Πάνω από 70 εκπρόσωποι μεγάλων βιομηχανιών της Ευρώπης, μεταξύ των οποίων και ο Τζιμ Ράτκλιφ, ο δισεκατομμυριούχος πρόεδρος του κολοσσού των χημικών Ineos Group, προτρέπουν την ΕΕ να εισαγάγει μια ευρωπαϊκή βιομηχανική συμφωνία για την ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας κατά τη διάρκεια της αλλαγής. Αιχμή του δόρατος είναι το κόστος ενέργειας και γραφειοκρατία.
Πιο συγκεκριμένα, οι βιομήχανοι υποστηρίζουν ότι η Ευρώπη κινδυνεύει να μείνει πίσω στον αγώνα δρόμου με την Κίνα και τις ΗΠΑ, για την εισαγωγή των τεχνολογιών που απαιτούνται για την ανάπτυξη των ανανεώσιμων πηγών ενέργειας και τη μείωση των βιομηχανικών εκπομπών.
Κλιματική κρίση: Οι περισσότεροι θα θυσίαζαν 1% του μισθού τους – Ποιοι όχι και η θέση της Ελλάδος
Με φόντο τους φιλόδοξους στόχους της ΕΕ
Η προειδοποίηση έρχεται μόλις μερικούς μήνες αφότου η ΕΕ οριστικοποίησε τους νόμους που καλύπτουν τομείς από την ενέργεια έως τις μεταφορές για να συμβάλουν στη μείωση των εκπομπών κατά 55% την τρέχουσα δεκαετία.
Τώρα, η ένωση προβάλλει έναν ακόμη πιο φιλόδοξο στόχο – να μειώσει το 90% των εκπομπών έως το 2040.
Την ίδια στιγμή, το υψηλό ενεργειακό κόστος και οι επιδοτήσεις των ΗΠΑ και της Κίνας έχουν εγείρει φόβους για το μέλλον της ευρωπαϊκής βαριάς βιομηχανίας, επισημαίνει το Bloomberg.
Αυτό γίνεται ιδιαίτερα αισθητό στη λεγόμενη ατμομηχανή της ευρωπαϊκής οικονομίας, τη Γερμανία, την ώρα που πληθαίνουν οι προειδοποιήσεις ότι η κυριαρχία της ως βιομηχανικής υπερδύναμης τελειώνει.
Σωστοί στόχοι, λάθος τρόποι
«Η Ευρώπη έχει δίκιο όσον αφορά τους στόχους της για μηδενικές εκπομπές άνθρακα – κανείς δεν το αμφισβητεί αυτό, αλλά η απάντηση δεν είναι να φτάσουμε στην απανθρακοποίηση μέσω της αποβιομηχάνισης», είπε ο Ράτκλιφ σε συνέντευξή του, προσθέτοντας ότι τα τελευταία 15 χρόνια τα κέρδη της Ineos είχαν μετατοπιστεί από την Ευρώπη στις ΗΠΑ. Αυτό σημαίνει ότι η ευρωπαϊκή βιομηχανία χρειάζεται επειγόντως περισσότερη βοήθεια, σύμφωνα με την ομάδα των βιομηχάνων που συναντήθηκαν με την πρόεδρο της Κομισιόν, Ούρσουλα φον ντερ Λάιεν και τον βέλγο πρωθυπουργό Αλεξάντερ ντε Κρου στο εργοστάσιο της BASF στην Αμβέρσα, σήμερα Τρίτη.
«Αυτή η τεράστια πρόκληση έρχεται τη στιγμή που τόσο οι μεγάλες εταιρείες όσο και οι ΜμΕ αντιμετωπίζουν τη σοβαρότερη οικονομική ύφεση της τελευταίας δεκαετίας, η ζήτηση μειώνεται, το κόστος παραγωγής αυξάνεται και οι επενδύσεις μεταφέρονται αλλού», αναφέρεται στη Διακήρυξη της Αμβέρσας.
«Εργοστάσια κλείνουν, η παραγωγή σταματά, οι άνθρωποι χάνουν τις δουλειές τους. Η Ευρώπη χρειάζεται επειγόντως μια επιχειρηματική πρόταση».
Η πράσινη μετάβαση των επιχειρήσεων είναι μια βασική πρόκληση για τη φον ντερ Λάιεν εάν κερδίσει μια δεύτερη θητεία ως πρόεδρος της Επιτροπής.
Η ΕΕ αντιμετωπίζει αυξανόμενη κριτική σχετικά με την προσέγγισή της για πράσινη οικονομία, ιδίως από τους αγρότες.
