![Ναυτιλία: Η γαλάζια οικονομία αποτελεί του 25% του ελληνικού ΑΕΠ](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/02/xristosstylianidis.jpeg)
Προχωρούμε δυναμικά, στηρίζοντας καινοτόμες προσεγγίσεις, όπως την ανανέωση του ακτοπλοϊκού στόλου με νέα «πράσινα» πλοία, το «πρασίνισμα» των λιμανιών μας, αλλά και τη βιώσιμη διαχείριση του νερού και την προστασία των θαλασσίων οικοσυστημάτων, τόνισε ο υπουργός Ναυτιλίας Χρήστος Στυλιανίδης μιλώντας χθες στο 2ο Συνέδριο Ενδιαφερόμενων Φορέων στη Βιώσιμη «Γαλάζια Οικονομία» (2nd Stakeholder Conference on Sustainable “Blue Economy”) στο ιδρυμα Ευγενίδου.
Η Ελλάδα παραμένει προσηλωμένη και πιστή στις δεσμεύσεις της. Προχωρούμε δυναμικά, στηρίζοντας καινοτόμες προσεγγίσεις, όπως την ανανέωση του ακτοπλοϊκού στόλου με νέα «πράσινα» πλοία, το «πρασίνισμα» των λιμανιών μας, αλλά και τη βιώσιμη διαχείριση του νερού και την προστασία των θαλασσίων οικοσυστημάτων.
Το 25% του ελληνικού ΑΕΠ σχετίζεται με δραστηριότητες συναφείς με τη θάλασσα και την οικονομία γύρω από αυτή. Η συνεργασία είναι μονόδρομος ώστε να αναδειχθεί η «Γαλάζια Οικονομία» ως μοντέλο βιώσιμης ανάπτυξης, συμπλήρωσε ο Υπουργός.
Η Μεσόγειος συνέχισε αντιμετωπίζει ήδη πολλές και μεγάλες προκλήσεις που σχετίζονται με την προστασία του περιβάλλοντος ή την υιοθέτηση φιλο-περιβαλλοντικών πρακτικών. Είναι, κατά γενική ομολογία, “hotspot” της κλιματικής κρίσης.
Αποτελεί όμως σύμφωνα με τον κ. Στυλιανίδη, ένα ιδανικό πεδίο δυναμικής ανάπτυξης και ανάδειξης καλών πρακτικών. Αυτές μπορούν να συμβάλουν στην προώθηση της «Γαλάζιας Οικονομίας», με έμφαση σε τομείς όπως: η Θαλάσσια Διακυβέρνηση, η Βιώσιμη Αλιεία, τα Βιώσιμα και Ουδέτερα Κλιματικά Λιμάνια και Θαλάσσιες Μεταφορές, ο Θαλάσσιος και Παράκτιος Τουρισμός, αλλά και οι Θαλάσσιες Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας μεταξύ άλλων.
Έμφαση στη νησιωτικότητα
Στο 2ο Συνέδριο Ενδιαφερόμενων Φορέων στη Βιώσιμη «Γαλάζια Οικονομία» (2nd Stakeholder Conference on Sustainable “Blue Economy”) μίλησε και ο Υφυπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, κ. Ιωάννης Παππάς.
Κατά τη διάρκεια της ομιλίας τόνισε πως «Το μοντέλο της βιώσιμης και αειφόρου προσέγγισης στους τομείς της “Γαλάζιας Οικονομίας”, μπορεί να αποτελέσει το κυρίαρχο μοντέλο αειφορίας και για τα ελληνικά νησιά. Κάνοντας ειδική αναφορά στη νησιωτικότητα ο κ. Παππάς σημείωσε χαρακτηριστικά: «Η Ελληνική κυβέρνηση και το Υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, τολμούν και υιοθετούν σύγχρονο θεσμικό πλαίσιο για την εφαρμογή μιας Ολοκληρωμένης Θαλάσσιας Πολιτικής στο νησιωτικό χώρο. Το πλαίσιο αυτό δομείται στο τρίπτυχο Θαλάσσια Οικονομία – Νησιωτικότητα – Γαλάζια Ανάπτυξη».
Συνεχίζοντας ο Υφυπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής αναφέρθηκε στις προκλήσεις που αντιμετωπίζουν τα νησιά και οι νησιώτες, όπως η απρόσκοπτη θαλάσσια συγκοινωνία και η διαχείριση των θαλάσσιων πόρων, «οι οποίες απαιτούν στρατηγικές που ενισχύουν τη βιώσιμη ανάπτυξη και την αντοχή των νησιών μας» όπως ανέφερε χαρακτηριστικά.
