Προχωρούμε δυναμικά, στηρίζοντας καινοτόμες προσεγγίσεις, όπως την ανανέωση του ακτοπλοϊκού στόλου με νέα «πράσινα» πλοία, το «πρασίνισμα» των λιμανιών μας, αλλά και τη βιώσιμη διαχείριση του νερού και την προστασία των θαλασσίων οικοσυστημάτων, τόνισε ο υπουργός Ναυτιλίας Χρήστος Στυλιανίδης μιλώντας χθες στο 2ο Συνέδριο Ενδιαφερόμενων Φορέων στη Βιώσιμη «Γαλάζια Οικονομία» (2nd Stakeholder Conference on Sustainable “Blue Economy”) στο ιδρυμα Ευγενίδου.
Η Ελλάδα παραμένει προσηλωμένη και πιστή στις δεσμεύσεις της. Προχωρούμε δυναμικά, στηρίζοντας καινοτόμες προσεγγίσεις, όπως την ανανέωση του ακτοπλοϊκού στόλου με νέα «πράσινα» πλοία, το «πρασίνισμα» των λιμανιών μας, αλλά και τη βιώσιμη διαχείριση του νερού και την προστασία των θαλασσίων οικοσυστημάτων.
Το 25% του ελληνικού ΑΕΠ σχετίζεται με δραστηριότητες συναφείς με τη θάλασσα και την οικονομία γύρω από αυτή. Η συνεργασία είναι μονόδρομος ώστε να αναδειχθεί η «Γαλάζια Οικονομία» ως μοντέλο βιώσιμης ανάπτυξης, συμπλήρωσε ο Υπουργός.
Η Μεσόγειος συνέχισε αντιμετωπίζει ήδη πολλές και μεγάλες προκλήσεις που σχετίζονται με την προστασία του περιβάλλοντος ή την υιοθέτηση φιλο-περιβαλλοντικών πρακτικών. Είναι, κατά γενική ομολογία, “hotspot” της κλιματικής κρίσης.
Αποτελεί όμως σύμφωνα με τον κ. Στυλιανίδη, ένα ιδανικό πεδίο δυναμικής ανάπτυξης και ανάδειξης καλών πρακτικών. Αυτές μπορούν να συμβάλουν στην προώθηση της «Γαλάζιας Οικονομίας», με έμφαση σε τομείς όπως: η Θαλάσσια Διακυβέρνηση, η Βιώσιμη Αλιεία, τα Βιώσιμα και Ουδέτερα Κλιματικά Λιμάνια και Θαλάσσιες Μεταφορές, ο Θαλάσσιος και Παράκτιος Τουρισμός, αλλά και οι Θαλάσσιες Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας μεταξύ άλλων.
Έμφαση στη νησιωτικότητα
Στο 2ο Συνέδριο Ενδιαφερόμενων Φορέων στη Βιώσιμη «Γαλάζια Οικονομία» (2nd Stakeholder Conference on Sustainable “Blue Economy”) μίλησε και ο Υφυπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, κ. Ιωάννης Παππάς.
Κατά τη διάρκεια της ομιλίας τόνισε πως «Το μοντέλο της βιώσιμης και αειφόρου προσέγγισης στους τομείς της “Γαλάζιας Οικονομίας”, μπορεί να αποτελέσει το κυρίαρχο μοντέλο αειφορίας και για τα ελληνικά νησιά. Κάνοντας ειδική αναφορά στη νησιωτικότητα ο κ. Παππάς σημείωσε χαρακτηριστικά: «Η Ελληνική κυβέρνηση και το Υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, τολμούν και υιοθετούν σύγχρονο θεσμικό πλαίσιο για την εφαρμογή μιας Ολοκληρωμένης Θαλάσσιας Πολιτικής στο νησιωτικό χώρο. Το πλαίσιο αυτό δομείται στο τρίπτυχο Θαλάσσια Οικονομία – Νησιωτικότητα – Γαλάζια Ανάπτυξη».
