
«Ταμπού» πολλών ετών, όπως η αύξηση των χρεώσεων στις αποστολές των ηλεκτρονικών παραγγελιών και το κλείσιμο ζημιογόνων καταστημάτων, φαίνεται να ξεπερνούν οι αλυσίδες σούπερ μάρκετ.
«Έχουμε να κερδίσουμε εάν κλείσουμε καταστήματα που είναι ζημιογόνα και δεν έχουν ελπίδα να γίνουν κερδοφόρα, εμείς το κάνουμε σταθερά τα τελευταία χρόνια» ανέφερε προ ημερών ο κος Αριστοτέλης Παντελιάδης στο περιθώριο της έκθεσης Ho.Re.Ca.
Να σημειωθεί ότι οι εργαζόμενοι δεν επηρεάζονται ουδόλως απ’ αυτή την πρακτική, καθώς μεταφέρονται σε άλλα σημεία του δικτύου.
Το σύστημα του «stop loss» εφαρμόζει και η αλυσίδα Διαμαντής Μασούτης, ενώ σύμφωνα με πληροφορίες η διοίκηση της ΑΒ Βασιλόπουλος εξετάζει επίσης την ίδια πρακτική.
Όσον αφορά στις χρεώσεις για το ηλεκτρονικό καλάθι των σούπερ μάρκετ, το έδαφος έχει ήδη προετοιμαστεί από πέρσι τον Ιούλιο όταν η αλυσίδα Σκλαβενίτης, αποφάσισε να αυξήσει το ελάχιστο όριο αξίας παραγγελίας για δωρεάν παράδοση της από 30 σε 100 ευρώ.
Παρότι αρκετοί θεώρησαν ότι θα υπάρξει υποχώρηση στις πωλήσεις λόγω της επιβάρυνσης, οι καταναλωτές άρχισαν σταδιακά να αυξάνουν το μέσο όρο παραγγελίας τους ώστε να αποφύγουν την επιπλέον χρέωση μεταφορικών, και κατά συνέπεια αυξήθηκε η μέση αξία του ηλεκτρονικού καλαθιού όλης της αγοράς από 77 ευρώ τον Ιούνιο σε 89 ευρώ τον Δεκέμβριο του ίδιου έτους, σύμφωνα με το ετήσιο report της Convert Group.
Η αύξηση της μέσης παραγγελίας στο ηλεκτρονικό καλάθι του συνόλου της αγοράς σε συνδυασμό με την αύξηση και του αριθμού των παραγγελιών κατά 7%, αλλά και της μέσης αξίας των προϊόντων κατά 8% οδήγησε τις συνολικές πωλήσεις των online σούπερ μάρκετ, την περασμένη χρονιά, στα 306 εκατ. ευρώ. Στον τζίρο αυτό δεν περιλαμβάνονται οι Q-Commerce παίκτες με δικές τους αποθήκες όπως οι: eFood Market και Wolt Market.
Με βάση υπολογισμούς στελεχών της οργανωμένης λιανικής, για να είναι κερδοφόρα η διαδικασία της διανομής προϊόντων για τις αλυσίδες, η χρέωση στη διανομή πρέπει να κινείται τουλάχιστον στο 10% της συνολικής αξίας της κάθε παραγγελίας.
Να σημειωθεί, πως οι χρεώσεις στη μεταφορά και διανομή αγαθών αποτελεί πάγια πρακτική των σούπερ μάρκετ τόσο σε Αμερική, όσο και σε Ευρώπη, όπου εφαρμόζεται ένα μοντέλο ετησίων συνδρομών, το οποίο τις περισσότερες φορές περιλαμβάνει μία δωρεάν παράδοση σε εβδομαδιαία βάση. Μάλιστα υπάρχουν και διάφοροι περιορισμοί ανάλογα με την αλυσίδα. Ενδέχεται για παράδειγμα, να μην επιτρέπουν τη μεταφορά αλκοολούχων ποτών σε γυάλινες φιάλες ή να εφαρμόζεται επιπρόσθετη χρέωση αν η παραγγελία περιλαμβάνει τέτοιου είδους εύθραυστα και βαριά προϊόντα.
Τα σχέδια για το eshop της My Market
Σε αναμόρφωση των χρεώσεων στη διαλογή και αποστολή των ηλεκτρονικών παραγγελιών θα προχωρήσει το επόμενο διάστημα η My Market, όπως ο κος Αριστοτέλης Παντελιάδης.
