Προχωρούμε δυναμικά, στηρίζοντας καινοτόμες προσεγγίσεις, όπως την ανανέωση του ακτοπλοϊκού στόλου με νέα «πράσινα» πλοία, το «πρασίνισμα» των λιμανιών μας, αλλά και τη βιώσιμη διαχείριση του νερού και την προστασία των θαλασσίων οικοσυστημάτων, τόνισε ο υπουργός Ναυτιλίας Χρήστος Στυλιανίδης μιλώντας χθες στο 2ο Συνέδριο Ενδιαφερόμενων Φορέων στη Βιώσιμη «Γαλάζια Οικονομία» (2nd Stakeholder Conference on Sustainable “Blue Economy”) στο ιδρυμα Ευγενίδου.
Η Ελλάδα παραμένει προσηλωμένη και πιστή στις δεσμεύσεις της. Προχωρούμε δυναμικά, στηρίζοντας καινοτόμες προσεγγίσεις, όπως την ανανέωση του ακτοπλοϊκού στόλου με νέα «πράσινα» πλοία, το «πρασίνισμα» των λιμανιών μας, αλλά και τη βιώσιμη διαχείριση του νερού και την προστασία των θαλασσίων οικοσυστημάτων.
Το 25% του ελληνικού ΑΕΠ σχετίζεται με δραστηριότητες συναφείς με τη θάλασσα και την οικονομία γύρω από αυτή. Η συνεργασία είναι μονόδρομος ώστε να αναδειχθεί η «Γαλάζια Οικονομία» ως μοντέλο βιώσιμης ανάπτυξης, συμπλήρωσε ο Υπουργός.
Η Μεσόγειος συνέχισε αντιμετωπίζει ήδη πολλές και μεγάλες προκλήσεις που σχετίζονται με την προστασία του περιβάλλοντος ή την υιοθέτηση φιλο-περιβαλλοντικών πρακτικών. Είναι, κατά γενική ομολογία, “hotspot” της κλιματικής κρίσης.
Αποτελεί όμως σύμφωνα με τον κ. Στυλιανίδη, ένα ιδανικό πεδίο δυναμικής ανάπτυξης και ανάδειξης καλών πρακτικών. Αυτές μπορούν να συμβάλουν στην προώθηση της «Γαλάζιας Οικονομίας», με έμφαση σε τομείς όπως: η Θαλάσσια Διακυβέρνηση, η Βιώσιμη Αλιεία, τα Βιώσιμα και Ουδέτερα Κλιματικά Λιμάνια και Θαλάσσιες Μεταφορές, ο Θαλάσσιος και Παράκτιος Τουρισμός, αλλά και οι Θαλάσσιες Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας μεταξύ άλλων.
Έμφαση στη νησιωτικότητα
Στο 2ο Συνέδριο Ενδιαφερόμενων Φορέων στη Βιώσιμη «Γαλάζια Οικονομία» (2nd Stakeholder Conference on Sustainable “Blue Economy”) μίλησε και ο Υφυπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, κ. Ιωάννης Παππάς.
Κατά τη διάρκεια της ομιλίας τόνισε πως «Το μοντέλο της βιώσιμης και αειφόρου προσέγγισης στους τομείς της “Γαλάζιας Οικονομίας”, μπορεί να αποτελέσει το κυρίαρχο μοντέλο αειφορίας και για τα ελληνικά νησιά. Κάνοντας ειδική αναφορά στη νησιωτικότητα ο κ. Παππάς σημείωσε χαρακτηριστικά: «Η Ελληνική κυβέρνηση και το Υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, τολμούν και υιοθετούν σύγχρονο θεσμικό πλαίσιο για την εφαρμογή μιας Ολοκληρωμένης Θαλάσσιας Πολιτικής στο νησιωτικό χώρο. Το πλαίσιο αυτό δομείται στο τρίπτυχο Θαλάσσια Οικονομία – Νησιωτικότητα – Γαλάζια Ανάπτυξη».
Συνεχίζοντας ο Υφυπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής αναφέρθηκε στις προκλήσεις που αντιμετωπίζουν τα νησιά και οι νησιώτες, όπως η απρόσκοπτη θαλάσσια συγκοινωνία και η διαχείριση των θαλάσσιων πόρων, «οι οποίες απαιτούν στρατηγικές που ενισχύουν τη βιώσιμη ανάπτυξη και την αντοχή των νησιών μας» όπως ανέφερε χαρακτηριστικά.
Ίδρυμα Ευγενίδου: Νέες δεξιότητας για τη γαλάζια ανάπτυξη
Από την πλευρά του ο Πρόεδρος του Ιδρύματος Ευγενίδου, Λεωνίδας Δημητριάδης- Ευγενίδης τόνισε ότι το Ίδρυμα Ευγενίδου έχει υπογράψει μνημόνιο συνεργασίας με το Υπουργείο Ναυτιλίας για την προώθηση της γαλάζιας οικονομίας, ιδιαίτερα στην εφαρμογή της στις νησιωτικές περιοχές της χώρας.
Η συνεργασία αυτή περιλαμβάνει την ανάληψη κοινών δράσεων και πρωτοβουλιών για την προώθηση της τεχνολογικής καινοτομίας και τη διευκόλυνση της διάδοσης νέων ιδεών και μεθόδων στους τομείς της γαλάζιας οικονομίας, που περιλαμβάνουν τη ναυτιλία, τις θαλάσσιες μεταφορές, τις λιμενικές δραστηριότητες, τη ναυπηγική, τον παράκτιο τουρισμό, τις θαλάσσιες ανανεώσιμες πηγές ενέργειας, με στόχο μια βιώσιμη και ανθεκτική γαλάζια οικονομία, στην οποία η προστασία του περιβάλλοντος θα συμβαδίζει με τις οικονομικές δραστηριότητες» και ολοκλήρωσε τον χαιρετισμό του με την προτροπή οι εργασίες του συνεδρίου να έχουν ως αποτέλεσμα να αποσυνδέσουν την έννοια της νησιωτικότητας με την απομόνωση.
