Επενδύουμε στην εφοδιαστική αλυσίδα με στόχο να καταστήσουμε την Ελλάδα τη βασική πύλη εισόδου των εμπορευματικών φορτίων προς την Ευρώπη, παρά τις πολλαπλές αντιξοότητες και προκλήσεις. Αυτό τόνισε ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστος Σταϊκούρας, στην ομιλία του στο 2ο Αναπτυξιακό Συνέδριο Green Transport & Logistics, με τίτλο «Navigating the Future 2».
Σταϊκούρας: Συνάντηση με τον Σέρβο ομόλογό του στο Βελιγράδι
Ο κ. Σταϊκούρας επεσήμανε την πρωτοβουλία της Κυβέρνησης για τους νέους, ευρωπαϊκούς σιδηροδρομικούς εμπορευματικούς διαδρόμους, όπως είναι o «3Seas» και ο «Western Balkans – East Mediterranean», οι οποίοι μπορούν να προσδώσουν σημαντική δυναμική στην εγχώρια εμπορευματική δραστηριότητα.
«Υποβάλλαμε πρόταση χρηματοδότησης από το Πρόγραμμα ‘‘Συνδέοντας την Ευρώπη – 2’’ (CEF-2) για τα έργα της αναβάθμισης των τμημάτων ΣΚΑ – Οινόη και Λιόσια – Κόρινθος, της γραμμής Θεσσαλονίκη – Προμαχώνας και της υλοποίησης των έργων Αλεξανδρούπολη – Ορμένιο και Ρίο – Πάτρα», ανέφερε χαρακτηριστικά ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών.
Πρόσθεσε δε ότι με βάση την Εθνική Στρατηγική για την Εφοδιαστική Αλυσίδα αναβαθμίζονται, ταυτόχρονα, οι υπηρεσίες και οι λειτουργίες του κλάδου, με τη δημιουργία νέων εμπορευματικών κέντρων, τον ψηφιακό μετασχηματισμό, τη Βιώσιμη και Πράσινη Εφοδιαστική, αλλά και τη βελτίωση του επιπέδου εκπαίδευσης των επαγγελματιών.
«Μεγάλες δυνατότητες ανάπτυξης»
Μεταξύ άλλων ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών δήλωσε:
Οι δυνατότητες της Ελλάδας για την περαιτέρω ανάπτυξη του κλάδου των εμπορευματικών μεταφορών είναι πολύ μεγάλες.
Η γεωγραφική θέση της χώρας μας και ο πρωταγωνιστικός ρόλος της ελληνικής ναυτιλίας στις θαλάσσιες μεταφορές δημιουργούν σημαντικά ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα. Σε αυτή την κατεύθυνση εργαζόμαστε σοβαρά και μεθοδικά.
Με βάση την κατάταξη της Παγκόσμιας Τράπεζας, ο κλάδος της ελληνικής εφοδιαστικής αλυσίδας ανέβηκε – παγκοσμίως – στη 19η θέση το 2023, από την 42η θέση το 2018.
Οι εμπορευματικές μεταφορές συνεισφέρουν κατά το 1/10 στο ελληνικό ΑΕΠ.
Για αυτόν τον λόγο, οι επενδύσεις στις υποδομές και τις υπηρεσίες της εφοδιαστικής αλυσίδας αποτελούν στρατηγική προτεραιότητα του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, παρά τις υφιστάμενες, πολλαπλές και συνεχείς αντιξοότητες και προκλήσεις.
Ενδεικτικά, πρόσφατα, οι ζημιές που προκλήθηκαν από τις καταστροφικές πλημμύρες του «Daniel» στη βασική σιδηροδρομική γραμμή Αθήνα – Θεσσαλονίκη προκάλεσαν δυσλειτουργίες στη διακίνηση των εμπορευμάτων, με σημαντικό κόστος για την εθνική οικονομία.
Σε συνεργασία με τον ΟΣΕ κατεβλήθη τεράστια προσπάθεια για την προσωρινή αποκατάστασή της, ώστε να εκκινήσει η μεταφορά εμπορευμάτων που είχαν συσσωρευθεί, κυρίως στα λιμάνια του Πειραιά και της Θεσσαλονίκης.
Ποια έργα ολοκληρώνονται
Μέσα στην επόμενη διετία, πρόκειται να ολοκληρωθεί η μόνιμη αποκατάσταση τόσο της βασικής γραμμής όσο και των δύο καθέτων, το κόστος των οποίων εκτιμάται στα 450 εκατ. ευρώ, με πόρους και από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας.