Ο επικεφαλής της Metro AEBE, ο οποίος κατ’ επανάληψη έχει αναφερθεί δημοσίως στην ανάγκη επιβολής χρεώσεων ώστε να πάψουν να είναι ζημιογόνα τα ηλεκτρονικά σούπερ μάρκετ, δεν αποκάλυψε ποια θα είναι η τιμολογιακή πολιτική, σημειώνοντας πως «θέλουμε να το κάνουμε λίγο πιο σοφιστικέ χρεώσεις».
Σήμερα το ηλεκτρονικό κατάστημα της My Market σε Αττική, Θεσσαλονίκη, Πάτρα, Λάρισα, Βόλο και Ιωάννινα εφαρμόζει ελάχιστο όριο παραγγελίας τα 25 ευρώ και επιβάλλει χρέωση 2 ευρώ για παραγγελίες από 25,01 ευρώ έως 58,99 ευρώ. Για παραγγελίες από 59 ευρώ και άνω δεν χρεώνονται μεταφορικά.
Στην υπόλοιπη Ελλάδα επίσης το ελάχιστο ποσό παραγγελίας είναι 25 ευρώ ωστόσο η χρέωση μεταφορικών ανεβαίνει στα 10 για παραγγελίες από 25,01 ευρώ και άνω, με μέγιστο ποσό παραγγελίας τα 300 ευρώ. Εάν επιλεγεί ως τρόπος πληρωμής η «αντικαταβολή» υπάρχει μια επιπλέον χρέωση 3 ευρώ.
ΑΒ Βασιλόπουλος και Μασούτης
Η ΑΒ Βασιλόπουλος εφαρμόζει ένα είδος «πλαφόν» στις χρεώσεις των ηλεκτρονικών παραγγελιών, δηλαδή αποστέλλονται στο σπίτι μόνο όταν είναι αξίας πάνω από 25 ευρώ, ενώ παρέχει την υπηρεσία click & collect (παραγγελία από το ηλεκτρονικό κατάστημα και παραλαβή από το φυσικό κατάστημα από τον ίδιο τον πελάτη) για παραγγελίες άνω των 15 ευρώ.
Η διανομή στο σπίτι ισχύει για παραγγελίες άνω των 40 ευρώ για τη Μασούτης, με την αλυσίδα να εξετάζει όλα τα σενάρια για το τι θα πράξει στο μέλλον.
Η μάχη του quick commerce
Την ώρα που η παγκόσμια τάση αποκαθήλωσης των μπακάλικων… εξπρές έχει ενσκήψει και στη χώρα μας με 6 πλατφόρμες που δραστηριοποιούνταν στο q-commerce να έχουν κατεβάσει ρολά, τα μεγάλα σούπερ μάρκετ επεκτείνουν τις δραστηριότητές του στην πολύ γρήγορη παράδοση.
Πρώτη η αλυσίδα My Market λάνσαρε το δικό της quick delivery, με την ονομασία «Speedy», προσφέροντας omnichannel εξυπηρέτηση στους πελάτες της με παράδοση το πολύ σε 1 ώρα.
Ο καταναλωτής έχει δυνατότητα παραγγελίας μέχρι 25 κωδικούς χωρίς περιορισμό στην ποσότητα ανά κωδικό, ενώ υπάρχει σταθερή χρέωση μεταφορικών 3 ευρώ, χωρίς ελάχιστο όριο παραγγελίας και χωρίς περιορισμό στην απόσταση.
Η υπηρεσία Speedy είναι προς το παρόν ενεργή στις παρακάτω περιοχές: Μαρούσι, Μεταξουργείο, Νέα Σμύρνη, Αγία Σοφία, Αγία Παρασκευή, Κηφισιά, Βριλήσσια, Γλυφάδα, Αγ. Βαρβάρα, Ίλιον, Κολιάτσου, Χαϊδάρι, Ολυμπιακό Χωριό.
Επίσης από πέρσι μέσω της efood λειτουργεί το Sklavenitis Express, μια νέα υπηρεσία του κορυφαίου λιανέμπορου που δίνει τη δυνατότητα για ηλεκτρονικά ψώνια από 2.400 κωδικούς με παράδοση σε 40 – 45 λεπτά.
Η νέα υπηρεσία εξυπηρετεί μόνο τα βορειοανατολικά προάστια του νομού Αττικής. Συγκεκριμένα, τις περιοχές που βρίσκονται πολύ κοντά στο hub του Γέρακα. Η ελάχιστη παραγγελία είναι 10 ευρώ και η χρέωση ανά παραγγελία είναι στα 2,5 ευρώ.


