Η βρετανική εταιρεία για την ασφάλεια της ναυσιπλοΐας Ambrey ανακοίνωσε πως αμερικανικής ιδιοκτησίας φορτηγό πλοίο μεταφοράς χύδην φορτίου υπό ελληνική σημαία ζήτησε στρατιωτική συνδρομή δηλώνοντας πως δέχθηκε «πυραυλική επίθεση» σε απόσταση περίπου 93 μιλίων ανατολικά του Άντεν της Υεμένης.
Πηγές του υπουργείου Ναυτιλίας αναφέρουν σχετικά με την απόπειρα στο υπό ελληνική σημαία πλοίο, ότι πρόκειται για ένα Bulk carrier με φορτίο σιτηρών από την Αργεντινή για το Άντεν.
Έχει 23 μέλη πλήρωμα, μεταξύ των οποίων 5 Έλληνες και είναι όλοι καλά στην υγεία τους.
Οι ίδιες πηγές αναφέρουν ότι το πλοίο δεν χτυπήθηκε. Έγιναν 2 απόπειρες, οι οποίες έσκασαν στα 15 μέτρα από το πλοίο, κι έχει σπάσει μόνο ένα τζάμι σε ένα κρένι του πλοίου.
Το πλοιό φέρει την επωνυμία Sea Champion και σύμφωνα με στοιχεία του Εquasis, το διαχειρίζεται η εταιρεία MEGA shipping line που έχει έδρα τον Πειραιά.
Η κρίση στην Ερυθρά
Στο μεταξύ, οι συνέπειες της κρίσης στην Ερυθρά Θάλασσα αποτυπώνονται και στα αποτελέσματα διακίνησης containers για τον Ιανουάριο που δημοσιοποίησε μία από τις μεγαλύτερες εταιρείες διαχείρισης λιμένων, η Cosco Shipping Ports, η οποία ελέγχει τους δυο από τους τρεις προβλήτες του λιμανιού του Πειραιά.
Σύμφωνα με τα στοιχεία που δημοσιοποίησε η Cosco Shipping Ports, η διακίνηση containers στους προβλήτες ΙΙ και ΙΙΙ του Πειραιά κατέγραψε μείωση 12,7% τον Ιανουάριο αποτέλεσμα την αλλαγή δρομολογίων που επέβαλαν οι… Χούθι, με τις επιθέσεις τους σε πλοία στην Ερυθρά Θάλασσα.
Ακόμη μεγαλύτερη θα είναι η πτώση τον μήνα Φεβρουάριο όπως εκτιμούν παράγοντες που παρακολουθούν τις εξελίξεις στα λιμάνια.
Η κρίση στην Ερυθρά Θάλασσα υποχρέωσε όλες σχεδόν τις ναυτιλιακές εταιρείες μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων (και όχι μόνο) να επιλέγουν να στέλνουν τα πλοία τους γύρω από την Αφρική.
Οι αλλαγές δρομολογίων από την Απω Ανατολή προς την Ευρώπη, μέσω Νότιας Αφρικής ευνοούν τα λιμάνια της Δυτικής και Βόρειας Ευρώπης αλλά και του Μαρόκου, εις βάρος του Πειραιά που παύει πλέον να είναι το πρώτο λιμάνι στην Ευρώπη μετά το Σουέζ, με αποτέλεσμα να χάνει ένα σημαντικό φορτίο που προοριζόταν για μεταφόρτωση.
Latest News
Στο Ηράκλειο θα φιλοξενηθεί τον Μάιο του 2025 το Posidonia Sea Tourism Forum
Το γεγονός της βιομηχανίας κρουαζιέρας θα καλύψει θέματα όπως ο υπερτουρισμός και η ανάδειξη νέων προορισμών
Ηλίας Τσακίρης (IUMI): Τέσσερις μεγάλες προκλήσεις για την ναυτασφαλιστική αγορά
Παρουσιάζοντας τις προκλήσεις του κλάδου, ο Ηλίας Τσακίρης δήλωσε αισιόδοξος για το μέλλον
Ρυμουλκήθηκε σε ασφαλή περιοχή το τάνκερ MV Sounion
Το δεξαμενόπλοιο Sunion που εξακολουθεί να καίγεται, περισσότερες από τέσσερις εβδομάδες μετά την πρώτη επίθεση που δέχθηκε από τους Χούθι, μεταφέρει 150.000 τόνους πετρελαίου.
Οι 5 θέσεις της ECSA για μια ανταγωνιστική ευρωπαϊκή ναυτιλία
Όπως τονίζει η ECSA η ευρωπαϊκή ναυτιλία αποτελεί γεωπολιτικό πλεονέκτημα για την Ευρώπη και ακρογωνιαίο λίθο της ασφάλειας της ηπείρου σε θέματα ενέργειας, τροφίμων και εφοδιαστικής αλυσίδας
Ρυμουλκείται σε ασφαλή τοποθεσία το δεξαμενόπλοιο Sounion
Το ελληνόκτητο Sounion ήταν φορτωμένο με περίπου 1 εκατομμύριο βαρέλια πετρελαίου από το Ιράκ πριν χτυπηθεί από τους Χούθι
Ξεκίνησε η ρυμούλκηση του ελληνόκτητου δεξαμενόπλοιου Sounion
Tο ελληνικό ναυαγοσωστικό πλοίο «Aigaion Pelagos» ρυμουλκεί το Sounion
SOYNION: Συνεχίζεται η προσπάθεια για τη ρυμούλκηση
Προσπάθειες να αποφευχθεί η περιβαλλοντική καταστροφή
Η Θεοδώρα Ρήγα εξελέγη Πρόεδρος της MedCruise
Η νέα πρόεδρος της MedCruise είναι γενική εμπορική διευθύντρια και διευθύντρια στρατηγικής επικοινωνίας της ΟΛΘ Α.Ε
«Ναυμαχία» Στυλιανίδη-πλοιάρχων για την ασφάλεια στην ακτοπλοΐα
Η συνάντηση πραγματοποιήθηκε με πρωτοβουλία του υπουργού Ναυτιλίας που επαναβεβαίωσε τη θέλησή του για ενίσχυση της εποικοδομητικής συνεργασίας με την ΠΕΠΕΝ
Νέα προσπάθεια διάσωσης του ελληνόκτητου δεξαμενόπλοιου «Sounion» στην Ερυθρά Θάλασσα
Το «Sounion» παραμένει αγκυροβολημένο 72 ν.μ. δυτικά της Χοντάιντα της Υεμένης,