Πριν από σχεδόν μια δεκαετία, ο ΛεΜπρόν Τζέιμς συνέβαλε στη δημιουργία μιας νέου είδους εταιρείας: μιας εταιρείας που βασίζεται στην προσωπικότητα ενός σούπερ σταρ του μπάσκετ που μέσα από αυτή την ιδιότητά του μπορεί να μιλάει απευθείας σε εκατομμύρια οπαδούς στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.

Με βασικό τομέα δραστηριότητας, την ψυχαγωγία, η SpringHill -όπως ονομάστηκε η εταιρεία του- έκανε ταινίες όπως το «Hustle» με τον Άνταμ Σάντλερ, το «Space Jam: A New Legacy», και τηλεοπτικές σειρές όπως το τηλεπαιχνίδι του NBC «The Wall» και το talk show «The Shop».

Τι συμβαίνει με τον ΛεΜπρόν Τζέιμς…

Τώρα στα 39 του χρόνια – μια ηλικία στην οποία αρκετοί συμπαίκτες του κρεμούν τη φανέλα τους- μαζί με τον μακροχρόνιο συνεργάτη και μάνατζέρ του, Μάβερικ Κάρτερ, βάζουν νέους στόχους για τη διεύρυνση των δραστηριοτήτων της εταιρείας τους, σύμφωνα και με τη Wall Street Journal.

Πέρα από τη συλλογή προϊόντων ανδρικής περιποίησης grooming με τίτλο «The Shop», η SpringHill σχεδιάζει να επεκταθεί διεθνώς, με στόχο τη Δυτική Ευρώπη, το Ηνωμένο Βασίλειο και ενδεχομένως την Ιαπωνία και την Αφρική. Η εταιρεία σχεδιάζει να φέρει μια έκδοση της αντίστοιχης σειράς στη Βρετανία, με οικοδεσπότη και παραγωγό τον Βρετανό ηθοποιό Ίντρις Έλμπα, ενώ συζητά για εξαγορές, με ιδιαίτερη έμφαση στα βιντεοπαιχνίδια και το animation.

Η επιτυχία δεν είναι εύκολη υπόθεση. Η οικοδόμηση μιας μάρκας καταναλωτικών προϊόντων είναι εξαιρετικά δύσκολη, και στον τομέα της ψυχαγωγίας η SpringHill ανταγωνίζεται ένα πλήθος από εταιρείες που έχουν παρόμοιες φιλοδοξίες με τον δημιουργό της, εν μέσω μιας εποχής λιτότητας που διέπει το Χόλιγουντ και κάθε δυνατότητα συμφωνίας παραγωγής.

Η εταιρεία όμως έχει κάτι παραπάνω από τους ανταγωνιστές της. Τον ίδιο τον ΛεΜπρόν Τζέιμς.

Ο βασιλιάς

Ο Τζέιμς κέρδισε περισσότερα από 431 εκατομμύρια δολάρια στις δύο δεκαετίες στους Κλίβελαντ Καβαλίερς, Μαϊάμι Χιτ και Λος Άντζελες Λέικερς. Τον περασμένο Αύγουστο, υπέγραψε διετή επέκταση συμβολαίου, ύψους 97 εκατομμυρίων δολαρίων, με τους Λέικερς, σύμφωνα με το Deadline, ανεβάζοντας τα κέρδη του πάνω από τα 500 εκατομμύρια δολάρια.

Πέρυσι, ξεπέρασε σε αμοιβή κάθε επαγγελματία αθλητή εκτός από τον αστέρα του ποδοσφαίρου Λιονέλ Μέσι, σύμφωνα με το Forbes, που εκτιμά ότι ο Τζέιμς έχει περισσότερα από 500 εκατομμύρια δολάρια σε μετρητά και άλλες επενδύσεις, μαζί με ένα χαρτοφυλάκιο ακινήτων 80 εκατομμυρίων δολαρίων.

Οι συνεργασίες του με μερικές από τις μεγαλύτερες μάρκες του κόσμου, συμπεριλαμβανομένης μιας ισόβιας συμφωνίας το 2015 με τη Nike – από την οποία κερδίζει περίπου 32 εκατ. δολάρια ετησίως- και άλλες με την Pepsi και την Walmart, του έχουν αποφέρει εκατομμύρια δολάρια.

Οι επιχειρήσεις του κέρδισαν πάνω από 900 εκατομμύρια δολάρια το 2022, σύμφωνα με το Forbes, ενώ η αξία του πλέον ύστερα από δύο χρόνια, υπολογίζεται σε 1 δισ. δολάρια.

Η πρόκληση του streaming

Στον τομέα της παραγωγής, η SpringHill δοκιμάζει ακόμη μια νέα μορφή εκπομπών για το Netflix, μια σειρά ριάλιτι που θα ακολουθεί πέντε παίκτες του National Basketball Association, συμπεριλαμβανομένου του ίδιου, κατά τη διάρκεια της σεζόν.

Σύμφωνα με το Bloomberg, η εταιρεία που δημιούργησε το δίδυμο το 2020 με μια επένδυση 100 εκατομμυρίων δολαρίων, πούλησε ένα χρόνο μετά ένα μειοψηφικό μερίδιο σε μια ομάδα επενδυτών σε αποτίμηση περίπου 725 εκατομμυρίων δολαρίων.

