Μετά τις αυξανόμενες επιθέσεις κατά της εμπορικής ναυτιλίας, το Συμβούλιο της ΕΕ δρομολόγησε σήμερα επίσημα την αμυντική επιχείρηση της ΕΕ για την ασφάλεια στη θάλασσα στην Ερυθρά Θάλασσα.
Η επιχείρηση ASPIDES, που ξεκίνησε σήμερα, έχει αμυντική εντολή και θα συνοδεύει και θα προστατεύει τα εμπορικά πλοία στην περιοχή από πιθανές επιθέσεις στη θάλασσα.
Ναυτιλία: Στόχος των Χούθι πλοίο υπό ελληνική σημαία
“Οι Ευρωπαίοι πλοιοκτήτες χαιρετίζουν θερμά τη σημερινή ανακοίνωση με την οποία ξεκίνησε επίσημα η νέα ευρωπαϊκή επιχείρηση θαλάσσιας ασφάλειας στην Ερυθρά Θάλασσα. Η κλιμακούμενη κατάσταση στην περιοχή θέτει καθημερινά σε κίνδυνο τους ναυτικούς μας και επηρεάζει όλο και περισσότερο την εφοδιαστική αλυσίδα της Ευρώπης και τη συνολική οικονομική ασφάλεια, δήλωσε ο Σωτήρης Ράπτης, Γενικός Γραμματέας της European Community Shipowners’ Associations (ECSA).
Η ευρωπαϊκή παρουσία στην περιοχή μέσω της ανάπτυξης της επιχείρησης ASPIDES είναι απαραίτητη για την αντιμετώπιση των κινδύνων ασφαλείας για την εμπορική ναυτιλία και θα συμβάλει στη διατήρηση της ασφάλειας των ναυτικών μας. Ενθαρρύνουμε και υποστηρίζουμε όλες τις συντονισμένες προσπάθειες, συμπεριλαμβανομένων των διπλωματικών, που συμβάλλουν στην αποκλιμάκωση της κρίσης στην περιοχή, πρόσθεσε ο εκπρόσωπος της ECSA.
Η Ερυθρά Θάλασσα αποτελεί βασική οδό για το ευρωπαϊκό εμπόριο και τη διεθνή συνδεσιμότητα της ΕΕ. Η προστασία των βασικών ναυτιλιακών οδών και της διεθνούς αρχής της ελευθερίας της ναυσιπλοΐας είναι απαραίτητη για να διασφαλιστεί η ασφάλεια της ενέργειας, των τροφίμων και της εφοδιαστικής αλυσίδας της Ευρώπης.
Η επιχείρηση EUNAVFOR ASPIDES θα δραστηριοποιηθεί κατά μήκος των κύριων θαλάσσιων γραμμών επικοινωνίας στο στενό Baab al-Mandab και στο στενό του Ορμούζ, καθώς και στα διεθνή ύδατα της Ερυθράς Θάλασσας, του Κόλπου του Άντεν, της Αραβικής Θάλασσας, του Κόλπου του Ομάν και του Περσικού Κόλπου.
Διοικητής της επιχείρησης θα είναι ο Αντιπλοίαρχος Βασίλειος Γρυπάρης και Διοικητής της δύναμης ο Υποναύαρχος Stefano Costantino. Το αρχηγείο της επιχείρησης θα εδρεύει στη Λάρισα. Η Επιχείρηση ASPIDES θα συντονίζεται στενά με την EUNAVFOR ATALANTA για να συμβάλει στη θαλάσσια ασφάλεια στον Δυτικό Ινδικό Ωκεανό και στην Ερυθρά Θάλασσα με ομοϊδεάτες εταίρους που συμβάλλουν στη θαλάσσια ασφάλεια στην περιοχή επιχειρήσεων της.
Latest News
«Ριζικό λίφτινγκ» στις μαρίνες με επενδύσεις 180 εκατ. - Στα σκαριά πάνω από 40 project
Αναβαθμίζονται οι μαρίνες της χώρας και μαζί το τουριστικό προϊόν - Ποια projects εγκρίθηκαν, ποια απορρίφθηκαν
Στυλιανίδης: «Στηρίζουμε τις ευρωπαϊκές πρωτοβουλίες που ενισχύουν την ανταγωνιστικότητα της ναυτιλίας»
Ο υπουργός Ναυτιλίας Χρήστος Στυλιανίδης στις συναντήσεις του στις Βρυξέλλες ενημέρωσε, μεταξύ άλλων, για την εξέλιξη των έργων που χρηματοδοτούνται από την ΕΕ
Στη μαύρη λίστα των ΗΠΑ η Cosco: H Αθήνα «μετρά» τις επιπτώσεις - Τι λένε πηγές στο Reuters
Παράγοντες της αγοράς αναφέρουν στο Reuters ότι μέχρι στιγμής το λιμάνι του Πειραιά λειτουργεί κανονικά
OΛΘ: Πιάνει λιμάνι(;) η LeonidsPort – Οι νέες μετοχικές ισορροπίες με Σαββίδη – CMA CGM και Υπερταμείο
Στον ΟΛΘ η δισεκατομμυριούχος Margarita Louis – Dreyfus επιδιώκει την απόκτηση του 21% - Τα σενάρια για τη νέα μετοχική σύνθεση
Σπάνε ρεκόρ οι ναυπηγήσεις νεότευκτων πλοίων - Στα 204 δισ. τα συμβόλαια
Στα ναυπηγεία το 2024 η ζήτηση για κατασκευές νέων πλοίων ήταν ισχυρή στο σύνολο και ανά ναυτιλιακό κλάδο, σύμφωνα με τον οίκο Clarksons
Δημόσια πρόταση για το 21% του ΟΛΘ από την LeonidsPort - Σημαντικό premium 26,6%
H LeonidsPort B.V. προτίθεται να αγοράσει μετοχές του ΟΛΘ και απευθείας μέσω της χρηματιστηριακής αγοράς ή εξωχρηματιστηριακά στο προσφερόμενο τίμημα
Κοντά σε ιστορική συμφωνία ο IMO για τους ρύπους – Η συμβολή των Ελλήνων εφοπλιστών
Η διεθνής ναυτιλία βρίσκεται πολύ κοντά σε ιστορική συμφωνία για το πώς θα μειωθούν οι ρύποι με τη συμβολή της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών
Τι θα κρίνει την πορεία της αγοράς πλοίων μεταφοράς LNG
Ενας εμπορικός πόλεμος ΗΠΑ - Πεκίνου θα στρέψει την Κίνα σε νέες πηγές προμήθειας που είναι πιο κοντά της, όπως το Κατάρ, η Ρωσία και η Αυστραλία
Έκρηξη νέων επενδύσεων- 44 νέα ρυμουλκά στο ελληνικό νηολόγιο
Ο αριθμός αυτός είναι εντυπωσιακός και αποτελεί ρεκόρ εκσυγχρονισμού για μια μόνο κατηγορία του ελληνικού εμπορικού στόλου σε τέτοιο χρονικό διάστημα
Containers: Αύξηση 149% στις τιμές ναύλων σε έναν χρόνο
Στα πλοία μεταφοράς ξηρού χύδην φορτίου η ναυλαγορά «εξέπληξε» θετικά καθώς στα μεγαλύτερα μεγέθους πλοία, τα Capes, ο μέσος ναύλος κινήθηκε ανοδικά κατά 76%