Συνεχίζοντας ο Υφυπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής αναφέρθηκε στις προκλήσεις που αντιμετωπίζουν τα νησιά και οι νησιώτες, όπως η απρόσκοπτη θαλάσσια συγκοινωνία και η διαχείριση των θαλάσσιων πόρων, «οι οποίες απαιτούν στρατηγικές που ενισχύουν τη βιώσιμη ανάπτυξη και την αντοχή των νησιών μας» όπως ανέφερε χαρακτηριστικά.
Ίδρυμα Ευγενίδου: Νέες δεξιότητας για τη γαλάζια ανάπτυξη
Από την πλευρά του ο Πρόεδρος του Ιδρύματος Ευγενίδου, Λεωνίδας Δημητριάδης- Ευγενίδης τόνισε ότι το Ίδρυμα Ευγενίδου έχει υπογράψει μνημόνιο συνεργασίας με το Υπουργείο Ναυτιλίας για την προώθηση της γαλάζιας οικονομίας, ιδιαίτερα στην εφαρμογή της στις νησιωτικές περιοχές της χώρας.
Η συνεργασία αυτή περιλαμβάνει την ανάληψη κοινών δράσεων και πρωτοβουλιών για την προώθηση της τεχνολογικής καινοτομίας και τη διευκόλυνση της διάδοσης νέων ιδεών και μεθόδων στους τομείς της γαλάζιας οικονομίας, που περιλαμβάνουν τη ναυτιλία, τις θαλάσσιες μεταφορές, τις λιμενικές δραστηριότητες, τη ναυπηγική, τον παράκτιο τουρισμό, τις θαλάσσιες ανανεώσιμες πηγές ενέργειας, με στόχο μια βιώσιμη και ανθεκτική γαλάζια οικονομία, στην οποία η προστασία του περιβάλλοντος θα συμβαδίζει με τις οικονομικές δραστηριότητες» και ολοκλήρωσε τον χαιρετισμό του με την προτροπή οι εργασίες του συνεδρίου να έχουν ως αποτέλεσμα να αποσυνδέσουν την έννοια της νησιωτικότητας με την απομόνωση.
Στο workshop που ακολούθησε για τις απαιτούμενες δεξιότητες στην γαλάζια οικονομία, ο Διοικητής του Ιδρύματος Ευγενίδου, κ. Ιωάννης Γκόλιας τόνισε την σημαντική συμβολή του Ιδρύματος στην αντιμετώπιση της αναντιστοιχίας των δεξιοτήτων της γαλάζιας οικονομίας. Όπως είπε χαρακτηριστικά « το Ίδρυμα έχει, ήδη, ξεκινήσει τον σχεδιασμό έργων που αφορούν την ανάλυση της τρέχουσας κατάστασης της γαλάζιας οικονομίας και τον εντοπισμό των ειδικών δεξιοτήτων που έχουν μεγάλη ζήτηση αλλά δεν υπάρχει η αντιστοιχία σε προσφερόμενο εργατικό δυναμικό»
Στην συνέχεια ο Διοικητής, αναφέρθηκε αναλυτικά στους τρόπους συνεργασίας των ευρω-μεσογειακων χωρών, προτείνοντας μία δέσμη 6 αξόνων δράσης που θα μπορούσαν να δώσουν μία νέα κατεύθυνση στην άμβλυνση του χάσματος υφιστάμενων και των απαιτούμενων δεξιοτήτων για τα επαγγέλματα της γαλάζιας οικονομίας. Συγκεκριμένα, ο κ. Γκόλιας πρότεινε την σύσταση ομάδας εργασίας ως πλατφόρμα δράσης για την ανταλλαγή πληροφοριών και τον συντονισμό των προσπαθειών, την αξιολόγηση των αναγκαίων δεξιοτήτων της κάθε χώρας, την σχεδίαση εξειδικευμένων προγραμμάτων κατάρτισης εκεί που καταγράφεται κενό δεξιοτήτων, την προώθηση των κατάλληλων προγραμμάτων κινητικότητας για φοιτητές, ερευνητές και επαγγελματίες, την δημιουργία στοχευμένων ενημερωτικών δράσεων και τέλος, την θέσπιση των κατάλληλων μηχανισμών για την παρακολούθηση και την αξιολόγηση της αποτελεσματικότητας των πρωτοβουλιών ανάπτυξης των δεξιοτήτων στον τομέα της γαλάζιας οικονομίας.
