Αναπάντητα ερωτήματα, σκιές και μυστικά που πιθανότατα δεν θα αποκαλυφθούν ποτέ, αφήνει το μακελειό στην έδρα της ναυτιλιακής εταιρείας European Navigation Inc. στη Γλυφάδα.
Οι αποκαλύψεις για το παρελθόν και τις ενδοοικογενειακές διαμάχες της οικογένειας Καρνέση θολώνουν το τοπίο, καθώς τα κίνητρα του δράστη και αυτόχειρα δεν έχουν ξεκαθαρίσει.
Γλυφάδα: Η άνοδος, οι διαμάχες και η τραγική σελίδα στην ιστορία του «Καπτα- Σπύρου Καρνέση»
Το πρωτοφανές περιστατικό συνέβη στις 11 το πρωί της Δευτέρας. Ο 76χρονος Αριστείδης Αντέλ Ελ Μπουράι -ή «Αρης» όπως ήταν γνωστός στους δικούς του ανθρώπους, μεταξύ των οποίων και τα θύματά του- πήγε στα γραφεία της ναυτιλιακής αποφασισμένος να «ξεκαθαρίσει τα πράγματα», σχετικά με την εργασία του, το διαμέρισμα που διέμενε στη Γλυφάδα -επίσης ιδιοκτησίας μελών της ισχυρής εφοπλιστικής οικογένειας-, ενδεχομένως και μία σειρά ενδοοικογενειακών και ενδοεταιρικών διενέξεων, έχοντας, όμως, μαζί του μία καραμπίνα και ένα περίστροφο. Ο ίδιος εργαζόταν επί δεκαετίες για την οικογένεια Καρνέση και φέρεται να απολύθηκε πριν από έναν χρόνο.
Σύμφωνα με πληροφορίες, μπήκε στα γραφεία της εταιρείας από το πάρκινγκ, εκμεταλλευόμενος κενό ασφαλείας και κατάφερε να φτάσει πρόσωπο με πρόσωπο με την 77χρονη Μαρία Καρνέση. Ακολούθησε έντονος διαπληκτισμός. Ακολούθως, ο Αιγύπτιος κατέβηκε στο αυτοκίνητό του, πήρε την καραμπίνα και επέστρεψε αποφασισμένος να σκορπίσει τον θάνατο. Η ιδιοκτήτρια βρήκε καταφύγιο στο γραφείο του 80χρονου συζύγου της αδελφής της και διευθύνοντα συμβούλου της ναυτιλιακής, Αντώνη Βλασάκη. Ο 76χρονος πυροβόλησε πρώτα εκείνον. Τότε, παρενέβη ο 75χρονος συνταξιούχος καπετάνιος και εργαζόμενος της εταιρείας, Ηλίας Κουκουλάρης, επιχειρώντας να τον αφοπλίσει, με αποτέλεσμα να πέσει και αυτός νεκρός, ενώ στη συνέχεια άνοιξε πυρ με το κυνηγετικό όπλο και κατά της Μαρίας Καρνέση. Αφού σκότωσε τους τρεις, ο «Αρης» αναζητούσε την αδελφή της ιδιοκτήτριας, Δέσποινα, η οποία, ωστόσο, είχε διαφύγει.
Οι καταθέσεις και ο ρόλος του «Άρη» στις ναυτιλιακές
Σύμφωνα με πληροφορίες, ο δράστης διέθετε μαζί με την αδελφή του λογαριασμό στην ελβετική City Bank με καταθέσεις -αυτή τη στιγμή- μόλις 1.500 ευρώ. Εντούτοις, μέσω του συγκεκριμένου λογαριασμού διακινήθηκαν στο πρόσφατο παρελθόν ποσά ύψους 1,5 εκατ. ευρώ.Ταυτόχρονα, ο 76χρονος διέθετε καταθέσεις ύψους 500.000 ευρώ σε λογαριασμό ελληνικής τράπεζας, στον οποίο κατατέθηκαν και τα 50.000 ευρώ που εισέπραξε ως αποζημίωση, μετά την απόλυσή του. Εγγραφα που είδαν το φως της δημοσιότητας καταδεικνύουν ακόμη ότι o «Αρης» δεν ήταν απλά ένας επιστάτης, καθώς εμφανιζόταν ως μέλος ΔΣ άλλης εταιρείας, επίσης ιδιοκτησίας μελών της οικογένειας Καρνέση.
