
Ο Πολ Ζιμνίσκι, κορυφαίος αναλυτής διαμαντιών, προβλέπει ότι οι κοσμηματοπώλες θα μειώσουν τις πωλήσεις διαμαντιών που καλλιεργούνται εργαστηριακά, ενώ θα εντείνουν την εστίασή τους στα φυσικά διαμάντια τον επόμενο χρόνο. Στην πραγματικότητα, οι περισσότεροι κοσμηματοπώλες δεν μπαίνουν καν στον κόπο να αποθηκεύουν διαμάντια που καλλιεργούνται στο εργαστήριο και τα αγοράζουν μόνο με αποστολή, είπε στο Business Insider.
Είναι ακριβώς το αντίθετο από αυτό που κάνουν οι κοσμηματοπώλες από το 2018, όταν η διαφημιστική εκστρατεία για τα διαμάντια που καλλιεργούνται στο εργαστήριο απογειώθηκε.
Τεχνητά διαμάντια: Λαμπερές τιμές με θολούς ισχυρισμούς βιωσιμότητας
Οι τιμές για τα διαμάντια που καλλιεργούνται στο εργαστήριο θα συνεχίσουν να πέφτουν το επόμενο έτος, είπεο Ζιμνίσκι χωρίς να προσφέρει στόχο τιμής, αλλά είπε ότι πίστευε ότι τα καλλιεργούμενα διαμάντια θα μπορούσαν να δουν σχεδόν την ίδια πτώση τιμών όπως το 2023, την οποία η εταιρεία ανάλυσης κοσμημάτων Tenoris εκτίμησε ότι ήταν περίπου 20% στους 12 μήνες πριν από τον Νοέμβριο.
Ο Κόρμακ Κίνεϊ, Διευθύνων Σύμβουλος της εταιρείας Diamond Standard, πιστεύει ότι η βουτιά θα μπορούσε να είναι ακόμη πιο απότομη καθώς η διαφημιστική εκστρατεία για τους πολύτιμους λίθους που καλλιεργούνται στο εργαστήριο εξασθενεί. Οι τιμές των τεχνητών διαμαντιών θα μπορούσαν τελικά να πέσουν ακόμη ένα 50%-80%, εκτίμησε.
Ευμετάβλητη μόδα
Δεν είναι δύσκολο να φανταστεί κανείς γιατί τα τεχνητά διαμάντια ήταν τόσο δημοφιλή πέρυσι. Ακόμη και τοπ celebrities, όπως η Έμα Ουότσον και η Μέγκαν Μαρκλ, είναι γνωστό ότι αγοράζουν κοσμήματα που καλλιεργούνται στο εργαστήριο, είναι φθηνότερα και βασικά πανομοιότυπα.
«Βασικά επέτρεψε στους καταναλωτές να αγοράσουν ένα διαμάντι σε πραγματικά προσιτές τιμές που επέτρεψαν να αγοράσουν πολύ μεγάλα διαμάντια που θα κόστιζαν εκατοντάδες χιλιάδες δολάρια αν ήταν φυσικά», είπε ο Ζιμνίσκι.
Όμως, μέρος της λάμψης πίσω από τους πολύτιμους λίθους που καλλιεργούνται έχει μειωθεί, κυρίως επειδή είναι τόσο ευρέως διαθέσιμα. Τα διαμάντια που καλλιεργούνται στο εργαστήριο αποτελούν πλέον περίπου το 20% της συνολικής αγοράς διαμαντιών, εκτιμά ο Ζιμνίσκι, από σχεδόν μηδεν τοις εκατό το 2015.
Οι πωλήσεις κοσμημάτων με διαμάντια που καλλιεργούνται στο εργαστήριο αυξήθηκαν κατά 51% τους 12 μήνες πριν από τον Νοέμβριο, ενώ οι πωλήσεις διαμαντιών που καλλιεργούνται στο εργαστήριο αυξήθηκαν κατά 47%, δείχνουν τα στοιχεία της Tenoris.
Αλλά οι τιμές για τα διαμάντια που καλλιεργούνται στο εργαστήριο μειώνονται στην πραγματικότητα από το 2015, τη χρονιά που άρχισαν να γίνονται mainstream. Τότε, ένα τεχνητό διαμάντι είχε τιμή περίπου 10% μικρότερη από ένα φυσικό διαμάντι. Σήμερα, κοστολογούνται με έκπτωση 90%, εκτιμά ο Ζιμνίσκι.
Γίνονται αντιληπτά
«Ένα συνθετικό διαμάντι δεν είναι το ίδιο με ένα φυσικό διαμάντι», πρόσθεσε ο Κίνεϊ. «Οποιοδήποτε εργαστήριο πολύτιμων λίθων μπορεί να καταλάβειτη διαφορά, και οι φίλοι σας πιθανότατα μπορούν επίσης – ειδικά αν το διαμάντι δεν ταιριάζει με την οικονομική σας κατάσταση».
Αυτό δεν σημαίνει ότι η ζήτηση για πέτρες που καλλιεργούνται στο εργαστήριο θα εξαφανιστεί και αυτοί οι πολύτιμοι λίθοι σίγουρα θα εξακολουθήσουν να είναι ελκυστικοί για ορισμένους αγοραστές, αλλά οι πωλήσεις πιθανότατα θα αυξηθούν με πιο αργό ρυθμό. Ο Ζιμνίσκι εκτιμά ότι η αύξηση των πωλήσεων θα μπορούσε να πέσεισε μονοψήφιο ποσοστό φέτος, από την αύξηση 20%-30% όταν τα διαμάντια όταν ήταν στο αποκορύφωμα της δημοτικότητάς τους.
Στην πραγματικότητα, οι πέτρες που καλλιεργούνται στο εργαστήριο πιθανότατα δεν θα θεωρούνται πλέον ως εναλλακτική λύση για την κατοχή ενός αυθεντικού διαμαντιού. Αντίθετα, θα περάσουν σε διαφορετική αγορά με χαμηλότερη τιμή για όσους δεν θέλουν να αγοράσουν το πραγματικό ή μια μέρα θα αναβαθμιστούν σε μια πραγματική πέτρα, είπαν οι Ζιμνίσκι και Κίνεϊ.
Και όσο για τους ανθρώπους που έχουν ήδη αγοράσει πέτρες που καλλιεργούνται στο εργαστήριο; Μάλλον θα τους μείνουν. Σύμφωνα με τον Κίνεϊ, τα ενεχυροδανειστήρια πιθανότατα δεν θα πληρώσουν ούτε το 10% του ποσού που πλήρωσαν οι πελάτες για οποιοδήποτε συνθετικό διαμάντι, ακόμη και εκείνα άνω του ενός καρατιού.


