Μπορεί η κρίση κόστους ζωής -όπως και κάθε άλλη κρίση στο παρελθόν- οδηγεί κάποιους στο… ποτό, αλλά στο Ηνωμένο Βασίλειο οι καταναλώσεις δείχνουν μια διαφορετική τάση, αυτή του λιγότερου αλκοόλ. Η τελευταία έκθεση από τον διανομέα Liberty Wines ανακοίνωσε ότι, κατ’ όγκο, οι πωλήσεις κρασιού σε εστιατόρια, ξενοδοχεία, παμπ και μπαρ έχουν μειωθεί κατά 19% από το 2019.
Δεν υπάρχει έκπληξη, κυρίως λόγω της σειράς τεράστιων αποτυχιών που έχει αντιμετωπίσει η βιομηχανία, τα τελευταία πέντε χρόνια, από την πανδημία στις αυξήσεις φόρων. Αλλά και η στάση απέναντι στο ποτό έχει αλλάξει, ειδικά από τις νεότερες γενιές που αναζητούν την ποιότητα και όχι την ποσότητα.
Οινοποιεία: Ζυμώσεις και deals στην αγορά του κρασιού
Η τοποθέτηση του μέλλοντος της βιομηχανίας στα χέρια των συνηθειών κατανάλωσης αλκοόλ (ή της έλλειψης της) αυτής της γενιάς αποτελεί μεγάλη πηγή άγχους για τους επαγγελματίες του κρασιού.
Η ανησυχία αυτή αναφέρθηκε σε μια ενημέρωση τύπου για την εμπορική έκθεση κρασιού Vinexpo Paris το 2022, σε μια παρουσίαση με τίτλο «The Battle of the Generations in UK». Αποκάλυψε ότι, μαζί, οι Gen Z και οι Millennials αποτελούν μόνο το 26% των καταναλωτών οίνου, αν και αντιπροσωπεύουν περίπου το 40% του συνολικού πληθυσμού του Ηνωμένου Βασιλείου.
Οι νέοι πίνουν λιγότερο, ξοδεύουν περισσότερο
Αλλά εδώ είναι το θέμα. Ενώ οι νέοι μπορεί να πίνουν λιγότερο, σίγουρα ξοδεύουν περισσότερα. ΟΙ Gen Z-ers και οι Millennials αποτελούν το 34% της κατανάλωσης κατ’ οίκο και περίπου το 50% της συνολικής κατανάλωσης σε καταστήματα. Είναι επίσης «ευχαριστημένοι που ξοδεύουν περισσότερα για ένα μπουκάλι κρασί από τους Boomers», όπως ανέφερε στους Financial Times ο COO της Wine Intelligence Ρίτσαρντ Χάλστεντ.
Και οι δύο γενιές δηλώνουν χαρούμενες που μπορούν να ανοίξουν ένα μπουκάλι αξίας £25 σε ένα κατάστημα κρασιών, υιοθετώντας συμπεριφορές που δείχνουν κάποια ίχνη στην αλλαγή των καταναλωτικών προτύπων κατά τη διάρκεια των lockdown. «Ο κόσμος έμπαινε και έλεγε: «Δεν έχω τίποτα άλλο για να ξοδέψω τα χρήματά μου», αναπόλησε στους FT ο Όλιβερ Ντίμπεν, ο οποίος εργαζόταν στο κατάστημα κρασιών του βόρειου Λονδίνου Gnarly Vines κατά τη διάρκεια της πανδημίας. «Αλλά το πιο ενδιαφέρον ήταν ότι ενώ οι άνθρωποι ξόδευαν £10 σε ένα μπουκάλι πριν από την πανδημία και £25 κατά τη διάρκεια, δεν επέστρεψαν στα προπανδημικά επίπεδα μόλις τέλειωσε το lockdown. Είδαν τι είδους ποιότητα και ποικιλία μπορούσαν να αποκτήσουν σε αυτό το σημείο τιμής και μετά δεν επέστρεψαν ποτέ. Ήθελαν να μάθουν ποιος ακριβώς έφτιαχνε το κρασί τους».
Αυτή η τάση συνεχίστηκε πέρα από τις μπουτίκ κάβες. Ο Φρέντι Μπάλμερ, αγοραστής κρασιού στο The Wine Society, εξήγησε στους FT ότι, «τους αρέσει να νιώθουν ότι αγοράζουν περισσότερα από ένα μπουκάλι που έχει μέσα κρασί: θέλουν να μάθουν για έναν παραγωγό, από πού προέρχεται η κάθε ποικιλία και τι την κάνει ξεχωριστή. Υπάρχει επίσης μια πραγματική επιθυμία για ιχνηλασιμότητα, οι άνθρωποι θέλουν να γνωρίζουν από πού προέρχεται το φαγητό και το ποτό τους και είναι πρόθυμοι να πληρώσουν περισσότερα επειδή θεωρούν ότι είναι καλύτερης ποιότητας».
Ψάχνουν το ξεχωριστό
Δεν είναι απαραίτητα ότι οι νέοι βγαίνουν έξω με στόχο να ξοδέψουν περισσότερα για το κρασί – αλλά ότι το κρασί που θέλουν να πιουν, συχνά κοστίζει περισσότερο.