Η εφοπλιστική διαμάχη για τους Πεταλιούς
Στους μη γνωρίζοντες τα της οικογενείας, ο δράστης εμφανιζόταν ως εργαζόμενος στη φύλαξη της βίλας στο νησιωτικό σύμπλεγμα των Πεταλιών, στον Νότιο Ευβοϊκό, επίκεντρο της κόντρας μεταξύ των εφοπλιστικών οικογενειών του Σπύρου Καρνέση και του Μαρή Εμπειρίκου. Η διαμάχη αφορά κυρίως στο βόρειο τμήμα του μεγαλύτερου νησιού, που αποτελεί ιδιοκτησία της Κτήμα Πεταλιοί ΑΕ, συμφερόντων Καρνέση. Το σύμπλεγμα αποτελείται από 10 νησιά, συνολικής έκτασης 22,5 τετραγωνικών χιλιομέτρων, μεταξύ των οποίων και το Μεγανήσι (Μεγάλο Πετάλι), όπου σχεδιάζεται μεγάλη τουριστική επένδυση από την Grivalia Hospitality, ύψους 280 εκατ. ευρώ. Η τελευταία δικαστική κίνηση έγινε το 2022, με το δικαστήριο να αναγνωρίζει στον Μαρή Εμπειρίκο ότι εκείνος είναι που κατέχει το 50% των μετοχών της Κτήμα Πεταλιοί ΑΕ, ενώ με βάση τη μελέτη εκτίμησης από την εταιρεία Deloitte Business Solutions Anonyme of Business Consultants, η αξία ολόκληρου του συμπλέγματος αποτιμάται στα 77.230.000 ευρώ.
Το 1916 ο πρίγκιπας Γεώργιος, μεταβίβασε το νησιωτικό σύμπλεγμα στα αδέλφια Λεωνίδα Εμπειρίκο και Μαρή Εμπειρίκο (παππού του Μαρή Εμπειρίκου). Στη συνέχεια το ένα τρίτο αποκτήθηκε από τον αδελφό τους, Μιχάλη. Τα ποσοστά τους (ένα τρίτο για τον καθένα) αποκτήθηκαν αργότερα από τη βρετανική Byron Steaming Co. Ltd., που ήταν εταιρεία συμφερόντων τους. Ομως, το 1926 ολόκληρη η συγκεκριμένη εταιρεία αποκτήθηκε από τον Μαρή Εμπειρίκο, ο οποίος το 1926 ίδρυσε την Κτήμα Πεταλιοί ΑΕ, στην οποία και μεταβίβασε τις 10 νησίδες ως «εισφορά σε είδος». Το 1976, ο Περικλής Εμπειρίκος, θείος του Μαρή Εμπειρίκου, πώλησε στην οικογένεια του Νικόλαου Παπαλιού το 50% της Κτήμα Πεταλιοί ΑΕ, το οποίο πούλησε με τη σειρά της το 1986 στη λιβεριανή εταιρεία Vestry Trading Corporation του εφοπλιστή και βασικού μετόχου της εισηγμένης ΕΛΙΝΟΪΛ, Σπύρου Καρνέση.
