![Forvia: Απολύσεις 10.000 εργαζομένων στην επόμενη 5ετία](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/02/FORVIA.png)
Περικοπές θέσεων εργασίας, ετοιμάζει η γαλλική εταιρεία Forvia, ένας από τους μεγαλύτερους προμηθευτές εξοπλισμού και ανταλλακτικών στην αυτοκινητοβιομηχανία.
Οι απολύσεις αναμένεται να φτάσουν τις 10.000 θέσεις εργασίας ή περισσότερο από το ένα δέκατο του εργατικού δυναμικού της εταιρίας και οι αλλαγές θα αφορούν στην προσπάθεια της εταιρείας να αντιμετωπίσει τον κινεζικό ανταγωνισμό και κυρίως τις εισαγωγές ηλεκτρικών αυτοκίνητων.
Stellantis: Συνέχεια στον «πόλεμο» με την Ιταλίδα πρωθυπουργό
Ο όμιλος Forvia , ένας από τους μεγαλύτερους παραγωγούς καθισμάτων αυτοκινήτων και ταμπλό στον κόσμο, δήλωσε ότι «μειώνει άμεσα και δραστικά τις προσλήψεις στην Ευρώπη» ως μέρος των προσπαθειών για την ενίσχυση των περιθωρίων κέρδους στην περιοχή, όπου έχει παλέψει με την πλεονάζουσα παραγωγική ικανότητα.
Οι περικοπές θέσεων εργασίας θα κατανεμηθούν σε πέντε χρόνια, είπε η Forvia, και θα πραγματοποιηθούν κυρίως με την αντικατάσταση του αποχωρούντος προσωπικού και τη μείωση των έκτακτων υπαλλήλων. Συνήθως έχει ποσοστό φθοράς περίπου 2.000 ατόμων ετησίως, ενώ το προσωπικό ανερχόταν σε 75.000 στο τέλος του περασμένου έτους.
Η κίνηση αντανακλά τις μεγάλες επιπτώσεις από τη στροφή της αγοράς αυτοκινήτων προς τα ηλεκτρικά μοντέλα, η οποία αναγκάζει τους προμηθευτές να «επανεφεύρουν» τον εαυτό τους.
Οι προμηθευτές έχουν παγιδευτεί μεταξύ της αργής ανάκαμψης της Ευρώπης στην παραγωγή οχημάτων σε όγκους -πριν από την πανδημία- και της αργής αύξησης της ζήτησης για αυτοκίνητα με μπαταρίες, εν μέρει, καθώς οι καταναλωτές εξακολουθούν να αποθαρρύνονται από τις υψηλές τιμές.
Οι ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες αρχίζουν να βλέπουν Κινέζους ανταγωνιστές με ηλεκτρικά οχήματα πιο ανταγωνιστικών τιμών να κάνουν εισβολή στην περιοχή. Εταιρείες συμπεριλαμβανομένης της BYD σχεδιάζουν ευρωπαϊκά εργοστάσια τα οποία, με τη σειρά τους, θα μπορούσαν να προσφέρουν σε Κινέζους προμηθευτές είσοδο στην αγορά.
Συρρίκνωση του περιθωρίου κέρδους
Η Forvia, η οποία κατατάσσεται ως ο έβδομος μεγαλύτερος προμηθευτής τεχνολογίας αυτοκινήτων στον κόσμο, δήλωσε ότι μειώνει το κόστος στην Ευρώπη εν μέρει για να αντιμετωπίσει «την άφιξη νεοφερμένων από την Ασία».
Το σχέδιο αποσκοπούσε στην «[ενίσχυση] της ανταγωνιστικότητας και της ευελιξίας των δραστηριοτήτων μας στην Ευρώπη και στην επίτευξη σημαντικά υψηλότερης κερδοφορίας», δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος Πάτρικ Κόλερ, σε δήλωσή του.
Ο όμιλος, ο οποίος έκλεισε μια εξαγορά ύψους 6,7 δισεκατομμυρίων ευρώ της γερμανικής ανταγωνιστής του Hella το 2022, είπε ότι τα λειτουργικά του περιθώρια στην Ευρώπη είχαν συρρικνωθεί τα τελευταία χρόνια, από 6,6 τοις εκατό πριν από την Covid σε 2,5 τοις εκατό το 2023.
Αν και σχεδόν το ήμισυ των ετήσιων πωλήσεων της Forvia 27,2 δισ. ευρώ προήλθε από την Ευρώπη το 2023, η περιοχή αντιπροσώπευε μόνο το 22 τοις εκατό των λειτουργικών της κερδών 1,4 δισ. ευρώ. Η εταιρεία στοχεύει να το αυξήσει στο 35 τοις εκατό ως μέρος του πενταετούς σχεδίου της που περιλαμβάνει τις περικοπές θέσεων εργασίας.
Η ομάδα είπε ότι θα μειώσει επίσης την εξάρτησή της από την εξωτερική έρευνα και ανάπτυξη.
Η Forvia επέστρεψε στα κέρδη το 2023, αφού χτυπήθηκε το προηγούμενο έτος από την έξοδό της από τη Ρωσία. Ο κλάδος έχει επίσης δυσκολευτεί τα τελευταία χρόνια από τις ελλείψεις ημιαγωγών, αν και αυτές έχουν πλέον αμβλυνθεί.
Ο γαλλικός όμιλος είπε ότι στοχεύει να αυξήσει τις πωλήσεις μεταξύ 27,5 και 28,5 δισ. ευρώ το 2024, ή έως και 4,6 τοις εκατό, από 10,8 τοις εκατό πέρυσι. Τα περιθώρια, ωστόσο, θα αυξηθούν, πρόσθεσε.
