
Μετά τις αυξανόμενες επιθέσεις κατά της εμπορικής ναυτιλίας, το Συμβούλιο της ΕΕ δρομολόγησε σήμερα επίσημα την αμυντική επιχείρηση της ΕΕ για την ασφάλεια στη θάλασσα στην Ερυθρά Θάλασσα.
Η επιχείρηση ASPIDES, που ξεκίνησε σήμερα, έχει αμυντική εντολή και θα συνοδεύει και θα προστατεύει τα εμπορικά πλοία στην περιοχή από πιθανές επιθέσεις στη θάλασσα.
Ναυτιλία: Στόχος των Χούθι πλοίο υπό ελληνική σημαία
“Οι Ευρωπαίοι πλοιοκτήτες χαιρετίζουν θερμά τη σημερινή ανακοίνωση με την οποία ξεκίνησε επίσημα η νέα ευρωπαϊκή επιχείρηση θαλάσσιας ασφάλειας στην Ερυθρά Θάλασσα. Η κλιμακούμενη κατάσταση στην περιοχή θέτει καθημερινά σε κίνδυνο τους ναυτικούς μας και επηρεάζει όλο και περισσότερο την εφοδιαστική αλυσίδα της Ευρώπης και τη συνολική οικονομική ασφάλεια, δήλωσε ο Σωτήρης Ράπτης, Γενικός Γραμματέας της European Community Shipowners’ Associations (ECSA).
Η ευρωπαϊκή παρουσία στην περιοχή μέσω της ανάπτυξης της επιχείρησης ASPIDES είναι απαραίτητη για την αντιμετώπιση των κινδύνων ασφαλείας για την εμπορική ναυτιλία και θα συμβάλει στη διατήρηση της ασφάλειας των ναυτικών μας. Ενθαρρύνουμε και υποστηρίζουμε όλες τις συντονισμένες προσπάθειες, συμπεριλαμβανομένων των διπλωματικών, που συμβάλλουν στην αποκλιμάκωση της κρίσης στην περιοχή, πρόσθεσε ο εκπρόσωπος της ECSA.
Η Ερυθρά Θάλασσα αποτελεί βασική οδό για το ευρωπαϊκό εμπόριο και τη διεθνή συνδεσιμότητα της ΕΕ. Η προστασία των βασικών ναυτιλιακών οδών και της διεθνούς αρχής της ελευθερίας της ναυσιπλοΐας είναι απαραίτητη για να διασφαλιστεί η ασφάλεια της ενέργειας, των τροφίμων και της εφοδιαστικής αλυσίδας της Ευρώπης.
Η επιχείρηση EUNAVFOR ASPIDES θα δραστηριοποιηθεί κατά μήκος των κύριων θαλάσσιων γραμμών επικοινωνίας στο στενό Baab al-Mandab και στο στενό του Ορμούζ, καθώς και στα διεθνή ύδατα της Ερυθράς Θάλασσας, του Κόλπου του Άντεν, της Αραβικής Θάλασσας, του Κόλπου του Ομάν και του Περσικού Κόλπου.
Διοικητής της επιχείρησης θα είναι ο Αντιπλοίαρχος Βασίλειος Γρυπάρης και Διοικητής της δύναμης ο Υποναύαρχος Stefano Costantino. Το αρχηγείο της επιχείρησης θα εδρεύει στη Λάρισα. Η Επιχείρηση ASPIDES θα συντονίζεται στενά με την EUNAVFOR ATALANTA για να συμβάλει στη θαλάσσια ασφάλεια στον Δυτικό Ινδικό Ωκεανό και στην Ερυθρά Θάλασσα με ομοϊδεάτες εταίρους που συμβάλλουν στη θαλάσσια ασφάλεια στην περιοχή επιχειρήσεων της.


Latest News

Κικίλιας: «Πρώτος στόχος μου να μην αυξηθούν τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια»
Ο νέος υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Βασίλης Κικίλιας παραλαμβάνοντας από τον Χρήστο Στυλιανίδη ανήγγειλε τέσσερις προτεραιότητες στη ναυτιλία και την ακτοπλοϊα

To LNG/C «Ασκληπιός» της Capital Ship Management, ύψωσε την ελληνική σημαία
Το LNG/C ‘ΑΣΚΛΗΠΙΟΣ’, της Capital Gas Ship Management, είναι ένα πλοίο μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου μεταφορικής ικανότητας 81,451 dwt, οικολογικού τύπου

Το σχέδιο Τραμπ να αναστήσει τη ναυπηγική βιομηχανία - Πρώτα «σκοτώνουμε την Κίνα»
Πατώντας στα χνάρια του κινεζικού σχεδίου ο Τραμπ σχεδιάζει να αναστήσει την αμερικανική ναυπηγική βιομηχανία

Τα σχέδια της Κίνας για να καταστεί παγκόσμιος ναυτιλιακός κόμβος
Έμφαση και στις χρηματοοικονομικές υπηρεσίες

Βασίλης Κικίλιας: Το crash test με την ακτοπλοΐα και η «προίκα» των 1,6 δισ. ευρώ
Γεμάτο προκλήσεις το χαρτοφυλάκιο που αναλαμβάνει ο Βασίλης Κικίλιας – Ο ανασχηματισμός 2025 τον έφερε στο υπουργείο Ναυτιλίας

Καθυστερήσεις στις παραδόσεις εμπορευματοκιβωτίων - Τι αναφέρει το ΕΒΕΠ
Θέμα αποτελεί η τρέχουσα κατάσταση στον εμπορικό λιμένα του Πειραιά, που λόγω της υψηλής συμφόρησης πλοίων και εμπορευματοκιβωτίων

Προχωρεί το niologio.gov.gr - Έχουν εγγραφεί 21 ποντοπόρα πλοία
Από την έναρξη της λειτουργίας του συστήματος, 21 νέα ποντοπόρα πλοία έχουν εγγραφεί στο ελληνικό νηολόγιο, εκ των οποίων τα 19 μέσω της νέας ψηφιακής διαδικασίας

«Τρικυμία» στη ναυτιλία από τα τέλη σε πλοία κινεζικής κατασκευής που σχεδιάζει ο Τραμπ
Σε αναβρασμό η παγκόσμια ναυτιλιακή βιομηχανία - Ποσα πλοία ναυπηγούν οι Έλληνες στην Κίνα

Kινέζοι εφοπλιστές κατά ΗΠΑ για λιμενικά τέλη - «Παραβιάζει τους κανόνες του ΠΟΕ»
Οι κινέζοι εφοπλιστές αντιτίθεται στα λιμενικά τέλη που οι ΗΠΑ θέλουν να επιβάλλουν σε θαλάσσιους μεταφορείς που κατέχουν ή έχουν παραγγείλει πλοία από την Κίνα

Πώς θα συγκρατηθούν τα κόστη στην ακτοπλοΐα - Τι ζητούν οι εταιρείες από το υπουργείο Ναυτιλίας
Το ζήτημα της ανόδους του κόστους στην ακτοπλοΐα και οι επενδύσεις για τη βιώσιμη ανάπτυξη στην Αναπτυξιακή Διάσκεψη Κρήτης