας
Η πρόεδρος της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστώ, Μελίνα Τραυλού μιλάει για άδικη μεταχείριση του LNG που υπονομεύει τις επενδύσεις που έχουν πραγματοποιηθεί

Οι Ευρωπαίοι εφοπλιστές χαιρετίζουν τη συμφωνία για τις ανθρακούχες εκπομπές
Η συμφωνία επιτεύχθηκε μετά από ψηφοφορία, ένα γεγονός σπάνιο στον ΙΜΟ όπου πάντα επιδιώκεται η ομοφωνία

Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών: +100 υποτροφίες για το Ακαδημαϊκό Έτος 2025-2026
Η Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών χορηγεί και φέτος +100 Υποτροφίες, καθώς και την υποτροφία με τη συμβολική ονομασία «Αριστεία»

ΟΤ Delphi Economic Forum X – Β. Κικίλιας: Κλειστός διαγωνισμός 4 χρόνων για τις άγονες γραμμές
Ο κ. Κικίλιας έκανε λόγο για οριζόντιο τρόπο συγκράτησης των τιμών στα ακτοπλοϊκά εισιτήρια με τη μείωση κατά 50% των λιμενικών τελών

ΟΤ Delphi Economic Forum X – Frederiksen (AEC) – Σημαντικός ο ρόλος των Ελλήνων εφοπλιστών στην Αρκτική
Για την ελληνική ναυτιλία μίλησε στο ΟΤ Delphi Economic Forum X ο Mads Frederiksen, εκτελεστικός διευθυντής στο Arctic Economic Council

Κικίλιας: Τι ζητεί να αλλάξει στο επιβατικό λιμάνι Πειραιά
«Η άμεση αναβάθμιση και ο εκσυγχρονισμός των υπηρεσιών του με παράλληλη επίλυση των όποιων προβλημάτων έχουν ανακύψει είναι πρώτη προτεραιότητα» δηλώνει στα «ΝΕΑ»

«Φρένο» στις τιμές των εισιτήριων μέσω της μείωσης των λιμενικών τελών
Μειώνονται κατά 50% από την 1η Μαΐου του τρέχοντος έτους και για ένα χρόνο τα λιμενικά τέλη για τους επιβάτες