Latest News
Dreyfus για ΟΛΘ: Δεν θα διαγράψουμε τις μετοχές από το Χρηματιστήριο Αθηνών
Τι αναφέρει η Leonidsport της οικογένειας Dreyfus στο ενημερωτικό δελτίο για την δημόσια πρόταση στον ΟΛΘ
Χρήστος Στυλιανίδης: Προς παράταση η «πράσινη μετάβαση» της ακτοπλοΐας
Ο κ. Στυλιανίδης είπε επίσης ότι στις Βρυξέλες συζητήθηκε και το θέμα της χρηματοδότησης των αγόνων γραμμών μέσω ΣΔΙΤ
Οι αμερικανικές κυρώσεις στο ρωσικό πετρέλαιο εκτινάσουν τις τιμές των ναύλων στα τάνκερ
Πολλά από τα πλοία που τέθηκαν υπό καθεστώς κυρώσεων αποτελούν μέρος του ρωσικού «σκιώδους στόλου», μετέφεραν πετρέλαιο σε Ινδία και Κίνα
Το 2,1% του ΟΛΘ απέκτησαν οι Dreyfus - Το τίμημα
Η Leonidsport Β.V απέκτησε 212.114 μετοχές του ΟΛΘ στις 13 Ιανουαρίου - Σε εξέλιξη η δημόσια προσφορά
Οι Dreyfus «πατάνε το κουμπί» – Αρχίζει η δημόσια πρόταση για το 21% του ΟΛΘ
Ξεκινάει σήμερα η πρόταση της LeonidsPort για το 21% του μετοχικού κεφαλαίου του ΟΛΘ – Τα σενάρια και οι μετοχικές ισορροπίες
«Ριζικό λίφτινγκ» στις μαρίνες με επενδύσεις 180 εκατ. - Στα σκαριά πάνω από 40 project
Αναβαθμίζονται οι μαρίνες της χώρας και μαζί το τουριστικό προϊόν - Ποια projects εγκρίθηκαν, ποια απορρίφθηκαν
Στυλιανίδης: «Στηρίζουμε τις ευρωπαϊκές πρωτοβουλίες που ενισχύουν την ανταγωνιστικότητα της ναυτιλίας»
Ο υπουργός Ναυτιλίας Χρήστος Στυλιανίδης στις συναντήσεις του στις Βρυξέλλες ενημέρωσε, μεταξύ άλλων, για την εξέλιξη των έργων που χρηματοδοτούνται από την ΕΕ
Στη μαύρη λίστα των ΗΠΑ η Cosco: H Αθήνα «μετρά» τις επιπτώσεις - Τι λένε πηγές στο Reuters
Παράγοντες της αγοράς αναφέρουν στο Reuters ότι μέχρι στιγμής το λιμάνι του Πειραιά λειτουργεί κανονικά
OΛΘ: Πιάνει λιμάνι(;) η LeonidsPort – Οι νέες μετοχικές ισορροπίες με Σαββίδη – CMA CGM και Υπερταμείο
Στον ΟΛΘ η δισεκατομμυριούχος Margarita Louis – Dreyfus επιδιώκει την απόκτηση του 21% - Τα σενάρια για τη νέα μετοχική σύνθεση
Σπάνε ρεκόρ οι ναυπηγήσεις νεότευκτων πλοίων - Στα 204 δισ. τα συμβόλαια
Στα ναυπηγεία το 2024 η ζήτηση για κατασκευές νέων πλοίων ήταν ισχυρή στο σύνολο και ανά ναυτιλιακό κλάδο, σύμφωνα με τον οίκο Clarksons