Ίδρυμα Ευγενίδου: Νέες δεξιότητας για τη γαλάζια ανάπτυξη
Από την πλευρά του ο Πρόεδρος του Ιδρύματος Ευγενίδου, Λεωνίδας Δημητριάδης- Ευγενίδης τόνισε ότι το Ίδρυμα Ευγενίδου έχει υπογράψει μνημόνιο συνεργασίας με το Υπουργείο Ναυτιλίας για την προώθηση της γαλάζιας οικονομίας, ιδιαίτερα στην εφαρμογή της στις νησιωτικές περιοχές της χώρας.
Η συνεργασία αυτή περιλαμβάνει την ανάληψη κοινών δράσεων και πρωτοβουλιών για την προώθηση της τεχνολογικής καινοτομίας και τη διευκόλυνση της διάδοσης νέων ιδεών και μεθόδων στους τομείς της γαλάζιας οικονομίας, που περιλαμβάνουν τη ναυτιλία, τις θαλάσσιες μεταφορές, τις λιμενικές δραστηριότητες, τη ναυπηγική, τον παράκτιο τουρισμό, τις θαλάσσιες ανανεώσιμες πηγές ενέργειας, με στόχο μια βιώσιμη και ανθεκτική γαλάζια οικονομία, στην οποία η προστασία του περιβάλλοντος θα συμβαδίζει με τις οικονομικές δραστηριότητες» και ολοκλήρωσε τον χαιρετισμό του με την προτροπή οι εργασίες του συνεδρίου να έχουν ως αποτέλεσμα να αποσυνδέσουν την έννοια της νησιωτικότητας με την απομόνωση.
Στο workshop που ακολούθησε για τις απαιτούμενες δεξιότητες στην γαλάζια οικονομία, ο Διοικητής του Ιδρύματος Ευγενίδου, κ. Ιωάννης Γκόλιας τόνισε την σημαντική συμβολή του Ιδρύματος στην αντιμετώπιση της αναντιστοιχίας των δεξιοτήτων της γαλάζιας οικονομίας. Όπως είπε χαρακτηριστικά « το Ίδρυμα έχει, ήδη, ξεκινήσει τον σχεδιασμό έργων που αφορούν την ανάλυση της τρέχουσας κατάστασης της γαλάζιας οικονομίας και τον εντοπισμό των ειδικών δεξιοτήτων που έχουν μεγάλη ζήτηση αλλά δεν υπάρχει η αντιστοιχία σε προσφερόμενο εργατικό δυναμικό»
Στην συνέχεια ο Διοικητής, αναφέρθηκε αναλυτικά στους τρόπους συνεργασίας των ευρω-μεσογειακων χωρών, προτείνοντας μία δέσμη 6 αξόνων δράσης που θα μπορούσαν να δώσουν μία νέα κατεύθυνση στην άμβλυνση του χάσματος υφιστάμενων και των απαιτούμενων δεξιοτήτων για τα επαγγέλματα της γαλάζιας οικονομίας. Συγκεκριμένα, ο κ. Γκόλιας πρότεινε την σύσταση ομάδας εργασίας ως πλατφόρμα δράσης για την ανταλλαγή πληροφοριών και τον συντονισμό των προσπαθειών, την αξιολόγηση των αναγκαίων δεξιοτήτων της κάθε χώρας, την σχεδίαση εξειδικευμένων προγραμμάτων κατάρτισης εκεί που καταγράφεται κενό δεξιοτήτων, την προώθηση των κατάλληλων προγραμμάτων κινητικότητας για φοιτητές, ερευνητές και επαγγελματίες, την δημιουργία στοχευμένων ενημερωτικών δράσεων και τέλος, την θέσπιση των κατάλληλων μηχανισμών για την παρακολούθηση και την αξιολόγηση της αποτελεσματικότητας των πρωτοβουλιών ανάπτυξης των δεξιοτήτων στον τομέα της γαλάζιας οικονομίας.