«Σε ένα βαθμό, οι νεότερες γενιές αισθάνονται λίγο απογοητευμένες με το φθηνότερο κρασί», λέει ο Μπάλμερ. «Και η απόλυτη θυσία όλο το προηγούμενο διάστημα, ήταν η ποιότητα σε βάρος της ποσότητας. Οι παλαιότερες γενιές δεν ανησυχούσαν όταν η τιμή ανά φιάλη ήταν χαμηλή, αλλά οι Millennials και οι Gen Z-ers που έχουν μεγαλώσει και είναι λίγο δύσπιστοι για τα πράγματα κάτω από μια συγκεκριμένη τιμή, ξέρουν ότι είναι πολύ δύσκολο να επιτευχθεί καλή ποιότητα κάτω από συγκεκριμένο σημείο τιμής».
Θα δούμε, λοιπόν, περισσότερους λιανοπωλητές να αντικαθιστούν τα κλασικά κρασιά με πιο ασυνήθιστα στυλ που προτιμά μια νεότερη αγορά; Θα σήμαινε ότι έχετε πιο χαλαρά κόκκινα, όπως το αυστριακό zweigelt και το νέο Beaujolais, ίσως ένα Riesling ενός αμπελώνα ή ένα μπορντό χαμηλής παρέμβασης — και, φυσικά, αυτό το πιο μοντέρνο στυλ: πορτοκαλί κρασί.
Αυτός είναι και ο λόγος που το Wine Society αποφάσισε να συμπεριλάβει στη γκάμα του το Astro Bunny — ένα αυστραλιανό ροζ αφρώδες αξίας 26 λιρών, φτιαγμένο σε μοντέρνο στυλ pet-nat. «Δεν το αγοράζω επειδή είναι δροσερό, αλλά επειδή είναι το πιο σταθερά καλό pet-nat που έχω δοκιμάσει ποτέ», λέει ο Μπάλμερ. «Ως αγοραστής, θέλω να ανταποκριθώ σε μια αγορά όπου οι νέοι καταναλωτές είναι πολύ πιο τολμηροί, αλλά εξακολουθούν να θέλουν να πίνουν μπορντό ή τα ιταλικά κλασικά που έχουν τη δική τους ιστορία».
Latest News
Υποχωρεί η κατανάλωση ουίσκι - Η εταιρεία που παράγει το Jack Daniel's, σχεδιάζει απολύσεις
Τα σχέδια για απολύσεις του παραγωγού ουίσκι έρχονται λίγες ημέρες μετα την «σύσταση» του Γενικού Χειρουργού των ΗΠΑ ότι τα αλκοολούχα θα πρέπει να φέρουν προειδοποίηση για τους κινδύνους καρκίνου
«Παγώνουν» οι εξαγωγές πετρελαίου στην Αρκτική, απο τη Ρωσία, μετά τις νέες κυρώσεις των ΗΠΑ
Προβλήματα στην εφοδιαστική αλυσίδα για τις ποσότητες πετρελαίου που παράγει η Ρωσία στις εγκαταστάσεις κοντά στον αρκτικό κύκλο
ΕΚΤ προς τράπεζες: Βελτιωθείτε στην διαχείριση γεωπολιτικών κινδύνων
Η ΕΚΤ καλεί τις ευρωπαϊκές τράπεζες να βελτιώσουν την ανθεκτικότητά τους σε γεωπολιτικά σοκ
Χαμηλότερα από το αναμενόμενο ο πληθωρισμός χονδρικής στις ΗΠΑ τον Δεκέμβριο
Ο Δείκτης Τιμών Παραγωγού αυξήθηκε μόλις 0,2% τον Δεκέμβριο
Αλλάζει τους κανόνες του παιχνιδιού - Η νέα στρατηγική της Starbucks
Η Starbucks δημιούργησε έναν «Κώδικα Δεοντολογίας Καφετέριας» και με την εφαρμογή του στις ΗΠΑ, αρχίζει η μεγάλη της μεταμόρφωση
Πίεση από παντού - Θα παρατείνει ο Μπάιντεν την προθεσμία απαγόρευσης του TikTok στις 19 Ιανουαρίου;
Ο Μπάιντεν θα μπορούσε να παρατείνει την προθεσμία κατά 90 ημέρες - Το ενδεχόμενο που εξετάζεται μέχρι την ολοκλήρωση της ακρόασης
Όλι Ρεν: Στα μέσα του 2025 θα φτάσουμε στα ουδέτερα επιτόκια
Ο διοικητής της φινλανδικής κεντρικής τράπεζας, Όλι Ρεν, εκτίμησε ότι η ΕΚΤ θα πρέπει επίσης λάβει υπόψη της τις πολιτικές του Τραμπ
Ο «τζόγος» του Τραμπ με τους δασμούς - Τα νέα σχέδια στο τραπέζι
Σύμφωνα με πληροφορίες, το οικονομικό επιτελείο του Ντόναλντ Τραμπ μελετά τη σταδιακή αύξηση στους δασμούς μήνα με τον μήνα
Ο Τραμπ και το Brexit «τσακίζουν» το διεθνές εμπόριο της Βρετανίας
Η Βρετανία βρίσκεται πλέον υπό διπλή μέγγενη, καθώς ο Τραμπ προβλέπεται πως θα ασκήσει περαιτέρω πίεση στο διεθνές εμπόριο
Υποχώρηση δίχως τέλος - Η Macy’s περιορίζει τις προοπτικές πωλήσεων καθώς οι γιορτές δεν απέδωσαν
Μετά τις λογιστικές απάτες, η Macy’s βρίσκεται αντιμέτωπη με υποτονικά αποτελέσματα μετά την εορταστική αγοραστική περίοδο