Περισσότερα αεροπλάνα αναμένει να παραδώσει στους πελάτες φέτος από ό,τι το 2023 η Airbus παρόλο που εξακολουθούν να υπάρχουν εμπόδια στην εφοδιαστική αλυσίδα. Εν μέρει η αύξηση αντανακλά τις δυσκολίες που αντιμετωπίζει η ανταγωνίστρια Boeing.
Η ευρωπαϊκή εταιρεία κατασκευής αεροσκαφών που σημείωσε υψηλότερα έσοδα για το τέταρτο τρίμηνο ανακοίνωσε την Πέμπτη ότι αναμένει περίπου 800 παραδόσεις εμπορικών αεροσκαφών φέτος, πάνω από τον στόχο 720 που είχε θέσει η Airbus για το 2023 και περισσότερα από τα 735 αεροπλάνα που παρέδωσε. Η ομάδα αναμένεται να παραδώσει 813 επιβατικά τζετ το 2024, σύμφωνα με εκτιμήσεις της Visible Alpha.
Airbus: Επιδιώκει να πάρει το «πλεονέκτημα» στην αερομαχία με την Boeing [γράφημα]
Η εταιρεία σημείωσε έσοδα 22,89 δισεκατομμυρίων ευρώ για το τέταρτο τρίμηνο, αυξημένα κατά 11% από πέρυσι.
Μείωση καθαρών κερδών
Τα καθαρά κέρδη μειώθηκαν κατά 13% στα 1,46 δισεκατομμύρια ευρώ, ενώ τα προσαρμοσμένα κέρδη προ τόκων και φόρων αυξήθηκαν κατά 3% στα 2,21 δισεκατομμύρια ευρώ, σύμφωνα με το Reuters. Η Airbus είπε ότι θα προτείνει μέρισμα 1,80 ευρώ ανά μετοχή για το 2023 και ειδικό μέρισμα 1,00 ευρώ ανά μετοχή στην ετήσια γενική της συνέλευση στις 10 Απριλίου. Ο όμιλος κατέβαλε μέρισμα 1,80 ευρώ ανά μετοχή για το 2022.
Οι αναλυτές ανέμεναν καθαρά κέρδη 1,59 δισεκατομμυρίων ευρώ και προσαρμοσμένα EBIT 2,27 δισεκατομμυρίων ευρώ με έσοδα 22,47 δισεκατομμυρίων ευρώ, σύμφωνα με μια συναίνεση της αγοράς που παρείχε η εταιρεία με βάση εκτιμήσεις 26 αναλυτών.
Για το 2024, η Airbus δήλωσε ότι αναμένει προσαρμοσμένο EBIT μεταξύ 6,5 και 7 δισεκατομμυρίων ευρώ. Οι ελεύθερες ταμειακές ροές πριν από τις συγχωνεύσεις και τις εξαγορές και τη χρηματοδότηση πελατών – μια μέτρηση που παρακολουθείται στενά από αναλυτές και επενδυτές – προβλέπεται σε περίπου 4 δισεκατομμύρια ευρώ.
Το αποτέλεσμα αντανακλά υψηλότερες παραδόσεις καθώς οι καθαρές παραγγελίες μετά από ακυρώσεις αυξήθηκαν σε 2.094 από 820 σε ετήσια βάση.
Πάνω από 8.500 αεροσκάφη σε παραγγελίες
Η εταιρεία έκλεισε το έτος με βιβλίο παραγγελιών αξίας 554 δισεκατομμυρίων ευρώ με ανεκτέλεστο 8.598 εμπορικά αεροσκάφη.
Το σύνολο των 735 αεροσκαφών σε σύγκριση με 661 που παραδόθηκαν το 2022 αποτελούνταν από 68 αεροσκάφη A220, 571 αεροσκάφη οικογένειας A320, 32 A330 και 64 A350.
Τα έσοδα από τις δραστηριότητες εμπορικών αεροσκαφών της Airbus αυξήθηκαν κατά 15%, αντανακλώντας κυρίως τον υψηλότερο αριθμό παραδόσεων.
Η παραγωγή των A220 μικρών αποστάσεων αυξάνεται σε μηνιαίο ρυθμό 14 αεροσκαφών το 2026.
Το πρώτο νέο A321XLR πρόκειται να τεθεί σε υπηρεσία για μη κατονομαζόμενη αεροπορική εταιρεία το τρίτο τρίμηνο του έτους.
