Ο κ. Κοτζιάς αναφέρθηκε στη μεταβλητότητα του ναυτιλιακού κλάδου αλλά και τον σημαντικό ρόλο του ναυλομεσίτη, ειδικά στη στήριξη της ελληνικής πλοιοκτησίας.
Από ρεκόρ σε ρεκόρ οι ναύλοι λόγω Κίνας
Μιλώντας για τις ναυλαγορές υπογράμμισε ότι δεν είναι εύκολο να δοθεί απάντηση στην ερώτηση «τί βλέπουμε;». «Τόσα απρόβλεπτα συνέβησαν, τόσοι εξωγενείς παράγοντες επηρέασαν και εξακολουθούν να επιδρούν στην ναυτιλία, που ακόμα και στη λέξη εκτίμηση ελλοχεύουν τόσο σοβαροί κίνδυνοι που διστάζεις να τολμήσεις να εκφέρεις άποψη», είπε.
«Μεταβλητότητα, κύκλοι, τα πάνω και τα κάτω, που λέμε, των οποίων η διάρκεια μπορεί να είναι από εβδομάδες έως μήνες… και όσον αφορά στις προβλέψεις ακόμα και των λεγομένων Guru; Μα είναι ακριβώς αυτές που πέφτουν διαρκώς έξω», ανέφερε χαρακτηριστικά. Στη συνέχεια περιέγραψε τη κατάσταση που βιώνει η ναυτιλία καθώς τα «γεωπολιτικά γεγονότα έχουν αλλάξει την παγκόσμια ροή φορτίων και έχουν διαμορφώσει νέες θαλάσσιες διαδρομές».
Ωστόσο, η οικονομική αβεβαιότητα και οι αυξανόμενοι παντός είδους κίνδυνοι από την Ουκρανία και τη Ρωσία έως το Ισραήλ και την ευρύτερη Μέση Ανατολή, εξακολουθούν να κυριαρχούν και στις αρχές του 2024. Οι αυξανόμενες εντάσεις στην Ερυθρά Θάλασσα ώθησαν πολλούς πλοιοκτήτες να αποφεύγουν τη διέλευση από το Σουέζ, μειώνοντας σημαντικά τον αριθμό των πλοίων που διέρχονται από τη Διώρυγα αλλά την κίνηση στα λιμάνια της Ανατολικής Μεσογείου συμπεριλαμβανομένου και του Πειραιά, η ξηρασία στον Παναμά δημιουργεί άλλη μια αναστάτωση καθώς οι καθυστερήσεις ωθούν πλοία σε εναλλακτικές μακρύτερες διαδρομές, σύμφωνα με τον κ. Κοτζιά.
«Όλα αυτά καλούμαστε να τα διαχειριστούμε και να βρούμε λύσεις. Αυτό είναι βασικό μέρος της επαγγελματικής αποστολής μας, η αναζήτηση της καλύτερης λύσης σε προκλήσεις που καθημερινά αντιμετωπίζουμε» τόνισε ο πρόεδρος τα HSA.
Ποικιλία
Οι Έλληνες μεσίτες, είπε στη συνέχεια ο ομιλητής, βρίσκονται πάντα στο πλευρό των Ελλήνων πλοιοκτητών και η αναγκαιότητα τους παραμένει άκρως σημαντική. «Τα πλοία έχουν πληθώρα εξόδων αλλά μία μόνο πηγή εσόδων, το ναύλο. Εδώ ακριβώς αναδεικνύεται η πολύτιμη συνεισφορά των ναυλομεσιτών που συνεισφέρουν στη βελτιστοποίηση των αποδόσεων» είπε ο κ. Κοτζιάς.
«Αλλά και οι μεσίτες αγοραπωλησιών πλοίων είναι εξίσου ιδιαίτερα σημαντικοί, δεδομένου του μεγέθους των κεφαλαίων που διακινούνται. Για παράδειγμα πάνω από 40 δις δολάρια ΗΠΑ δαπανήθηκαν το 2023 για αγορά μεταχειρισμένων πλοίων, ενώ περίπου 100 δις δολάρια αφορούν σε παραγγελίες νεότευκτων», συνέχισε.
Ακολούθως αναφέρθηκε στο επάγγελμα του μεσίτη το οποίο όπως είπε «απαιτεί ποικιλία από ειδικές γνώσεις, όπως τεχνικές γνώσεις για συγκεκριμένα είδη πλοίων και τη χρησιμότητα του καθενός, νομικό υπόβαθρο, και σαφώς την ικανότητα διαπραγμάτευσης, ώστε τα δύο μέρη να έρχονται σε συμφωνία ή συμβιβασμό».