Οι μετοχές της Forvia, οι οποίες σημείωσαν άνοδο κοντά στο 6 τοις εκατό στις αρχές της διαπραγμάτευσης, αργότερα υποχώρησαν και διαπραγματεύονταν με πτώση 5 τοις εκατό στο επίπεδο των 15 ευρώ νωρίς το απόγευμα.
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
Latest News
![Σπάνιες γαίες: Ποιες εποφθαλμιά ο Ντόναλντ Τραμπ](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/08/spanies-gaies6-600x390.jpg)
Ποιες σπάνιες γαίες εποφθαλμιά ο Ντόναλντ Τραμπ
Η Κίνα πρωτοστατεί στις σπάνιες γαίες και σχεδόν μονοπωλεί την επεξεργασία τους και οι ΗΠΑ θέλουν να απεξαρτηθούν από αυτή την επίπονη δέσμευση
![Ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία: Τι ζητούν οι κατασκευαστές αυτοκινήτων](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/02/RENAULT-600x600.jpg)
Στο «ρελαντί» η πράσινη μετάβαση - Τι ζητούν οι ευρωπαίοι αυτοκινητοβιομήχανοι
«Καλός ο στρατηγικός διάλογος, αλλα χρειαζόμαστε λύσεις γρήγορα», λένε οι εκπρόσωποι της αυτοκινητοβιομηχανίας - Oι καθυστερήσεις απειλούν επενδύσεις 250 δισ. ευρώ
![Μεξικό: Αδικαιολόγητοι οι δασμοί ΗΠΑ σε χάλυβα και αλουμίνιο](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2023/12/xalyvas-600x370.jpg)
Αδικαιολόγητοι οι δασμοί ΗΠΑ σε χάλυβα και αλουμίνιο λέει το Μεξικό
Το Μεξικό εισάγει περισσότερο χάλυβα από τις Ηνωμένες Πολιτείες απ' ό,τι εξάγει
![Κομισιόν: Συνάντηση φον ντερ Λάιεν με τον Αμερικανό αντιπρόεδρο Τζέι Ντι Βανς](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/02/von-der-leyen-vance-600x400.jpg)
Συνάντηση φον ντερ Λάιεν με τον Αμερικανό αντιπρόεδρο Τζέι Ντι Βανς
Η Πρόεδρος της Κομισιόν υπογράμμισε τη δέσμευση της ΕΕ για δίκαιες και ισορροπημένες εμπορικές σχέσεις
![Πάουελ: Σε μη βιώσιμη πορεία το έλλειμμα – Δεν βιαζόμαστε να μειώσουμε τα επιτόκια](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/02/πγ1-1-600x366.jpg)
Καμπανάκι Πάουελ για το έλλειμμα στις ΗΠΑ - Καμία βιασύνη για τα επιτόκια
Τι είπε ο Πάουελ, για έλλειμμα, χρέος, δασμούς και επιτόκια στην καθιερωμένη κατάθεση του στη Γερουσία
![Πορτογαλία: Εξετάζει την πώληση του 49% του εθνικού αερομεταφορέα TAP](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2023/01/tap-portugal-600x400.jpg)
Η Πορτογαλία εξετάζει την πώληση του 49% του εθνικού αερομεταφορέα TAP
Υπάρχουν περίπου 12 εταιρείες που ενδιαφέρονται για τον εθνικό αερομεταφορέα της Πορτογαλίας
![Σόλομον: Η Goldman είναι ανοικτή σε εξαγορές στους τομείς της διαχείρισης περιουσιακών στοιχείων και πλούτου](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2023/06/solomon-600x400.jpg)
Σόλομον: Η Goldman είναι ανοικτή σε εξαγορές στους τομείς της διαχείρισης περιουσιακών στοιχείων και πλούτου
Ο πήχης για την πραγματοποίηση μιας συμφωνίας είναι πολύ υψηλός
![Cucci: Η πτώση πωλήσεων στο τέταρτο τρίμηνο προβληματίζει τους αναλυτές](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/02/gucci-store-600x410.jpg)
Νέο πλήγμα για την Gucci - Συνεχίζεται η πτώση πωλήσεων
Τα έσοδα της Kering, στην οποία ανήκει η Gucci, ολόκληρου του έτους από δραστηριότητες του ομίλου ανήλθαν σε 2,6 δισεκατομμύρια ευρώ
![Βρετανία: Άντλησε 13 δισ. στερλίνες – Οι αγορές της πρόσφεραν 140 δισ.](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2023/07/ot_bonds_london11-768x450-1-600x352.png)
Το Λονδίνο ζήτησε 13 δισ. στερλίνες και οι αγορές του πρόσφεραν 140 δισ.
Η έκδοση καταρρίπτει το προηγούμενο ρεκόρ ζήτησης βρετανικών ομολόγων
![Φυσικό αέριο: Γιατί η Ευρώπη ανησυχεί όλο και περισσότερο για την αποθήκευση](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2022/12/illustration-600x405.jpg)
Γιατί η Ευρώπη ανησυχεί για την αποθήκευση φυσικού αερίου;
Καθώς η Μόσχα πίεζε τη ροή του φυσικού αερίου μέσω των ρωσικών αγωγών, η ΕΕ είχε καταφέρει να αποφύγει μια χειμερινή κρίση εφοδιασμού περιορίζοντας τη συνολική ζήτηση φυσικού αερίου