Δύο από τις κορυφαίες εταιρείες καταναλωτικών αγαθών στον κόσμο, η Danone και η Nestle, δήλωσαν την Πέμπτη ότι θα επιβραδύνουν τις αυξήσεις των τιμών το 2024 μετά από δύο χρόνια αυξήσεων που ώθησαν πολλούς αγοραστές να αναζητήσουν φθηνότερες εναλλακτικές λύσεις για βασικά αγαθά όπως το γιαούρτι και ο καφές, αναφέρει το Reuters.
Αλλά η γαλλική Danone, στην οποία ανήκουν εμπορικά σήματα όπως τα νερά Evian και Badoit και το γιαούρτι Activia, προειδοποίησε ότι οι τιμές θα εξακολουθήσουν να αυξάνονται, επικαλούμενη την ανάγκη αντιστάθμισης του εργατικού κόστους και των τιμών αποστολής.
Πληθωρισμός τροφίμων: Οι συνέπειες των ανατιμήσεων στα εισοδήματα
Η Nestle δήλωσε ότι βλέπει μικρότερο αντίκτυπο από το κόστος μεταφοράς από ό, τι τα προηγούμενα χρόνια, αν και υπήρξε κάποια πίεση από τις επιθέσεις σε πλοία στην Ερυθρά Θάλασσα.
Τα σχόλιά τους ακολουθούν τη βρετανική ανταγωνίστρια Unilever, την εταιρεία των παγωτών Ben & Jerry’s και του σαπουνιού Dove, η οποία δήλωσε επίσης αυτό το μήνα ότι οι αυξήσεις των τιμών, οι οποίες έχουν συμβάλει στην τροφοδότηση μιας παρατεταμένης κρίσης κόστους ζωής, θα αρχίσουν να μειώνονται.
Για να εξηγήσει τις υψηλότερες τιμές, η βιομηχανία συσκευασμένων προϊόντων έχει επικαλεστεί αυξήσεις στο κόστος εισροών που ξεκίνησαν με την πανδημία COVID-19, η οποία μπλόκαρε τις παγκόσμιες αλυσίδες εφοδιασμού, και επιδεινώθηκαν από την εισβολή της Ρωσίας στην Ουκρανία πριν από δύο χρόνια.
Η αντίδραση των καταναλωτών
«Είχαμε να δούμε τέτοιου είδους πληθωρισμό από το 1973, 1974», δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος της Nestle Μάρκ Σνάϊντερ σε τηλεφωνική επικοινωνία με δημοσιογράφους την Πέμπτη. Η ελβετική εταιρεία, παραγωγός των κύβων ζωμού Maggi, των γκοφρετών σοκολάτας KitKat και του καφέ Nescafe, είναι η μεγαλύτερη εταιρεία συσκευασμένων τροφίμων στον κόσμο.
Καθώς τα πάντα, από το ηλιέλαιο μέχρι τα ναύλα, έχουν γίνει πιο ακριβά, οι διαμάχες μεταξύ των λιανοπωλητών και των εταιρειών καταναλωτικών αγαθών έχουν αυξηθεί. Οι κυβερνήσεις έχουν επικρίνει τις αυξήσεις των τιμών και ορισμένες από τις υπεύθυνες εταιρείες, κυρίως στη Γαλλία.
Οι ανησυχίες ότι οι εταιρείες ωθούν τις αυξήσεις των τιμών σε υπερβολικό βαθμό, ιδίως καθώς η κρίση του κόστους ζωής βοηθά τις μάρκες ιδιωτικής ετικέτας των αλυσίδων λιανικής πώλησης να αποσπάσουν μερίδιο αγοράς, οδήγησαν ορισμένους επενδυτές και αναλυτές να ζητήσουν να δοθεί έμφαση στο μάρκετινγκ και την καινοτομία.
Με πολλούς καταναλωτές να αντικαθιστούν τα δαπανηρά επώνυμα προϊόντα με φθηνότερες εναλλακτικές λύσεις, ο διευθύνων σύμβουλος της Unilever Χάϊν Σουμάχερ δήλωσε νωρίτερα αυτό το μήνα ότι η «ανταγωνιστικότητα της εταιρείας του παραμένει απογοητευτική».
Η επίδραση του πληθωρισμού
Αυτό το τρίμηνο, ωστόσο, οι εταιρείες δήλωσαν ότι οι τιμές θα αυξηθούν το 2024 με πολύ βραδύτερο ρυθμό, καθώς θα αναπληρώνουν το υψηλότερο κόστος.
Τα συνολικά ποσοστά πληθωρισμού έχουν μειωθεί απότομα και πολλές κεντρικές τράπεζες αναμένεται να αρχίσουν να μειώνουν τα επιτόκια φέτος.
«Οι τιμές θα είναι πολύ χαμηλότερες φέτος από ό,τι πέρυσι», δήλωσε ο Μ. Σνάιντερ της Nestle.
«Η ανάπτυξη που θα προχωρήσει φέτος θα είναι πολύ περισσότερο βασισμένη στον όγκο και το μείγμα», πρόσθεσε, λέγοντας ότι αυτό θα είναι πιθανότατα «αρκετά καθολικό».
Οι μετοχές της Nestle διαπραγματεύονται με 19 φορές τα μελλοντικά κέρδη για τους επόμενους 12 μήνες – υψηλότερα από τους ευρωπαίους ανταγωνιστές της Unilever, Danone και Reckitt Benckiser.
