
Στις εγκαταστάσεις του Οργανισμού Λιμένος Πειραιώς φιλοξενήθηκε το φετινό 5ο Balkans & Black Sea Forum (BBSF 2024), με θέμα “Trading Arteries & Global Supply Chains at Stake”, την Πέμπτη 15 Φεβρουαρίου 2024, κατά τη διάρκεια του οποίου τονίστηκε ο κρίσιμος ρόλος του μεγαλύτερου λιμένα της χώρας στο εμπόριο και την παγκόσμια εφοδιαστική αλυσίδα, ως σημαντική πύλη της παγκόσμιας ναυτιλίας.
Πειραιάς: Υποχώρησε κατά 12,7% η διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων τον Ιανουάριο λόγω Χούθις
Το BBSF 2024, το οποίο προάγει σε θεσμικό και επιχειρηματικό επίπεδο τη διασυνοριακή, την ευρωπαϊκή και οικονομική συνεργασία μεταξύ των χωρών της Κεντρικής και Ανατολικής Ευρώπης, Βαλκανικής και της Μαύρης Θάλασσας, παρακολούθησαν προσωπικότητες από τη διεθνή κοινότητα, διπλωμάτες, επικεφαλής διεθνών οργανισμών και στελέχη επιχειρήσεων.
Μεταξύ των ομιλητών στο φετινό φόρουμ ήταν ο Πρέσβης της Κίνας στην Ελλάδα κ. Xiao Junzheng, ενώ την έναρξη των εργασιών του καθιερωμένου πλέον διεθνούς θεσμού, κήρυξε ο Αναπληρωτής Υπουργός Οικονομίας & Οικονομικών κ. Νίκος Παπαθανάσης, ο οποίος εκπροσώπησε στο συνέδριο τον Πρωθυπουργό.
Ο Πρόεδρος της ΟΛΠ Α.Ε., Yu Zenggang, μετά από ένα θερμό καλωσόρισμα προς τους παρευρισκόμενους, εστίασε στην τεράστια ανάπτυξη που έχει πραγματοποιηθεί στο λιμάνι του Πειραιά σε επίπεδο υποδομών, ψηφιακού μετασχηματισμού και πράσινης ανάπτυξης. Στάθηκε σε μεγάλα έργα, όπως τη σημαντική επέκταση στον σταθμό αυτοκινήτων που εγκαινιάστηκε πρόσφατα και αποτελεί σημαντική αναβάθμιση στις διεθνείς μεταφορές, αλλά και στην ανθεκτικότητα που αποδεικνύει σταθερά η ΟΛΠ Α.Ε. στις ευμετάβλητες συνθήκες της εποχής. Πρόκειται, όπως τόνισε, για μία ανθεκτικότητα, η οποία επιβεβαιώνεται από τα ιστορικά ρεκόρ οικονομικών επιδόσεων που επανειλημμένα πετυχαίνει η εταιρεία τα τελευταία χρόνια και η οποία διαρκώς ισχυροποιείται, χάρη στην αξιοποίηση των συνεργειών που προκύπτουν από τις σχέσεις μεταξύ των χωρών της ευρύτερης περιοχής.
«Kαθοριστικός ρόλος για το λιμάνι του Πειραιά»
Κατά τον χαιρετισμό του ο κ. Yu Zenggang δήλωσε χαρακτηριστικά «To λιμάνι του Πειραιά διαδραματίζει καθοριστικό ρόλο στην ευρύτερη περιοχή των Βαλκανίων και της Νοτιοανατολικής Ευρώπης ως σημαντική πύλη ναυτιλίας, μεταφορών και εμπορίου. Λειτουργεί ως καταλύτης για τη διασυνοριακή συνδεσιμότητα, τη συνεργασία και την ανάπτυξη. Υπάρχει ωστόσο ακόμη μεγαλύτερο περιθώριο συνεργασίας, το οποίο αξίζει να αξιοποιηθεί περαιτέρω μέσω σταθερών, αμοιβαία επωφελών και βιώσιμων σχέσεων. Το κοινό μας όραμα για το μέλλον θα πρέπει να εστιάζει στην πράσινη και καινοτόμο ανάπτυξη. Οφείλουμε να διασφαλίσουμε πως η πορεία προς το μέλλον γίνεται με σεβασμό στο περιβάλλον και ταυτόχρονα στηρίζει την κοινωνική ευημερία. Η περαιτέρω ανάπτυξη της περιοχής μας θα πρέπει να αποτελεί πυλώνα ευημερίας, σταθερότητας και βιωσιμότητας για το σήμερα και τις μελλοντικές γενιές.»
Η ΟΛΠ Α.Ε., εισηγμένη εταιρεία του Χρηματιστηρίου Αθηνών διαχειρίζεται και λειτουργεί τον Λιμένα Πειραιά το μεγαλύτερο λιμάνι της Ελλάδας και ενός από τα πιο ολοκληρωμένα λιμάνια στην Ευρώπη από πλευράς λιμενικών υπηρεσιών. Οι δραστηριότητες στο Λιμάνι του Πειραιά περιλαμβάνουν την κρουαζιέρα, τη μεταφορά επιβατών, τον σταθμό εμπορευματοκιβωτίων και αυτοκινήτων, τη ναυπηγοεπισκευαστική ζώνη, τα logistics και υπηρεσίες ελεύθερης ζώνης. Κύριος μέτοχος της ΟΛΠ Α.Ε. με ποσοστό 67% είναι η COSCO Shipping, μία από τις μεγαλύτερες ναυτιλιακές εταιρείες του κόσμου.
Την τελευταία δεκαετία η ΟΛΠ Α.Ε. σημειώνει αδιάληπτη ανάπτυξη με σεβασμό στο περιβάλλον και με στοχευμένη χρήση των νέων τεχνολογιών και των εργαλείων ψηφιοποίησης, σε όλο το φάσμα των λιμενικών της δραστηριοτήτων, συνεισφέροντας σε μεγάλο βαθμό στην οικονομία της χώρας και κυρίως ανταποδίδοντας σημαντικά οφέλη στην ελληνική κοινωνία.
Η ΟΛΠ Α.Ε. ανήκει στο δίκτυο “ECO PORTS”, κατέχει πιστοποιήσεις κατά ISO 9001:2015, ISO 14001:2015, ISO 50001:2018, βρίσκεται στη λίστα ESG του Χρηματιστηρίου Αθηνών και συγκαταλέγεται ανάμεσα στις πιο βιώσιμες εταιρείες της Ελλάδας το 2022.


