Ο κ. Κοτζιάς αναφέρθηκε στη μεταβλητότητα του ναυτιλιακού κλάδου αλλά και τον σημαντικό ρόλο του ναυλομεσίτη, ειδικά στη στήριξη της ελληνικής πλοιοκτησίας.
Από ρεκόρ σε ρεκόρ οι ναύλοι λόγω Κίνας
Μιλώντας για τις ναυλαγορές υπογράμμισε ότι δεν είναι εύκολο να δοθεί απάντηση στην ερώτηση «τί βλέπουμε;». «Τόσα απρόβλεπτα συνέβησαν, τόσοι εξωγενείς παράγοντες επηρέασαν και εξακολουθούν να επιδρούν στην ναυτιλία, που ακόμα και στη λέξη εκτίμηση ελλοχεύουν τόσο σοβαροί κίνδυνοι που διστάζεις να τολμήσεις να εκφέρεις άποψη», είπε.
«Μεταβλητότητα, κύκλοι, τα πάνω και τα κάτω, που λέμε, των οποίων η διάρκεια μπορεί να είναι από εβδομάδες έως μήνες… και όσον αφορά στις προβλέψεις ακόμα και των λεγομένων Guru; Μα είναι ακριβώς αυτές που πέφτουν διαρκώς έξω», ανέφερε χαρακτηριστικά. Στη συνέχεια περιέγραψε τη κατάσταση που βιώνει η ναυτιλία καθώς τα «γεωπολιτικά γεγονότα έχουν αλλάξει την παγκόσμια ροή φορτίων και έχουν διαμορφώσει νέες θαλάσσιες διαδρομές».
Ωστόσο, η οικονομική αβεβαιότητα και οι αυξανόμενοι παντός είδους κίνδυνοι από την Ουκρανία και τη Ρωσία έως το Ισραήλ και την ευρύτερη Μέση Ανατολή, εξακολουθούν να κυριαρχούν και στις αρχές του 2024. Οι αυξανόμενες εντάσεις στην Ερυθρά Θάλασσα ώθησαν πολλούς πλοιοκτήτες να αποφεύγουν τη διέλευση από το Σουέζ, μειώνοντας σημαντικά τον αριθμό των πλοίων που διέρχονται από τη Διώρυγα αλλά την κίνηση στα λιμάνια της Ανατολικής Μεσογείου συμπεριλαμβανομένου και του Πειραιά, η ξηρασία στον Παναμά δημιουργεί άλλη μια αναστάτωση καθώς οι καθυστερήσεις ωθούν πλοία σε εναλλακτικές μακρύτερες διαδρομές, σύμφωνα με τον κ. Κοτζιά.
«Όλα αυτά καλούμαστε να τα διαχειριστούμε και να βρούμε λύσεις. Αυτό είναι βασικό μέρος της επαγγελματικής αποστολής μας, η αναζήτηση της καλύτερης λύσης σε προκλήσεις που καθημερινά αντιμετωπίζουμε» τόνισε ο πρόεδρος τα HSA.
Ποικιλία
Οι Έλληνες μεσίτες, είπε στη συνέχεια ο ομιλητής, βρίσκονται πάντα στο πλευρό των Ελλήνων πλοιοκτητών και η αναγκαιότητα τους παραμένει άκρως σημαντική. «Τα πλοία έχουν πληθώρα εξόδων αλλά μία μόνο πηγή εσόδων, το ναύλο. Εδώ ακριβώς αναδεικνύεται η πολύτιμη συνεισφορά των ναυλομεσιτών που συνεισφέρουν στη βελτιστοποίηση των αποδόσεων» είπε ο κ. Κοτζιάς.
«Αλλά και οι μεσίτες αγοραπωλησιών πλοίων είναι εξίσου ιδιαίτερα σημαντικοί, δεδομένου του μεγέθους των κεφαλαίων που διακινούνται. Για παράδειγμα πάνω από 40 δις δολάρια ΗΠΑ δαπανήθηκαν το 2023 για αγορά μεταχειρισμένων πλοίων, ενώ περίπου 100 δις δολάρια αφορούν σε παραγγελίες νεότευκτων», συνέχισε.
Ακολούθως αναφέρθηκε στο επάγγελμα του μεσίτη το οποίο όπως είπε «απαιτεί ποικιλία από ειδικές γνώσεις, όπως τεχνικές γνώσεις για συγκεκριμένα είδη πλοίων και τη χρησιμότητα του καθενός, νομικό υπόβαθρο, και σαφώς την ικανότητα διαπραγμάτευσης, ώστε τα δύο μέρη να έρχονται σε συμφωνία ή συμβιβασμό».
