Η Boeing δεν θα επιδείξει εμπορικά αεροπλάνα στην Αεροπορική Έκθεση της Σιγκαπούρης, και αναγκαστικά τα φώτα της δημοσιότητας για επιβατικά αεροσκάφη θα πέσουν στην ανταγωνιστική Airbus καθώς και στα κινεζικά αεροσκάφη.
Αυτή η απουσία έρχεται καθώς η Boeing ανέφερε μείωση στις παραγγελίες και τις παραδόσεις αεροσκαφών τον Ιανουάριο, μετά από μια έκρηξη κατά τη διάρκεια της πτήσης ενός πάνελ ατράκτου σε ένα από 737 Max 9 στην αρχή του έτους.
Boeing: Πίεση για αύξηση της παραγωγής, χαλαρές βίδες και εκδίωξη επιθεωρητών
Ενώ θα υπάρχουν εναέριες επιδείξεις εμπορικών αεροσκαφών από την Airbus και το αεροσκάφος της Κίνας Comac C919, η Boeing δεν θα έχει κανένα εμπορικό αεροσκάφος στην αεροπορική έκθεση.
Θα είναι παρούσα με στρατιωτικά αεροσκάφη
Η Boeing θα εξακολουθεί να επιδεικνύει τις αμυντικές της ικανότητες και θα διαθέτει πολλά από τα πολεμικά της αεροσκάφη, συμπεριλαμβανομένου του αειθαλούς B-52 Stratofortress που θα συμμετάσχει στην εναέρια επίδειξη της Πολεμικής Αεροπορίας των ΗΠΑ.
Η Boeing θα παρουσιάσει ομοίωμα καμπίνας του ευρείας ατράκτου επιβατικού της αεροπλάνου 777X, το οποίο η εταιρεία ισχυρίζεται ότι είναι το μεγαλύτερο δικινητήριο τζετ στον κόσμο. Οι παραδόσεις για τα αεροσκάφη, που αναμένονται από το 2025, μαστίζονται από καθυστερήσεις.
Το Airshow της Σιγκαπούρης — που πραγματοποιήθηκε από τις 20 έως τις 25 Φεβρουαρίου — συνήθως παρακολουθείται από δεκάδες χιλιάδες, συμπεριλαμβανομένων στρατιωτικών αντιπροσωπειών και λάτρεις της αεροπορίας.
Αυτή είναι η πρώτη μεγάλη διεθνής αεροδιαστημική εκδήλωση από την έκρηξη τον περασμένο μήνα, η οποία οδήγησε την Boeing σε άλλη μια κρίση αφού οι ρυθμιστικές αρχές ασφαλείας των ΗΠΑ διέταξαν την προσωρινή καθίλωση περισσότερων από 170 αεροπλάνων Boeing 737 Max 9.
Το ατύχημα στις 5 Ιανουαρίου, άφησε τα στελέχη της Boeing να παλεύουν για ανακτήσουν την εμπιστοσύνη των πελατών αεροπορικών εταιρειών, των επενδυτών και των ρυθμιστικών αρχών.
Το ατύχημα μετά την έκρηξη της πόρτας του 737 Max-9 θόλωσε τα ισχυρά αποτελέσματα της Boeing το 2023.
Η ανταγωνιστική Airbus θα πετάξει το μεγάλο μοντέλο της ευρείας ατράκτου A350-1000 στην αεροπορική έκθεση. Ο γαλλικός κατασκευαστής αεροπλάνων θα διαθέτει επίσης στατικές εκθέσεις ελικοπτέρων, στρατιωτικών αεροσκαφών καθώς και ενός άλλου εμπορικού τζετ, του A330neo.
Ανταγωνισμός από Κίνα
Η Κίνα ετοιμάζεται επίσης να παρουσιάσει και να πετάξει το εμπορικό αεροσκάφος C919 στενής ατράκτου, που αναπτύχθηκε από την Commercial Aircraft Corporation of China, ή Comac.
Θα είναι ένα από τα πλέον αναμενόμενα εκθέματα στη διοργάνωση, καθώς είναι η πρώτη φορά που η Κίνα θα πετάξει το εγχώριο αεροπλάνο της για διεθνές κοινό.
Παρόλο που το αεροσκάφος είναι πιστοποιημένο μόνο από τις κινεζικές αρχές, ειδικοί του κλάδου είπαν ότι θα μπορούσε να είναι πρώιμος ανταγωνιστής του δίπολου εμπορικής αεροπορίας Boeing – Airbus.
«Οι επαφές της βιομηχανίας για τις οποίες μιλάμε πιστεύουν ότι τα προβλήματα στη Boeing, συγκεκριμένα με το 737 Max, αποτελούν μια πρώιμη ευκαιρία για την Comac», δήλωσε στο CNBC ο αναλυτής της Northcoast Research Κρις Όλιν.