Latest News

Αναπτυξιακό σχέδιο για το λιμάνι του Βόλου - Τι μελετά η κυβέρνηση
Εκσυγχρονισμός με «μοντέλο Αλεξανδρούπολης» μετά την απόφαση να ακυρωθεί ο διαγωνισμός πώλησης του 67% των μετοχών

«Ολική επαναφορά» για τον ΣΕΠ - Αύξηση στη διακίνηση containers μετά από 4 αρνητικά τρίμηνα
Το πρώτο θετικό τρίμηνο στη διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων για τον ΣΕΠ μετά από τέσσερα αρνητικά τρίμηνα

Πλήγματα στο παγκόσμιο διά θαλάσσης εμπόριο
Ο πόλεμος δασμών μεταβάλλει και τις θαλάσσιες διαδρομές και τις υποδομές logistics που έχουν στηθεί αλλά και τις στρατηγικές αποφάσεις ανάπτυξης των στόλων από τους πλοιοκτήτες

Εμπορικός Πόλεμος: Οι ακυρώσεις κινεζικών φορτηγών πλοίων μόλις άρχισαν
Ο αριθμός των ακυρωμένων δρομολογίων φορτηγών πλοίων από την Κίνα αυξάνεται, καθώς οι θαλάσσιοι μεταφορείς προσπαθούν να διαχειριστούν την υποχώρηση των παραγγελιών λόγω του εμπορικού πολέμου και των δασμών

Ποιοι τομείς έδωσαν τα νέα ρεκόρ εσόδων σε ΟΛΠ και ΟΛΘ το 2024
Για πρώτη φορά το αντάλλαγμα από τις προβλήτες ΙΙ και ΙΙΙ του λιμανιού του Πειραιά ήταν μειωμένο

ΟΛΠ Α.Ε.: Το λιμάνι του Πειραιά σε ετοιμότητα για την αυξημένη πασχαλινή κίνηση με νέα έργα και παρεμβάσεις
Ήδη έχουν ολοκληρωθεί σειρά αναβαθμίσεων στις υποδομές του λιμένα Πειραιά

Εσπασε το φράγμα των 900 πλοίων η MSC - H σύγκριση με την Maersk
Η MSC ανακοίνωσε ότι ο στόλος της έχει συνολική χωρητικότητα 6,47 εκατ. teu, σχεδόν 1 εκατ. περισσότερα από τη δεύτερη στην κατάταξη AP Moller-Maersk

Κικίλιας: Η μείωση των λιμενικών τελών από 1η Μαΐου θα περάσει απευθείας στα εισιτήρια
Για συγκράτηση ή και μείωση των τιμών έκανε λόγο ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Βασίλης Κικίλιας, από το λιμάνι του Πειραιά

Η μεταβλητότητα παραμένει το κυρίαρχο στοιχείο για τα δεξαμενόπλοια
Η πτώση για τα δεξαμενόπλοι μπορεί να μην είναι άμεση - Οι ανισορροπίες στην προσφορά και στη ζήτηση πετρελαίου θα παραμένουν παράλληλα με τις ευκαιρίες

Capital Clean Energy Carriers: Καθέλκυση του μεγαλύτερου στην ιστορία πλοίου μεταφοράς υγρού διοξειδίου του άνθρακα
Κατασκευάζεται από τα Κορεάτικα ναυπηγεία HD Hyundai Mipo και διαθέτει χωρητικότητα 22.000 κ.μ.