Αλλά αυτός ο δείκτης PE, που χρησιμοποιείται ευρέως στις χρηματοπιστωτικές αγορές για να μετρήσει τη σχετική αξία των μετοχών, βρίσκεται στο χαμηλότερο επίπεδό του από το 2019.
Ο διευθύνων σύμβουλος της Danone, Αντουάν ντε Σεντ Αφρίκ , δήλωσε κατά τη διάρκεια τηλεφωνικής κλήσης για τα κέρδη ότι «βρισκόμαστε σε έναν κόσμο επιβράδυνσης του πληθωρισμού», αλλά ότι θα εξακολουθήσει να υπάρχει «μεταβλητότητα». Πρόσθεσε, πάντως, ότι αυτό θα είναι διαφορετικό ανά περιοχές και πως «η Βόρεια Αμερική είναι το μέρος όπου πήραμε τις πρώτες αυξήσεις τιμών και εκεί βλέπουμε την ταχύτερη εξομάλυνση».
Ανοδος για τη Danone
Οι μετοχές της Danone έχουν υπεραποδώσει σε σχέση με άλλες ευρωπαϊκές μετοχές καταναλωτικών αγαθών κατά το τελευταίο έτος, σημειώνοντας άνοδο 18%. Εν τω μεταξύ, η Nestle, η οποία έχασε τις εκτιμήσεις για τις πωλήσεις την Πέμπτη, υποχώρησε κατά 10% την περίοδο αυτή, υπολειπόμενη της κλαδικής πτώσης κατά 5%.
Ο Χ. Σουμάχερ της Unilever δήλωσε αυτό το μήνα ότι αναμένει ότι ο πληθωρισμός θα επιστρέψει σε «φυσιολογικά επίπεδα … μεταξύ 2,5-3%” το 2024.
«Πιστεύουμε ότι είναι λογικό να μετριάσει η τιμολόγηση – το κλειδί για τις εταιρείες θα είναι να φτάσουν σε ένα πιο ισορροπημένο μείγμα όγκου και τιμολόγησης”, δήλωσε ο διαχειριστής χαρτοφυλακίου της Aviva, Ρίτσαρντ Σαλντάνα.
Latest News
Το σχέδιο της Amazon για να αντιμετωπίσει Temu και Shein κρύβεται στην...οδοντόκρεμα
Η Amazon διαθέτει ολοένα και περισσότερα καθημερινά είδη πρώτης ανάγκης προκειμένου να προσελκύσει πελάτες
Ζημίες παρά το άλμα στις πωλήσεις για τη Selfridges - Στη δίνη των εξαγορών
Η αλυσίδα πολυτελών πολυκαταστημάτων Selfridges έχει επιβιώσει από μια σειρά εξαγορών - Πώς έφτασε στα χέρια του Central Group
Η Κίνα... ψωνίζει από αλλού αγροτικά προϊόντα - Θωρακίζεται έναντι των αμερικανικών δασμών
Οι traders στην Κίνα έχουν ενισχύσει τις εισαγωγές γεωργικών προϊόντων, συμπεριλαμβανομένων της αμερικανικής σόγιας και του καλαμποκιού
Οι εργοδότες στη Γερμανία χτυπούν καμπανάκι για το... φιλάσθενο προσωπικό
Αρκετοί εργοδότες στη Γερμανία έχουν παραπονεθεί για τη χρονιά ρεκόρ όσον αφορά στις απουσίες εργαζομένων λόγω ασθένειας
Το Περού παραμένει η χώρα της Λατινικής Αμερικής με τον χαμηλότερο πληθωρισμό
Ο πληθωρισμός στο Περού συνεχίζει να κινείται κοντά στο κέντρο του επιθυμητού εύρους - στόχου που έχει θέσει η κεντρική τράπεζα της χώρας
Η Hello Kitty έγινε 50 ετών - Η οικονομία του ασιατικού ποπ ειδώλου
Μια οικονομία μόνη της - Πώς ξεκίνησε η Hello Kitty και πώς κατέληξε να έχει παρουσία με τα πιο απίθανα προϊόντα σε όλον τον κόσμο
Κίνα: Δέσμη μέτρων για προσέλκυση ξένων επενδύσεων – Ανησυχία για το αποτέλεσμα των αμερικανικών εκλογών
Τι αλλάζει η Κίνα για να προσελκύσει άμεσες ξένες επενδύσεις
Σε υψηλό 4 ετών οι εξαγωγές πετρελαίου της Βενεζουέλας - Καλύτεροι πελάτες ΗΠΑ και Ινδία
Στη Βενεζουέλα, η κρατική εταιρεία PDVSA και οι κοινοπραξίες της εξήγαγαν κατά μέσο όρο 947.387 βαρέλια ημερησίως αργού και καυσίμου
Ξεπέρασαν τις προσδοκίες της Wall τα αποτελέσματα Exxon Mobil και Chevron
Τα φθηνότερα εμπορεύματα και τα ασθενέστερα περιθώρια διύλισης έπληξαν τα κέρδη μετά τις καλύτερες επιδόσεις το 2022 και το 2023
Μόνο 12.000 προσλήψεις στις ΗΠΑ τον Οκτώβριο - Ο χειρότερος απολογισμός της θητείας Μπάιντεν
Οι προσλήψεις, που θυμίζουν τα χρόνια της πανδημίας επηρεάστηκαν από τους τυφώνες και τις απεργίες