Σύμφωνα με τoν Όλιν, το C919 μπορεί τελικά να τσιμπήσει το μερίδιο αγοράς της Boeing Max, αλλά σημείωσε ότι «ο αντίκτυπος του C919 είναι πιθανό να μειωθεί τα επόμενα δύο χρόνια με την παραγωγή αεροσκαφών να αναμένεται να περιοριστεί σε 75-100 αεροσκάφη ετησίως».
Δεν είναι όλα ζοφερά φέτος
Παρόλο που η κρίση Max και οι διακοπές της εφοδιαστικής αλυσίδας είναι μεγάλες στον κλάδο, οι αναλυτές αναμένουν ότι ο αντίκτυπος στην Boeing θα είναι βραχυπρόθεσμος.
″Κατόπιν παραγγελιών, το 2023 ήταν η καλύτερη χρονιά παραγγελιών που έχει καταγραφεί για εμπορικά αεροπλάνα Boeing και ήταν ιδιαίτερα ισχυρό τον Δεκέμβριο», δήλωσε ο Μάιλς Γουόλτον, Διευθύνων Σύμβουλος της Wolfe Research, τονίζοντας ότι όπως και η Airbus, έτσι και η Boeing αναμένεται να δει υψηλότερες παραδόσεις από έτος σε έτος.
Latest News
«Ποτέ μην ποντάρετε εναντίον του Ίλον» - Γιατί οι διαφημιστές επιστρέφουν στο Χ
Ορισμένα brands επωνυμίες στις ΗΠΑ είχαν εγκαταλείψει το X λόγω ανησυχιών αλλά τώρα επιζητούν την εύνοια του Ίλον Μασκ
Πώς έγινε η Lululemon ένα από τα πιο δημοφιλή athleisure brands
Από τον Καναδά στην Κίνα, την Ευρώπη και την Ελλάδα, η Lululeman κατέκτησε το γυναικείο και εφηβικό κοινό με όχημα τα διάσημα κολάν - Οι επόμενοι στόχοι
Πώς τα ακριβά τυριά έγιναν αγαπημένος στόχος εγκληματιών
Τα ακριβά τυριά έχουν μετατραπεί σε θελκτικό στόχος για ληστές, καθώς το κόστος τους ανεβαίνει σημαντικά τα τελευταία χρόνια
Αλλαγή ευρωπαϊκής πολιτικής για τις αμυντικές δαπάνες - Τι θα γίνει με τα Ταμεία Συνοχής
Η αλλαγή για τις αμυντικές δαπάνες θα αφορά περίπου το ένα τρίτο του προϋπολογισμού της ΕΕ από το 2021 έως το 2027 - Δεξαμενή τα Ταμεία Συνοχής
Αναζωπυρώνεται το ενδιαφέρον για deals στις αερομεταφορές της Ευρώπης
Καταλύτης η τελική συμφωνία της Lufthansa με τη Ρώμη για αγορά του 41% της ΙΤΑ (πρώην Alitalia)
Νέες επιθέσεις στην Ερυθρά θάλασσα απο τους αντάρτες Χούθι
Αναφέρθηκαν εκρήξεις σε εμπορικό πλοίο 80 ναυτικά μιλια νότια της Χοντέιτα στην Ερυθρά θάλασσα λέει βρετανική υπηρεσία
Η Ευρώπη πρέπει να προετοιμαστεί για νέο εμπορικό πόλεμο με τις ΗΠΑ, λένε αξιωματούχοι της ΕΚΤ
«Μια αλλαγή στην ισοτιμία θα έκανε δυσκολότερο για την ΕΚΤ να φτάσει στον στόχο της για πληθωρισμό 2%»
Αργεντινή: O πληθωρισμός πέφτει αλλά έχει μειωθεί και η κατανάλωση
O πληθωρισμός στην Αργεντινή μπορει να μειώθηκε σε μηνιαία βάση τον Οκτώβριο στο 3,0%, από 3,5% το Σεπτέμβριο αλλα παραμένει στο... 209%
Η απεργία στη Boeing «προσγείωσε ανώμαλα» τις παραδόσεις Οκτωβρίου
Παρά τη λήξη της απεργίας στη Boeing, θα περάσουν αρκετές εβδομάδες μέχρι να ξεκινήσει πλήρως η παραγωγή αεροσκαφών
Ο Τραμπ θα «φρενάρει» τις μειώσεις επιτοκίων; - Τι εκτιμά πρώην στέλεχος της Fed
Οι αγορές ίσως έχουν δίκιο να προβλέπουν λιγότερες από 4 μειώσεις στα επιτόκια της Fed σε σχέση με αυτό που προβλεπόταν προηγουμένως