
Μελέτη για τον Χωροταξικό Σχεδιασμό Συστήματος Μαρινών στην Ελλάδα θα συντάξει ερευνητική ομάδα υπό τον συντονισμό των Καθηγητών κ.κ. Θ. Πάλλη (Πανεπιστήμιο Πειραιώς) και Γ. Βαγγέλα (Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών) για λογαριασμό της διαΝΕΟσις.
Η εκπόνηση της μελέτης έρχεται κατόπιν πρωτοβουλίας και χρηματοδότησης της Ένωσης Μαρινών Ελλάδας (Ε.ΜΑ.Ε.) με τη σύμφωνη γνώμη και τη θετική ανταπόκριση του Υπουργείου Τουρισμού.
Η μεγάλη ευκαιρία για τις μαρίνες: Έρχονται νέες επενδύσεις για την αναβάθμισή τους
Η εν λόγω μελέτη η οποία θα αποτελεί εξέλιξη των προηγούμενων μελετών της Ε.ΜΑ.Ε. και της διαΝΕΟσις, η οποία εντάσσεται στο πλαίσιο των ερευνητικών δραστηριοτήτων της τελευταίας για την ανάδειξη εναλλακτικών μορφών τουρισμού στην Ελλάδα, εκτός από την αποτύπωση της υφιστάμενης κατάστασης, στοχεύει στην χαρτογράφηση προτεινόμενων περιοχών της Ελλάδας για την ανάπτυξη νέων τουριστικών λιμένων και υποδομών με σκοπό την αύξηση των θέσεων ελλιμενισμού στη χώρα.
Η μελέτη που θα εκπονηθεί θα αποτελέσει αντικείμενο διαβούλευσης σε επίπεδο εμπλεκομένων φορέων αλλά και κοινωνικών εταίρων για την επίτευξη της μεγαλύτερης δυνατής συναίνεσης για την διαμόρφωση ενός ολοκληρωμένου στρατηγικού δικτύου μαρινών στην Ελλάδα.
Επισημαίνεται ότι οι μαρίνες προσελκύουν τουρισμό υψηλού εισοδήματος με σημαντικό οικονομικό όφελος για την τοπική οικονομία καθώς πρόκειται για τουρισμό που πραγματοποιεί κατά μέσο όρο 4πλάσιες δαπάνες σε σύγκριση με τον μέσο τουρίστα. Όφελος έχουν και οι τοπικές οικονομίες καθώς για κάθε ένα ευρώ δαπανώνται 5 έως 10 ευρώ στις τοπικές αγορές γύρω από μία μαρίνα. Σημαντική είναι όμως η συνεισφορά και στα κρατικά έσοδα αφού αποδίδονται πάνω από 100 εκατ. ευρώ ΦΠΑ ετησίως, καταβάλλονται 20 εκατ. ευρώ ενοίκια σε ΕΤΑΔ και άλλους Δημόσιους φορείς, και επιπλέον το 1% περίπου των εσόδων των μαρίνων καταβάλλονται στους Δήμους με τη μορφή ανταποδοτικών τελών.


Latest News

Αναπτυξιακό σχέδιο για το λιμάνι του Βόλου - Τι μελετά η κυβέρνηση
Εκσυγχρονισμός με «μοντέλο Αλεξανδρούπολης» μετά την απόφαση να ακυρωθεί ο διαγωνισμός πώλησης του 67% των μετοχών

«Ολική επαναφορά» για τον ΣΕΠ - Αύξηση στη διακίνηση containers μετά από 4 αρνητικά τρίμηνα
Το πρώτο θετικό τρίμηνο στη διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων για τον ΣΕΠ μετά από τέσσερα αρνητικά τρίμηνα

Πλήγματα στο παγκόσμιο διά θαλάσσης εμπόριο
Ο πόλεμος δασμών μεταβάλλει και τις θαλάσσιες διαδρομές και τις υποδομές logistics που έχουν στηθεί αλλά και τις στρατηγικές αποφάσεις ανάπτυξης των στόλων από τους πλοιοκτήτες

Εμπορικός Πόλεμος: Οι ακυρώσεις κινεζικών φορτηγών πλοίων μόλις άρχισαν
Ο αριθμός των ακυρωμένων δρομολογίων φορτηγών πλοίων από την Κίνα αυξάνεται, καθώς οι θαλάσσιοι μεταφορείς προσπαθούν να διαχειριστούν την υποχώρηση των παραγγελιών λόγω του εμπορικού πολέμου και των δασμών

Ποιοι τομείς έδωσαν τα νέα ρεκόρ εσόδων σε ΟΛΠ και ΟΛΘ το 2024
Για πρώτη φορά το αντάλλαγμα από τις προβλήτες ΙΙ και ΙΙΙ του λιμανιού του Πειραιά ήταν μειωμένο

ΟΛΠ Α.Ε.: Το λιμάνι του Πειραιά σε ετοιμότητα για την αυξημένη πασχαλινή κίνηση με νέα έργα και παρεμβάσεις
Ήδη έχουν ολοκληρωθεί σειρά αναβαθμίσεων στις υποδομές του λιμένα Πειραιά

Εσπασε το φράγμα των 900 πλοίων η MSC - H σύγκριση με την Maersk
Η MSC ανακοίνωσε ότι ο στόλος της έχει συνολική χωρητικότητα 6,47 εκατ. teu, σχεδόν 1 εκατ. περισσότερα από τη δεύτερη στην κατάταξη AP Moller-Maersk

Κικίλιας: Η μείωση των λιμενικών τελών από 1η Μαΐου θα περάσει απευθείας στα εισιτήρια
Για συγκράτηση ή και μείωση των τιμών έκανε λόγο ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Βασίλης Κικίλιας, από το λιμάνι του Πειραιά

Η μεταβλητότητα παραμένει το κυρίαρχο στοιχείο για τα δεξαμενόπλοια
Η πτώση για τα δεξαμενόπλοι μπορεί να μην είναι άμεση - Οι ανισορροπίες στην προσφορά και στη ζήτηση πετρελαίου θα παραμένουν παράλληλα με τις ευκαιρίες

Capital Clean Energy Carriers: Καθέλκυση του μεγαλύτερου στην ιστορία πλοίου μεταφοράς υγρού διοξειδίου του άνθρακα
Κατασκευάζεται από τα Κορεάτικα ναυπηγεία HD Hyundai Mipo και διαθέτει χωρητικότητα 22.000 κ.μ.