Η κρίση της Ερυθράς Θάλασσας πυροδότησε μια απότομη άνοδο του πληθωρισμού των θαλάσσιων εμπορευματικών μεταφορών τους τελευταίους δύο μήνες, ωστόσο υπάρχουν ενδείξεις ότι η ανοδική πίεση στους ναυτιλιακούς ναύλους σε βασικούς εμπορικούς δρόμους μπορεί και να έχει κορυφωθεί.
Με βάση την ανάλυση των πιο πρόσφατων δεδομένων φορτίου από τη Xeneta, μια κορυφαία πλατφόρμα συγκριτικής αξιολόγησης θαλάσσιων και αεροπορικών εμπορευματικών μεταφορών, οι ναυτιλιακές τιμές στα θαλάσσια δρομολόγια από την Ασία προς τις ΗΠΑ αρχίζουν να μειώνονται. Και όπως επισημαίνει το CNBC, τα κόστη της Ευρώπης και της Μεσογείου είχαν ήδη αρχίσει να μειώνονται στα τέλη Ιανουαρίου.
Εάν η τάση συνεχιστεί, αυτό θα παρέχει κάποια ανακούφιση για τους αμερικανούς ναυλωτές που είδαν να αυξάνονται οι ναύλοι από την Άπω Ανατολή στις ΗΠΑ σε ένα γενικό εύρος από 146% (Ανατολική Ακτή) έως 186% (Δυτική Ακτή) ως αποτέλεσμα των επιθέσεων των Χούθι στην Ερυθρά Θάλασσα.
Πειραιάς: Υποχώρησε κατά 12,7% η διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων τον Ιανουάριο λόγω Χούθις
Αντιστροφή
Η αντιστροφή της τιμολόγησης των θαλάσσιων εμπορευμάτων έρχεται παρά τη θαλάσσια απειλή για τις παγκόσμιες εμπορικές ναυτιλιακές εταιρείες που δεν δείχνει σημάδια ύφεσης . Πιο πρόσφατα, η Επιχείρηση Ναυτιλιακού Εμπορίου του Ηνωμένου Βασιλείου δήλωσε ότι ένα πλοίο μεταφοράς χύδην φορτίου δέχτηκε επίθεση με ρουκέτες στα ανοικτά των ακτών του Άντεν της Υεμένης, με το πλοίο να έχει υποστεί μικρές ζημιές, αν και δεν αναφέρθηκαν τραυματισμοί στο πλήρωμα. Σηματοδότησε την 48η επίθεση στην εμπορική ναυτιλία από τις 19 Νοεμβρίου.
Τα δεδομένα
Σύμφωνα με τα νέα δεδομένα που παρέχονται στο CNBC από την Xeneta, οι τιμές των εμπορευματοκιβωτίων μειώθηκαν ελαφρά από 6.260 $ ανά FEU (40 πόδια) την 1η Φεβρουαρίου σε 6.100 $ σε $4.680 στις 15 Φεβρουαρίου. Τα δεδομένα υποδεικνύουν ότι ένα ανώτατο όριο των χρεώσεων από την Άπω Ανατολή προς τις ΗΠΑ μπορεί να έχει επιτευχθεί.
«Οι πρώτες ενδείξεις υποδηλώνουν περαιτέρω χαλάρωση της αγοράς τις επόμενες 10 ημέρες», εξήγησε η Emily Stausbøll, αναλυτής αγοράς της Xeneta.
Τα δεδομένα της Xeneta συγκεντρώνονται από περισσότερα από 400 εκατομμύρια σημεία δεδομένων crowdsource.
Αν και αυτή είναι μια ευπρόσδεκτη εξέλιξη για τους εισαγωγείς των ΗΠΑ, οι χρεώσεις spot στην Ανατολική Ακτή των ΗΠΑ εξακολουθούν να είναι αυξημένες κατά 146% σε σύγκριση με τις 14 Δεκεμβρίου και 186% στη Δυτική Ακτή των ΗΠΑ.
«Σε αντίθεση με την περίοδο της Covid-19, όταν η διαταραχή συνέχισε να προκαλεί τον όλεθρο, οι ναυλωτές και οι μεταφορείς γνωρίζουν τώρα με τι έχουν να κάνουν όσον αφορά τα πλοία που εκτρέπονται γύρω από την Αφρική για να αποφύγουν τη Διώρυγα του Σουέζ», δήλωσε η Stausbøll. «Τα τέλη εξακολουθούν να είναι αυξημένα, επομένως ο αντίκτυπος αυτής της κρίσης απέχει πολύ από το να έχει τελειώσει και η κατάσταση μπορεί να αλλάξει ανά πάσα στιγμή, αλλά ίσως έχει αποκατασταθεί κάποια ομαλότητα».
