
Πτώση 12,7% κατέγραψε η διακίνηση containers στους προβλήτες ΙΙ και ΙΙΙ του Πειραιά που διαχειρίζεται απευθείας η Cosco Shipping Ports (μέσω της ΣΕΠ) τον Ιανουάριο αποτέλεσμα της αλλαγής δρομολογίων που επέβαλαν οι… Χούθις, με τις επιθέσεις τους σε πλοία στην Ερυθρά Θάλασσα.
Όπως ανακοίνωσε πριν από λίγο η Cosco Shipping Ports μέσω των δυο προβλητών που ελέγχει στο λιμάνι του Πειραιά διακινήθηκαν τον Ιανουάριο 281,8 χιλιάδες Teu έναντι 322,8 χιλιάδων Teu τον ίδιο μήνα πέρυσι (μείωση 12,7%).
PCT: Διαρκής αναβάθμιση του ρόλου του Πειραιά στις εμπορευματικές μεταφορές με συνεχείς επενδύσεις
Αξίζει να σημειωθεί ότι η συνολική διακίνηση containers από την Cosco Shipping Ports σε όλα τα λιμάνια της στην Κίνα και εκτός Κίνας, σημείωσε άνοδο 13.9%.
Από τα λιμάνια που ελέγχει στην Ευρώπη, άνοδο έστω και μικρή κατέγραψαν τα terminals που ελέγχει στην Ισπανία (Βαλένθια και Μπιλμπάο) κατά 0,7% και το τέρμιναλ στην Αμβέρσα (9,4%) ενώ αντιθέτως πτώση κατέγραψε η μονάδα της στο Ρότερνταμ (-4,5%) όπως και στο Ζεμπρούγκ στο Βέλγιο (-22,9%) αλλά και στο τουρκικό λιμάνι Κούμπορτ (-30%) και το λιμάνι της στο Βάντο (Ιταλία (-13,3%). Επίσης πτώση κατέγραψε και η μονάδα της στην Ερυθρά Θάλασσα (Red Sea Gateway Terminal) στη Σαουδική Αραβία (-20,9%)
Αλλαγή ρότας
Υπενθυμίζεται ότι η κρίση στην Ερυθρά Θάλασσα υποχρέωσε όλες σχεδόν τις ναυτιλιακές εταιρείες μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων (και όχι μόνο) να επιλέγουν να στέλνουν τα πλοία τους γύρω από την Αφρική.
Οι αλλαγές δρομολογίων από την Άπω Ανατολή προς την Ευρώπη, μέσω Νοτίου Αφρικής ευνοούν τα λιμάνια της Δυτικής και Βορείου Ευρώπης αλλά και του Μαρόκου, σε βάρος του Πειραιά που παύει πλέον να είναι το πρώτο λιμάνι στην Ευρώπη μετά το Σουέζ, με αποτέλεσμα να χάνει ένα σημαντικό φορτίο που προορίζονταν για μεταφόρτωση.
Επίσης η σύγκρουση στην Ερυθρά Θάλασσα έχει οδηγήσει τις χρεώσεις για τα «κουτιά» στα ύψη καθώς ο ναύλος προς τον Πειραιά, για ένα container έχει ξεπεράσει τα 6.000 ευρώ, από τα 2.000 ευρώ πριν την κρίση στην Ερυθρά Θάλασσα, σύμφωνα με παράγοντες του λιμανιού.


Latest News

Εμπόδια και προκλήσεις για τα εναλλακτικά καύσιμα - Οι προτάσεις της ECSA
Η ευρωπαϊκή ναυτιλιακή κοινότητα τονίζει την ανάγκη η ΕΕ να στραφεί πιο αποφασιστικά σε μια πολιτική στήριξης για την παραγωγή και διανομή καθαρών καυσίμων

Η ανακοίνωση του ΟΛΘ για την την ακύρωση του διαγωνισμού για το λιμάνι του Βόλου
Η ΟΛΘ Α.Ε. έχει ζητήσει τη σχετική απόφαση από το Υπερταμείο και θα επανέλθει με νεότερη ανακοίνωση για τυχόν ενέργειες

Απέτυχε η δημόσια πρόταση της οικογένειας Ντρέιφους για τον ΟΛΘ
Σύμφωνα με ανακοίνωση του ΟΛΘ στην περίοδο της δημόσιας πρότασης της LeonidsPort για την απόκτηση του 21% των μετοχών της εταιρείας, η εταιρεία Ντρέιφους απέκτησε μόλις το 2,58%

Τι αναμένεται στην Ευρωπαϊκή Εβδομάδα Κρουαζιέρας 2025
Σημαντικές παρουσίες στο πλαίσιο της Ευρωπαϊκής Εβδομάδας Κρουαζιέρας - Τι ετοιμάζει η Διεθνής Ένωση Εταιρειών Κρουαζιέρας (CLIA)

Capital Ship Management: Παγκόσμια πρώτη για τάνκερ με παροχή ηλεκτρικής ενέργειας από ξηράς
Το έργο αυτό συνετέλεσε ώστε τα τάνκερ τύπου Suezmax 155k της Capital, ‘Argeus’, ‘Aristoklis’, ‘Archelaos’, ‘Aristodimos’, ‘Ayrton’, ‘Amor’, που βρίσκονται υπό κατασκευή και θα παραδοθούν μεταξύ 2025 - 2027

Η απόφαση βόμβα για το λιμάνι Βόλου, τα σενάρια της επόμενης ημέρας και μία σύμπτωση…
Το Υπερταμείο για το λιμάνι Βόλου μετά την ακύρωση του διαγωνισμού εξετάζει τα μοντέλα αξιοποίησης της Αλεξανδρούπολης και Καβάλας

Ακυρώνει η κυβέρνηση τον διαγωνισμό για το λιμάνι του Βόλου
Ο διαγωνισμός για την παραχώρηση του λιμανιού του Βόλου που είχε κερδίσει ο ΟΛΘ συμφερόντων Ιβάν Σαββίδη ακυρώνεται - Η ανακοίνωση του Υπερταμείου

Υπηρεσίες του Εφετείου Θεσσαλονίκης θα στεγασθούν στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης
Η σύμβαση μεταξύ ΟΛΘ, Dimera Land & Property Investments και Ελληνικού Δημοσίου προβλέπει τη μακροχρόνια υποπαραχώρηση περίπου 9.000 τ.μ.

Xclusiv: Ποια πλοία πλήτονται απο τους δασμούς Τραμπ σε χάλυβα και αλουμίνιο
Τι αναφέρει ο ναυλομεσιτικός οίκος Xclusiv για τους δασμούς Τραμπ και τις επιπτώσεις στη ναυτιλία

Τι θα αλλάξει από μια συμφωνία για το Ουκρανικό
Οι προβλέψεις για τον αντίκτυπο στις εμπορικές ροές και την αγορά των τάνκερ