Στην αγωγή του ο Μαρής Εμπειρίκος υποστηρίζει πως μέχρι το 2007 οι σχέσεις των δύο μετόχων ήταν εξαιρετικές. Η οικογένεια Εμπειρίκου είχε χτίσει από το 1916 τη βίλα της στο Χερσονήσι των Πεταλιών, ενώ ο Σπύρος Καρνέσης διαθέτει κατοικία στο Τραγονήσι. Μάλιστα, το 1990 είχαν συμφωνήσει να πωληθεί ένα τμήμα 200 στρεμμάτων στο Μεγανήσι στον Κλοντ Πικάσο, γιο του γνωστού ισπανού ζωγράφου Πάμπλο Πικάσο, που έχτισε έπαυλη, αλλά προ ετών το ακίνητο μεταβιβάστηκε στην εταιρεία La Reve Estates, συμφερόντων της Αλεξίας Δαυίδ. Στην ίδια αγωγή υποστηρίζεται πως πριν διαρραγούν οι σχέσεις των δύο εφοπλιστών, έγινε μια προσπάθεια για τη διανομή του νησιωτικού συμπλέγματος μεταξύ των δύο μετόχων της Κτήμα Πεταλιοί ΑΕ που δεν απέδωσε. Αντίστοιχη απόπειρα έγινε και αργότερα, πάλι χωρίς αποτέλεσμα.
Η διαμάχη για τα 325,5 εκατ. δολάρια
Η υπόθεση των Πεταλιών, δεν είναι η μόνη για την οποία η οικογένεια έχει εμπλακεί σε δικαστικές περιπέτειες. Τελευταίο παράδειγμα αποτελεί η διαμάχη των τριών αδελφών, καθώς η Μαρία Καρνέση, η Δέσποινα Καρνέση, αλλά και ο σύζυγός της Αντώνης Βλασάκης είχαν κινηθεί εναντίον του Σπύρου Καρνέση για την υπόθεση της χρηματιστηριακής εταιρείας Πήγασος. Συγκεκριμένα, τον περασμένο Ιούνιο, έγινε γνωστό πως η επίσης χρηματιστηριακή Δεπόλας συμφώνησε στην εξαγορά του χαρτοφυλακίου της Πήγασος.
Η Μαρία και η Δέσποινα Καρνέση και ο Αντώνης Βλασάκης κατηγόρησαν τον 85χρονο Σπύρο Καρνέση για «αφαίμαξη» 325,5 εκατ. ευρώ από κοινούς εταιρικούς λογαριασμούς. Οπως ισχυρίστηκαν στην αγωγή τους, «με δόλιο και παραπειστικό τρόπο, στα τέλη του 2022, πήρε από κοινούς λογαριασμούς 325,5 εκατ. δολάρια, τα μετέφερε σε αποκλειστικά δική του εταιρεία και τα ιδιοποιήθηκε». Πρόκειται για μετρητά που είχαν συγκεντρωθεί στο κοινό «καλάθι» των αδιανέμητων κερδών από τη δραστηριότητα στην ποντοπόρο ναυτιλία. Οι δύο αδελφές και ο γαμπρός του εφοπλιστή υποστήριζαν ότι με βάση τα εταιρικά τους ποσοστά, όπως αυτά απορρέουν από ιδιόγραφο συμφωνητικό, τους ανήκουν περίπου 175 εκατ. δολάρια από τα «επίμαχα» διαθέσιμα σε μετρητά. Συνυπολογίζοντας στο μερίδιο που ζητούσαν, μάλιστα, ότι οφείλουν να τους επιστραφούν και τα αναλογούντα, μη διανεμηθέντα μερίσματα.
Αξίζει να σημειωθεί πως στην πρώτη κοινή δήλωση που εξέδωσαν μετά την τριπλή δολοφονία, τα δύο αδέλφια Σπύρος και Δέσποινα Καρνέση ζητούν «σεβασμό στο πένθος» τους, κάνοντας παράλληλα έκκληση για «διακοπή κάθε συζήτησης για οποιαδήποτε άλλη οικογενειακή υπόθεση». «Οτιδήποτε άλλο διακινείται στα μέσα μαζικής ενημέρωσης εξ ονόματος οποιουδήποτε από εμάς, δεν μας εκφράζει», ανέφεραν χαρακτηριστικά.