Η πτώση των ναύλων έρχεται εν μέσω μιας πρόσφατης μείωσης της ζήτησης για την ασιατική μεταποίηση και κατά την περίοδο της Σεληνιακής Πρωτοχρονιάς, η οποία είναι μια εποχή χαμηλότερου όγκου φορτίου καθώς η κινεζική μεταποίηση επιβραδύνεται ενόψει των εορτών. Οι όγκοι αναμένεται να αυξηθούν όταν τα εργοστάσια μεταποίησης λειτουργήσουν ξανά και αυτό θα μπορούσε να επηρεάσει τις τιμές κατά το υπόλοιπο του έτους.
Latest News
Στη μαύρη λίστα των ΗΠΑ η Cosco: H Αθήνα «μετρά» τις επιπτώσεις - Τι λένε πηγές στο Reuters
Παράγοντες της αγοράς αναφέρουν στο Reuters ότι μέχρι στιγμής το λιμάνι του Πειραιά λειτουργεί κανονικά
OΛΘ: Πιάνει λιμάνι(;) η LeonidsPort – Οι νέες μετοχικές ισορροπίες με Σαββίδη – CMA CGM και Υπερταμείο
Στον ΟΛΘ η δισεκατομμυριούχος Margarita Louis – Dreyfus επιδιώκει την απόκτηση του 21% - Τα σενάρια για τη νέα μετοχική σύνθεση
Σπάνε ρεκόρ οι ναυπηγήσεις νεότευκτων πλοίων - Στα 204 δισ. τα συμβόλαια
Στα ναυπηγεία το 2024 η ζήτηση για κατασκευές νέων πλοίων ήταν ισχυρή στο σύνολο και ανά ναυτιλιακό κλάδο, σύμφωνα με τον οίκο Clarksons
Δημόσια πρόταση για το 21% του ΟΛΘ από την LeonidsPort - Σημαντικό premium 26,6%
H LeonidsPort B.V. προτίθεται να αγοράσει μετοχές του ΟΛΘ και απευθείας μέσω της χρηματιστηριακής αγοράς ή εξωχρηματιστηριακά στο προσφερόμενο τίμημα
Κοντά σε ιστορική συμφωνία ο IMO για τους ρύπους – Η συμβολή των Ελλήνων εφοπλιστών
Η διεθνής ναυτιλία βρίσκεται πολύ κοντά σε ιστορική συμφωνία για το πώς θα μειωθούν οι ρύποι με τη συμβολή της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών
Τι θα κρίνει την πορεία της αγοράς πλοίων μεταφοράς LNG
Ενας εμπορικός πόλεμος ΗΠΑ - Πεκίνου θα στρέψει την Κίνα σε νέες πηγές προμήθειας που είναι πιο κοντά της, όπως το Κατάρ, η Ρωσία και η Αυστραλία
Έκρηξη νέων επενδύσεων- 44 νέα ρυμουλκά στο ελληνικό νηολόγιο
Ο αριθμός αυτός είναι εντυπωσιακός και αποτελεί ρεκόρ εκσυγχρονισμού για μια μόνο κατηγορία του ελληνικού εμπορικού στόλου σε τέτοιο χρονικό διάστημα
Containers: Αύξηση 149% στις τιμές ναύλων σε έναν χρόνο
Στα πλοία μεταφοράς ξηρού χύδην φορτίου η ναυλαγορά «εξέπληξε» θετικά καθώς στα μεγαλύτερα μεγέθους πλοία, τα Capes, ο μέσος ναύλος κινήθηκε ανοδικά κατά 76%
Η MSC η πιο δυναμικά αναπτυσσόμενη ναυτιλιακή στη μεταφορά εμπορευματοκιβωτίων [πίνακας]
Η MSC μεγάλωσε την απόσταση από τη δεύτερη Maersk στη σχετική κατάταξη των ναυτιλιακών όπως ανακοίνωσε η Alphaliner
Γιάννης Ξυλάς: Η Intercargo ισχυρή όσο ποτέ
Η Intercargo έφτασε σε ιστορικά υψηλά επίπεδα αριθμού μελών, προωθώντας κρίσιμες πρωτοβουλίες που ενίσχυσαν τον ρόλο της, τονίζει ο κ. Ξυλάς