Ως το 3,5% του ΑΕΠ θα μπορούσε να αυξήσει η Γερμανία τις στρατιωτικές δαπάνες, καθώς μεγαλώνει τις επενδύσεις για να αντιστρέψει την πολυετή παραμέληση των ενόπλων δυνάμεων, υποστήριξε ο υπουργός Άμυνας, Μπόρις Πιστόριους.
Η δέσμευση των μελών του ΝΑΤΟ να δαπανούν τουλάχιστον το 2% του ΑΕΠ για την άμυνα «μπορεί να είναι μόνο το σημείο εκκίνησης». Οι ευρωπαϊκές χώρες χρειάζονται πιο ικανές ένοπλες δυνάμεις καθώς επεκτείνουν την εμπλοκή τους σε όλο τον κόσμο, είπε χαρακτηριστικά ο Πιστόριους το Σάββατο κατά τη διάρκεια συζήτησης στο πλαίσιο της Διάσκεψης για την Ασφάλεια του Μονάχου.
Η Ευρώπη, o Τραμπ και η αναβίωση του «Τριγώνου της Βαϊμάρης»
Εκτός από «επαρκή χρηματικά ποσά», η ώθηση θα απαιτήσει αύξηση της παραγωγικής ικανότητας μεταξύ των αμυντικών εργολάβων, είπε, προσθέτοντας ότι η εξασφάλιση επαρκών κεφαλαίων θα είναι δύσκολη δεδομένης της οικονομικής κατάστασης της Γερμανίας.
«Όλα αυτά πρέπει να ταιριάξουν μαζί και τότε μπορεί να φτάσουμε το 3% ή ίσως και το 3,5%, εξαρτάται από το τι συμβαίνει στον κόσμο και στην οικονομία μας» είπε χαρακτηριστικά.
Η Γερμανία δεχόταν επί χρόνια πυρά από τους συμμάχους στο ΝΑΤΟ επειδή δεν δαπανούσε περισσότερα για τον στρατό της, πριν ο καγκελάριος Όλαφ Σολτς προχωρήσει στην ιστορική καμπή μετά την εισβολή της Ρωσίας στην Ουκρανία.
Με την υποστήριξη των συντηρητικών της αντιπολίτευσης, ο κυβερνητικός συνασπισμός του Σολτς δημιούργησε ένα ειδικό ταμείο για αμυντικές δαπάνες ύψους 100 δισ. ευρώ. Παρόλο που τα περισσότερα από αυτά τα χρήματα έχουν ήδη δαπανηθεί ή διατεθεί, η Γερμανία μόλις κατάφερε να πετύχει τον στόχο φέτος για πρώτη φορά.
Ο Σολτς δεσμεύτηκε σε ομιλία του νωρίτερα το Σάββατο στο Μόναχο ότι η Γερμανία θα συνεχίσει να τηρεί τη δέσμευση για τις δαπάνες του ΝΑΤΟ “τη δεκαετία του 2020, τη δεκαετία του 2030 και πέραν αυτής”.
Ωστόσο, ο Πιστόριους αναγνώρισε ότι μόλις εξαντληθεί το ειδικό ταμείο μετά το 2027, θα είναι μεγάλη πρόκληση για τη Γερμανία να βρει τα χρήματα.
«Δεν ξέρω ακόμη πού θα βρούμε τα χρήματα, αλλά τα χρειαζόμαστε», δήλωσε. «Μπορούμε να συζητήσουμε για δαπάνες για κοινωνικά θέματα, για την εκπαίδευση, για την ψηφιοποίηση, για υποδομές και για οτιδήποτε άλλο», πρόσθεσε. «Αλλά χωρίς ασφάλεια, χωρίς ελευθερία στην ασφάλεια, χωρίς ασφαλή ελευθερία, όλα τα άλλα δεν είναι τίποτα».
Latest News
Αλουμίνιο και LNG στο επόμενο πακέτο κυρώσεων κατά της Ρωσίας - Τι μελετούν οι Βρυξέλλες
Η Ευρωπαϊκή Ένωση μελετά νέο πακέτο με κυρώσεις κατά της Μόσχας που θα στοχεύουν στην ενεργειακή της βιομηχανία
Πώς η Ταϊλάνδη μετατρέπεται σε πόλο έλξης παγκόσμιων επενδύσεων
Η Ταϊλάνδη έχει δηλώσει ότι διερευνά την προσφορά νέων κινήτρων για να προσελκύσει παγκόσμιες εταιρείες
H εκστρατεία των 30 δισ. για απαλλαγή των social media από τον έλεγχο των δισεκατομμυριούχων
Ηγέτες της τεχνολογίας, συμπεριλαμβανομένου ενός πρώτου επενδυτή στο Facebook, ξεκινούν μια καμπάνια για ανεξάρτητα soial media.
Όλα τα Walmart είναι... μπλε - Γιατί προχώρησε σε rebranding
Η Walmart κατάφερε να εξελιχθεί και στο θέμα της εικόνας της - Η πρώτη διαδικασία rebranding εδώ και δύο δεκαετίες
Πώς η ΑΙ αυξάνει την χρήση του φυσικού αερίου
Οι κλιματικοί στόχοι κινδυνεύουν καθώς η Big Tech στρέφεται στο φυσικό αέριο για να τροφοδοτήσει τη ζήτηση ενέργειας
Οι θεριακλήδες της Κίνας και τα φορολογικά έσοδα του Σι Τζινπίνγκ
Το 7% των εσόδων της κεντρικής κυβέρνησης προέρχονται από την φορολόγηση της China National Tobacco Corporation, η οποία κατέχει το μονοπώλιο καπνού
Οι «χρησμοί» του πανίσχυρου CEO της BofA για το 2025 - Τραμπ, τράπεζες και κλίμα
Ο CEO της BofA, Μπράιαν Μόινιχαν, έχει αναδειχθεί σε μια ήρεμη δύναμη της Wall Street
Γιατί η ισορροπία δυνάμεων στην αγορά εργασίας γέρνει και πάλι προς τα αφεντικά
Με την αγορά εργασίας λιγότερο σφιχτή, οι εργαζόμενοι αντιμετωπίζουν εντολές επιστροφής στο γραφείο, μικρότερα μπόνους και όχι άλλες ημέρες ασθενείας για κατοικίδια
Μια νέα Berkshire Hathaway του Warren Buffett θέλει να «χτίσει» ο Bill Ackman
Πολλοί οπαδοί του Ackman περίμεναν εδώ και καιρό ότι είτε θα συγχωνεύσει το hedge fund του με την Howard Hughes ή απλώς θα το αποκτήσει
Ο νέος πονοκέφαλος στις αεροπορικές εταιρείες - Ψάχνουν και δεν βρίσκουν αεροπλάνα
Έρευνα της PwC αποκαλύπτει ότι η ζήτηση για αεροπορικά ταξίδια ξεπερνά τη δυνατότητα των αερομεταφορέων να αυξήσουν τον στόλο τους