Οι πολίτες της ΕΕ θα κατευθυνθούν στις κάλπες τον Ιούνιο, με τα δεξιά κόμματα που αντιτίθενται ευρέως στην πράσινη συμφωνία να αναμένεται να αυξήσουν σημαντικά τα ποσοστά τους, εκτιμά το Bloomberg.
Οι τομείς της χημικής βιομηχανίας, του χάλυβα και του τσιμέντου είναι από τους δυσκολότερους στην απανθρακοποίηση και θα πρέπει να βασιστούν σε τεχνολογίες όπως η δέσμευση πράσινου υδρογόνου και άνθρακα για τη μείωση των εκπομπών σύμφωνα με τους καθαρούς μηδενικούς στόχους.
«Οι κανονισμοί στην Ευρώπη είναι περίπλοκοι, είναι χρονοβόροι και δεν παρέχουν τα κίνητρα για να ενθαρρύνουν τις επενδύσεις», δήλωσε σε συνέντευξή του ο Martin Brudermueller, διευθύνων σύμβουλος της BASF και πρόεδρος της ευρωπαϊκής ένωσης χημικής βιομηχανίας Cefic. «Πρέπει να το ανατρέψουμε», κατέληξε.
Latest News
Διαφωνεί και το δείχνει - Η BlackRock γυρίζει πλάτη στις κλιματικές ανησυχίες
Η BlackRock, ο μεγαλύτερος διαχειριστής χρημάτων στον κόσμο είχε αποκτήσει φήμη ως ηγέτης βιώσιμων επενδύσεων
Πώς η Νορβηγία πρωτοστατεί στην ηλεκτροκίνηση
Μέχρι το τέλος του 2025 θα πωλούνται στη Νορβηγία μόνο ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Τι διδάγματα μπορεί να πάρει η Ευρώπη από το success-story της χώρας στην ηλεκτροκίνηση;
Αλλαγές σε ΚΤΕΟ, ηλεκτροφόρτιση και μεταχειρισμένα - Τι πρέπει να γνωρίζετε
Τι προβλέπει το νομοσχέδιο του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών που συζητήθηκε στο υπουργικό συμβούλιο
Η κλιματική αλλαγή δείχνει τα δόντια της - Προστέθηκαν 41 μέρες επικίνδυνης ζέστης
Η κλιματική αλλαγή αποτελεί τον υπ’ αριθμόν ένα κίνδυνο για την ανθρωπότητα, με τους καύσωνες εντείνονται κάθε χρόνο λόγω της καύσης ορυκτών καυσίμων που προκαλούν το φαινόμενο του θερμοκηπίου
Ο κόσμος ξεπέρασε το όριο του 1,5°C ως προς την αύξηση της μέσης θερμοκρασίας το 2024
Η συμφωνία του Παρισιού για την κλιματική αλλαγή και ο στόχος για τη συγκράτηση της αύξησης της μέσης θερμοκρασίας έμειναν μόνο στα χαρτιά
Πάνω από 320 δισ. δολ. ο «λογαριασμός» των φυσικών καταστροφών το 2024
Σύμφωνα με τον αντασφαλιστικό κολοσσό Munich Re το μεγαλύτερο ποσοστό των απωλειών είναι «ανασφάλιστες»
Αυξημένες πωλήσεις αναφέρει η σουηδική Polestar
Η Polestar ανακοίνωσε λιανικές πωλήσεις 12.256 για το τέταρτο τρίμηνο του 2024 ,έναντι 11.640 κατα το ίδιο διάστημα του 2023
«Αναβαθμίζω το Σπίτι μου»: Ποιοι και πώς θα λάβουν άτοκα δάνεια 5.000 – 25.000 ευρώ
Ο χρόνος μετρά αντίστροφα για την πρεμιέρα του νέου προγράμματος «Αναβαθμίζω το Σπίτι μου» με την επιλογή των δικαιούχων να γίνεται με βάση τη σειρά υποβολής των αιτήσεων
Μητσοτάκης για «Εξοικονομώ 2025»: «Βελτιώνει την ποιότητα ζωής και συμβάλει στην πράσινη ανάπτυξη»
Το πρόγραμμα, οι δικαιούχοι και η διαδικασία υποβολής αιτήσεων για το «Εξοικονομώ 2025»
Ενεργειακή λύση αυτοπαραγωγής «πράσινης» ενέργειας με αποθήκευση από την Elpedison
Η συγκεκριμένη λύση της Elpedison δίνει τη δυνατότητα χωρίς καμία δέσμευση και κανένα κόστος επένδυσης