Η ΕΕ θα πρέπει να διπλασιάσει τη στρατιωτική της βοήθεια προς την Ουκρανία για να αντισταθμίσει το κενό στην αμερικανική βοήθεια, καθώς ένα νέο πακέτο παραμένει μπλοκαρισμένο εδώ και μήνες στο Κογκρέσο, προειδοποίησε σήμερα το γερμανικό ινστιτούτο ερευνών Kiel.
«Είναι ιδιαίτερα αβέβαιο αν οι ΗΠΑ θα στείλουν επιπλέον στρατιωτική βοήθεια το 2024», εκτίμησε το ινστιτούτο που καταγράφει τη στρατιωτική, οικονομική και ανθρωπιστική βοήθεια που έχουν υποσχεθεί και έχουν προσφέρει οι σύμμαχοί της στην Ουκρανία μετά τη ρωσική εισβολή τον Φεβρουάριο του 2022.
Σύμφωνα με τα στοιχεία του ινστιτούτου Kiel που σταματούν στις 15 Ιανουαρίου, οι ΗΠΑ έχουν στείλει 42,2 δισεκ. ευρώ στρατιωτική βοήθεια στην Ουκρανία από τον Φεβρουάριο του 2022 ως τον Δεκέμβριο του 2023, δηλαδή περίπου 2 δισεκ. ευρώ τον μήνα.
Ουκρανία: Κατασκευές, ενέργεια «μαγνήτες» για τις ελληνικές επιχειρήσεις
Η ΕΕ έχει δεσμευθεί να προσφέρει στρατιωτική βοήθεια ύψους 49,7 δισεκ. ευρώ, όμως μέχρι στιγμής έχουν δοθεί μόνο 35,2 δισεκ. ευρώ για όπλα και εξοπλισμό.
«Η Ευρώπη θα πρέπει τουλάχιστον να διπλασιάσει την τρέχουσα στρατιωτική της βοήθεια με την προοπτική ότι δεν θα υπάρξει επιπλέον βοήθεια από τις ΗΠΑ», προειδοποίησε ο Κρίστοφ Τρεμπές επικεφαλής της ομάδας του ινστιτούτου Kiel που είναι αρμόδια να παρακολουθεί τη βοήθεια στην Ουκρανία.
«Είναι μια πρόκληση, αλλά τελικά πρόκειται για ένα ζήτημα πολιτικής βούλησης», πρόσθεσε. «Οι χώρες της ΕΕ είναι μεταξύ των πιο πλούσιων παγκοσμίως και μέχρι σήμερα έχουν δαπανήσει μόλις το 1% του ΑΕΠ τους του 2021 για να στηρίξουν την Ουκρανία», σημείωσε.
Συνολικά από τον Φεβρουάριο του 2022 οι εταίροι της έχουν υποσχεθεί στην Ουκρανία συνολικά 265,1 δισεκ. ευρώ, εκ των οποίων τα 141,3 δισεκ. ευρώ για οικονομική βοήθεια, 107,5 δισεκ. για στρατιωτική και 16,3 δισεκ. ανθρωπιστική βοήθεια.
Οι βασικότεροι δωρητές της Ουκρανίας είναι η ΕΕ και οι χώρες μέλη της (144,1 δισεκ.), οι ΗΠΑ (67,7 δισεκ.) και η Βρετανία (15,7 δισεκ.).
Αλλά και σε αυτή την περίπτωση το χάσμα μεταξύ των υποσχέσεων και των ποσών που πραγματικά δόθηκαν είναι μεγάλο, κυρίως για την ΕΕ, η οποία έχει προσφέρει μέχρι στιγμής βοήθεια ύψους 77,2 δισεκ. ευρώ. Η διαφορά αυτή εξηγείται διότι οι πόροι που αποδεσμεύονται από την ΕΕ αφορούν περίοδο πολλών ετών.
Latest News
Η Tesla κυκλοφόρησε την πρώτη της... φιγούρα δράσης - Πότε έρχεται το ανθρωπόμορφο ρομπότ
Το Tesla Bot Action Figure ξεκίνησε να πωλείται πρόσφατα στον ιστότοπο του κατασκευαστή ηλεκτρικών οχημάτων
Στη «μέγγενη» το Adani Group - Πτώση ομολόγων και μετοχών για δεύτερη ημέρα
Οι μετοχές του ομιλου Adani Group έχουν χάσει 28 δισ. δολάρια σε αξία - Η S&P λέει ότι θα είναι δύσκολη η χρηματοδότηση
Η Gap εκτοξεύεται - Όλα τα βλέμματα στον νέο CEO
Μετά τα αποτελέσματα της Gap για το γ' τρίμηνο, αρκετοί πίστωσαν στον Ρίτσαρντ Ντίκσον μια σειρά από βελτιώσεις σε όλο το χαρτοφυλάκιο
Παρέμβαση της κεντρικής τράπεζας για την προστασία του νομίσματος στην Ινδία
Η ισοτιμία της ρουπίας δημιουργεί συνθήκες στην Ινδία για κερδοσκοπικά στοιχήματα
Οι ευρωπαικές επιχειρήσεις μειώνουν θέσεις εργασίας
Απολύσεις που ξεπερνούν τις 22.000 θέσεις έχουν προαναγγείλει αρκετές ευρωπαικές εταιρείες απο τις αρχές Αυγούστου
Προϋπολογισμός και Black Friday «φρέναραν» τις καταναλωτικές δαπάνες στη Βρετανία
Το Γραφείο Εθνικής Στατιστικής, στη Βρετανία, αναθεώρησε προς τα κάτω το ποσοστό ανάπτυξης για τον Σεπτέμβριο από 0,3% σε μόλις 0,1%
«Καμπανάκι» από την Λαγκάρντ - Επείγουσα ανάγκη η ενοποίηση των κεφαλαιαγορών στην ΕΕ
Η Κριστίν Λαγκάρντ είπε ότι η αδράνεια της Ευρώπης της έχει κοστίσει πολύτιμο χρόνο - Ο ρόλος των αποταμιεύσεων και της ΕΤΕπ
Παραιτείται ο CEO της Northvolt μετά το αίτημα για προστασία από πτώχευση
Η Northvolt κατέθεσε χθες αίτηση για προστασία υπό το κεφάλαιο 11 στις Ηνωμένες Πολιτείες - Πώς θα γίνει η χρηματοδότηση
«Καμπάνα» 179 εκατ. στη Ryanair και σε άλλες 4 αεροπορικές για καταχρηστικές χρεώσεις
H Ισπανία είχε ξεκινήσει έλεγχο πριν από περίπου ένα χρόνο απειλώντας τις εταιρείες με ισχυρές κυρώσεις
Υπαρξιακή απειλή για τις παγκόσμιες αυτοκινητοβιομηχανίες στην Κίνα - Τι λένε αναλυτές
Ορισμένοι αναλυτές υποστηρίζουν ότι είναι ίσως ήδη πολύ αργά για τις ξένες αυτοκινητοβιομηχανίες στην Κίνα