Το χρυσό ιωβηλαίο
Ο HAS που συμπηρώνει φέτος 49 χρόνια λειτουργάις και το 2025 θα γιορτάσει το χρυσό ιωβηλαίο των 50 χρόνων όπως είπε ο πρόεδρος του, συνεισφέρει στην προσπάθεια ανανέωσης του Ελληνόκτητου στόλου, την περαιτέρω ανάπτυξή του, και εν γένει στη διατήρηση της Ελληνικής ναυτιλίας στην κορυφή του παγκόσμιου ναυτιλιακού στερεώματος. Για να είμαστε σύμβουλοι και άξιοι της εμπιστοσύνης της Ελληνικής Πλοιοκτησίας που αριστεύει, πρέπει και εμείς οι μεσίτες να αριστεύουμε. Και αυτή είναι η καθημερινή μας πρόκληση που μας κάνει διαρκώς καλύτερους, κατέληξε.
Στην εκδήλωση βραβεύτηκαν τρία από τα παλαιότερα μέλη του Hellenic Shipbrokers Association, οι κ.κ. Ντένης Βερναρδάκης, Ανδρέας Καλλίτσης και Ντίνος Πέρρος. Ο κ. Ντένης Βερναρδάκης διετέλεσε Γεν. Γραμματέας του Συνδέσμου, ο κ. Ντίνος Πέρρος είναι ένα από τα ιδρυτικά στελέχη, έχοντας διατελέσει μέλος του Δ.Σ. και της επιτροπής Αγοραπωλησιών και ο κ. Ανδρέας Καλλίτσης, είναι ιδρυτικό στέλεχος και ευεργέτης του Συνδέσμου, ενώ διετέλεσε Ταμίας και μέλος του Δ.Σ.
Latest News
Αυξήσεις φωτιά στα ακτοπλοϊκά εισιτήρια και το 2025
Τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια σύμφωνα με τον Σύνδεσμο Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας θα αυξηθούν έως 12% από τον Μάιο λόγω του υψηλού κόστους από το νέο καύσιμο με μειωμένο θείο
Dreyfus για ΟΛΘ: Δεν θα διαγράψουμε τις μετοχές από το Χρηματιστήριο Αθηνών
Τι αναφέρει η Leonidsport της οικογένειας Dreyfus στο ενημερωτικό δελτίο για την δημόσια πρόταση στον ΟΛΘ
Χρήστος Στυλιανίδης: Προς παράταση η «πράσινη μετάβαση» της ακτοπλοΐας
Ο κ. Στυλιανίδης είπε επίσης ότι στις Βρυξέλες συζητήθηκε και το θέμα της χρηματοδότησης των αγόνων γραμμών μέσω ΣΔΙΤ
Οι αμερικανικές κυρώσεις στο ρωσικό πετρέλαιο εκτινάσουν τις τιμές των ναύλων στα τάνκερ
Πολλά από τα πλοία που τέθηκαν υπό καθεστώς κυρώσεων αποτελούν μέρος του ρωσικού «σκιώδους στόλου», μετέφεραν πετρέλαιο σε Ινδία και Κίνα
Το 2,1% του ΟΛΘ απέκτησαν οι Dreyfus - Το τίμημα
Η Leonidsport Β.V απέκτησε 212.114 μετοχές του ΟΛΘ στις 13 Ιανουαρίου - Σε εξέλιξη η δημόσια προσφορά
Οι Dreyfus «πατάνε το κουμπί» – Αρχίζει η δημόσια πρόταση για το 21% του ΟΛΘ
Ξεκινάει σήμερα η πρόταση της LeonidsPort για το 21% του μετοχικού κεφαλαίου του ΟΛΘ – Τα σενάρια και οι μετοχικές ισορροπίες
«Ριζικό λίφτινγκ» στις μαρίνες με επενδύσεις 180 εκατ. - Στα σκαριά πάνω από 40 project
Αναβαθμίζονται οι μαρίνες της χώρας και μαζί το τουριστικό προϊόν - Ποια projects εγκρίθηκαν, ποια απορρίφθηκαν
Στυλιανίδης: «Στηρίζουμε τις ευρωπαϊκές πρωτοβουλίες που ενισχύουν την ανταγωνιστικότητα της ναυτιλίας»
Ο υπουργός Ναυτιλίας Χρήστος Στυλιανίδης στις συναντήσεις του στις Βρυξέλλες ενημέρωσε, μεταξύ άλλων, για την εξέλιξη των έργων που χρηματοδοτούνται από την ΕΕ
Στη μαύρη λίστα των ΗΠΑ η Cosco: H Αθήνα «μετρά» τις επιπτώσεις - Τι λένε πηγές στο Reuters
Παράγοντες της αγοράς αναφέρουν στο Reuters ότι μέχρι στιγμής το λιμάνι του Πειραιά λειτουργεί κανονικά
OΛΘ: Πιάνει λιμάνι(;) η LeonidsPort – Οι νέες μετοχικές ισορροπίες με Σαββίδη – CMA CGM και Υπερταμείο
Στον ΟΛΘ η δισεκατομμυριούχος Margarita Louis – Dreyfus επιδιώκει την απόκτηση του 21% - Τα σενάρια για τη νέα μετοχική σύνθεση