Όπως αναφέρει το Forbes, στους επενδυτές περιλαμβάνονται οι RedBird Capital Partners, Fenway Sports Group, Nike και Epic Games. Ο Τζέιμς εξακολουθεί να είναι ο μεγαλύτερος μέτοχος και εκτιμά ότι το μερίδιό του ανέρχεται σε 300 εκατομμύρια δολάρια.

Τώρα θέλει να ανταγωνιστεί μια σειρά από εταιρείες παραγωγής που προωθούν αθλητικό περιεχόμενο σε εταιρείες όπως το Netflix, η Amazon και η Apple. Για παράδειγμα, η Skydance Media, η εταιρεία που βρίσκεται πίσω από μπλοκμπάστερ όπως το «Top Gun: Impossible», συνεργάστηκε με την National Football League το 2022 για τη δημιουργία αθλητικού περιεχομένου, που βασίζεται «στον ανεκμετάλλευτο θησαυρό των αθλητών με ιστορίες που δεν έχουν ειπωθεί», όπως δήλωσε στη WSJ και ο διευθύνων σύμβουλος της Skydance David Ellison.

Η SpringHill προσπαθεί να διακριθεί με σεναριακό περιεχόμενο, αναπτύσσοντας αυτή την στιγμή με την εταιρεία παραγωγής του Μπραντ Πιτ μια νέα εκπομπή για αθλητικούς ατζέντηδες που θα είναι παρόμοια με τη δημοφιλή εκπομπή του Netflix «Call My Agent».

Μια επιχείρηση, ένα κίνημα

Ο Τζέιμς πυροδότησε ένα κίνημα στον κόσμο του αθλητισμού. Ο Κέςβιν Ντουράντ, η Ναόμι Οσάκα είναι μεταξύ των πολλών άλλων αθλητών που έχουν ιδρύσει εταιρείες μέσων ενημέρωσης, ελπίζοντας να ελέγξουν τη δική τους αφήγηση, να έχουν πολιτιστικό αντίκτυπο και να χτίσουν μια πραγματική επιχείρηση.

Ο κατάλογος των εν λόγω επιχειρήσεων αυξάνεται συνεχώς. Ο Γιάννης Αντετοκούνμπο τον Ιανουάριο ανακοίνωσε μια νέα εταιρεία παραγωγής, την Improbable Media, της οποίας το πρώτο project είναι ένα ντοκιμαντέρ για την άνοδό του για το Prime Video της Amazon.

Δεν πρόκειται μόνο για σούπερ σταρ: Ο Τζέι Τζέι Ρέντικ, ένας επιτυχημένος παίκτης ρόλων στο ΝΒΑ, έχει ιδρύσει τη δική του εταιρεία που βασίζεται σε podcasts όπως το «The Old Man and the Three». Ο Πατ ΜακΆφι αξιοποίησε την καριέρα του ως…
NFL σε μια επιτυχημένη εκπομπή στο YouTube, χτίζοντας μια εταιρεία που τώρα παραχωρεί άδεια χρήσης του προγράμματός της στο ESPN της Disney.

Και διαφημίσεις

Η SpringHill είναι η πιο ώριμη και η πιο διαφοροποιημένη από τις ομοειδείς της. Το μεγαλύτερο μέρος των εσόδων της ύψους περίπου 200 εκατομμυρίων δολαρίων, προέρχεται από τις υπηρεσίες διαφήμισης και τα χορηγούμενα βίντεο μικρής διάρκειας που προορίζονται για κοινοποίηση στα κοινωνικά δίκτυα. Για παράδειγμα, η Toyota προσέλαβε την εταιρεία για να δημιουργήσει ένα σύντομο βίντεο σχετικά με τη σημασία των ιστορικών κολλεγίων και πανεπιστημίων, με πρωταγωνιστή τον πρώην παίκτη του NBA J.R. Smith.

Όταν οι επισκέπτες εισέρχονται στα γραφεία της SpringHill στο Λος Άντζελες, τους υποδέχεται μια επιγραφή νέον
που λέει: «Είμαι κάτι περισσότερο από αθλητής».

Δεν είναι μόνο σκόρερ, αλλά και ένας κορυφαίο πασέρ, ριμπάουντερ και αμυντικός. «Σαν ένας ελβετικό σουγιάς», όπως τόνισε ο ΛεΜπρόν Τζέιμς στη Wall Street Journal. Και με τον ίδιο τρόπο «αναπτύσσω και την επιχείρησή μου. Η SpringHill μπαίνει διαρκώς σε νέους επιχειρηματικούς κλάδους».

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Business of Sport
Το πρώτο Pop – Up American Space σε γήπεδο είναι στο Γ. Καραϊσκάκης: Χώρος εκπαίδευσης και κοινωνικής ένταξης
Business of Sport |

Το πρώτο Pop – Up American Space σε γήπεδο είναι στο Γ. Καραϊσκάκης: Χώρος εκπαίδευσης και κοινωνικής ένταξης

Το νέο «Pop-Up American Space» εγκαινίασαν στο γήπεδο «Γ. Καραϊσκάκης» ο πρέσβης των ΗΠΑ, Γιώργος Τσούνης, ο Πρόεδρος της ΠΑΕ Ολυμπιακός, Βαγγέλης Μαρινάκης και ο Δήμαρχος Πειραιά, Γιάννης Μώραλης