Συγχρόνως με την ανάταξη και τον εκσυγχρονισμό του υφιστάμενου σιδηροδρομικού δικτύου, προωθούμε τον μακροπρόθεσμο σχεδιασμό του ελληνικού σιδηροδρόμου, που περιλαμβάνει τη σύνδεσή του με τα λιμάνια και τις ΒΙΠΕ, ώστε να εξασφαλίζεται η καλύτερη μεταφορά των φορτίων.
Στην τρέχουσα προγραμματική περίοδο έχουν περιληφθεί οι συνδέσεις με τα εμπορευματικά λιμάνια στη Βόρεια Ελλάδα (Θεσσαλονίκη, Καβάλα, Αλεξανδρούπολη), η σύνδεση με τον εμπορευματικό Λιμένα Πάτρας και η επέκταση προαστιακών συνδέσεων στην Αττική με τα λιμάνια Λαυρίου και Ραφήνας.
Παράλληλα, η Κυβέρνηση ανέλαβε πρωτοβουλία για τους νέους, ευρωπαϊκούς σιδηροδρομικούς εμπορευματικούς διαδρόμους, όπως είναι o «3Seas» και ο «Western Balkans – East Mediterranean».
Ενδεικτικά, προωθούμε το έργο της σύνδεσης «Θεσσαλονίκη – Καβάλα – Αλεξανδρούπολη – Μπουργκάς – Βάρνα – Ρούσε».
Latest News
Βροχές και καταιγίδες την Παρασκευή – Πότε θα είναι έντονα τα φαινόμενα στην Αττική
Ο καιρός παραμένει φθινοπωρινός – Η θερμοκρασία θα σημειώσει μικρή πτώση στα βόρεια τμήματα της χώρας
Reuters: Την ανάπτυξη του ισραηλινού Iron Dome συζητά η Ελλάδα
Η Ελλάδα βρίσκεται σε συνομιλίες με το Ισραήλ για το αντιαεροπορικό σύστημα Iron Dome, λέει το Reuters
Πρόγραμμα εργασιακής εμπειρίας για ανέργους 30 ετών και άνω - Προϋποθέσεις και παροχές
Η δράση της ΔΥΠΑ θα παραμείνει ανοιχτή ως προς την υποβολή των αιτήσεων μέχρι την εξάντληση του προϋπολογισμού
Κατασχέθηκε κοκαΐνη, αξίας άνω των 2,3 εκ. ευρώ, κρυμμένη σε κοντέινερ με μπανάνες
Οι ελεγκτές του 3oυ Τελωνείου Πειραιά, μετά από διενέργεια τοπικής ανάλυσης κινδύνου, με χρήση αλγορίθμου, δέσμευσαν το ύποπτο κοντέινερ
Ben & Jerry's: Καταγγέλει τη μητρική Unilever για «φίμωση» στο θέμα της Γάζας
Τι αναφέρει στην αγωγή της η Ben & Jerry's - Η αγωγή είναι το τελευταίο επεισόδιο των εντάσεων που υποβόσκουν εδώ και καιρό μεταξύ τους
Πότε ξεκινά η κατάρτιση σε πράσινες δεξιότητες - Ποιοι μπορούν να λάβουν έως 400 ευρώ
Πότε ξεκινά η υποβολή αιτήσεων συμμετοχής ανέργων στο πρόγραμμα απόκτησης και αναβάθμισης πράσινων δεξιοτήτων της ΔΥΠΑ
Ο ΣΒΕ αποχαιρετά τον Δημήτρη Συμεωνίδη
Ο Σύνδεσμος Βιομηχανιών Ελλάδος αποχαιρετά τον Δημήτρη Συμεωνίδη που διετέλεσε Πρόεδρος την περίοδο 2001-2005
Ο Λαβρόφ δεν αναμένει αλλαγή πολιτικής των ΗΠΑ απέναντι στη Ρωσία
Ο κορυφαίος Ρώσος διπλωμάτης δήλωσε την Τετάρτη πως η Ρωσία δεν αναμένει αλλαγή πολιτικής των ΗΠΑ σε σχέση με τον πόλεμο στην Ουκρανία
Από την Οκινάουα μέχρι την Ικαρία - Η μακροζωία μέσα σε 15 βήματα
Τι κοινό έχει η Οκινάουα και η Ικαρία; Μα φυσικά, τη μακροζωία
Τι προοιωνίζεται η επιλογή Ρούμπιο για την εξωτερική πολιτική της κυβέρνησης Τραμπ
Ο 53χρονος Μάρκo Ρούμπιο θα γίνει ο πρώτος Λατινοαμερικανός που θα αναλάβει το αμερικανικό ΥΠΕΞ