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
Latest News
![Νέες ναυπηγήσεις: Ακριβή υπόθεση η ανανέωση του στόλου](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/01/shipyard-1280x902-600x423.jpeg)
Ακριβή υπόθεση η ανανέωση του στόλου
Σημαντική αύξηση του κόστους ναυπήγησης των πλοίων, που έφτασε στα επίπεδα του 2008, έτος καταγραφής ιστορικού ρεκόρ
![Ναυτιλία: Ποιοτική η ελληνική σημαία για την Αμερικανική Ακτοφυλακή](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/01/ellinika-ploia-1280x850-1-600x398.jpg)
Ποιοτική η ελληνική σημαία για την Αμερικανική Ακτοφυλακή
Η απόφαση της Αμερικανικής Ακτοφυλακής για την ανανέωση της συμμετοχής της χώρας μας στην Πρωτοβουλία QUALSHIP 21 για το 2024-2025
![Βραβεία Ευκράντη: Στην Capital Gas το βραβείο Τεχνολογικής Καινοτομίας](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/Ef240709_2167a-600x400.jpg)
Βραβεία Ευκράντη: Στην Capital Gas το βραβείο Τεχνολογικής Καινοτομίας
Στην τελετή απονομής παρευρέθηκαν εκπρόσωποι της πολιτικής και στρατιωτικής ηγεσίας του τόπου, καθώς και εκλεκτά μέλη της ελληνικής ναυτιλιακής οικογένειας
![Ερυθρά Θάλασσα: Εμπορικό πλοίο ανέφερε εκρήξεις δυτικά από τη Μόχα της Υεμένης](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/w12-64120w2481804w16105958w15233420w18144811w17101426-600x338.jpg)
Εμπορικό πλοίο ανέφερε εκρήξεις δυτικά από τη Μόχα της Υεμένης
«Πύραυλος» έπεσε στο νερό και δεύτερος εξερράγη στον αέρα, ενημέρωσε το πλήρωμα του εμπορικού σκάφους την Ambrey
![Άγιος Κωνσταντίνος: Περίμεναν κρουαζιερόπλοια στο νέο λιμάνι, έχασαν και την ακτοπλοϊκή σύνδεση](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/agios-konstantinos-600x464.jpg)
Απέκτησαν λιμάνι, περίμεναν κρουαζιερόπλοια αλλά έμειναν και από πλοίο… - Τι συμβαίνει στον Άγιο Κωνσταντίνο
Ο Άγιος Κωνσταντίνος της Φθιώτιδας έμεινε χωρίς ακτοπλοϊκή σύνδεση με τις Σποράδες, αν και το λιμάνι εγκαινιάστηκε μόλις το 2023
![Λιμάνια: Πρόκληση η ηλεκτροδότηση των πλοίων](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/limani-irakleio-600x300.jpg)
Πρόκληση η ηλεκτροδότηση των πλοίων στα λιμάνια
Θα πρέπει να έχει εγκατασταθεί το 2030 σε δέκα τουλάχιστον ελληνικούς λιμενικούς οργανισμούς
![ΠΑΣΟΚ για ακτοπλοϊκά εισιτήρια: Έως και 60% υψηλότερες τιμές από αντίστοιχες διαδρομές στη Βόρεια Ευρώπη](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/aktoploia-600x375.jpg)
ΠΑΣΟΚ για ακτοπλοϊκά εισιτήρια: Έως και 60% υψηλότερες τιμές από αντίστοιχες διαδρομές στη Β. Ευρώπη
Το δυσθεώρητο κόστος στα ακτοπλοϊκά εισιτήρια φέρνει στη Βουλή το ΠΑΣΟΚ, με ερώτηση προς τους υπουργούς Χρ. Στυλιανίδη και Τ. Θεοδωρικάκο
![Ναυτιλία: Πάνω από 720 ελληνόκτητα πλοία στον ιταλικό νηογνώμονα RINA](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/tanker-600x338.jpg)
Πάνω από 720 ελληνόκτητα πλοία στον ιταλικό νηογνώμονα RINA
Ο ελληνόκτητος στόλος που είναι ταξινομημένος στον Ιταλικό Νηογνώμονα RINA διπλασίασε το μέγεθός του από το 2021 έως το 2023
![ΕΛΣΤΑΤ: Αύξηση 0,2% στη δύναμη του εμπορικού στόλου τον Μάιο 2024](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/02/ploia-600x338.jpg)
Αύξηση 0,2% στη δύναμη του εμπορικού στόλου τον Μάιο
Τι δείχνουν τα στοιχεία
![Διώρυγα του Παναμά: Σε 6 χρόνια η κατασκευή του γιγάντιου ταμιευτήρα](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/panama-canal-g52eeb7b5a_1280-768x432-1-600x338.jpg)
Σε 6 χρόνια το έργο του γιγάντιου ταμιευτήρα στη Διώρυγα του Παναμά
Ο ταμιευτήρας αξίας 1,6 δισ. δολ. θα διασφαλίσει τη διέλευση των πλοίων από τη Διώρυγα του Παναμά