Latest News

Πράσινο φως στον Στάσση για άλλα τρία χρόνια στο τιμόνι της ΔΕΗ - Η απόφαση των μετόχων
Η Έκτακτη Γενική Συνέλευση των μετόχων της ΔΕΗ ανανέωσε τη θητεία του Γιώργου Στάσση ως CEO της εταιρείας μέχρι της 15 Απριλίου 2028 - Οι νέες μπίζνες του ομίλου

Η Intralot επεκτείνει το συμβόλαιό της με τη Λοταρία του New Hampshire μέχρι το 2033
Στο πλαίσιο της συμφωνίας, η τεχνολογική υποδομή της Λοταρίας θα αναβαθμιστεί με νέα τερματικά της Intralot

Συνεργασία ψηφιακής διασύνδεσης στην Νοτιοανατολική Μεσόγειο Digital Realty - Space Hellas
Η συνεργασία Digital Realty - Space Hellas ενισχύει περαιτέρω το δίκτυο της δεύτερης και αναδεικνύει την Κρήτη σε κομβικό σημείο διασύνδεσης στην Νοτιοανατολική Μεσόγειο

Ψήφος εμπιστοσύνης στον Στάσση – Νέα τριετής θητεία για τον Πρόεδρο και CEO της ΔΕΗ
Πραγματοποιείται σήμερα 16 Απριλίου η ΕΓΣ των μετόχων για τη σύνθεση του νέου ΔΣ της ΔΕΗ – «Άρωμα γυναίκας» στη διοίκηση – Ο νέος ρόλος για Καρακούση

Ευκαιρίες και κίνδυνοι για τις τράπεζες από νέες μειώσεις επιτοκίων
Σε ετοιμότητα για τα επιτόκια βρίσκονται οι διοικήσεις των τραπεζών - Τα σχέδια που επεξεργάζονται και τα σενάρια

Έδωσαν τα χέρια «Γαλαξίας» και Παπαγεωργίου - Τι απομένει για την εξαγορά
Σύμφωνα με πληροφορίες του ΟΤ, ο Γαλαξίας έχει υπογράψει προσύμφωνο εξαγοράς - Έχει γίνει οικονομικός έλεγχος και έχει καθοριστεί το τίμημα

S&P Global: Υψηλές οι αποδόσεις των ελληνικών τραπεζών – Οδηγός τα υψηλά κεφάλαια και η μείωση του κινδύνου
Όπως εξηγεί η Tedeschi, οι τέσσερις μεγαλύτερες τράπεζες της Ελλάδας θα επιστρέψουν περισσότερα κεφάλαια στους επενδυτές το 2025

Δεσμεύσεις του υπουργείου Ανάπτυξης για τη βελτίωση του θεσμικού πλαισίου λειτουργίας των ΒΙΠΕ
Δεσμεύσεις από το υπουργείο Ανάπτυξης μετα την κοινοβουλευτική ερώτηση των βουλευτών Λευτέρη Αυγενάκη και Γιώργου Κοτρωνιά

Κρι Κρι: Στα 256 εκατ. ευρώ ο τζίρος το 2024, αυξημένος κατά 18,5%
Το Διοικητικό Συμβούλιο της ΚΡΙ ΚΡΙ πρότεινε τη διανομή μερίσματος μικτού ποσού 0,40 ευρώ ανά μετοχή

Alpha Trust Ανδρομέδα: Τη διανομή μερίσματος 0,32 ευρώ/ μετοχή ενέκρινε η ΓΣ
Η καταβολή θα αρχίσει την Παρασκευή 13.06.2025 και θα πραγματοποιηθεί μέσω της Τράπεζας Πειραιώς