Latest News

Ελ Εριάν: Η οικονομία σε ένα επικίνδυνο ταξίδι σε αχαρτογράφητα νερά
Ο κορυφαίος οικονομολόγος Μοχάμεντ Ελ Εριάν βλέπει τις ρωγμές στην οικονομική πολιτική των ΗΠΑ και

Η Coca Cola επαναλανσάρει το BodyArmor με στόχο την αναζωογόνηση των πωλήσεων
To προϊόν BodyArmor της Coca Cola θα αρχίζει να εμφανίζεται στα ράφια με τη νέα εφμάνιση αυτό τον μήνα

Προσεχώς και... Αudi θα κατασκευάζονται στις ΗΠΑ - Το σχέδιο της VW
Η παραγωγή αυτοκινήτων Audi στις ΗΠΑ θα αποτελέσει ένα βήμα ανάπτυξης στο πλαίσιο της στρατηγικής του ομίλου VW

Στροφή Toyota στην παραγωγή εντός ΗΠΑ - Τι σχεδιάζει με το κορυφαίο σε πωλήσεις RAV4
Η Τoyota διαθέτει 11 εργοστάσια στις ΗΠΑ, ανάμεσά τους εργοστάσια ανταλλακτικών αυτοκινήτων, και παρήγαγε σχεδόν 1,3 εκατομμύρια οχήματα το 2024

Λευκός Οίκος: Θέτει υπό τον έλεγχο του ανεξάρτητες Αρχές – Τι ισχύει για την Fed
Τι προβλέπει η νέα καθοδήγηση από το Γραφείο Πληροφοριών και Ρυθμιστικών Υποθέσεων

«Σύννεφα» στον ιταλικό οίκο μόδα Valentino - Πτώση κερδών 22% το 2024
Ο οίκος μόδας Valentino ανακοίνωσε μειωμένα λειτουργικά κέρδη, στα 246 εκατομμύρια ευρώ το 2024

Η Amazon είναι καλύτερα προετοιμασμένη για τον εμπορικό πόλεμο από όσο νομίζουν οι επενδυτές
Περίπου το 25% των προϊόντων που πουλά απευθείας η Amazon προέρχονται από την Κίνα, εκτιμά η Morgan Stanley

Το διπλό μήνυμα Πάουελ: «Δεν θα σώσω τις αγορές»
Ο Αμερικανός τραπεζίτης διαψεύδει όσους μιλούν για Fed put και αγνοεί τον Ντόναλντ Τραμπ

Xειρόφρενο Κia στις αυξήσεις τιμών λόγω δασμών - Η ανησυχία για τα ανταλλακτικά
Τα εξαρτήματα εγείρουν ένα δύσκολο και περίπλοκο ζήτημα για τις αυτοκινητοβιομηχανίες όπως η νοτιοκορεατική Kia

Χοντραίνει η κόντρα Τραμπ - Πάουελ - Την απόλυσή του εξετάζει ο Λευκός Οίκος
Τι είπε ο οικονομικός σύμβουλος του Λευκού Οίκου σε ερώτηση δημοσιογράφου