Στην κατηγορία φαρδιάς ατράκτου, η εταιρεία συνεχίζει με μηνιαίο ρυθμό τεσσάρων A330 το 2024 και 10 A350 το 2026.
Ο εκτελεστικός διευθυντής Γκιγιόμ Φορί δήλωσε σε ανακοίνωση: «Το 2023 καταγράψαμε ισχυρή λήψη παραγγελιών σε όλες τις επιχειρήσεις μας και τηρήσαμε τις δεσμεύσεις μας. Αυτό ήταν ένα σημαντικό επίτευγμα δεδομένης της πολυπλοκότητας του λειτουργικού περιβάλλοντος. Θα συνεχίσουμε να επενδύουμε στο παγκόσμιο βιομηχανικό μας σύστημα, προχωρώντας παράλληλα στο ταξίδι μας μετασχηματισμού και απαλλαγής από τις ανθρακούχες εκπομπές».
Latest News
Οι προειδοποιήσεις της Fed για το χρέος και τον εμπορικό πόλεμο
Οι ανησυχίες μετατοπίζονται από τον πληθωρισμό σύμφωνα με την έρευνα της Fed
Η θεωρία του Veblen, τα bitcoin και η σχέση με τις... μπανάνες
Οι νέες ελίτ στον κόσμο των άχρηστων αντικειμένων που όσο γίνονται ακριβότερα, γίνονται και πιο επιθυμητά
Η Ρωσία στρατολογεί Υεμενίτες μισθοφόρους για να πολεμήσουν στην Ουκρανία
Μυστηριώδης εταιρεία που συνδέεται με τους Χούθι εξαπατά άντρες για να ενταχθούν στην πολεμική μηχανή της Μόσχας - Η σχέση με τη Ρωσία
Ποιος τράβηξε την πρίζα στην Northvolt - Το γεγονός που σήμανε την αρχή του τέλους και το Plan B
Η κατάθεση της Northvolt για προστασία από πτώχευση στις ΗΠΑ, σηματοδοτεί μια από τις μεγαλύτερες αποτυχίες για την ευρωπαϊκή βιομηχανία
Η νέα παγκόσμια οικονομική τάξη είναι εδώ! - Τι αλλάζει στην παγκόσμια οικονομία;
Από τη Διάσκεψη του Μπρέτον Γουντς και την κεϋνσιανή πολιτική μέχρι το πέρασμα στη σχολή του Μοργαν Φριντμαν με Θάτσερ-Ρήγκαν έως τον Ομπάμα και τον Τραμπ
Μετά τις γερμανικές εκλογές η προσφορά της UniCredit για την Commerzbank
Η επικεφαλής της UniCredit τονίζει ακόμα και μετά την εξαγορά το «στρατηγείο» της τράπεζας θα παραμείνει στο Μιλάνο
Μασκ (Tesla): Μεγιστάνας ελέω κράτους αλλά και ...υπηρέτης του κράτους
Πόση απο την περιουσία του Μασκ της Tesla οφείλεται σε κρατικό χρήμα - Τα κέρδη του μετα την εκλογή του νέου προέδρου
Η ΕΚΤ μπορεί να μειώσει τα επιτόκια ανεξάρτητα από τη Fed, διαμηνύει το Γάλλος τραπεζίτης
Ο Βιλερουά είπε ότι επιστροφή Τραμπ στον Λευκό Οίκο θα «σημάνει πιθανότατα περισσότερο πληθωρισμό στις ΗΠΑ και λιγότερη ανάπτυξη παντού»
Κάτι τρέχει με την Temu - Σε ελεύθερη πτώση ο κινεζικός κολοσσός
Δεν έπιασε τους στόχους η PDD με την Temu - Προειδοποιεί για εντατικοποίηση του ανταγωνισμού στο ηλεκτρoνικό εμπόριο
Γιατί επιβραδύνονται σε όλον τον κόσμο οι πωλήσεις ειδών πολυτελείας εκτός από το Τόκιο
Το μερίδιο της Ιαπωνίας στις αγορές πολυτελείας αυξήθηκε - Οι πωλήσεις στην Ιαπωνία αντιπροσώπευαν το 9% του συνόλου της LVMH, από 7% ένα χρόνο νωρίτερα.