Μελέτη για τον Χωροταξικό Σχεδιασμό Συστήματος Μαρινών στην Ελλάδα θα συντάξει ερευνητική ομάδα υπό τον συντονισμό των Καθηγητών κ.κ. Θ. Πάλλη (Πανεπιστήμιο Πειραιώς) και Γ. Βαγγέλα (Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών) για λογαριασμό της διαΝΕΟσις.
Η εκπόνηση της μελέτης έρχεται κατόπιν πρωτοβουλίας και χρηματοδότησης της Ένωσης Μαρινών Ελλάδας (Ε.ΜΑ.Ε.) με τη σύμφωνη γνώμη και τη θετική ανταπόκριση του Υπουργείου Τουρισμού.
Η μεγάλη ευκαιρία για τις μαρίνες: Έρχονται νέες επενδύσεις για την αναβάθμισή τους
Η εν λόγω μελέτη η οποία θα αποτελεί εξέλιξη των προηγούμενων μελετών της Ε.ΜΑ.Ε. και της διαΝΕΟσις, η οποία εντάσσεται στο πλαίσιο των ερευνητικών δραστηριοτήτων της τελευταίας για την ανάδειξη εναλλακτικών μορφών τουρισμού στην Ελλάδα, εκτός από την αποτύπωση της υφιστάμενης κατάστασης, στοχεύει στην χαρτογράφηση προτεινόμενων περιοχών της Ελλάδας για την ανάπτυξη νέων τουριστικών λιμένων και υποδομών με σκοπό την αύξηση των θέσεων ελλιμενισμού στη χώρα.
Η μελέτη που θα εκπονηθεί θα αποτελέσει αντικείμενο διαβούλευσης σε επίπεδο εμπλεκομένων φορέων αλλά και κοινωνικών εταίρων για την επίτευξη της μεγαλύτερης δυνατής συναίνεσης για την διαμόρφωση ενός ολοκληρωμένου στρατηγικού δικτύου μαρινών στην Ελλάδα.
Επισημαίνεται ότι οι μαρίνες προσελκύουν τουρισμό υψηλού εισοδήματος με σημαντικό οικονομικό όφελος για την τοπική οικονομία καθώς πρόκειται για τουρισμό που πραγματοποιεί κατά μέσο όρο 4πλάσιες δαπάνες σε σύγκριση με τον μέσο τουρίστα. Όφελος έχουν και οι τοπικές οικονομίες καθώς για κάθε ένα ευρώ δαπανώνται 5 έως 10 ευρώ στις τοπικές αγορές γύρω από μία μαρίνα. Σημαντική είναι όμως η συνεισφορά και στα κρατικά έσοδα αφού αποδίδονται πάνω από 100 εκατ. ευρώ ΦΠΑ ετησίως, καταβάλλονται 20 εκατ. ευρώ ενοίκια σε ΕΤΑΔ και άλλους Δημόσιους φορείς, και επιπλέον το 1% περίπου των εσόδων των μαρίνων καταβάλλονται στους Δήμους με τη μορφή ανταποδοτικών τελών.
Latest News
Αυξήσεις φωτιά στα ακτοπλοϊκά εισιτήρια και το 2025
Τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια σύμφωνα με τον Σύνδεσμο Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας θα αυξηθούν έως 12% από τον Μάιο λόγω του υψηλού κόστους από το νέο καύσιμο με μειωμένο θείο
Dreyfus για ΟΛΘ: Δεν θα διαγράψουμε τις μετοχές από το Χρηματιστήριο Αθηνών
Τι αναφέρει η Leonidsport της οικογένειας Dreyfus στο ενημερωτικό δελτίο για την δημόσια πρόταση στον ΟΛΘ
Χρήστος Στυλιανίδης: Προς παράταση η «πράσινη μετάβαση» της ακτοπλοΐας
Ο κ. Στυλιανίδης είπε επίσης ότι στις Βρυξέλες συζητήθηκε και το θέμα της χρηματοδότησης των αγόνων γραμμών μέσω ΣΔΙΤ
Οι αμερικανικές κυρώσεις στο ρωσικό πετρέλαιο εκτινάσουν τις τιμές των ναύλων στα τάνκερ
Πολλά από τα πλοία που τέθηκαν υπό καθεστώς κυρώσεων αποτελούν μέρος του ρωσικού «σκιώδους στόλου», μετέφεραν πετρέλαιο σε Ινδία και Κίνα
Το 2,1% του ΟΛΘ απέκτησαν οι Dreyfus - Το τίμημα
Η Leonidsport Β.V απέκτησε 212.114 μετοχές του ΟΛΘ στις 13 Ιανουαρίου - Σε εξέλιξη η δημόσια προσφορά
Οι Dreyfus «πατάνε το κουμπί» – Αρχίζει η δημόσια πρόταση για το 21% του ΟΛΘ
Ξεκινάει σήμερα η πρόταση της LeonidsPort για το 21% του μετοχικού κεφαλαίου του ΟΛΘ – Τα σενάρια και οι μετοχικές ισορροπίες
«Ριζικό λίφτινγκ» στις μαρίνες με επενδύσεις 180 εκατ. - Στα σκαριά πάνω από 40 project
Αναβαθμίζονται οι μαρίνες της χώρας και μαζί το τουριστικό προϊόν - Ποια projects εγκρίθηκαν, ποια απορρίφθηκαν
Στυλιανίδης: «Στηρίζουμε τις ευρωπαϊκές πρωτοβουλίες που ενισχύουν την ανταγωνιστικότητα της ναυτιλίας»
Ο υπουργός Ναυτιλίας Χρήστος Στυλιανίδης στις συναντήσεις του στις Βρυξέλλες ενημέρωσε, μεταξύ άλλων, για την εξέλιξη των έργων που χρηματοδοτούνται από την ΕΕ
Στη μαύρη λίστα των ΗΠΑ η Cosco: H Αθήνα «μετρά» τις επιπτώσεις - Τι λένε πηγές στο Reuters
Παράγοντες της αγοράς αναφέρουν στο Reuters ότι μέχρι στιγμής το λιμάνι του Πειραιά λειτουργεί κανονικά
OΛΘ: Πιάνει λιμάνι(;) η LeonidsPort – Οι νέες μετοχικές ισορροπίες με Σαββίδη – CMA CGM και Υπερταμείο
Στον ΟΛΘ η δισεκατομμυριούχος Margarita Louis – Dreyfus επιδιώκει την απόκτηση του 21% - Τα σενάρια για τη νέα μετοχική σύνθεση