Πηγή: Premium έκδοση «ΤΑ ΝΕΑ»
Latest News
Στη μαύρη λίστα των ΗΠΑ η Cosco: H Αθήνα «μετρά» τις επιπτώσεις - Τι λένε πηγές στο Reuters
Παράγοντες της αγοράς αναφέρουν στο Reuters ότι μέχρι στιγμής το λιμάνι του Πειραιά λειτουργεί κανονικά
OΛΘ: Πιάνει λιμάνι(;) η LeonidsPort – Οι νέες μετοχικές ισορροπίες με Σαββίδη – CMA CGM και Υπερταμείο
Στον ΟΛΘ η δισεκατομμυριούχος Margarita Louis – Dreyfus επιδιώκει την απόκτηση του 21% - Τα σενάρια για τη νέα μετοχική σύνθεση
Σπάνε ρεκόρ οι ναυπηγήσεις νεότευκτων πλοίων - Στα 204 δισ. τα συμβόλαια
Στα ναυπηγεία το 2024 η ζήτηση για κατασκευές νέων πλοίων ήταν ισχυρή στο σύνολο και ανά ναυτιλιακό κλάδο, σύμφωνα με τον οίκο Clarksons
Δημόσια πρόταση για το 21% του ΟΛΘ από την LeonidsPort - Σημαντικό premium 26,6%
H LeonidsPort B.V. προτίθεται να αγοράσει μετοχές του ΟΛΘ και απευθείας μέσω της χρηματιστηριακής αγοράς ή εξωχρηματιστηριακά στο προσφερόμενο τίμημα
Κοντά σε ιστορική συμφωνία ο IMO για τους ρύπους – Η συμβολή των Ελλήνων εφοπλιστών
Η διεθνής ναυτιλία βρίσκεται πολύ κοντά σε ιστορική συμφωνία για το πώς θα μειωθούν οι ρύποι με τη συμβολή της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών
Τι θα κρίνει την πορεία της αγοράς πλοίων μεταφοράς LNG
Ενας εμπορικός πόλεμος ΗΠΑ - Πεκίνου θα στρέψει την Κίνα σε νέες πηγές προμήθειας που είναι πιο κοντά της, όπως το Κατάρ, η Ρωσία και η Αυστραλία
Έκρηξη νέων επενδύσεων- 44 νέα ρυμουλκά στο ελληνικό νηολόγιο
Ο αριθμός αυτός είναι εντυπωσιακός και αποτελεί ρεκόρ εκσυγχρονισμού για μια μόνο κατηγορία του ελληνικού εμπορικού στόλου σε τέτοιο χρονικό διάστημα
Containers: Αύξηση 149% στις τιμές ναύλων σε έναν χρόνο
Στα πλοία μεταφοράς ξηρού χύδην φορτίου η ναυλαγορά «εξέπληξε» θετικά καθώς στα μεγαλύτερα μεγέθους πλοία, τα Capes, ο μέσος ναύλος κινήθηκε ανοδικά κατά 76%
Η MSC η πιο δυναμικά αναπτυσσόμενη ναυτιλιακή στη μεταφορά εμπορευματοκιβωτίων [πίνακας]
Η MSC μεγάλωσε την απόσταση από τη δεύτερη Maersk στη σχετική κατάταξη των ναυτιλιακών όπως ανακοίνωσε η Alphaliner
Γιάννης Ξυλάς: Η Intercargo ισχυρή όσο ποτέ
Η Intercargo έφτασε σε ιστορικά υψηλά επίπεδα αριθμού μελών, προωθώντας κρίσιμες πρωτοβουλίες που ενίσχυσαν τον ρόλο της, τονίζει ο κ. Ξυλάς