Το χρυσό ιωβηλαίο
Ο HAS που συμπηρώνει φέτος 49 χρόνια λειτουργάις και το 2025 θα γιορτάσει το χρυσό ιωβηλαίο των 50 χρόνων όπως είπε ο πρόεδρος του, συνεισφέρει στην προσπάθεια ανανέωσης του Ελληνόκτητου στόλου, την περαιτέρω ανάπτυξή του, και εν γένει στη διατήρηση της Ελληνικής ναυτιλίας στην κορυφή του παγκόσμιου ναυτιλιακού στερεώματος. Για να είμαστε σύμβουλοι και άξιοι της εμπιστοσύνης της Ελληνικής Πλοιοκτησίας που αριστεύει, πρέπει και εμείς οι μεσίτες να αριστεύουμε. Και αυτή είναι η καθημερινή μας πρόκληση που μας κάνει διαρκώς καλύτερους, κατέληξε.
Στην εκδήλωση βραβεύτηκαν τρία από τα παλαιότερα μέλη του Hellenic Shipbrokers Association, οι κ.κ. Ντένης Βερναρδάκης, Ανδρέας Καλλίτσης και Ντίνος Πέρρος. Ο κ. Ντένης Βερναρδάκης διετέλεσε Γεν. Γραμματέας του Συνδέσμου, ο κ. Ντίνος Πέρρος είναι ένα από τα ιδρυτικά στελέχη, έχοντας διατελέσει μέλος του Δ.Σ. και της επιτροπής Αγοραπωλησιών και ο κ. Ανδρέας Καλλίτσης, είναι ιδρυτικό στέλεχος και ευεργέτης του Συνδέσμου, ενώ διετέλεσε Ταμίας και μέλος του Δ.Σ.
Latest News
Νέοι παίκτες εισέρχονται στη ναυτιλία - Πολύ λίγοι οι «μεγάλοι»
Τι είδε ο οίκος Xclusiv για την πορεία στη ναυτιλία του κλάδου δεξαμενοπλοίων και πλοίων μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου
Τέλος στα «γέρικα σκαριά» στις άγονες ακτοπλοϊκές γραμμές
Πρόγραμμα χρηματοδότησης για την ακτοπλοία ωστε να αντικατασταθούν τα πλοία στις άγονες γραμμές, στοχεύει το υπουργείο Ναυτιλίας
Cosco – PCT: Yποτροφίες ύψους 2.500 ευρώ σε 4 πρωτοετείς φοιτήτριες στο Πέραμα
Η απονομή των υποτροφιών πραγματοποιήθηκε το Σάββατο 2 Νοεμβρίου σε εορταστική εκδήλωση την οποία διοργάνωσε η PCT/COSCO
ΟΛΘ: Απορρίφθηκε από την Ενιαία Αρχή Δημοσίων Συμβάσεων η προσφυγή της Goldair
H Goldair έχει δικαίωμα δέκα ημερών να προσφύγει στο ΣτΕ για τον ΟΛΘ
Εκλογές ΗΠΑ: Ανησυχία για τα «εμπόδια που σηκώνονται στα σύνορα»
Με βάση το τι υπόσχονται οι δύο μονομάχοι η ναυτιλία αναμένεται να επηρεαστεί από οποιοδήποτε αποτέλεσμα, αλλού θετικά και αλλού αρνητικά
Τραυλού: Οι Έλληνες εφοπλιστές είναι διαχρονικά κοντά στα Σώματα Ασφαλείας
Η κ. Τραυλού παρέστη σε εκδήλωση κατά την οποία ο Μ. Χρυσοχοΐδη, τίμησε την ΕΕΕ για την δωρεά εξοπλισμού στη Διεύθυνση Τροχαίας Αττικής
Ο ΟΛΠ παρουσίασε καθαρά κέρδη πάνω από 70 εκατ. ευρώ στο εννιάμηνο
Αύξηση διακίνησης έναντι του 2023 καταγράφηκε στους περισσότερες λειτουργικούς τομείς του ΟΛΠ το γ' τρίμηνο
Νέες εκδόσεις από το Ίδρυμα Ευγενίδου για τους σπουδαστές των Ακαδημιών Εμπορικού Ναυτικού
Το Ίδρυμα Ευγενίδου προχώρησε φέτος στη συγγραφή και έκδοση 5 νέων τίτλων και 6 επικαιροποιημένων για τους σπουδαστές και τις σπουδάστριες των ΑΕΝ.
Μεταφορικό ισοδύναμο: Νέα αποδέσμευση ποσού 14.642.070 ευρώ
Το υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής για την περίοδο 2019-2024, έχει διαθέσει συνολικά το ποσό των 265.132.348 ευρώ στην Δράση «Μεταφορικό Ισοδύναμο»
«Αποκαλυπτήρια» για τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια - Πού αυξήθηκαν, πού μειώθηκαν [πίνακες]
Τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια και σε ποιες γραμμές αυξήθηκαν και σε ποιες μειώθηκαν τον Σεπτέμβριο και τον Οκτώβριο - Τι δείχνουν τα στοιχεία του Παρατηρητηρίου Τιμών