Στο workshop που ακολούθησε για τις απαιτούμενες δεξιότητες στην γαλάζια οικονομία, ο Διοικητής του Ιδρύματος Ευγενίδου, κ. Ιωάννης Γκόλιας τόνισε την σημαντική συμβολή του Ιδρύματος στην αντιμετώπιση της αναντιστοιχίας των δεξιοτήτων της γαλάζιας οικονομίας. Όπως είπε χαρακτηριστικά « το Ίδρυμα έχει, ήδη, ξεκινήσει τον σχεδιασμό έργων που αφορούν την ανάλυση της τρέχουσας κατάστασης της γαλάζιας οικονομίας και τον εντοπισμό των ειδικών δεξιοτήτων που έχουν μεγάλη ζήτηση αλλά δεν υπάρχει η αντιστοιχία σε προσφερόμενο εργατικό δυναμικό»
Στην συνέχεια ο Διοικητής, αναφέρθηκε αναλυτικά στους τρόπους συνεργασίας των ευρω-μεσογειακων χωρών, προτείνοντας μία δέσμη 6 αξόνων δράσης που θα μπορούσαν να δώσουν μία νέα κατεύθυνση στην άμβλυνση του χάσματος υφιστάμενων και των απαιτούμενων δεξιοτήτων για τα επαγγέλματα της γαλάζιας οικονομίας. Συγκεκριμένα, ο κ. Γκόλιας πρότεινε την σύσταση ομάδας εργασίας ως πλατφόρμα δράσης για την ανταλλαγή πληροφοριών και τον συντονισμό των προσπαθειών, την αξιολόγηση των αναγκαίων δεξιοτήτων της κάθε χώρας, την σχεδίαση εξειδικευμένων προγραμμάτων κατάρτισης εκεί που καταγράφεται κενό δεξιοτήτων, την προώθηση των κατάλληλων προγραμμάτων κινητικότητας για φοιτητές, ερευνητές και επαγγελματίες, την δημιουργία στοχευμένων ενημερωτικών δράσεων και τέλος, την θέσπιση των κατάλληλων μηχανισμών για την παρακολούθηση και την αξιολόγηση της αποτελεσματικότητας των πρωτοβουλιών ανάπτυξης των δεξιοτήτων στον τομέα της γαλάζιας οικονομίας.
Latest News
Βαρδής Βαρδινογιάννης: Από τους Καλούς Λιμένες, στην ναυτιλιακή αυτοκρατορία
Από τη ΣΕΚΑ της μίας «μάνας» ξεκίνησε η αυτοκρατορία της οικογένειας - Ο Βαρδής Βαρδινογιάννης και η Avin International
Η Κίνα το μεγαλύτερο ναυπηγείο του κόσμου
Η Κίνα είναι μακράν η μεγαλύτερη ναυπηγική δύναμη του πλανήτη
Μεγάλες ευκαιρίες απασχόλησης στη γαλάζια οικονομία
Η γαλάζια οικονομία περιλαμβάνει όλες τις οικονομικές δραστηριότητες οι οποίες σχετίζονται με τους ωκεανούς, τις θάλασσες και τους υδάτινους όγκους
Ψηφιακή η ελληνική ναυτιλία - Το e-ναυτολόγιο έτοιμο εντός του 2025
Ενα εκατομμύριο ευρώ για τη χρηματοδότηση του e-ναυτολογίου - Στόχος η προσέλκυση νέων στο ναυτικό επάγγελμα.
Κρουαζιέρα: Πόσο τέλος θα πληρώνουν οι τουρίστες σε Μύκονο και Σαντορίνη
Τι προβλέπει για την κρουαζιέρα το φορολογικό νομοσχέδιο που έχει δοθεί σε δημόσια διαβούλευση
Capital Clean Energy Carriers: Αύξησε κατά 66% τα έσοδα στο τρίτο τρίμηνο του 2024
Η Capital Clean Energy Carriers ανακοίνωσε έσοδα 106 εκατ. δολ. για το τρίτο τρίμηνο του 2024 και τη διανομή μερίσματος 0,15 δολ. ανά μετοχή.
Πώς η κρουαζιέρα γέμισε τα ταμεία του Οργανισμού Λιμένος Κέρκυρας
Ο Οργανισμός για το λιμάνι Κέρκυρας ανακοίνωσε έσοδα 4,8 εκατ. ευρώ για το 2023 – Στα 420 τα κρουαζιερόπλοια την περασμένη χρονιά
IBIA: Ξεκάθαρος στόχος η απαλλαγή απο τις εκπομπές άνθρακα
Οι καιροί της πράσινης μετάβασης, δεν είναι μόνο πολύπλοκοι, προκλητικοί και συχνά απογοητευτικοί αλλά και ελπιδοφόροι και φιλόδοξοι, τόνισε ο πρόεδρος του IBIA
Σε εξαγορά εταιρείας που ελέγχει 18 τάνκερ προχώρησε ο Όμιλος Αγγελικούση
Πώς ο όμιλος Αγγελικούση θα αξιοποιήσει τη νέα επενδυτική κίνηση - Πότε θα ολοκληρωθεί το deal
Νέοι παίκτες εισέρχονται στη ναυτιλία - Πολύ λίγοι οι «μεγάλοι»
Τι είδε ο οίκος Xclusiv για την πορεία στη ναυτιλία του κλάδου δεξαμενοπλοίων και πλοίων μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου